De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 1:59 pm

Cruijff kon er prima bij zijn via video. Hij koos ervoor om er niet bij te zijn.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 1:59 pm

jamie schreef:
999 schreef:
Maar Jamie, haal JC ( en zijn gevolg ) eens effe weg, die doet effe niet mee ...

Maak dan een keuze tussen Ling of MVB of Van Gaal of Hiddink ..

Wie zou jij dan kiezen op basis van kwaliteit etc ? ... Op welke plaats zou dan Ling staan ...
Hiddink 1
Van Gaal 2
Ling 3
Van Basten 4

Maar dat is dan op "gevoel". Kijk toen van Gaal coach werd van Ajax 1 dachten ook veel mensen: Wat is dat nou? Veel mensen hadden liever een ander gezien.Uiteindelijk werd hij 1 van de beste Ajax trainers ever.
Dus nu doet de RVC precies wat jij wilt ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:59 pm

Arthur schreef: Dat zou legitiem zijn als het om een voortraject ging, maar nu was alles al in kannen en kruiken.
Wie zegt dat?

Jij? Luciano?

Als het 'in kannen en kruiken' zou zijn, zou dat inderdaad tegen iedere RvC-procedure in gaan. Ten Have zit ook in de RvC van ABN/AMRO, dat is geen minkukel-bedrijfje. Ik heb het idee dat hij heel goed weet hoe procedures werken. Sterker nog, het is zijn vak. Ik geloof er dus geen zak van dat het 'in kannen en kruiken' (wat bedoel je daar eigenlijk mee? Al een contract met handtekening?) was.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » zo nov 20, 2011 2:00 pm

Nogmaals:
Arthur schreef:Als in één vergadering kan worden besloten dat Van Gaal het wordt, dan is het contract (salaris, duur, etc) dus al rond. In kannen en kruiken, dus.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 2:02 pm

Le T. schreef: VVV is een grote club in een zeer ontwikkeld voetballand vergeleken met Trencin. Je zult toch ook vinden dat een vicevoorzitter van een provincieclubje met 4000 zitplaatsen in principe niet gekwalificeerd is om Ajax te gaan leiden. Dan zou hij in die hoedanigheid in ieder geval heel wat bijzonders moeten laten zien, met een degradatie en veel trainerswissels is dat absoluut niet het geval.
Maar niemand zegt er bij dat hij ook het jaar er op al weer gepromoveerd was. Niemand die zegt dat het jaar voordat hij kwam de club ook al bijna gegradeerd was.

Ik heb altijd de indruk gehad dat hij die club als een handelshuis gebruikte. (net zo iets als wat er nu bij Vitesse aan de gang is). Dus hoe zien de financiële cijfers er uit bij die club bvb?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 2:02 pm

Arthur schreef:Nogmaals:
Arthur schreef:Als in één vergadering kan worden besloten dat Van Gaal het wordt, dan is het contract (salaris, duur, etc) dus al rond. In kannen en kruiken, dus.
Dat is echt onzin. Zelfs als je al gesproken hebt over dat soort zaken, wil dat niet zeggen dat er al een akkoord is. Dat kan ook niet, want dat moet formeel door de RvC besloten worden. Als Cruijff in de vergadering was geweest had hij de andere vier kunnen proberen te overtuigen.
I think I lost my fucking headache

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door CdE » zo nov 20, 2011 2:02 pm

Molenaar eerder vandaag:
Molenaar: 'Het wordt spannend'

Molenaar kijkt uit naar de vergadering van vandaag.

'We gaan even gezellig van gedachten wisselen, of niet gezellig natuurlijk. Of er gestemd wordt is aan de ledenraad, maar wij gaan er wel op aansturen want er zal een keuze moeten worden gemaakt', benadrukt hij.

Molenaar is blij met de steun van de fans gisteren. 'Wij vertegenwoordigen de leden van Ajax, maar vertegenwoordigen ook de 50.000 die er gisteren zaten en de vier miljoen mensen die van Ajax houden.'
Hoe laat begon het eigenlijk precies? Ze zijn nu toch al een tijdje bezig heb ik het idee.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 2:02 pm

Arthur schreef:Nogmaals:
Arthur schreef:Als in één vergadering kan worden besloten dat Van Gaal het wordt, dan is het contract (salaris, duur, etc) dus al rond. In kannen en kruiken, dus.
In kannen en kruiken is definitief besloten. En dat kon het niet zijn. Dat beslist de RvC.

Natuurlijk zou er een voorstel liggen. Cruijff had alle kans daar wat over te zeggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 2:03 pm

Zeux schreef:Als het 'in kannen en kruiken' zou zijn, zou dat inderdaad tegen iedere RvC-procedure in gaan. Ten Have zit ook in de RvC van ABN/AMRO, dat is geen minkukel-bedrijfje. Ik heb het idee dat hij heel goed weet hoe procedures werken. Sterker nog, het is zijn vak. Ik geloof er dus geen zak van dat het 'in kannen en kruiken' (wat bedoel je daar eigenlijk mee? Al een contract met handtekening?) was.
Dat hij weet hoe het hoort betekent nog niet dat hij daarnaar ook gehandeld heeft. Beide kampen hebben de afgelopen maanden vuile spelletjes gespeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 2:04 pm

CdE schreef:Molenaar eerder vandaag:
Molenaar: 'Het wordt spannend'

Molenaar kijkt uit naar de vergadering van vandaag.

'We gaan even gezellig van gedachten wisselen, of niet gezellig natuurlijk. Of er gestemd wordt is aan de ledenraad, maar wij gaan er wel op aansturen want er zal een keuze moeten worden gemaakt', benadrukt hij.

Molenaar is blij met de steun van de fans gisteren. 'Wij vertegenwoordigen de leden van Ajax, maar vertegenwoordigen ook de 50.000 die er gisteren zaten en de vier miljoen mensen die van Ajax houden.'
Hoe laat begon het eigenlijk precies? Ze zijn nu toch al een tijdje bezig heb ik het idee.
Is De T eigenlijk al een campagne begonnen tegen Molenaar? Ik begrijp dat hij zich voor het tuchtcollege moet melden wegens onbetrouwbaar handelen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 2:04 pm

CdE schreef:Molenaar eerder vandaag:
Molenaar: 'Het wordt spannend'

Molenaar kijkt uit naar de vergadering van vandaag.

'We gaan even gezellig van gedachten wisselen, of niet gezellig natuurlijk. Of er gestemd wordt is aan de ledenraad, maar wij gaan er wel op aansturen want er zal een keuze moeten worden gemaakt', benadrukt hij.

Molenaar is blij met de steun van de fans gisteren. 'Wij vertegenwoordigen de leden van Ajax, maar vertegenwoordigen ook de 50.000 die er gisteren zaten en de vier miljoen mensen die van Ajax houden.'
Hoe laat begon het eigenlijk precies? Ze zijn nu toch al een tijdje bezig heb ik het idee.
10.30. Drie-en-een-half uur geleden dus. Er wordt flink wat afgeluld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 2:05 pm

Bertje schreef:
Zeux schreef:Als het 'in kannen en kruiken' zou zijn, zou dat inderdaad tegen iedere RvC-procedure in gaan. Ten Have zit ook in de RvC van ABN/AMRO, dat is geen minkukel-bedrijfje. Ik heb het idee dat hij heel goed weet hoe procedures werken. Sterker nog, het is zijn vak. Ik geloof er dus geen zak van dat het 'in kannen en kruiken' (wat bedoel je daar eigenlijk mee? Al een contract met handtekening?) was.
Dat hij weet hoe het hoort betekent nog niet dat hij daarnaar ook gehandeld heeft. Beide kampen hebben de afgelopen maanden vuile spelletjes gespeeld.
Tja, met zo'n verdachtmaking kan ik niks.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Starring » zo nov 20, 2011 2:09 pm

Zeux schreef:
Bertje schreef:
Zeux schreef:Als het 'in kannen en kruiken' zou zijn, zou dat inderdaad tegen iedere RvC-procedure in gaan. Ten Have zit ook in de RvC van ABN/AMRO, dat is geen minkukel-bedrijfje. Ik heb het idee dat hij heel goed weet hoe procedures werken. Sterker nog, het is zijn vak. Ik geloof er dus geen zak van dat het 'in kannen en kruiken' (wat bedoel je daar eigenlijk mee? Al een contract met handtekening?) was.
Dat hij weet hoe het hoort betekent nog niet dat hij daarnaar ook gehandeld heeft. Beide kampen hebben de afgelopen maanden vuile spelletjes gespeeld.
Tja, met zo'n verdachtmaking kan ik niks.
Jij niet, anderen mensen wel! Blijf maar slapen terwijl Uri Coronel hand in hand samen Ten Have ons club richting afgrond brengen.
AFCA!

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 2:10 pm

999 schreef:
jamie schreef:
999 schreef:
Maar Jamie, haal JC ( en zijn gevolg ) eens effe weg, die doet effe niet mee ...

Maak dan een keuze tussen Ling of MVB of Van Gaal of Hiddink ..

Wie zou jij dan kiezen op basis van kwaliteit etc ? ... Op welke plaats zou dan Ling staan ...
Hiddink 1
Van Gaal 2
Ling 3
Van Basten 4

Maar dat is dan op "gevoel". Kijk toen van Gaal coach werd van Ajax 1 dachten ook veel mensen: Wat is dat nou? Veel mensen hadden liever een ander gezien.Uiteindelijk werd hij 1 van de beste Ajax trainers ever.
Dus nu doet de RVC precies wat jij wilt ..
Ik snap je wel. Maar ik zei dat het op gevoel was. Ik vind dat een AD ook over zakelijke ervaring moet beschikken en dat is dus niet het geval met van Gaal.
En JC zit nou eenmaal in dit verhaal dus die kan je niet uit de equation halen als je de keuze nu moet maken.

En Blind as TD, dat zie ik ook niet zitten.

Het liefste zou ik Cruijff op de Toekomst hebben en overal technisch belijd, van Gaal als coach van Ajax 1 en dat een goede zakenman als AD (zonder inspraak op technisch beleid). Maar wishful thinking natuurlijk.
Laatst gewijzigd door jamie op zo nov 20, 2011 2:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 2:10 pm

Zeux schreef:Tja, met zo'n verdachtmaking kan ik niks.
Zeux, je kunt nu wel doen of deze verdachtmaking nergens op gebaseerd is, maar dat is niet waar. Zoals ik hiervoor al aangaf is het hele traject op dusdanige wijze gevolgd dat ledenraad, Cruijff en andere voetbaltechnische mensen erbuiten zijn gehouden. Dat klopt óók niet. Alles duidt erop dat het voor Ten Have belangrijk was dat Van Gaal hoe dan ook aangesteld zou worden, los van een eventuele mening van derden. Dat is ook logisch, want Van Gaal is de enige individuele Ajacied die qua draagvlak kan tippen aan Cruijff.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 2:13 pm

jamie schreef:
Le T. schreef: VVV is een grote club in een zeer ontwikkeld voetballand vergeleken met Trencin. Je zult toch ook vinden dat een vicevoorzitter van een provincieclubje met 4000 zitplaatsen in principe niet gekwalificeerd is om Ajax te gaan leiden. Dan zou hij in die hoedanigheid in ieder geval heel wat bijzonders moeten laten zien, met een degradatie en veel trainerswissels is dat absoluut niet het geval.
Maar niemand zegt er bij dat hij ook het jaar er op al weer gepromoveerd was. Niemand die zegt dat het jaar voordat hij kwam de club ook al bijna gegradeerd was.
Dat doet er toch ook niet toe? Een leidinggevende bij Top Oss moet toch ook echt heel wat bijzonders laten zien om in aanmerking te komen voor een zelfde positie bij RKC, laat staan Ajax? Trencin, waar hebben we het over? Dat is toch geen vraag van waarom niet, maar waarom wel?
Ik heb altijd de indruk gehad dat hij die club als een handelshuis gebruikte. (net zo iets als wat er nu bij Vitesse aan de gang is). Dus hoe zien de financiële cijfers er uit bij die club bvb?
Met weinig nullen neem ik aan. Meer of minder dan 6, het zal erom spannen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 2:15 pm

Bertje schreef:
Zeux schreef:Tja, met zo'n verdachtmaking kan ik niks.
Zoals ik hiervoor al aangaf is het hele traject op dusdanige wijze gevolgd dat ledenraad, Cruijff en andere voetbaltechnische mensen erbuiten zijn gehouden. Dat klopt óók niet.
Daar is hier net op AT anderhalf uur over gediscussieerd...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 2:15 pm

Bertje schreef:
Zeux schreef:Tja, met zo'n verdachtmaking kan ik niks.
Zeux, je kunt nu wel doen of deze verdachtmaking nergens op gebaseerd is, maar dat is niet waar. Zoals ik hiervoor al aangaf is het hele traject op dusdanige wijze gevolgd dat ledenraad, Cruijff en andere voetbaltechnische mensen erbuiten zijn gehouden. Dat klopt óók niet. Alles duidt erop dat het voor Ten Have belangrijk was dat Van Gaal hoe dan ook aangesteld zou worden, los van een eventuele mening van derden. Dat is ook logisch, want Van Gaal is de enige individuele Ajacied die qua draagvlak kan tippen aan Cruijff.
Wat vond je van de opmerking van JC bij P&W dat van Gaal weliswaar een voetballer is geweest, JC stokpaardje, maar dan wel op een lager nivo ..

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 2:20 pm

Le T. schreef: Dat doet er toch ook niet toe? Een leidinggevende bij Top Oss moet toch ook echt heel wat bijzonders laten zien om in aanmerking te komen voor een zelfde positie bij RKC, laat staan Ajax? Trencin, waar hebben we het over? Dat is toch geen vraag van waarom niet, maar waarom wel?
Fair point Le T.

Zelfde heb ik met Van Gaal. Hele goede coach maar keer op keer blijkt dat hij niet goed met andere kan spelen (hij kreeg steeds ruzie met de hele top van München). Hij heeft ook geen zakelijke ervaring. Dus wat maakt hem wel een goede keus als AD?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » zo nov 20, 2011 2:24 pm

Ik denk dat de AD die zowel zakelijk uitblinkt als voetbalverstand heeft uberhaupt niet bestaat, of in ieder geval niet beschikbaar is voor Ajax. Er is dus sowieso ondersteuning nodig van overige directieleden. Van Gaal zou een 'voetbal-AD' zijn en dus moeten worden ondersteund door experts op zakelijk gebied. Helaas is nu al bekend dat dat niet het geval zal zijn.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 2:28 pm

Arthur schreef:Ik denk dat de AD die zowel zakelijk uitblinkt als voetbalverstand heeft uberhaupt niet bestaat, of in ieder geval niet beschikbaar is voor Ajax. Er is dus sowieso ondersteuning nodig van overige directieleden. Van Gaal zou een 'voetbal-AD' zijn en dus moeten worden ondersteund door experts op zakelijk gebied. Helaas is nu al bekend dat dat niet het geval zal zijn.
??
Sturkenboom toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » zo nov 20, 2011 2:30 pm

Over 48 uur dus uitsluitsel.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » zo nov 20, 2011 2:30 pm

Komt straks vast een extra nieuwsuitzending op NED.1.... :drecul.gif:

Wat een totale waanzin dit.

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door CdE » zo nov 20, 2011 2:34 pm

De ledenraad krijgt dus 48 bedenktijd. Maar waarover? Over óf ze gaan stemmen, of over op wie ze gaan stemmen?
Laatst gewijzigd door CdE op zo nov 20, 2011 2:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Starring » zo nov 20, 2011 2:34 pm

Zeux schreef:
Arthur schreef:Ik denk dat de AD die zowel zakelijk uitblinkt als voetbalverstand heeft uberhaupt niet bestaat, of in ieder geval niet beschikbaar is voor Ajax. Er is dus sowieso ondersteuning nodig van overige directieleden. Van Gaal zou een 'voetbal-AD' zijn en dus moeten worden ondersteund door experts op zakelijk gebied. Helaas is nu al bekend dat dat niet het geval zal zijn.
??
Sturkenboom toch?
Sturkenboom is ad-interim!

Van Gaal, de trainer-coach moet die zwaargewicht worden in de directie, nou, ik hou me Ajax-hart vast! Alles alles maar goed komt.
Laatst gewijzigd door Starring op zo nov 20, 2011 2:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Plaats reactie