De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » di dec 27, 2011 1:18 pm

Die aandacht snap ik al sowieso niet. Een krant die zich bezighoudt met het hoe en waarom iemand niet bij een ALV aanwezig is. Komt er ook nog een contra-onderzoek van het AD waaruit blijkt dat het oproepen van vervangers niet gebonden was aan een deadline? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di dec 27, 2011 1:22 pm

Het waarom van die aandacht lijkt mij toch meer dan duidelijk.JC die roept dat elke voetballer aanwezig moe(s)t zijn, vervolgens zelf laat afweten en dankzij de T. mogen/moeten we nu allemaal denken dat het aan Valencia ligt ( en niet aan JC ) want er staat een zeer belangrijke wedstrijd op het spel waar JC trainer van is ..

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » di dec 27, 2011 1:27 pm

Jabu schreef:Dit ging om de ALV en niet een vergadering met de RvC.
En dan werkt conferencing niet meer?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di dec 27, 2011 1:53 pm

Raymon schreef:
Jabu schreef:Dit ging om de ALV en niet een vergadering met de RvC.
En dan werkt conferencing niet meer?
Geen idee. Wellicht is het afhankelijk van de ruimte en de bereidheid van de deelnemers.

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di dec 27, 2011 8:12 pm

Zeux schreef: Hoeveel stukken kun jij aanhalen waar Ten Have 'via de media' spreekt?
Ten Have spreekt met daden: de anti-Cruijff als AD aanstellen.

LvG trekt op de achtergrond nu al aan alle touwtjes: adje-interim Sturkie ruimt puin (wanneer ie niet op vakantie is). Het domste jongetje van de klas mag de TD acteren. Slop en Aat mogen ook blijven.

Machtsmens LvG heeft een clubje aan klungels om zich heen geposteerd. Da's wel zo veilig. Nu maar hopen dat de als TD gesjeesde LvG een enigszins redelijke AD zal blijken te zijn.

Mag Andries Jonker straks De Toekomst gaan doen, samen met Blind's zuipmaatje vd Lem?! :excited.gif:

Ik ben bang dat Ajax heel erg naar de knoppen gaat. Nog veel erger dan de voorbije jaren dus.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di dec 27, 2011 8:38 pm

Steeds maar weer dat zelfde liedje ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 8:28 am

Stevige steun voor Ling

UTRECHT – Tscheu La Ling krijgt in het kort geding tegen president-commissaris Steven ten Have van Ajax rugdekking van niet de minste Ajacieden: Johan Cruijff, Sjaak Swart, Keje Molenaar en Dick Schoenaker. In afzonderlijke verklaringen bevestigt het viertal de lezing van Ling, dat Ten Have hem op de ledenraadsvergadering van zondag 20 november heeft beschuldigd de voormalige directie van Ajax tot een transfer te verleiden middels steekpenningen.

Ten Have schaadt daarmee (en door hem tijdens een supportersbijeenkomst in verband te brengen met omkoping in de Slowaakse competitie) de eer en goede naam van Ling, zo betoogt diens raadsman Jan Kabalt vandaag in het gerechtsgebouw in Utrecht. De door Ling geboden mogelijkheid om in het belang van Ajax zonder rechtsgang afstand te doen van zijn (vermeende) uitspraken, werd door Ten Have niet benut.

De commissarissen Ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers hebben al op hun curriculum vitae staan dat ze in de rechtszaal tegenover Cruijff en tien jeugdtrainers hebben gestaan, onder wie clubiconen als Dennis Bergkamp, Marc Overmars, Jaap Stam en Wim Jonk. In januari volgt op kosten van Ajax het hoger beroep. Vanochtend kruist Ten Have ook indirect de juridische degens met de historische helden van de Amsterdamse club.

Ling wordt bij de voorzieningenrechter gesteund door een commissaris annex erelid (Cruijff), een ander erelid (Swart), een bestuursraadslid (Schoenaker) en een voormalig lid van de rvc-voordrachtscommissie (Molenaar). Advocaat Stefan Kalff van Ten Have overlegt verklaringen van Ten Have zelf. Diens collegacommissaris Römer schermt onder meer met notulen van de supportersbijeenkomst en de vertrouwelijkheidsverklaring van ledenraadsleden.

Ling denkt een sterke zaak te hebben, mede dankzij verschillende belastende verklaringen van Ajax-supporters over vermeende opmerkingen van Ten Have over omkoping in de Slowaakse competitie. Hij vraagt de rechter Ten Have te verbieden mededelingen te doen dat Ling steekpenningen zou hebben aangeboden en betrokken is bij vermeende omkooppraktijken. Ling vraagt een boete van tienduizend euro voor elke overtreding. Daarnaast wil hij dat Ten Have aan betrokkenen en in diverse dagbladen aangeeft dat zijn eerdere uitspraken onjuist zijn.
De Telegraaf

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 8:37 am

Analyse: Cruijff houdt rekening met nederlaag Ajax conflict

Johan Cruijff lijkt er rekening mee te houden dat de strijd om de macht bij Ajax niet in zijn voordeel zal aflopen. Die conclusie kan - heel voorzichtig - worden getrokken na het lezen van de Telegraaf-columns van chef-sport Jaap de Groot (zaterdag) en van Cruijff zelf in de dinsdagkrant.

Duidelijk is dat de uitkomst van de verkiezing van de nieuwe bestuursraad (een vervangend orgaan voor zowel ledenraad en het bestuur) bij Cruijff niet in goede aarde is gevallen. En dat geldt evenzeer voor een met 254 van de 260 stemmen aangenomen motie die Cruijff en Van Gaal vraagt om in het belang van Ajax samen op te trekken en waarschijnlijk ook voor de eveneens aangenomen motie waarin de bestuursraad wordt opgeroepen om in de komende Buitengewone Algemene Aandeelhoudersvergadering ALLE commissarissen (en dat is nadrukkelijk INCLUSIEF Cruijff) weg te sturen en tegelijkertijd onmogelijk te maken dat één van hen ooit nog in een officiële functie terugkeert.

Afgelopen zaterdag noemt Jaap de Groot in zijn column de motie al "verdacht" omdat het de nieuwe bestuursraad alle ruimte geeft om en de visie van Cruijff te steunen en tegelijkertijd ook Louis van Gaal aan te stellen.

Cruijff zelf trekt in zijn column van deze week een soort voorconclusie: "Omdat ik niet bij de ledenraad vergadering kon zijn, zijn een aantal dingen gebeurd waar ik ter plekke graag op was ingegaan. Zeker wat de houding van de RvC richting Ajax betreft en waarvan veel leden nog niet half beseffen hoe ernstig dit eigenlijk is."

Reden voor de ongerustheid van het 'kamp Cruijff' valt weer te lezen in de laatste regels van de column van Jaap de Groot. De chef sport van De Telegraaf spreekt de vrees uit, dat als de RvC op 9 februari in hoger beroep door de rechter in het gelijk wordt gesteld - en dat is iets dat de meeste juristen die ik sprak, na het omstreden vonnis in de Kort Geding-zaak, daadwerkelijk ook verwachten - de Cruijff-Van Gaal-samenwerkingsmotie als een boemerang zal kunnen gaan werken.

De benoemingen van Van Gaal, Sturkenboom en Blind blijven dan immers rechtsgeldig, terwijl op 10 februari bij de Aandeelhoudersvergadering Cruijff en de andere commissarissen officieel worden weggestuurd, zodat Cruijff binnen Ajax geen enkele officiële rol meer zal kunnen spelen. Het is dit horrorscenario waar Cruijff het over heeft, als hij in zijn column deze week een soepele overstap maakt van "juridische zaken" naar "normen en waarden die door deze RvC voortdurend worden overtreden".

En dus kan ik de conclusie van Jaap de Groot ("het gekrakeel gaat in 2012 gewoon verder") alleen maar onderschrijven. En durf ik ook de conclusie wel aan dat de strijd om Ajax nog lang - en dan bedoel ik echt LANG - niet is gestreden.

Jan Hermen de Bruijn
Hoofdredacteur ELF Voetbal

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo dec 28, 2011 11:36 am

Ik kijk even het liveverslagje van die rechtszaak, maar ik heb het gevoel dat die advocaat van Ten Have compleet de plank misslaat. Het gaat nu zelfs over de supportersbijeenkomst en dat de aanwezige supporters nu 'eenmaal geen hoogleraren zijn'. Oef.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 11:40 am

Prachtig hoe jij precies weet van zo'n los zinnetje in welke context dat gezegd wordt ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo dec 28, 2011 11:45 am

Het gaat om de verklaringen van de supporters. Ten Have bestrijdt deze, maar om dan te zeggen:

Kalff trekt verklaringen van de supporters in twijfel. 'Deze fans zijn geen hoogleraren.'

Ik vraag me af of hij het weet dat deze fans geen hoogleraren zijn, maar meer nog waarom je deze kwalificatie gebruikt. Zijn hoogleraren superieure mensen ofzo?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo dec 28, 2011 11:48 am

wo 28 dec 2011, 10:01
"Corruptie bij Van Gaal geen probleem"
Van onze speciale verslaggever
Tijdens het kort geding van Tscheu La Ling tegen Steven ten Have (voorzitter rvc Ajax) werden door de raadsman van La Ling grote vraagtekens gezet bij het feit dat de Slowaakse voetbalcompetitie aan corruptie onderhevig is.

Mr. Kabalt refereerde daarbij aan het vijf jaar oude, aan corruptie in de voetbalwereld gewijde artikel, dat de raadsman van Steven ten Have tijdens het kort geding in Utrecht overlegde om aan te tonen dat de Slowaakse competitie corrupt is. "In Slowakije is slechts één geval van misbruik van vertrouwelijke informatie bekend. Dus geen omkoping, match-fixing, laat staan schering en inslag", aldus de advocaat van La Ling.

De raadsman van La Ling ging verder. "Het feit dat ook Duitsland met corruptie heeft te maken (meer dan Slowakije), was voor Ten Have blijkbaar geen probleem nu hij de heer Van Gaal (die in Duitsland werkzaam is geweest) heeft benoemd voor de functie, waar Ling zich ook kandidaat voor heeft gesteld. Ten Have heeft voorts Guus Hiddink (bondscoach van Turkije) en Marco van Basten (gespeeld in Italië en relatie van Silvio Berlusconi) wel geschikt bevonden als eventuele directeur van Ajax. Terwijl de landen waar zij werkten bepaald niet beter, c.q. zelfs slechter uit de bus komen dan Slowakije voor wat betreft fraude.”

Telegraaf
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 11:48 am

Er zit 3 minuten ervoor en 4 minuten er na tussen dat ene zinnetje, zou toch denken dat er dan ook iets gezegd is door die advokaat .. Hoezo live-verslag ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo dec 28, 2011 11:54 am

Peter schreef:Het gaat om de verklaringen van de supporters. Ten Have bestrijdt deze, maar om dan te zeggen:

Kalff trekt verklaringen van de supporters in twijfel. 'Deze fans zijn geen hoogleraren.'

Ik vraag me af of hij het weet dat deze fans geen hoogleraren zijn, maar meer nog waarom je deze kwalificatie gebruikt. Zijn hoogleraren superieure mensen ofzo?

Hoe moeten we dit verklaren? Is hij op weg naar de uitgang? Want deze uitspraak is niet handig als je bij Ajax wilt blijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 11:56 am

joey schreef:
Peter schreef:Het gaat om de verklaringen van de supporters. Ten Have bestrijdt deze, maar om dan te zeggen:

Kalff trekt verklaringen van de supporters in twijfel. 'Deze fans zijn geen hoogleraren.'

Ik vraag me af of hij het weet dat deze fans geen hoogleraren zijn, maar meer nog waarom je deze kwalificatie gebruikt. Zijn hoogleraren superieure mensen ofzo?

Hoe moeten we dit verklaren? Is hij op weg naar de uitgang? Want deze uitspraak is niet handig als je bij Ajax wilt blijven.
:ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif: :smallgrin.gif: :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Vind wel dat als je zo lang weg bent gebleven de aantal postingsteller op 0 gezet moet worden ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo dec 28, 2011 11:57 am

Foutje. Ik wilde een pm sturen. :blush.gif:

Dag maar weer. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo dec 28, 2011 11:57 am

De commissarissen Ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers hebben al op hun curriculum vitae staan dat ze in de rechtszaal tegenover Cruijff en tien jeugdtrainers hebben gestaan, onder wie clubiconen als Dennis Bergkamp, Marc Overmars, Jaap Stam en Wim Jonk. In januari volgt op kosten van Ajax het hoger beroep.
De hetze bereikt seeds duisterder diepten in De Telegraaf.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 11:58 am

joey schreef:Foutje. Ik wilde een pm sturen. :blush.gif:

Dag maar weer. :blush.gif:
Ha, stinkerd.Net doen of dat je er niet meer bent maar wel anpassant achter de schermen de touwtje in handen ( willen ) hebben Hé.Je lijkt JC wel :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo dec 28, 2011 12:02 pm

999 schreef:
joey schreef:Foutje. Ik wilde een pm sturen. :blush.gif:

Dag maar weer. :blush.gif:
Ha, stinkerd.Net doen of dat je er niet meer bent maar wel anpassant achter de schermen de touwtje in handen ( willen ) hebben Hé.Je lijkt JC wel :smallgrin.gif:
Hij wacht tot zijn Held eindelijk de overwinningstoeter blaast. Dan issie pas weer officieel Ajacied. Dat die Held over lijken gaat, maakt niet uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo dec 28, 2011 12:03 pm

Het is in ieder geval een begin, 999. :biggthumpup.gif:

Ten Have beroept zich op zijn vrijheid van meningsuiting.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 12:05 pm

Zeux schreef:
999 schreef:
joey schreef:Foutje. Ik wilde een pm sturen. :blush.gif:

Dag maar weer. :blush.gif:
Ha, stinkerd.Net doen of dat je er niet meer bent maar wel anpassant achter de schermen de touwtje in handen ( willen ) hebben Hé.Je lijkt JC wel :smallgrin.gif:
Hij wacht tot zijn Held eindelijk de overwinningstoeter blaast. Dan issie pas weer officieel Ajacied. Dat die Held over lijken gaat, maakt niet uit.
Eens, maar danog hoeft ie van mij niet weg te blijven.Beetje zwak overgens om dan wel via PM te communiceren .. Kom dan gewoon terug en geef je mening ( en kan tegen kritiek op die mening ) zoals wij allemaal hier doen ..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ramona » wo dec 28, 2011 12:06 pm

999 schreef:
joey schreef:Foutje. Ik wilde een pm sturen. :blush.gif:

Dag maar weer. :blush.gif:
Ha, stinkerd.Net doen of dat je er niet meer bent maar wel anpassant achter de schermen de touwtje in handen ( willen ) hebben Hé.Je lijkt JC wel :smallgrin.gif:

Hoezo net doen alsof je er niet bent...Joey staat toch zichtbaar in beeld?! :)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo dec 28, 2011 12:07 pm

Peter schreef:Het is in ieder geval een begin, 999. :biggthumpup.gif:

Ten Have beroept zich op zijn vrijheid van meningsuiting.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Ten Have nou exact heft gezegd. En dan niet samengevat of geparafraseerd in journalistieke stukjes. Is die formulering er?

Verder vraag ik mij af of de rechter de vier musketiers die Ling begeleiden (en zijn lezing ondersteunen) objectief acht. Ze zijn tenslotte in oorlog met Ten Have op diverse fronten en dan is deze rechtszaak natuurlijk een buitenkansje in die strijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jinne » wo dec 28, 2011 12:10 pm

Peter schreef:Het gaat om de verklaringen van de supporters. Ten Have bestrijdt deze, maar om dan te zeggen:

Kalff trekt verklaringen van de supporters in twijfel. 'Deze fans zijn geen hoogleraren.'

Ik vraag me af of hij het weet dat deze fans geen hoogleraren zijn, maar meer nog waarom je deze kwalificatie gebruikt. Zijn hoogleraren superieure mensen ofzo?
Buiten het voetbal natuurlijk wel. Iets met hersenhelften en zo... :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo dec 28, 2011 12:12 pm

Zeux schreef:
Peter schreef:Het is in ieder geval een begin, 999. :biggthumpup.gif:

Ten Have beroept zich op zijn vrijheid van meningsuiting.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Ten Have nou exact heft gezegd. En dan niet samengevat of geparafraseerd in journalistieke stukjes. Is die formulering er?

Verder vraag ik mij af of de rechter de vier musketiers die Ling begeleiden (en zijn lezing ondersteunen) objectief acht. Ze zijn tenslotte in oorlog met Ten Have op diverse fronten en dan is deze rechtszaak natuurlijk een buitenkansje in die strijd.
Opvallend is wel dat Schoenaker erbij zit.

Ik citeer het AD, Zeux. Laten we anders maar gewoon wachten op de officiële stukken. Ik vind de quote alleen dusdanig opvallend, want ik zou niet weten in welke context zo'n opmerking hout snijdt. Echt slim is het, zoals joey al zegt, niet. Zeker niet voor de berichtgeving.

Plaats reactie