De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do apr 24, 2014 11:06 am

Yopi schreef:Ze kijken juist steeds beelden terug.

Ruimtelijk inzicht is aangeboren, je kunt het hooguit verder ontwikkelen. Spelers die het niet zien, zien het niet.
Dat verbaast me. Het is toch geen hogere wiskunde?

Aangeboren of toch te leren? Wil je zeggen dat de hele 1994/95 selectie dat aangeboren talent had? Of was van Gaal in staat om het beter uit te leggen?

Een goede docent maakt iets ingewikkelds makkelijk. Een slechte leraar doet precies het tegenovergestelde.

Hoe weet je dan dat die talenten die eraan zitten te komen het wel hebben?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » do apr 24, 2014 11:41 am

Is het zo schokkend dat de selectie van 1995 erg talentvol was? Het merendeel van die jongens had jaar in jaar uit de zware selectieprocedures van de opleiding overleefd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do apr 24, 2014 12:56 pm

Precies. De Boertjes kwamen uit de lichting die in 1988 over ging naar de A-junioren, Kluivert en Seedorf uit die van 1994. De rest zat daar tussenin. Van al die lichtingen zijn er heel wat afgevallen die ook talentvol leken, maar op een bepaald vlak tekortschoten.

Ruimtelijk inzicht is aangeboren, maar techniek speelt ook een rol. Een technisch goede speler kan over de bal kijken.

Bij jeugdspelers zie je al grote verschillen. Zo heeft Donny van de Beek veel inzicht, hij denkt een paar stappen vooruit. Echter, het gaat op topniveau veel sneller en de bal wordt harder ingespeeld.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » do apr 24, 2014 1:09 pm

Wat de selectie 94-95 betreft: Van der Sar, Blind, Finidi, Kanu en Overmars (vijf van de 11/12) zijn gekocht. R. de Boer en Reiziger zijn of verkocht (R. de Boer) of uitgeleend geweest, hebben een andere weg bewandeld dan vanuit de jeugd richting Ajax 1. Edgar was trouwens volgens Barend & Van Dorp zo'n beetje de minkukel van Ajax, hij had Brian Roy verdrongen o.i.d.
Defaitisme? Ik vergeet 't klapperen van mijn oren niet meer. Een piepjonge Kluivert, kersvers van de Weense 1-0, die doodleuk opmerkt dat hij zeker nog een jaar bij Ajax zal blijven. Als de JC revolutie dat verandert vind ik het prima. Ik zou het langzamere brengen van Kishna wat dit betreft nog kunnen waarderen.
Kan me de opmerking niet herinneren, Seedorf ging erg snel weg en daarna het Bosman-arrest, ik dacht dat je het over 2014 had. Ik denk trouwens niet dat Kishna niet wordt opgesteld om hem langer aan Ajax te binden, hij zal zelf eerder afhaken als hij niet verder komt dan Jong Ajax. Hoe lang loopt zijn contract door? Nog drie jaar?
Ze kijken juist steeds beelden terug.

Ruimtelijk inzicht is aangeboren, je kunt het hooguit verder ontwikkelen. Spelers die het niet zien, zien het niet.
De selectie 94-95 keek waarschijnlijk minder beelden terug, of zou de PTT iedere week de videobanden thuisgebracht hebben? Ik herinner me bij die selectie niet het gebrek aan ruimtelijk inzicht. Is de huidige selectie er een met minder ruimtelijk inzicht?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do apr 24, 2014 1:57 pm

Yopi schreef: Ruimtelijk inzicht is aangeboren, maar techniek speelt ook een rol. Een technisch goede speler kan over de bal kijken.
Ruimteljk inzicht van een speler met de bal, ja. Maar het is toch niet zo moeilijk om de spelers zonder bal aan te geven waar ze moeten lopen? Film stopzetten, 'jij staat vijf meter tever naar voren. Als je hier staat heeft dit deze voordelen. Korte uitleg. ' Film verder. Enz.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » do apr 24, 2014 2:02 pm

Monkey Tonk verwart voetbal met schaken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14519
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Mr. Ajax » do apr 24, 2014 2:02 pm

Monkey Tonk schreef:
Yopi schreef: Ruimtelijk inzicht is aangeboren, maar techniek speelt ook een rol. Een technisch goede speler kan over de bal kijken.
Ruimteljk inzicht van een speler met de bal, ja. Maar het is toch niet zo moeilijk om de spelers zonder bal aan te geven waar ze moeten lopen? Film stopzetten, 'jij staat vijf meter tever naar voren. Als je hier staat heeft dit deze voordelen. Korte uitleg. ' Film verder. Enz.

:biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do apr 24, 2014 3:12 pm

Het kunnen uitvoeren is vers twee.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do apr 24, 2014 4:29 pm

Yopi schreef:Het kunnen uitvoeren is vers twee.
Het doceren is vers een.

Zo moeilijk is het toch niet? Het hoeft ook niet van de ene op de andere dag. Het is een opleiding. Op een gegeven moment in de opleiding stop je de film, en laat je het de spelers zelf aan elkaar uitleggen. Als de lampjes eenmaal aangaan kunnen ze dat heus wel naar het veld vertalen.

Ik heb verder geen idee hoe duidelijk de docenten zijn. Een goede trainer is een goede leraar. Een heldere uitleg zie je in het veld terug als heldere lijnen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » do apr 24, 2014 5:26 pm

Het blijkt in de praktijk erg moeilijk te zijn voor onze spelers; zo'n Trustfull blijft tijdens een wedstrijd roepen (Aegon Future Cup, de coach van Milan bleef roepen, maar had geen geluid meer!) en dan vraag ik me ook af of de spelers wel slim genoeg zijn, want als je na drie jaar nog niet weet wat te doen, leer je het misschien wel nooit. Spelers op fouten wijzen kan ook in een filmpje, misschien moeten ze op het veld wel geconfronteerd worden met de door hen gemaakte fouten, zien dat er ineens een speler vrij voor de keeper staat, misschien leren ze daar meer van dan van een trainer die ze, voordat ze die fout kunnen maken, ze op de juiste plek zet.

In de opleiding mogen ze fouten maken, in de A1 zouden ze alleen veel fouten niet meer moeten maken, maar je ziet in de eredivisie nog steeds spelers aan de verkeerde kant dekken, een Moisander een kopduel verliezen terwijl hij er alleen maar hoeft te zorgen dat Fernandes de bal niet raakt, een beetje tegen hem aanspringen is genoeg. Je ziet bij Ajax (en bij andere Nederlandse ploegen, maar dat maakt mij niet uit) dat een back de voorzet er niet uithaalt. Dit kan toch allemaal geleerd worden? Ze trainen twee keer per dag (Ajax 1), maar wat doen ze dan?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do apr 24, 2014 10:58 pm

Als alle teams in de jeugd qua positiespel dezelfde basisfouten maken ligt het waarschijnlijk niet aan de spelers, maar aan de docenten.

In dat geval zou je misschien Cruijff kunnen overhalen om die docenten een cursus te geven.

Verder staat een achtergrond als profvoetballer er niet garant voor dat je iets duidelijk uit kunt leggen. Zie bijvoorbeeld de prevelende Wouters. Als er iemand is die de theorie van het positiespel perfect beheerst en het ook duidelijk uit kan leggen, dan heb je daar, voor een uurtje theorie per dag, meer aan dan een voormalige speler die er wat vaag over doet. Dit is de befaamde Ajaxschool. Het slaat nergens op dat spelers uit de opleiding het niet beheersen als ze naar het eerste doorstromen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do apr 24, 2014 11:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do apr 24, 2014 11:08 pm

Dat zou best eens nodig kunnen zijn.

Het zwakke punt van het plan-Cruijff is dat Cruijff zelf niet op het veld staat.

Het is niet vanzelfsprekend dat spelers hun taken uitvoeren, soms hebben ze daar geen zin in of staan ze er niet bij stil wat die taken precies inhouden. Marco van Basten bijvoorbeeld heeft eindeloos met Cruijff in de clinch gelegen omdat hij meeverdedigen maar onzin vond. Soms zette hij druk, maar vaker niet. Van Basten had een houding van: doen jullie het werk maar, dan maak ik de doelpunten. (Denk maar aan wat hij veel later tegen Zlatan zei. Dat Zlatan zich niet teveel moest uitsloven. Waarmee Zlatan het roerend eens was: 'Naar wie moet ik luisteren, naar Van Basten of naar ene Van Gaal?' :smallgrin.gif: )

Denk dat Cruijff dik tevreden is met de vorderingen op technisch gebied. Nu roert hij een ander probleem aan: het gebrekkige positie kiezen van veel jeugdspelers. Demo geeft het al aan, dat moet veel beter.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do apr 24, 2014 11:21 pm

Cruijff heeft in de jaren 90 iedere positie helder uitgelegd in een voetbalblad. Dat kun je eventueel, met veel meer detail, uitbreiden tot een boek.

Er staan 11 spelers in het team. Geen 200. Als iedereen precies weet wat zijn rol en taken zijn, en ook precies weet wat die zijn voor de andere tien, dan wordt het wel leuk. Want dan gaat het niet alleen swingen, maar nemen spelers ook moeiteloos posities van elkaar over. Spelers die in het eerste komen moeten in principe het hele creatieve denkproces al beheersen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do apr 24, 2014 11:39 pm

Yopi schreef:Dat zou best eens nodig kunnen zijn.

Het zwakke punt van het plan-Cruijff is dat Cruijff zelf niet op het veld staat.

Het is niet vanzelfsprekend dat spelers hun taken uitvoeren, soms hebben ze daar geen zin in of staan ze er niet bij stil wat die taken precies inhouden. Marco van Basten bijvoorbeeld heeft eindeloos met Cruijff in de clinch gelegen omdat hij meeverdedigen maar onzin vond. Soms zette hij druk, maar vaker niet. Van Basten had een houding van: doen jullie het werk maar, dan maak ik de doelpunten. (Denk maar aan wat hij veel later tegen Zlatan zei. Dat Zlatan zich niet teveel moest uitsloven. Waarmee Zlatan het roerend eens was: 'Naar wie moet ik luisteren, naar Van Basten of naar ene Van Gaal?' :smallgrin.gif: )

Denk dat Cruijff dik tevreden is met de vorderingen op technisch gebied. Nu roert hij een ander probleem aan: het gebrekkige positie kiezen van veel jeugdspelers. Demo geeft het al aan, dat moet veel beter.
Ik dacht dat Cruijff het ook wel zag zitten als een spits bleef hangen. Van Romario wilde hij bij Barca in ieder geval dat hij niet teveel liep, om scherp voor de goal te blijven. Had hij dat van van Basten opgepikt? Zou wel leuk zijn.

Het in de clinch liggen met een leraar is ook prima. Dat betekent dat zo'n speler er echt mee bezig is.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » vr apr 25, 2014 7:31 am

Jonk: 'pas op 30 tot 40% van waar we naar toe willen met de opleiding'
25 april 2014 -

In De Telegraaf komt Wim Jonk uitgebreid aan het woord over de omwenteling bij de jeugdopleiding van Ajax. "De metingen wijzen uit dat er progressie wordt geboekt. Maar we zijn pas op dertig of veertig procent van het niveau waar we naartoe willen," zo stelt hij.

Hij is ervan overtuigd dat Ajax steeds minder geld zal gaan uitgeven op de transfermarkt. "Wij willen twee, drie spelers per jaar bij de A-selectie afleveren. Zo minimaliseer je het aantal noodzakelijke aankopen. Natuurlijk ontkom je er niet aan af en toe gericht een speler te moeten aantrekken. Naar buitenlandse pareltjes blijven we zoeken, maar die moeten onze talenten aanvullen en niet blokkeren. Het ideaalbeeld is alleen maar zelfopgeleide spelers op te stellen."
Alleen met jeugd yeh right :excited.gif:

Hij heeft zeker nooit gehoort van de 50/50 deal :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » vr apr 25, 2014 8:19 am

Het ideaalbeeld, Toppie. :aai.gif:

@Monkey Tonk: Cruijff vindt dat een aanvaller positioneel moet verdedigen. Hij redeneert zo: op het moment dat de spits niet te ver terugloopt, zal zijn tegenstander achterin blijven hangen. Of zijn tegenstanders, want wie laat Van Basten of Romario 1-op-1 staan?

Iets anders: niet handig van Jonk om percentages te noemen. Kan iedereen daar weer over zeiken. Wat mij betreft gaat het om het principe. Je moet jezelf steeds blijven verbeteren. Niet achterover leunen onder het motto: Wij zijn Ajax, wat zijn we toch goed. Willen we verder komen, dan moet onze opleiding beter zijn dan de rest. Niet even goed.

Ik begrijp dat ze de jeugdelftallen vanaf komend seizoen niet meer willen laten werken met vaste trainers. Wat vinden jullie daarvan?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » vr apr 25, 2014 8:55 am

JC sprak zelf over percentages, Ajax zou pas op 60% zitten, niemand weet waarvan. Ik denk niet dat het over 60% van het beoogde puntenaantal gaat, want daar zit Ajax nu al boven. Het aantal passes dat aankomt zit op ruim 85%, het percentage balbezit zit al boven de 60%, alles volgens http://www.whoscored.com/Regions/155/To ... Eredivisie Wie weet wel waarvan?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13407
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » vr apr 25, 2014 10:16 am

Yopi schreef:Ik begrijp dat ze de jeugdelftallen vanaf komend seizoen niet meer willen laten werken met vaste trainers. Wat vinden jullie daarvan?
Zo te zien geldt dat alleen voor de bovenbouw:
AN schreef:Ajax voegt A1, A2, B1 en B2 samen en gaat spelers toewijzen aan bepaalde jeugdtrainer

Ajax voert haar volgende stap toe om de jeugdopleiding verder te ontwikkelen. De club gaat spelers toewijzen aan een bepaalde trainer in plaats van een vaste trainer op een elftal te zetten. "Doordeweeks is er geen A1 en A2 of B1 en B2 meer, maar traint Onder 19 of Onder 17 samen. En daar staan dan vier trainers bij. De vaste mensen en individuele trainers als Jaap Stam, Kenneth Perez, Bryan Roy, Ronald de Boer en Richard Witschge kennen de prioriteiten van de spelers en stemmen daar de trainingen op af. Ze zijn verantwoordelijk voor een groep spelers. Ze begeleiden spelers, bekijken beelden en praten met ze. Daardoor krijg je een mentor-relatie. Ze krijgen een groep uit Onder 19, Onder 18 en Onder 17. Het wordt een mix, die karakterologisch en voetbaltechnisch bij een trainer past", zo stelt Jonk.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 25, 2014 11:32 am

Yopi schreef: @Monkey Tonk: Cruijff vindt dat een aanvaller positioneel moet verdedigen. Hij redeneert zo: op het moment dat de spits niet te ver terugloopt, zal zijn tegenstander achterin blijven hangen. Of zijn tegenstanders, want wie laat Van Basten of Romario 1-op-1 staan?
Logisch he? Hoe wilde van Basten het dan anders?

Een stapje naar links of rechts kost toch geen extra kracht?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » vr apr 25, 2014 12:01 pm

Haha, die Van Basten. Hij liet zijn vriendin na de wedstrijd zijn voetbaltas dragen, want 'ik heb gevoetbald en zij niet.' :smallgrin.gif:

Van Basten was van jongs af het mannetje. Hij was de ster, iedereen moest in zijn dienst spelen. Bal kwijt? Niet zijn probleem. Cruijff heeft moeten praten als Brugman.

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door john67 » vr apr 25, 2014 12:55 pm

Jonk sprak een aantal geleden in VI, we worden zelfs gebeld door veel talenten uit heel europa of ze ajb bij ajax mogen komen voetballen en je lees alleen maar dat talenten die ze benaderen niet komen, Ee beetje tegenstrijdig, ik denk dat ze bij ajax zichzelf te hoog inschatten.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door gaizka » vr apr 25, 2014 4:38 pm

john67 schreef:Jonk sprak een aantal geleden in VI, we worden zelfs gebeld door veel talenten uit heel europa of ze ajb bij ajax mogen komen voetballen en je lees alleen maar dat talenten die ze benaderen niet komen, Ee beetje tegenstrijdig, ik denk dat ze bij ajax zichzelf te hoog inschatten.
Hoe bedoel je dat? Ajax is nog steeds een prima springplank voor talenten, dat hebben Suarez, Eriksen & Vertonghen recent nog bewezen.

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door john67 » vr apr 25, 2014 5:36 pm

gaizka schreef:
john67 schreef:Jonk sprak een aantal geleden in VI, we worden zelfs gebeld door veel talenten uit heel europa of ze ajb bij ajax mogen komen voetballen en je lees alleen maar dat talenten die ze benaderen niet komen, Ee beetje tegenstrijdig, ik denk dat ze bij ajax zichzelf te hoog inschatten.
Hoe bedoel je dat? Ajax is nog steeds een prima springplank voor talenten, dat hebben Suarez, Eriksen & Vertonghen recent nog bewezen.
Die jongen van Groningen wil niet, laatst een spits van psv, het grote talent uit kroatie, een ander uit Servie, die jongen uit zweden. dus lijkt mij het wat overdreven om te stellen, dat de telefoon roodgloeiend staat.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo apr 27, 2014 6:50 pm

Overmars is echter vooral de man van onderhandelingen, contracten en transfers. En dus is de vraag natuurlijk of er al actie is op de markt. 'Frank de Boer heeft dat deze week ook al gezegd. Incidenteel zou een grote transfer kunnen, maar liever niet. Er komt een fantastische lichting aan en je ziet dat spelers steeds eerder debuteren. Het piekmoment moet eerder komen want spelers vertrekken eerder. Op dit moment is het rustig, maar misschien hebben wij al wel spelers gecontracteerd.'
YNWA

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door john67 » ma apr 28, 2014 7:39 am

InnerHarbour schreef:
Overmars is echter vooral de man van onderhandelingen, contracten en transfers. En dus is de vraag natuurlijk of er al actie is op de markt. 'Frank de Boer heeft dat deze week ook al gezegd. Incidenteel zou een grote transfer kunnen, maar liever niet. Er komt een fantastische lichting aan en je ziet dat spelers steeds eerder debuteren. Het piekmoment moet eerder komen want spelers vertrekken eerder. Op dit moment is het rustig, maar misschien hebben wij al wel spelers gecontracteerd.'
Ik denk dat Marc Overmars zich gisteren heeft versproken, hij had het erover, wie zegt dat we al niet nieuwe spelers hebben gecontracteerd, toen de vraag kwam of er geen kwaliteit bij moet.

Plaats reactie