Nieuw shirt

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Nieuw shirt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jun 20, 2019 1:28 pm

Puritein als ik ben mis ik het oude logo (waarvan iedereen weet welke ik bedoel, behalve GV, die kennelijk van bijzaken graag een hoofdzaak maakt), ben ik allesbehalve kapot van de zwarte biesjes aan de mouwen (het idee dat het dan de kleuren van de stad Amsterdam zijn gaat teniet bij de gedachte dat de kleuren van de volledige outfit van onze aartsrivaal nu exact hetzelfde zijn) en zijn Adidas strepen over de zijkanten van de romp natuurlijk een doodzonde.

Maar verder gaat ie wel. En nee. Ik koop m niet. Dat doe ik pas als het oude logo er weer op staat.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Nieuw shirt

Bericht door Mr. Ajax » do jun 20, 2019 2:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Puritein als ik ben mis ik het oude logo (waarvan iedereen weet welke ik bedoel, behalve GV, die kennelijk van bijzaken graag een hoofdzaak maakt), ben ik allesbehalve kapot van de zwarte biesjes aan de mouwen (het idee dat het dan de kleuren van de stad Amsterdam zijn gaat teniet bij de gedachte dat de kleuren van de volledige outfit van onze aartsrivaal nu exact hetzelfde zijn) en zijn Adidas strepen over de zijkanten van de romp natuurlijk een doodzonde.

Maar verder gaat ie wel. En nee. Ik koop m niet. Dat doe ik pas als het oude logo er weer op staat.
Hoe bedoel je dat dikgedrukte stuk, Weekend Cees? Wat die strepen betreft - dat is inderdaad een doodzonde, maar daar is inmiddels weinig aan te doen met Adidas als sponsor. Vind het wel beter dat ze onder de armen zitten en niet op de schouders.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuw shirt

Bericht door De Dominee » do jun 20, 2019 3:22 pm

Witte of desnoods lichtgrijze strepen (zoals 2 jaar geleden, meen ik) zou ik veel mooier vinden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » vr jun 21, 2019 6:00 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Puritein als ik ben mis ik het oude logo (waarvan iedereen weet welke ik bedoel, behalve GV, die kennelijk van bijzaken graag een hoofdzaak maakt), ben ik allesbehalve kapot van de zwarte biesjes aan de mouwen (het idee dat het dan de kleuren van de stad Amsterdam zijn gaat teniet bij de gedachte dat de kleuren van de volledige outfit van onze aartsrivaal nu exact hetzelfde zijn) en zijn Adidas strepen over de zijkanten van de romp natuurlijk een doodzonde.

Maar verder gaat ie wel. En nee. Ik koop m niet. Dat doe ik pas als het oude logo er weer op staat.
Welk oude logo precies Cees? Want niemand weet welke je precies bedoelt. Het oude logo veranderde namelijk regelmatig. Met schild, zonder schild. Met kleuren, zonder kleuren. Met lijnen, zonder lijnen. Met Ajax Amsterdam, zonder Ajax Amsterdam. Iedere paar jaar zag het er wel anders uit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » vr jun 21, 2019 6:06 am

is het deze?

Afbeelding

of deze?

Afbeelding

of deze?

Afbeelding

Of een van de vele andere versies ?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 21, 2019 11:30 am

Zodra er één (1) andere AT'er dan jij in alle oprechtheid verkondigt dat ie niet weet wat ik bedoel met "het oude logo" zal ik het uitleggen.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Nieuw shirt

Bericht door Historicus » za jun 22, 2019 9:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Puritein als ik ben mis ik het oude logo (waarvan iedereen weet welke ik bedoel, behalve GV, die kennelijk van bijzaken graag een hoofdzaak maakt), ben ik allesbehalve kapot van de zwarte biesjes aan de mouwen (het idee dat het dan de kleuren van de stad Amsterdam zijn gaat teniet bij de gedachte dat de kleuren van de volledige outfit van onze aartsrivaal nu exact hetzelfde zijn) en zijn Adidas strepen over de zijkanten van de romp natuurlijk een doodzonde.

Maar verder gaat ie wel. En nee. Ik koop m niet. Dat doe ik pas als het oude logo er weer op staat.
Het is pas ergens in de 21e eeuw dat Ajax de clubkleuren van rood-wit-zwart heeft teruggebracht naar rood-wit. En inderdaad, oorspronkelijk waren het de stadskleuren van Amsterdam. Denk maar eens aan wedstrijden tegen bijv. SC Heerenveen dat Ajax in het htuistenue speelde, maar wel met zwart-rode kousen... Vind het wel vreemd dat Adidas een kleur (zwart) kan toevoegen aan het tenue. En niet perse mooi, die zwarte stukjes.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Nieuw shirt

Bericht door Cluijffert » zo jun 23, 2019 4:59 pm

oude lo·go (het; o; meervoud: oude logo's)
1
Het niet in 1990 gestileerde figuurtje gebaseerd op een buste van Ajax uit de Griekse mythologie dat Ajax gebruikt als merkteken; = vignet

ook leuk leesvoer: https://sportgeschiedenis.nl/sporten/vo ... ntig-jaar/
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » wo jun 26, 2019 2:17 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zodra er één (1) andere AT'er dan jij in alle oprechtheid verkondigt dat ie niet weet wat ik bedoel met "het oude logo" zal ik het uitleggen.
Kortom: je weet het zelf gewoon niet.

Mijn vraag blijft staan, welke van alle 'oude' logo's is dan het echte logo?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 26, 2019 7:23 am

Ik wacht nog altijd op 1 (één) enkele AT’er die zegt: “Goh Weekend Cees, ik heb werkelijk geen idee welk logo je bedoelt”. Totnutoe ben jij de enige die geen idee heeft. En hou je dat -drammerig- vol.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » do jun 27, 2019 7:41 pm

Ik dram niet, ik ben oprecht benieuwd omdat "het oude logo" meerdere logo's en veranderingen bevat
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Nieuw shirt

Bericht door Iniesta » do jun 27, 2019 9:45 pm

Je begrijpt toch prima wat er met het oude logo vs nieuwe logo wordt bedoeld?
Uiteraard zijn er van het oude logo diverse varianten, de basis blijft gelijk
Op deze wijze zou je blijkbaar ook niet kunnen zeggen dat je het nieuwe Barcelona shirt belachelijk vindt en dat ze in traditionele shirt moeten spelen.
Jij kan dan 20 varianten van Barcelona shirts laten zien om te beweren dat het traditionele shirt niet bestaat, maar iedereen begrijpt het verschil met de nieuwe blok editie.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » vr jun 28, 2019 7:57 am

er wordt gesproken over "HET" oude logo. En ik vraag me dan oprecht af, welke van de vele versies is dan precies het oude logo.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Nieuw shirt

Bericht door Iniesta » vr jun 28, 2019 2:36 pm

Net als dat er gesproken wordt over het thuis shirt.
Je kunt ook nog een nieuwe variant van het oude logo bedenken en van het nieuwe logo kunnen ook andere varianten bedacht worden.
Wat overeind blijft is dat ee een duidelijk onderscheid in stijl is tussen het oude en nieuwe logo, de vraag is welke stijl moet worden aangehouden

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw shirt

Bericht door Sandro » vr jun 28, 2019 6:34 pm

De oude natuurlijk! De nieuwe is veel te zakelijk, straalt niks uit.

Maar dat mag vast niet van GV, want daar ben ik te jong voor.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » za jun 29, 2019 2:57 am

Iniesta schreef:Net als dat er gesproken wordt over het thuis shirt.
Je kunt ook nog een nieuwe variant van het oude logo bedenken en van het nieuwe logo kunnen ook andere varianten bedacht worden.
Wat overeind blijft is dat ee een duidelijk onderscheid in stijl is tussen het oude en nieuwe logo, de vraag is welke stijl moet worden aangehouden
Oude stijl versus nieuwe logo, dat begrijp ik. Maar 'het' oude logo dus niet, want er is geen het oude logo. Er is een serie oude logos. Het nieuwe logo is al 28 jaar hetzelfde.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » za jun 29, 2019 2:58 am

Sandro schreef:De oude natuurlijk! De nieuwe is veel te zakelijk, straalt niks uit.

Maar dat mag vast niet van GV, want daar ben ik te jong voor.
Ook jij snapt het punt niet, en je slaat de plank volledig mis. Je maakt daarmee een erg domme opmerking. Ook de kleuters onder ons mogen de serie logos van voor 1991 mooier vinden, maar zeggen dat ze dat logo missen, dat is wat anders.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Nieuw shirt

Bericht door Iniesta » za jun 29, 2019 11:48 am

In een wereld waar jij de enige bent die het snapt, kun je je wellicht ook afvragen of je het zelf wel helemaal bij het rechte pad hebt (tenzij je Einstein heet uiteraard)

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Nieuw shirt

Bericht door kruifie » za jun 29, 2019 1:15 pm

Je kunt wel zien dat het komkommertijd is... :smallgrin.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Nieuw shirt

Bericht door Historicus » zo jun 30, 2019 12:15 am

Gezond verstand schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Puritein als ik ben mis ik het oude logo (waarvan iedereen weet welke ik bedoel, behalve GV, die kennelijk van bijzaken graag een hoofdzaak maakt), ben ik allesbehalve kapot van de zwarte biesjes aan de mouwen (het idee dat het dan de kleuren van de stad Amsterdam zijn gaat teniet bij de gedachte dat de kleuren van de volledige outfit van onze aartsrivaal nu exact hetzelfde zijn) en zijn Adidas strepen over de zijkanten van de romp natuurlijk een doodzonde.

Maar verder gaat ie wel. En nee. Ik koop m niet. Dat doe ik pas als het oude logo er weer op staat.
Welk oude logo precies Cees? Want niemand weet welke je precies bedoelt. Het oude logo veranderde namelijk regelmatig. Met schild, zonder schild. Met kleuren, zonder kleuren. Met lijnen, zonder lijnen. Met Ajax Amsterdam, zonder Ajax Amsterdam. Iedere paar jaar zag het er wel anders uit.
Nou, dat is ook overdreven, dat het elke paar jaar anders zou zijn. In ruim 90 jaar clubgeschiedenis kan men een handvol logo's aanwijzen waarvan inderdaad een stuk of wat gezamenlijk als het Oude Logo genoemd worden.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Nieuw shirt

Bericht door Historicus » zo jun 30, 2019 12:22 am

Gezond verstand schreef:
Sandro schreef:De oude natuurlijk! De nieuwe is veel te zakelijk, straalt niks uit.

Maar dat mag vast niet van GV, want daar ben ik te jong voor.
Ook jij snapt het punt niet, en je slaat de plank volledig mis. Je maakt daarmee een erg domme opmerking. Ook de kleuters onder ons mogen de serie logos van voor 1991 mooier vinden, maar zeggen dat ze dat logo missen, dat is wat anders.
Maar het is wel een interessante kwestie. Het nieuwe, huidige logo heeft wat mij betreft minder uitstraling, maar is niet perse zakelijk. Best speels toch, hoe die elf lijnen lopen? Bovendien is het Nieuwe Logo nu ook al op verschillende manieren en in verschillende kleuren gebruikt op het tenue.

En er is inderdaad niet 1 oude logo, maar iedereen weet wel dat daar een getekend borstbeeld mee wordt bedoeld. Zelf ben ik ook niet oud genoeg om me nog bewust te zijn van dat Ajax nog met dat oude logo gespeeld heeft op het shirt. Maar (misschien ook omdat ik Historicus ben) ik vind het Oude Logo ook mooier en leuker omdat het in de historie is geworteld. Het kan tegencultuur zijn... maar tattooshops schijnen nauwelijks het Nieuwe Logo te zetten en het oude wel vaak. En zelf heb ik een gipsen Ajax-borstbeeld thuis. Dat is ook leuk, die grotere en kleinere bustes van Ajax. Dat kan niet met het Nieuwe Logo. Dus maar goed dat het Oude nooit weg is geweest. Nog even gezegd hebbende dat ik het nieuwe logo ook wel mooi vind, maar het oude gewoon veel beter.

Trouwens, zelfs als je het logo van Arenal omdraait, is er nog een link met het oude logo. Toch ook raar dat Juventus nu een nieuw logo heeft? Wel strak, maar klinisch.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » zo jun 30, 2019 8:24 am

Historicus schreef:
Gezond verstand schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Puritein als ik ben mis ik het oude logo (waarvan iedereen weet welke ik bedoel, behalve GV, die kennelijk van bijzaken graag een hoofdzaak maakt), ben ik allesbehalve kapot van de zwarte biesjes aan de mouwen (het idee dat het dan de kleuren van de stad Amsterdam zijn gaat teniet bij de gedachte dat de kleuren van de volledige outfit van onze aartsrivaal nu exact hetzelfde zijn) en zijn Adidas strepen over de zijkanten van de romp natuurlijk een doodzonde.

Maar verder gaat ie wel. En nee. Ik koop m niet. Dat doe ik pas als het oude logo er weer op staat.
Welk oude logo precies Cees? Want niemand weet welke je precies bedoelt. Het oude logo veranderde namelijk regelmatig. Met schild, zonder schild. Met kleuren, zonder kleuren. Met lijnen, zonder lijnen. Met Ajax Amsterdam, zonder Ajax Amsterdam. Iedere paar jaar zag het er wel anders uit.
Nou, dat is ook overdreven, dat het elke paar jaar anders zou zijn. In ruim 90 jaar clubgeschiedenis kan men een handvol logo's aanwijzen waarvan inderdaad een stuk of wat gezamenlijk als het Oude Logo genoemd worden.
Het is niet overdreven. Het waren vaak maar kleine veranderingen, maar het veranderde wel regelmatig. Pas sinds de jaren 80 zat er een lijn in. En die lijn heeft ook maar 10 jaar gedraaid.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Nieuw shirt

Bericht door Gezond verstand » zo jun 30, 2019 8:25 am

Historicus schreef:
Gezond verstand schreef:
Sandro schreef:De oude natuurlijk! De nieuwe is veel te zakelijk, straalt niks uit.

Maar dat mag vast niet van GV, want daar ben ik te jong voor.
Ook jij snapt het punt niet, en je slaat de plank volledig mis. Je maakt daarmee een erg domme opmerking. Ook de kleuters onder ons mogen de serie logos van voor 1991 mooier vinden, maar zeggen dat ze dat logo missen, dat is wat anders.
Maar het is wel een interessante kwestie. Het nieuwe, huidige logo heeft wat mij betreft minder uitstraling, maar is niet perse zakelijk. Best speels toch, hoe die elf lijnen lopen? Bovendien is het Nieuwe Logo nu ook al op verschillende manieren en in verschillende kleuren gebruikt op het tenue.

En er is inderdaad niet 1 oude logo, maar iedereen weet wel dat daar een getekend borstbeeld mee wordt bedoeld. Zelf ben ik ook niet oud genoeg om me nog bewust te zijn van dat Ajax nog met dat oude logo gespeeld heeft op het shirt. Maar (misschien ook omdat ik Historicus ben) ik vind het Oude Logo ook mooier en leuker omdat het in de historie is geworteld. Het kan tegencultuur zijn... maar tattooshops schijnen nauwelijks het Nieuwe Logo te zetten en het oude wel vaak. En zelf heb ik een gipsen Ajax-borstbeeld thuis. Dat is ook leuk, die grotere en kleinere bustes van Ajax. Dat kan niet met het Nieuwe Logo. Dus maar goed dat het Oude nooit weg is geweest. Nog even gezegd hebbende dat ik het nieuwe logo ook wel mooi vind, maar het oude gewoon veel beter.

Trouwens, zelfs als je het logo van Arenal omdraait, is er nog een link met het oude logo. Toch ook raar dat Juventus nu een nieuw logo heeft? Wel strak, maar klinisch.
Don't get me wrong, ik vind de oude stijl ook mooier dan de smurf met 11 lijnen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Nieuw shirt

Bericht door Historicus » do jul 04, 2019 10:02 pm

Qua shirt gaat Frenkie er wel op achteruit, zeg... FC Dambord!

https://www.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=16281

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Nieuw shirt

Bericht door Jinne » wo jan 15, 2020 4:52 pm

Curaçao op onze mouw. :blackcat.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie