Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo okt 29, 2008 4:46 pm

Vorig seizoen hadden we na 7 competitiewedstrijden 17 punten, en 9 tegengoals.
Nu hebben we 13 punten en 9 tegengoals.

Zo, nu weet iedereen waar hij het over heeft.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 29, 2008 4:48 pm

Ach, heerenveen en Feyenoord uit zijn wedstrijden waarin je punten kan verliezen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 29, 2008 4:52 pm

Beloki schreef:Vorig seizoen hadden we na 7 competitiewedstrijden 17 punten, en 9 tegengoals.
Nu hebben we 13 punten en 9 tegengoals.

Zo, nu weet iedereen waar hij het over heeft.
Ter aanvulling:

Over dezelfde tegenstanders gezien: vorig seizoen 15 punten, nu 13 punten.

In Europa: 6 uit 9 tov 3 uit 12.

Voor de beker: gewonnen ipv gelijkgespeeld.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo okt 29, 2008 4:53 pm

LucaS schreef:Ach, heerenveen en Feyenoord uit zijn wedstrijden waarin je punten kan verliezen.
Ik verbind er geen conclusies aan, het was meer bedoeld voor BZ, die er meerdere malen om vroeg.

Ik vind het erg vertekenend. Vorig seizoen begonnen we met een veel lichter programma dan dit seizoen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 29, 2008 4:58 pm

Ben benieuwd of we ook eens een uitwedstrijd gaan winnen.. wellicht vanavond.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 29, 2008 5:01 pm

Ik vind dat Ajax tenminste 4 punten moet pakken in de komende 2 uitwedstrijden. Dan stel je je kandidaat voor de titel.

Laten we alvast het beste hopen voor vanavond. :ajaxscarf.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 29, 2008 5:05 pm

Idd, 4 punten ben ik ook tevreden mee.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 29, 2008 5:07 pm

Same here. Tegen Twente hebben we vorig seizoen in vier wedstrijden slechts twee schamele puntjes weten te behalen, dus het is niet realistisch om te verwachten dat Ajax daar komend weekend zomaar eventjes wint.

Vanavond moet er uiteraard wel gewonnen worden.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 29, 2008 5:27 pm

Ik vind Twente dit seizoen iets zwakker overkomen dan vorig jaar. Wedstrijden worden moeizamer gewonnen en ik heb het idee dat ze wat makkelijker goals tegenkrijgen.

Maar het blijft een goede ploeg met een aantal snelle aanvallers. En N'Kufo moet nu maar eens geneutraliseerd worden door Oleguer of Vermaelen, dan haal je al een belangrijke pion uit de wedstrijd.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13376
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo okt 29, 2008 5:38 pm

Het wordt de maand van de waarheid, November. Twente en AZ uit en PSV thuis. Laten we vanavond goed beginnen met een overwinning.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo okt 29, 2008 5:57 pm

Programma vorig jaar lichter?

Twee keer Groningen thuis
Nu Heerenveen uit, toen AZ uit
Toen ook nog Heerenveen thuis

MvB hoeft geen kampioen te worden met deze selectie? Mag hij nu, net als Co stellen dat een plek bij de eerste ??? al goed is? Is dit nu de Amsterdamse humor? Leuke grap van Dennis B. door Ajax te vergelijken met Arsenal. Welke jonge speler vertrekt daar naar Liverpool of RM?

Ajax kan niet bouwen, MvB geeft ruim € 30.000.000 uit om te bouwen? Hij had, het wordt eentonig, voor € 6.500.000 ook een verdediger kunnen kopen of Ajax had voor Sulejmani ook de vraagprijs van € 10.000.000 kunnen betalen.

In de topic DB tegenover Htc zijn bijzondere aardige berichten te lezen (maakt niet uit van wie) over hoe er over verwachtingen werd gesproken:

Code: Selecteer alles

Nee, dat betekent dat HTC anderhalf jaar krijgt, net als Blind en Adriaanse. 

Komende zomer gaat Ajax doorselecteren. Sneijder wordt verkocht, er komt geld binnen. Dan moet HtCkampioen worden. 
HtC moet dus kampioen worden zonder Sneijder, Babel, Grygera, De Mul, Davids (geblesseerd) en een halve Stam. MvB hoeft dat niet met versterkingen t.o.v. dat bericht: Silva, Oleguer, Lindgren, Sno, Enoh, Sulejmani, Cvitanich, Aissati? Verschil moet er zijn. Jonge spelers van toen hebben nu meer ervaring!

MvB had zijn geld, in zijn ogen, optimaal besteed en kan alleen genoegen nemen met een kampioenschap, zeker nu psv, gezien door een buitenstaander, een wat minder seizoen lijkt te gaan meemaken.

Veel geblesseerden? Elders lees ik dat Ajax altijd veel geblesseerden heeft, m.a.w. dat kan het verschil niet zijn. Steeds die hamstrings: kwestie van trainen of te veel “voedingssupplementen”.

Ik lees dat we twee jaar geleden met kerstmis waren uitgeschakeld voor het kampioenschap, ik dacht dat we op één doelpunt na kampioen waren. Vorig seizoen op één punt (zie Suarez uit tegen Twente enz.)

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat sommigen zo ver willen gaan dat niet-degraderen al een wereldprestatie is, te danken aan MvB. Ik wil een kampioenschap, het liefst met goed voetbal, terwijl ik van andere trainers goed voetbal eiste.

Geen kampioen worden is een afgang; we zijn nog niet uitgeschakeld, wie weet kopen we voor de zekerheid nog een paar spitsen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 29, 2008 6:31 pm

Demosthenes schreef: Veel geblesseerden? Elders lees ik dat Ajax altijd veel geblesseerden heeft, m.a.w. dat kan het verschil niet zijn. Steeds die hamstrings: kwestie van trainen of te veel “voedingssupplementen”.
.
Bovendien heeft de tegenstander ook geblesseerden, zoals Heracles bijv. ook vanavond en een club als AJAX moet qua breedte sowiezo altijd beter zijn dan iig 16 andere clubs in de eredivisie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 29, 2008 6:31 pm

Volgens mij zegt niemand dat MVB geen kampioen hoeft te worden, maar misschien vergis ik me.

HTC hoefde achteraf gezien geen kampioen te worden. Daar had hij de capaciteiten niet voor. Kan hij zelf niets aan doen, hij heeft zichzelf niet aangesteld.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo okt 29, 2008 7:10 pm

Sterker nog: als Van Basten niet kampioen toont hij aan dat hij een onwaardige Ajaxtrainer is. Als je ziet wat voor selectie hij had, hoe hij had kunnen investeren en hoeveel invloed hij heeft in het beleid dan mag je niet je verschuilen onder dat de ploeg tijd nodig heeft. Als hij wat meer routine in de ploeg had behouden dan ging het gewoon gemakkelijker.

Iedereen zit Henk ten Cate wel af te kraken, maar die heeft tenminste wel gezorgd voor een fatsoenlijk spelniveau. Met dit materiaal zou zijn ploeg veel imponerender spelen, hij snapt tenminste het spel goed. Hij weet alleen de spelers niet juist te raken, als daar een wat fijnere man bijzat die goed spelers kon beinvloeden dan was het top geweest. Onder Ten Cate durfden we tenminste Ajax als grootheid te beschouwen en de spelers veeleisend te behandelen omdat hij dat ook deed, Marco en zijn team behandelen we alsof ze het niet verkeerd kunnen doen terwijl er zoveel fout gaat. Waar is de kritiek gebleven, het soms te vroege wantrouwen?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo okt 29, 2008 7:18 pm

Het probleem met Ten Cate was dat hij altijd excuses zocht en zijn eigen falen probeerde te verschuilen. Het lag altijd ergens anders aan en zeker niet aan AJax en al helemaal niet aan hem. :kots:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo okt 29, 2008 7:26 pm

Zlatan Son of God schreef:Het probleem met Ten Cate was dat hij altijd excuses zocht en zijn eigen falen probeerde te verschuilen. Het lag altijd ergens anders aan en zeker niet aan AJax en al helemaal niet aan hem. :kots:
Denk je nou echt dat hij zo dacht. Als iemand kritisch is op het functioneren van dingen dan is het Ten Cate. Alleen hij wou liever ff rust creeeren voor de ploeg door maar belachelijkerwijs een partij waar hij geen verantwoordelijkheid voor droeg te bekritiseren, hij wou er i.i.g. geen show van maken en openbaar de ploeg af te vallen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 29, 2008 7:28 pm

Ik herinner mij de HtC jaren als zeeeeer frustrerend; 2x open kans op deelname aan de CL én de landstitel gemist!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo okt 29, 2008 7:29 pm

Klopt, als je alleen naar resultaten kijkt.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » wo okt 29, 2008 7:39 pm

Ook buiten de resultaten om was het frustrerend; matig voetbal en een coach waarvoor je je met de regelmaat van de klok schaamde...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo okt 29, 2008 7:44 pm

Spel waarvan we nu mogen dromen: het is bedroevend nu.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10432
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo okt 29, 2008 7:44 pm

brigade zuid schreef:Ben benieuwd of we ook eens een uitwedstrijd gaan winnen.. wellicht vanavond.
pff vanavond zonder Gabri. op voorhand zou ik zeggen maak in jullie toto er maar een 1 van... :blush.gif: :hypocrite.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 29, 2008 7:47 pm

brigade zuid schreef:
Demosthenes schreef: Veel geblesseerden? Elders lees ik dat Ajax altijd veel geblesseerden heeft, m.a.w. dat kan het verschil niet zijn. Steeds die hamstrings: kwestie van trainen of te veel “voedingssupplementen”.
.
Bovendien heeft de tegenstander ook geblesseerden, zoals Heracles bijv. ook vanavond en een club als AJAX moet qua breedte sowiezo altijd beter zijn dan iig 16 andere clubs in de eredivisie.
Exact. Schilder zit bij ons met hangen en wurgen bij de selectie en zou daar vanavond basisspeler en sterkhouder zijn. Dat zegt ook wel weer wat.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo okt 29, 2008 7:52 pm

mattie schreef:
brigade zuid schreef:Ben benieuwd of we ook eens een uitwedstrijd gaan winnen.. wellicht vanavond.
pff vanavond zonder Gabri. op voorhand zou ik zeggen maak in jullie toto er maar een 1 van... :blush.gif: :hypocrite.gif:
Lindgren en Siem beter dan Gabri weinig verschil volgens Basta :rofl.gif: :drecul.gif:

Mag deze man Willem van Hanegem opvolgen hebben ze weer een Utrechter erbij een Icoon

Vreselijke trainer :1evil.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo okt 29, 2008 9:09 pm

Voetske schreef:AJAX moet met deze investeringen gewoon kampioen worden.Verwachtings patroon, doelstelling ?.Komop zeg.Dat is het zelfde als dat je voor 30 miljoen een huis gaat bouwen en de verwachting hebt dat het dak niet zal lekken.Het dak mag niet lekken.Punt.
Ajax heeft jarenlang ingeteerd op talent. ruim 100 miljoen! en wat kwam er binnen? Op Huntelaar en Suarez na geen ene reet.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo okt 29, 2008 9:13 pm

bovendien is het maar de vraag of je met 30 miljoen investeren kampioen GAAT worden. AZ lukte het vorig jaar ook niet

Gesloten