[teletekst] Bergkamp wil trainer worden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

[teletekst] Bergkamp wil trainer worden

Bericht door Rooie » wo apr 09, 2008 8:48 am

Lijkt me nou ideaal om als assistent-trainer of hulptrainer in de jeugd ervaring op te laten doen!


Bergkamp wil trainer worden

Dennis Bergkamp heeft zich aangemeld voor de cursus coach betaald voetbal. De oud-international mag, als hij slaagt voor het toelatingsexamen, de verkorte cursus volgen voor oud-topspelers. Rob Jansen, Bergkamps zaakwaarnemer, heeft zijn inschrijving bevestigd.

De 38-jarige aanvaller, oud-speler van Ajax, Internazionale en Arsenal, nam in 2006 afscheid als speler. De 79-voudig international verdween daarna in de anonimiteit.

[tt-nos 805]

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo apr 09, 2008 9:02 am

Ik vind hem geen type om trainer op het hoogste niveau te worden. Hij lijkt me een ideale techniektrainer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:04 am

Die oud-spelers weten écht niet wat ze met hun leven moeten, hè? :aai.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo apr 09, 2008 9:07 am

Erg verrassend in ieder geval
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:08 am

Die jongens kennen alleen de voetbalwereld en na hun loopbaan gaan ze de adrenaline missen. Anders kan ik niet verklaren dat ze zo nodig afgeschoten willen worden. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo apr 09, 2008 9:08 am

joey schreef:Die oud-spelers weten écht niet wat ze met hun leven moeten, hè? :aai.gif: :smallgrin.gif:
Zou jij wel weten mocht het schrijven wegvallen, alwaar je je hele leven op gericht hebt, wat te doen?

Ja eerder vooruitdenken...maar dan nog...
Laatst gewijzigd door Ramona op wo apr 09, 2008 9:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » wo apr 09, 2008 9:08 am

Nee, dat blijkt maar weer. Vind het toch opvallend, omdat ik het van Bergkamp niet had verwacht, ik had zo' n idee dat die het prima naar z' n zin had in Engeland. Is natuurlijk wel een speler met zeer specifieke en zeer veel kwaliteiten geweest, dus zou zeker als veldtrainer niet misstaan, coaching is weer een ander verhaal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:11 am

Ramona schreef:
joey schreef:Die oud-spelers weten écht niet wat ze met hun leven moeten, hè? :aai.gif: :smallgrin.gif:
Zou jij wel weten mocht het schrijven wegvallen, alwaar je je hele leven op gericht hebt, wat te doen?

Ja eerder vooruitdenken...maar dan nog...

Mwah, ik heb niet hun bankrekening. En het trainerschap is een enorme stressbaan waar lang niet elke ex-topvoetballer geschikt voor is. Bergkamp bijvoorbeeld neemt nogal een risico.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo apr 09, 2008 9:15 am

joey schreef:
Ramona schreef:
joey schreef:Die oud-spelers weten écht niet wat ze met hun leven moeten, hè? :aai.gif: :smallgrin.gif:
Zou jij wel weten mocht het schrijven wegvallen, alwaar je je hele leven op gericht hebt, wat te doen?

Ja eerder vooruitdenken...maar dan nog...

Mwah, ik heb niet hun bankrekening. En het trainerschap is een enorme stressbaan waar lang niet elke ex-topvoetballer geschikt voor is. Bergkamp bijvoorbeeld neemt nogal een risico.


'kKan me voorstellen dat iemand niet wil gaan rentenieren...'t leven is al zo kort... :hypocrite.gif: ...daarbij, hij kan hoogstens op z'n bek gaan...en weer opkrabbelen...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:30 am

Dat is waar, maar na al die jaren van glorie zijn de meeste ex-topvoetballers ook niet vrij van eigendunk. Dus zal de teleurstelling groot zijn in het geval ze als trainer de top niet halen.
Voetballers zijn kuddedieren. 'Iedereen' wordt trainer.
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » wo apr 09, 2008 9:30 am

Ramona schreef:
joey schreef:
Ramona schreef: Zou jij wel weten mocht het schrijven wegvallen, alwaar je je hele leven op gericht hebt, wat te doen?

Ja eerder vooruitdenken...maar dan nog...

Mwah, ik heb niet hun bankrekening. En het trainerschap is een enorme stressbaan waar lang niet elke ex-topvoetballer geschikt voor is. Bergkamp bijvoorbeeld neemt nogal een risico.


'kKan me voorstellen dat iemand niet wil gaan rentenieren...'t leven is al zo kort... :hypocrite.gif: ...daarbij, hij kan hoogstens op z'n bek gaan...en weer opkrabbelen...
Ik kan me juist niet voorstellen dat je zo jong al zou willen rentenieren. Volgens mij stomp je helemaal af. Ook al heb je een vette bankrekening; iedereen heeft op die leeftijd nog wel de behoefte aan een uitdaging i.p.v. achter de peperdure geraniums te gaan zitten.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » wo apr 09, 2008 9:32 am

joey schreef:Dat is waar, maar na al die jaren van glorie zijn de meeste ex-topvoetballers ook niet vrij van eigendunk. Dus zal de teleurstelling groot zijn in het geval ze als trainer de top niet halen.
Voetballers zijn kuddedieren. 'Iedereen' wordt trainer.
Je lijkt echt verbitterd Joey... Je trekt werkelijk alles in het negatieve :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:35 am

Verbitterd? Welnee zeg. Het valt me gewoon op.

Die mannen zouden nog iets anders kunnen doen dan achter de geraniums zitten. Ze zijn rijk, verhoudingsgewijs jong en kunnen doen wat ze willen. Trainer worden is niet de enige mogelijkheid. Maar mij valt op dat ze in de regel niet zonder de voetbalwereld kunnen.
Laatst gewijzigd door joey op wo apr 09, 2008 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo apr 09, 2008 9:35 am

Ronald! schreef:
Ramona schreef:
joey schreef:
Mwah, ik heb niet hun bankrekening. En het trainerschap is een enorme stressbaan waar lang niet elke ex-topvoetballer geschikt voor is. Bergkamp bijvoorbeeld neemt nogal een risico.


'kKan me voorstellen dat iemand niet wil gaan rentenieren...'t leven is al zo kort... :hypocrite.gif: ...daarbij, hij kan hoogstens op z'n bek gaan...en weer opkrabbelen...
Ik kan me juist niet voorstellen dat je zo jong al zou willen rentenieren. Volgens mij stomp je helemaal af. Ook al heb je een vette bankrekening; iedereen heeft op die leeftijd nog wel de behoefte aan een uitdaging i.p.v. achter de peperdure geraniums te gaan zitten.
Ik zeg toch hetzelfde? ;)

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » wo apr 09, 2008 9:37 am

Ramona schreef:
Ronald! schreef:
Ramona schreef:

'kKan me voorstellen dat iemand niet wil gaan rentenieren...'t leven is al zo kort... :hypocrite.gif: ...daarbij, hij kan hoogstens op z'n bek gaan...en weer opkrabbelen...
Ik kan me juist niet voorstellen dat je zo jong al zou willen rentenieren. Volgens mij stomp je helemaal af. Ook al heb je een vette bankrekening; iedereen heeft op die leeftijd nog wel de behoefte aan een uitdaging i.p.v. achter de peperdure geraniums te gaan zitten.
Ik zeg toch hetzelfde? ;)
Sorry, ik las nog een 'niet' in jouw zin ;) Klopt, we zijn het eens :00001732.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59041
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo apr 09, 2008 9:52 am

Bergkamp wil trainer worden ?.Zie in hem helemaal niet een trainer ..

Bergkamp, als iemand een functionel techniek heeft/had was hij het wel.Zo iemand zou b.v. bij AJAX met de 10-14 jarige aan de slag moeten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo apr 09, 2008 10:15 am

Benji schreef:Nee, dat blijkt maar weer. Vind het toch opvallend, omdat ik het van Bergkamp niet had verwacht, ik had zo' n idee dat die het prima naar z' n zin had in Engeland. Is natuurlijk wel een speler met zeer specifieke en zeer veel kwaliteiten geweest, dus zou zeker als veldtrainer niet misstaan, coaching is weer een ander verhaal.
Dacht ook dat ik toentertijd ergens gelezen te hebben dat hij het voetbal voorgoed vaarwel had gezegd. Heb in hem ook nooit een trainer gezien, maar wellicht zit ik er naast. Hij is mij te introvert. Hiermee bedoel ik dat ik me niet kan voorstellen dat hij een gevoelige snaar kan raken bij spelers. Maar dit alles op basis van interviews, hoor.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo apr 09, 2008 1:33 pm

Ronald! schreef:
Ramona schreef:
joey schreef:
Mwah, ik heb niet hun bankrekening. En het trainerschap is een enorme stressbaan waar lang niet elke ex-topvoetballer geschikt voor is. Bergkamp bijvoorbeeld neemt nogal een risico.


'kKan me voorstellen dat iemand niet wil gaan rentenieren...'t leven is al zo kort... :hypocrite.gif: ...daarbij, hij kan hoogstens op z'n bek gaan...en weer opkrabbelen...
Ik kan me juist niet voorstellen dat je zo jong al zou willen rentenieren. Volgens mij stomp je helemaal af. Ook al heb je een vette bankrekening; iedereen heeft op die leeftijd nog wel de behoefte aan een uitdaging i.p.v. achter de peperdure geraniums te gaan zitten.
Ze zouden ook eens een keer een opleiding op kunnen pakken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo apr 09, 2008 2:11 pm

Voetske schreef:Bergkamp wil trainer worden ?.Zie in hem helemaal niet een trainer ..
Ik ook niet echt nee.. maar als oud-voetballer wist ik het wel, dan zou ik lekker relaxed een beetje scoutingswerk willen doen ofzo.. 0,0 druk, lekker op je gemakkie wat wedstrijdjes bekijken, blijf je toch een beetje in het wereldje. of lekker analist worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 09, 2008 2:24 pm

Als je geen echt full-time baantje wil moet je dan maar analyticus worden of zo. Bij een BVO zou geen plek moeten zijn voor mensen die 'af en toe een wedstrijdje kijken'.

Maar inderdaad, de mindere media-aandacht en druk zouden mij ook aanspreken. Trainer worden lijkt me niets.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 2:35 pm

Thomas schreef:Als je geen echt full-time baantje wil moet je dan maar analyticus worden of zo. Bij een BVO zou geen plek moeten zijn voor mensen die 'af en toe een wedstrijdje kijken'.
Bij Ajax wel hoor. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » do apr 10, 2008 10:47 am

Van vi.nl

Bergkamp keert terug bij Ajax en ziet dan wel verder
10/04/2008 11:35

Dennis Bergkamp keert terug naar zijn oude liefde Ajax. De oud-international gaat in het kader van zijn trainerscursus stage lopen in Amsterdam.

Bergkamp schreef zich inmiddels in voor de verkorte cursus coach betaald voetbal – speciaal voor oud-topspelers – van de KNVB en mag daaraan deelnemen als hij slaagt voor het toelatingsexamen.

Rob Jansen, zaakwaarnemer van Bergkamp, spreekt tegenover VI.nl de berichten tegen dat het aanmelden voor de cursus gelijk staat aan de ambitie om trainer te worden. 'Blijkbaar is een inschrijving al voldoende om die conclusie te trekken. Dennis gaat de cursus doen, op stage bij Ajax en dan ziet hij wel weer verder.'

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 10, 2008 10:57 am

Mooi he. Altijd mooi dat die iconen bij ons willen terugkeren na hun loopbaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 10, 2008 11:34 am

Ze worden oud en sentimenteel. :smallgrin.gif:

Clubliefde bestaat wel degelijk. Dat blijkt maar weer.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47429
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do apr 10, 2008 11:44 am

Ik heb nou niet het gevoel dat Bergkamp van Ajax houdt. Vraag me niet waarom
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie