De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59080
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr nov 18, 2011 7:26 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Iets anders: inmiddels hebben ALLE jeugdtrainers zich achter Cruijff geschaard, en De Boer de lijn van Cruijff wil voorzetten, rijst de vraag wie Ten Have bedoelde toen hij het in zijn brief had over goede mensen die onzeker werden. Mijn gok: dat zullen de underachievers Slop, Van der Aat en Blind zijn geweest.

Tja, de praktijk is lastig. Arme Steven. :666.gif: :aai.gif:
Een ander feit dan, als je openlijk zegt dat je Cruijff maar een sukkel vindt, kan je oprotten. Natuurlijk staat iedereen op de Toekomst achter Cruijff.
En wie zegt dat het ingezette beleid op de toekomst weer verandert wordt ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 7:30 pm

Op staande voet ontslaan, die Jonk.
Davids niet langer welkom als stagiair bij Ajax

Laatste update: 18 november 2011 19:27 info.


AMSTERDAM - De stage van Edgar Davids bij de jeugdopleiding van Ajax, is per direct beëindigd. Wim Jonk die de leiding heeft op De Toekomst heeft het lid van de Raad van Commissarissen per e-mail laten weten dat hij niet meer welkom is.

Foto: ANP

Aanleiding voor de maatregel is dat Davids het brein zou zijn achter de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur bij de Amsterdammers, zo meldt Voetbal International.

Johan Cruijff, net als Davids commissaris, was niet op de hoogte van het voornemen om de oud-bondscoach van Oranje een functie te geven en is daar vanwege de moeizame verstandshouding tussen de twee ook niet blij mee. Eerder uitte Cruijff al kritiek op Davids.

"Er wordt gezegd dat hij contact zocht met Van Gaal, maar Davids loopt wel stage bij jongens als Bergkamp en Jonk. Als hij wat zou willen veranderen, dan ga je met hen praten. Hij loopt stage in dit systeem, maar wil een ander systeem. Dat is beneden alle peil", aldus de Amsterdammer.

www.nu.nl
I think I lost my fucking headache

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » vr nov 18, 2011 7:30 pm

LucaS schreef:
M schreef:
Raymond schreef:Dat probeer ik dus ook te zeggen; we weten het simpelweg niet zeker, dus is het zeer gedurfd de vermeende bedreigingen als feit te benoemen.
Lucas weet het zeker en als Coronel en Lucas het zeggen dan is het waar
Nee, als het waar is is het waar. De waarheid is natuurlijk nooit afhankelijk van de boodschapper.
Sorry, jij noemt iets een feit en verwijst daarbij naar een persconferentie. Ik heb dat ding toen gezien en ik vond het best wel een eenzijdig verhaal. Of vond jij dat beide kanten waren vertegenwoordigd toen? Hoor en wederhoor enzo?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 7:35 pm

LucaS schreef:Een ander feit dan, als je openlijk zegt dat je Cruijff maar een sukkel vindt, kan je oprotten. Natuurlijk staat iedereen op de Toekomst achter Cruijff.
Je weet zelf wel dat dit onzin is. De kans dat Cruijff als winnaar uit deze strijd komt is niet zo groot. Een opportunist zou het wiel van de RVC, Van Gaal en Blind kiezen.

Er was iets goeds in gang gezet op de Toekomst. Luister maar naar Frank de Boer, die er geen belang bij heeft om dat te zeggen.

Ik denk ook niet dat ze allemaal opstappen. Dat zou heel principieel zijn en de meeste mensen zijn niet principieel. Dat neemt niet weg dat ALLE jeugdtrainers duidelijk partij gekozen hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 7:56 pm

Nee hoor, het is helemaal geen feit dat alle jeugdtrainers voor Cruijff hebben gekozen. Het is een feit dat Jonk dat zegt. En het is helemaal niet gezegd dat van Gaal, als hij al AD wordt, het roer op de Toekomst omgooit. Jonk loopt een beetje op de zaken vooruit. Nou begrijp ik dat wel, hij heeft nu een baan en salaris boven zijn kunnen, dus die is doodsbang dat hij zijn in de schoot geworpen droombaan dadelijk onder supervisie van iemand die het wel kan moet gaan uitoefenen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 8:03 pm

Ben jij ooit op de Toekomst geweest, Luuk? Hoeveel jeugdwedstrijden heb jij in je leven gezien? Hoe kun jij een oordeel geven over het functioneren van Jonk? :confused.gif:

Jonk zegt echt niet dat de jeugdtrainers achter Cruijff staan als dat niet zo is. Dat zou hij terugkrijgen als een boemerang.

Natuurlijk gooit Van Gaal alles om. Je kent hem toch?
Het stinkt aan alle kanten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » vr nov 18, 2011 8:06 pm

Lucas neemt ons allemaal in de maling

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 8:08 pm

Luuk kan beter, laten we het zo zeggen.
Het stinkt aan alle kanten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » vr nov 18, 2011 8:10 pm

Jij bent niets redelijker hoor Joey (is trouwens geen verwijt, ieder zijn mening (of loopgraaf))

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 8:11 pm

Ik lees en hoor van verschillende kanten dat Bergkamp en Jonk ietwat te licht zijn. En ik lees dat er maar niemand zich bezighoudt met het aanbieden of verlengen van contracten van talentvolle spelers. Dat lijkt me nou toch echt iets voor ons 'technisch hart'.EN ik vind het ook flauw, hoe vaak ben jij bij directievergaderingen of overleggen met de RvC geweest?

Coronel zegt echt niet zomaar dat Cruijff bedreigingen heeft geuit, dat zou hij terugkrijgen als een boemerang.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 8:20 pm

Ik kijk naar het voetbal, Luuk.

Ik heb vroeger veel jeugdwedstrijden gezien. Ik woonde niet zo ver van De Meer en ging regelmatig kijken. Ik heb de tijd van Cruijff en de tijd van Adriaanse meegemaakt. Onder Cruijff was het niveau erg goed. Maar onder Adriaanse zág je het niveau verslechteren. Zelfs ik als voetballeek kon dat vaststellen. De spelers hadden een mindere basistechniek, zoals trouwens vandaag de dag nog steeds het geval is.

Van Gaal was erg enthousiast over Adriaanse. Van Gaal ziet het niet. Hij kreeg spelers die nog waren opgeleid volgens de principes van Cruijff. Blijkbaar dacht hij dat spelers dat allemaal van nature konden en dat het alleen nog een kwestie van bijslijpen was. Dat is niet zo. Jeugdspelers, met name in de jongere leeftijdscategorie, moeten uren maken om balvaardig te worden. Door improvisatie moeten ze leren nieuwe situaties op te lossen.

Nu jij. Heb jij nog iets op te merken over VOETBAL?
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr nov 18, 2011 8:25 pm

Denk niét dat het technisch hart contracten mag uitdelen. Anders was dit natuurlijk al gebeurt. Slecht argument Lucas.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » vr nov 18, 2011 8:26 pm

LucaS schreef:Ik lees en hoor van verschillende kanten dat Bergkamp en Jonk ietwat te licht zijn.
Nee, van één kant.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 8:29 pm

Voetbal? daar weet ik niet zoveel van, ik ben meer een manager. Toch zou je in een paar van mijn posts op AT wel iets terugkunnen vinden over wat ik ervan vind. Een heel korte samenvatting:

Ajax had tot de jaren 90 in Nederland een dusdanige reputatie op het gebied van het kansen geven aan talenten dat de grootste talenten haast automatisch bij Ajax terecht kwamen. Grote talenten die doorstroomden waren toen zelden het gevolg van een goede opleiding, sterker nig het was een orgeorganiseerde rotzooi, maar omdat alle grote talenten bij ajax kwamen stroomden er ook aardig wat voor. Vanaf de jaren 90 is de opleiding gestructureerd, dat was ook nodig want op het gebied van jeugdopleidingen kwam er meer en meer concurrentie. Van Gaal en in later stadium Adriaanse hebben daar een opleiding neergezet die wereldwijd wordt geroemd. En terecht, die opleiding leverde spelers die voor 80% het elftal leverde dat korte tijd Europa overheerste en deze eeuw zelfs 7 spelers in de WK finale leverde. Ajax heeft een geweldige opleiding waar het een en ander, uiteraard, verbeterd kan worden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » vr nov 18, 2011 8:32 pm

Scherrer schreef:De vraag zou dus moeten zijn 'Waarom vinden jullie (de voorstanders van LvG als AD) het een goede ontwikkeling dat er in de jeugd niet meer wordt gekeken naar de ontwikkeling van de talentvolle individu, maar alleen nog maar naar de ontwikkeling van de jeugdteams als geheel? Waarom denken jullie dat toptalenten er beter van worden als ze zich van jongs af aan niet mogen richten op hun persoonlijke ontwikkeling, maar zich moeten schikken aan het teambelang?'

Ik ben benieuwd of een van de LvG-fans die vraag inhoudelijk durft te beantwoorden.
Exact. Maar helaas gaat het niet over voetbal. Het gaat alleen maar over het gelul en het gekonkel er omheen. Het interesseert mij echt totaal niet wie er in de RvC zitten of wie er bijvoorbeeld AD is. Wel vind ik het belangrijk dat het eerste elftal goed speelt en dat we in de toekomst verzekerd zijn van een sterk Ajax. Ik ben er van overtuigd dat we dit het beste kunnen realiseren door de visie van Cruijff en ik ben er daarnaast van overtuigd dat Louis van Gaal deze visie niet deelt en het eigenhandig om gaat draaien. Waardoor we dus weer zitten opgescheept met de situatie van de laatste jaren. Dan wordt het nooit meer wat, ben ik bang.
LucaS schreef:En ik lees dat er maar niemand zich bezighoudt met het aanbieden of verlengen van contracten van talentvolle spelers.
Is dat niet meer iets voor de Technisch Manager Danny Blind?
GangstaRiB schreef:Cruijff zit alleen maar in collums te roepen dat Van Gaal er niks van kan.
Wanneer heeft hij dat gedaan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » vr nov 18, 2011 8:36 pm

Jaap de Groot en Davids zijn verhinderd dus ze moeten het bij p&w met Cruijff doen vanavond

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 8:46 pm

Nee, dat is meer iets voor het technisch duo. Maar goed, als ik Blind, Bergkamp, Jonk of Cruijff was, zou ik het initiatief nemen om eens de koppen bij elkaar te steken wie een contract moet krijgen en ervoor zorgen dat degene die die contracten werkelijk kan aanbieden actie onderneemt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » vr nov 18, 2011 8:53 pm

Ah, wederom hulp uit onverwachte hoek!
Burgemeester wil bemiddelen bij Ajax

De crisis bij Ajax is slecht voor de stad, dat zegt burgemeester Eberhard van der Laan tegen AT5. Z'n vingers jeuken om als mediator te bemiddelen in het conflict tussen Cruijff en Van Gaal.

De burgemeester vond de situatie van afgelopen week niet chique! Van der Laan is zeer verbaasd dat Johan Cruijff zolang heeft vastgehouden aan Ling als nieuwe directeur bij Ajax. Maar de actie van de raad van commissarissen op Van Gaal buiten de rug van Cruijff om te benaderen heeft hem ook behoorlijk verbaasd.
AT5
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 9:02 pm

Die Molenaar zit te lekker bij VI, niet normaal! Foei!
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » vr nov 18, 2011 9:14 pm

Jesse schreef:Ah, wederom hulp uit onverwachte hoek!
Burgemeester wil bemiddelen bij Ajax

De crisis bij Ajax is slecht voor de stad, dat zegt burgemeester Eberhard van der Laan tegen AT5. Z'n vingers jeuken om als mediator te bemiddelen in het conflict tussen Cruijff en Van Gaal.

De burgemeester vond de situatie van afgelopen week niet chique! Van der Laan is zeer verbaasd dat Johan Cruijff zolang heeft vastgehouden aan Ling als nieuwe directeur bij Ajax. Maar de actie van de raad van commissarissen op Van Gaal buiten de rug van Cruijff om te benaderen heeft hem ook behoorlijk verbaasd.
AT5
Hebben we echt nodig, nog meer mensen die zich ermee bemoeien.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » vr nov 18, 2011 9:15 pm

Ja, dat die vier viespeuken achter de rug van Cruijff naar de Telegraaf zijn gestapt om te proberen de column van Cruijff geschrapt te krijgen. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » vr nov 18, 2011 9:16 pm

LucaS schreef:Die Molenaar zit te lekker bij VI, niet normaal! Foei!
Smerig inderdaad. Maar goed, allebei de kampen zijn dan ook smerig. Bij VI is het een nadrukkelijk propagandapraatje, al zegt het ook wel iets dat Van Rossum er niets noemenswaardigs tegenin brengt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr nov 18, 2011 9:25 pm

Lekker weer die PSV'er Jonk. Hij verwijt Davids iets wat hij zelf nog geen paar maanden geleden geflikt heeft om aan zijn huidige baan te komen:
nu.nl schreef:Davids niet langer welkom als stagiair bij jeugd Ajax
Laatste update: 18 november 2011 19:42 info
AMSTERDAM - De stage van Edgar Davids bij de jeugdopleiding van Ajax, is per direct beëindigd. Wim Jonk die de leiding heeft op De Toekomst heeft het lid van de Raad van Commissarissen per e-mail laten weten dat hij niet meer welkom is.

Aanleiding voor de maatregel is dat Davids het brein zou zijn achter de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur bij de Amsterdammers, zo meldt Voetbal International.
Johan Cruijff, net als Davids commissaris, was niet op de hoogte van het voornemen om de oud-bondscoach van Oranje een functie te geven en is daar vanwege de moeizame verstandshouding tussen de twee ook niet blij mee. Eerder uitte Cruijff al kritiek op Davids.

"Er wordt gezegd dat hij contact zocht met Van Gaal, maar Davids loopt wel stage bij jongens als Bergkamp en Jonk. Als hij wat zou willen veranderen, dan ga je met hen praten. Hij loopt stage in dit systeem, maar wil een ander systeem. Dat is beneden alle peil", aldus de Amsterdammer.
"Er wordt gezegd dat".... Reden om iemand zijn stage per direct te beëindigen. Jonk is overigens geen Amsterdammer maar een Volendammer.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 18, 2011 9:36 pm

Bertje schreef:
LucaS schreef:Die Molenaar zit te lekker bij VI, niet normaal! Foei!
Smerig inderdaad. Maar goed, allebei de kampen zijn dan ook smerig. Bij VI is het een nadrukkelijk propagandapraatje, al zegt het ook wel iets dat Van Rossum er niets noemenswaardigs tegenin brengt.
Meen je dat? Wij vinden dat van Rossum uitstekende vragen stelt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59080
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr nov 18, 2011 9:42 pm

Zo'n Molenaar is ook wel genant om te zien.Als lid van de ledenraad in een een-tweetje met dieje zeiksnor nog effe in geuren en kleuren je club te kakken komen zetten ..

Plaats reactie