Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 6:03 pm

Imponeren is hetgeen dat het hoogst in het vaandel hoort te staan, dat moet juist resulteren in titels.

Lionel
Berichten: 47403
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 07, 2008 6:03 pm

Vedette-10- schreef:
Beloki schreef: Eevn een vraagje: wat versta je onder '' ik ga er alles aan doen''?
Invloed uitoefenen op mijn omgeving en in een belangrijke positie komen om echt veel te betekenen.
Tering he, stoppen ze verse paddo's bij je cornflakes ofzo?
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 6:04 pm

Niet dat ik weet.. :biggrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr nov 07, 2008 7:06 pm

Ik ben ervan overtuigd dat we met het 'oude publiek' nooit nu al zeven wedstrijden de nul hadden gehouden. We hebben Ajax dit seizoen al vaak over een dood punt heengeholpen, we hebben ze er doorheen gesleurd tegen Groningen, dat doet ze écht wat hoor.

De grootste winst van dit seizoen vind ik dat die negatieve klotesfeer weg is in het stadion. Vertonghen gaf gisteren op een gegeven moment een dramapass, 5 meter achter Kennedy over de middellijn. Twee jaar geleden zou je een hard publiek gegrom hebben gehoord, gevolgd door een fluitconcert. Twee jaar geleden was Ajax - Zilina een wedstrijd geweest waar je alleen maar gemor, gezeur en gezanik had gehoord. En twee jaar geleden hadden we in die negatieve sferen ook vast de 1-1 tegen gekregen.

Dit seizoen heeft Ajax eindelijk eens écht thuisvoordeel! En daar pakken we punten mee, continu positieve ondersteuning. Als iemand effe een slechte bal speelt roep je 'Kom op jongen! Zet 'm op!'. En niet 'WISSELUHHHH'. Die ouwe patjepeëers doen Ajax meer slecht dan goed. Op je gat zitten, je bek houden en het enige geluid is 'FLLUITTT' en 'WISSELUH'. Rot toch op man.
Alsof ze bij Ajax lekker tevreden zijn met het spel. Iedereen weet ook wel dat het beter moet. Maar aan dat hoge verwachtingspatroon is de club al jarenlang kapot gegaan. Natúúrlijk spelen we al jaren beneden verwachting. Maar van dat negatieve gezeik en gefluit en gezanik gaan die spelers echt niet harder lopen en beter voetballen. Ze doen hun best, zij willen ook die punten pakken. En als we nu allemaal ipv zeiken dat het schandalig is dat we maar met 1-0 winnen gewoon het team ondersteunen zodat ze ook écht met 1-0 winnen (ipv alsnog het deksel op de neus krijgen), dan wordt het misschien ooit nog wat met Ajax.

Het publiek bij Ajax is dit jaar nog de beste man, wij 'pakken punten'. Ook door ons wordt de Arena nu niet een stille sfeerloze betonbak maar heeft elke club het lastig.

Zolang men bij Ajax intern keihard bezig is om zo goed mogelijk voor de dag te komen, om wedstrijden te gaan controleren en domineren, om proberen om ruimer te winnen dan 1-0, zolang dát gebeurt reis ik m'n club achterna om ze er doorheen te slepen. Alles voor de titel, we moeten het met zn allen doen!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr nov 07, 2008 7:38 pm

Vedette-10- schreef:
Spijker schreef:Dat veeleisende karakter heeft de club juist kapot gemaakt. Na 95 kwam er een stortvloed van supporters naar de Arena die elk jaar zulke resultaten eiste en zodra het even tegen zat dat gelijk liet merken. Het grootste deel daarvan is gelukkig alweer weg en heeft plaats gemaakt voor supporters die echt om Ajax geven. Daar komt het gefluit en gejank vandaan. Kunnen ze het mooi op 'de kritische Amsterdammer' afschuiven, maar zoveel Amsterdammers zitten er niet (meer) bij Ajax. Ook de supporter is realistischer geworden. Je praat gewoon poep, je hebt echt geen flauw benul van waar je over praat, dus houd er alsjeblieft gewoon mee op.
Hoe kan dat Amsterdamse karakter, die de club groot heeft gemaakt, de club nou vernielen? Het ligt eraan dat betreffende personen niet genoeg klasse hadden om aan de eissen te voldoen. Je moet niet de schuld verleggen naar een externe factor: de aanhang, want die was tenminste niet zo gedaald als het niveau van de club. En ja: ze functioneerden slechter door de druk, omdat ze het niet aankonden en daardoor verkrampten. Maar zo zag je tenminste wie er boven kon komen drijven, dan zag je wie er wereldspelers waren: Chivu, Maxwell, VD Vaart, De Jong, Sneijder, Ibrahimovic, Heitinga..ik kan er best een paar vergeten zijn.

Realistischer, ik denk eerder wanhopiger. Ik ben juist realistisch, ik weet hoe slecht het is i.t.t. hosanna-willende-mensen. Alleen ik heb nog wel hoop op nieuwe gouden tijden.
Een oud, inmiddels wijs, supporter zei ooit eens: Laat het maar slecht gaan met Ajax, dan blijven al die pannekoeken tenminste weg. Hij heeft nog gelijk gehad ook.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 8:45 pm

Spijker schreef:Een oud, inmiddels wijs, supporter zei ooit eens: Laat het maar slecht gaan met Ajax, dan blijven al die pannekoeken tenminste weg. Hij heeft nog gelijk gehad ook.
Ja, inderdaad.
Ik blijf absoluut altijd verbonden met Ajax, ik ben ook Jood geworden toen het slecht ging. Ik raak daar niet in de war van, juist dan voel ik het sterker.
Thijs schreef:Ik ben ervan overtuigd dat we met het 'oude publiek' nooit nu al zeven wedstrijden de nul hadden gehouden. We hebben Ajax dit seizoen al vaak over een dood punt heengeholpen, we hebben ze er doorheen gesleurd tegen Groningen, dat doet ze écht wat hoor.

De grootste winst van dit seizoen vind ik dat die negatieve klotesfeer weg is in het stadion. Vertonghen gaf gisteren op een gegeven moment een dramapass, 5 meter achter Kennedy over de middellijn. Twee jaar geleden zou je een hard publiek gegrom hebben gehoord, gevolgd door een fluitconcert. Twee jaar geleden was Ajax - Zilina een wedstrijd geweest waar je alleen maar gemor, gezeur en gezanik had gehoord. En twee jaar geleden hadden we in die negatieve sferen ook vast de 1-1 tegen gekregen.

Dit seizoen heeft Ajax eindelijk eens écht thuisvoordeel! En daar pakken we punten mee, continu positieve ondersteuning. Als iemand effe een slechte bal speelt roep je 'Kom op jongen! Zet 'm op!'. En niet 'WISSELUHHHH'. Die ouwe patjepeëers doen Ajax meer slecht dan goed. Op je gat zitten, je bek houden en het enige geluid is 'FLLUITTT' en 'WISSELUH'. Rot toch op man.
Alsof ze bij Ajax lekker tevreden zijn met het spel. Iedereen weet ook wel dat het beter moet. Maar aan dat hoge verwachtingspatroon is de club al jarenlang kapot gegaan. Natúúrlijk spelen we al jaren beneden verwachting. Maar van dat negatieve gezeik en gefluit en gezanik gaan die spelers echt niet harder lopen en beter voetballen. Ze doen hun best, zij willen ook die punten pakken. En als we nu allemaal ipv zeiken dat het schandalig is dat we maar met 1-0 winnen gewoon het team ondersteunen zodat ze ook écht met 1-0 winnen (ipv alsnog het deksel op de neus krijgen), dan wordt het misschien ooit nog wat met Ajax.

Het publiek bij Ajax is dit jaar nog de beste man, wij 'pakken punten'. Ook door ons wordt de Arena nu niet een stille sfeerloze betonbak maar heeft elke club het lastig.

Zolang men bij Ajax intern keihard bezig is om zo goed mogelijk voor de dag te komen, om wedstrijden te gaan controleren en domineren, om proberen om ruimer te winnen dan 1-0, zolang dát gebeurt reis ik m'n club achterna om ze er doorheen te slepen. Alles voor de titel, we moeten het met zn allen doen!
Dat is het probleem: er zit niks Amsterdams in Ajax meer, geen karakter meer. Denk je nou echt dat bijvoorbeeld Zlatan zo goed was geworden als hij in alle rust de draad kon oppakken? Juist niet, die had juist die onvriendelijkheid nodig om zich gedwongen te voelen om zich optimaal te ontwikkelen zodat hij alsnog het respect won.

Wij moeten de punten pakken tegen die kleine clubs, hebben ze dan al ondersteuning nodig. Ze moeten juist dan de signalen krijgen en behandeld worden als grootheden, want dat moeten ze worden en ze mogen niet comfort kennen totdat ze dat zijn. Welke houding verwacht je dan tegen de grootheden in Europa? Zijn die in de watten gelegde spelers dan wel bestand tegen de echte topploegen? Juist dan moet je meerwaarde hebben, ze erdoorheen sleuren. Als ze dat al gewend zijn dan krijgen ze ervan geen extra steun, maar de gebruikelijke steun waarvan ze tegen de kleintjes al afhankelijk zijn.

Ik heb liever de duidelijkheid vanaf de achterban en de steun en hulp van binnen de club, in plaats van andersom. Ik vraag ook totaal niet om de wrangheid richting de spelers, ik vind alleen dat ze geen feeststemming verdienen als er zo matig gevoetbald wordt. Dan liever een signaal dat het absoluut niet goed genoeg is, dan dat. En de hulp, voor de hoge druk, hoort van binnen Ajax te komen en niet dat wij ze soft moeten behandelen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 07, 2008 9:22 pm

Zeg Vedette min 10, zit je Pa nog in de textielhandel? ik zoek nog een Ajaxshirt met het oude logo...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 9:29 pm

Verzin is een nieuwe sneer, Vedette min 10 wordt oud. Ook de rest slaat kant noch wal. :ajaxsmiley.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 07, 2008 9:37 pm

Vedette-10- schreef:Verzin is een nieuwe sneer, Vedette min 10 wordt oud. Ook de rest slaat kant noch wal. :ajaxsmiley.gif:
Aldus het kleutertje die nooit naar Ajax gaat.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » vr nov 07, 2008 9:37 pm

Donkey Shot schreef:Zeg Vedette min 10, zit je Pa nog in de textielhandel? ik zoek nog een Ajaxshirt met het oude logo...
Wat was die naam ook alweer op het oude Ajaxmania van die drammer en dat oude logo?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 07, 2008 9:44 pm

nee hoor vedette min 10, die "textielhandelaar" had ook maar één boodschap, AJAEX NV is nix en deed nooit wat anders dan spugen op de club, net als jouw postings ooit wat nieuws in zich meedraagt.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 07, 2008 9:48 pm

InnerHarbour schreef:
Donkey Shot schreef:Zeg Vedette min 10, zit je Pa nog in de textielhandel? ik zoek nog een Ajaxshirt met het oude logo...
Wat was die naam ook alweer op het oude Ajaxmania van die drammer en dat oude logo?
ik meen dat die knuppel zich ooit Ajax Mokum noemde, daarvoor noemde hij zich anders, AR was meen ik zijn bijnaam.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 9:53 pm

Ik ga i.i.g. niet blij doen met iets wat slecht is, omdat ik niet teleurgesteld wil zijn. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » vr nov 07, 2008 9:56 pm

Donkey Shot schreef:
InnerHarbour schreef:
Donkey Shot schreef:Zeg Vedette min 10, zit je Pa nog in de textielhandel? ik zoek nog een Ajaxshirt met het oude logo...
Wat was die naam ook alweer op het oude Ajaxmania van die drammer en dat oude logo?
ik meen dat die knuppel zich ooit Ajax Mokum noemde, daarvoor noemde hij zich anders, AR was meen ik zijn bijnaam.
Nee het was anders, niet Mokum, kut kan der niet opkomen, heb me rotgelachen om hem, van alles werd erbijgehaalt. Zie ij Rudy nog wel eens?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 07, 2008 9:57 pm

Vedette-10- schreef:Ik ga i.i.g. niet blij doen met iets wat slecht is, omdat ik niet teleurgesteld wil zijn. :smallgrin.gif:
Nee knul, ga jij maar jouw stokpaardjes berijden.
Laatst gewijzigd door Donkey Shot op vr nov 07, 2008 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 07, 2008 10:19 pm

het was niet AR, maar AB ofwel Ajax Basic

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 07, 2008 10:31 pm

InnerHarbour schreef:Zie ij Rudy nog wel eens?
Nee, al zou 't hem niet verbazen wanneer hij in het dagelijks bestuur van CNN zou zitten.

*** BREAKIN NEWS ***

Rudy's restaurant is failliet :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr nov 07, 2008 10:48 pm

Dze topic is te groot geworden, maar dat is niet erg, gezien de laatste postings. Hier gaan we verder.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten