Uri Coronel

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2008 10:47 pm

Coronel: geen haast met directeur
AMSTERDAM - Ajax-voorzitter Uri Coronel neemt de tijd voor een definitieve keuze op de post van algemeen directeur bij zijn club. De functie wordt momenteel ad interim bekleed door Henri van der Aat.

Uri Coronel. FOTO ANP
Hij blijft de komende maanden zeker zitten. ,,Op die positie vloeit nu geen bloed,’’ stelt Coronel een dag na het vertrek van technisch directeur Martin van Geel.

In het Ajax-rapport dat de onderzoekscommissie-Coronel eerder uitbracht, staat dat de algemeen directeur een duidelijke voetbalachtergrond moet meebrengen, op het moment dat de hoofdtrainer de hele betaald voetbal afdeling gaat leiden.

Uri Coronel: ,,Het rapport is inderdaad de basis, maar we hoeven niet alle punten uit het rapport binnen drie maanden door te voeren. We gaan eens rustig bekijken hoe we verder gaan.’’
AD

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 23, 2008 10:49 pm

Dat beantwoordt jouw eerdere vraag dus.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 24, 2008 9:25 am

Zitten we nu niet in een vacuum? Wie gaat de komende maanden bepalen welke spelers aangetrokken moeten worden? MvB is inmiddels langzaam maar zeker met zijn hoofd bij het EK, mag ik vermoeden. Dus tot 1 juli gebeurt er dan weinig. Het wordt vervolgens weer een race tegen de klok om de juiste spelers aan te trekken. Ik ben er (klinkt vertrouwd uit mijn mond...) niet gerust op.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 24, 2008 9:29 am

Ik vraag me dat ook af. Want MVG deed natuurlijk niet niets. Hij staat bekend als een harde werker.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do apr 24, 2008 9:47 am

Er kan toch gewoon actie worden ondernomen? Als het goed is is er al lang bekend waar Ajax zich wil gaan versterken en zijn er al maanden of zelfs jaren spelers in beeld. Lijntjes uitleggen, prijzen weten en binnenhengelen die handel!
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 24, 2008 10:07 am

Kaboem schreef:Er kan toch gewoon actie worden ondernomen? Als het goed is is er al lang bekend waar Ajax zich wil gaan versterken en zijn er al maanden of zelfs jaren spelers in beeld. Lijntjes uitleggen, prijzen weten en binnenhengelen die handel!
Dat zou je denken ja, maar helaas valt het behoorlijk tegen met dat binnenhengelen. :confused.gif:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do apr 24, 2008 10:17 am

Misschien gebeurt er van alles achter de schermen. Dat van die Argentijnse Kroaat kwam ook pas op het allerlaatste moment naar buiten. Verder weet ik niet hoe de voetbalmarkt in elkaar steekt en wanneer deze open gaat.
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 24, 2008 10:41 am

We zullen zien. Ik ben niet optimistisch. Daar is ook geen reden toe.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 24, 2008 10:44 am

Ik wel. Over Cvitanich hoorde AT ook pas op het aller laatste moment iets. De media in Nederland had zelfs helemaal niets door. Ik denk dat er op dit moment gewoon nauw contact onderhouden wordt met Van Basten.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » do apr 24, 2008 10:50 am

Die hoop heb ik ook. In de regel is het zo dat als we wel iets vroegtijdig horen , hebben we meestal een probleem; dan betreft het een veel te dure speler die bij een nederlandse subtopper vandaan moet komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 24, 2008 11:24 am

Thomas schreef:Ik wel. Over Cvitanich hoorde AT ook pas op het aller laatste moment iets. De media in Nederland had zelfs helemaal niets door.
Maar over Rommedahl hoorden we pas iets toen hij getekend had, en dat was ook geen voorbode voor daadkrachtig beleid in de rest van de transferperiode.

Ik geloof best dat ze bezig zijn, maar zijn ze ook goed bezig?

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do apr 24, 2008 11:45 am

Jij wilt wel erg veel garanties, zeg!
Bertje for President!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do apr 24, 2008 11:49 am

Jöhnk schreef:Ik geloof best dat ze bezig zijn, maar zijn ze ook goed bezig?
Als Ajax nog iets van dit decennium wil maken, dan zal het inderdaad rap moeten gebeuren. Op zich vind ik de tekenen vrij positief, al moet je altijd maar weer afwachten hoe het in de praktijk uitpakt. Coronel voor Jaakke: prima, MVB voor HtC/Koster: prima, Schip/Witschge voor Spijkerman/Groenendijk: prima. Cvitanic i.p.v. miskopen als Luque, Urzaiz etc: prima. Olde Riekerink i.p.v. vd Brom: prima, Kaiser Frank i.p.v. Silooy: prima. Jonk, Bergkamp die bij de club worden betrokken: prima. Nu nog een AD van naam die MVB wat zaken uit handen kan nemen en dan ziet het er redelijk uit, lijkt me.

Hopelijk komen we die play offs door, ik heb er een hard hoofd in, want Heerenveen en m.n. Twente zijn niet minder dan PSV en Ajax dit seizoen. Maar het zou leuk zijn om na HtC, die van Ajax een 'CL-vrije zone' wist te maken, onder MVB weer eens een paar potjes met de grote jongens te mogen sparren. Gewoon 3e worden in je poule en dan de UEFA Cup in. Die beker is makkelijker te winnen dan ooit.

MVB zal wel met een fileermes door de selectie moeten, lijkt me. Luque, Urzaiz, zeikerds als Leonardo en Kennedy, Mitea, Manu, Oga, bier- en bbq-buik Kuffour, Donald, Schilder: Tschüss. Als die jongens allemaal opkrassen, mag Colin wat mij betreft blijven. ;-))

HtC en zijn sidekick op miskoopgebied MVG zijn gelukkig foetsie. Davids, bedankt. Heitinga, bedankt. Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo heel moeilijk om betere vervangers binnen te halen.

Ik hoop volgend seizoen eindelijk weer eens goed voetbal te zien en een beleid dat een topclub waardig is. Goede aankopen, een goed voetballend, Ajax-waardig elftal en een trainer met verstand van zaken die zichzelf en zijn spelersgroep onder controle heeft. Met goed spel komen degelijke resultaten vanzelf. Ik heb er wel fiducie in dat ons betere tijden te wachten staan.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » do apr 24, 2008 12:13 pm

Dus tot 1 juli gebeurt er dan weinig. Het wordt vervolgens weer een race tegen de klok om de juiste spelers aan te trekken.
Dat zit er sowieso dik in, want veel spelers van de kwaliteit die we willen zullen pas komen wanneer CL deelname verzekerd is. En ook de financiele situatie van Ajax zal pas zekerder zijn wanneer CL deelname verzekerd is. Dus we praten over de laatste week van augustus weer, als we het halen dan, he. Eerst nog de playoffs, dan de CL playoffs met een slechte selectie. Grrrrr. PSV kan intussen rustig rondkijken en alvast beginnen met inkopen.

Maar ik neem aan dat de scouts druk bezig zullen zijn om alvast een shortlist samen te stellen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 24, 2008 7:36 pm

Jöhnk schreef:
Kaboem schreef:Er kan toch gewoon actie worden ondernomen? Als het goed is is er al lang bekend waar Ajax zich wil gaan versterken en zijn er al maanden of zelfs jaren spelers in beeld. Lijntjes uitleggen, prijzen weten en binnenhengelen die handel!
Dat zou je denken ja, maar helaas valt het behoorlijk tegen met dat binnenhengelen. :confused.gif:
Nogal. Er zijn voornamelijk guppies gevangen, het afgelopen jaar.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do apr 24, 2008 8:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat zou je denken ja, maar helaas valt het behoorlijk tegen met dat binnenhengelen. :confused.gif:
Nogal. Er zijn voornamelijk guppies gevangen, het afgelopen jaar.
Van Basten heeft gelukkig al aangegeven is een andere vijver te willen vissen. Daarnaast zijn er weer enkele vissen aan de visboer verkocht, dus kunnen we nu echt gaan karpervissen. :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 2:29 pm

Dit schrijft Wilfred Genee in het AD:

'Managen' heette bij ons thuis vroeger liegen

Op de dag dat de onderzoekscommissie het rapport ‘Ajax, de weg naar winst’ officieel openbaar maakte, kreeg ik een telefoontje van iemand die goed bij Ajax is ingevoerd. Hij wist me te vertellen dat Uri Coronel de nieuwe voorzitter van de club zou worden. Dat was al min of meer afgesproken.

Naïef als ik ben, kon ik dit bericht nauwelijks geloven. Nog geen uur eerder had ik dezelfde Coronel geïnterviewd in zijn rol als voorzitter van de onderzoekscommissie. Op camera had hij bezworen dat er van opzetjes geen enkele sprake was. Als toegewijd Ajacied had hij in volledige objectiviteit gehandeld.

Met de wetenschap die ik nu heb, kon ik het niet nalaten om het interview nog eens op te zoeken. Zit je opeens toch heel anders te kijken. Vooral de opmerking ‘Als ze het rapport in de la leggen, kan ik daar niets aan doen, maar ik denk niet dat dat gebeurt’, krijgt onmiddellijk een heel andere lading. Het triomfantelijke lachje dat volgt, is plots thuis te brengen.

Daarop besloot ik het rapport er nog eens bij te pakken. Dat leest ineens als een detective of een toneelstuk van Shakespeare. Overal vind je aanknopingspunten. Op pagina 22 wordt er bijvoorbeeld gesproken over het ontbreken van piketpalen voor de afbakening van de bevoegdheden van de technisch directeur. Piketpalen. Een woord dat je zelden hoort, maar Coronel had er zijn mond vol van na zijn aanstelling als voorzitter. Geen interview liet de kersverse preses onbenut om over de afbakening van het speelveld voor trainer en technisch directeur te reppen.

Dat was raar. Niet alleen vanwege het feit dat de voorzitter overal opdook, terwijl het rapport een voorzitter op de achtergrond aanbeveelt, maar ook deze roep om piketpalen. Bij de aanstelling van Marco van Basten op 5 maart had zowel Van Basten als Martin van Geel toch duidelijk aangegeven dat alle bevoegdheden zwart op wit stonden? Marco had zelfs gezegd dat hij veel vertrouwen in Van Geel had en er naar uitkeek om het volgend seizoen met hem samen te werken.

Twee maanden later was er opeens geen duidelijkheid meer. ,,Marco begon te veranderen nadat hij Cruijff had weggestuurd,’’ vertelde Van Geel mij afgelopen weekeinde. Het was echter tijd voor het volgende bedrijf in het toneelstuk. Strak geregisseerd door de hoofdrolspelers voor wie de aanbevelingen niet lijken te gelden. ,,Onwenselijk is de situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf meeneemt en aanstelt,’’ valt er op pagina 24 te lezen. Ook de ‘sterke trainer met bewezen managementkwaliteiten’ is niet onmiddellijk de gedachte die Marco van Basten oproept. De algemeen directeur als boegbeeld van de club is nergens te bekennen. Dat geeft te denken.

,,Denken maakt lafaards van ons allemaal,’’ schreef Shakespeare in Hamlet. Een lafaard is Van Basten zeker niet. Hij durft het als de titaan Atlas aan om Ajax volledig op zijn schouders te nemen. Met alle gevolgen van dien. De wijze waarop het gebeurt, is allesbehalve chique.

,,Dat is de voetballerij’’, wordt er dan gezegd. Jan Reker noemde het ‘een leugentje om bestwil’ toen hij zijn ontmoeting met Martin Jol ontkende. Peter Bosz beweerde op tv glashard dat hij niet wist dat Gertjan Verbeek en Hendrie Krüzen bij de bekerfinale samen op de tribune zaten. Terwijl hij ze zelf had uitgenodigd!

Al deze voorbeelden noemt men in de voetballerij ‘managen’. Bij ons thuis heette dat vroeger ‘liegen’. Toch heeft deze oprechte verbazing nauwelijks zin. Kritiek wordt ter kennisgeving aangenomen. Het zij zo. Shakespeare zei het al: ,,All the world’s a stage and all the men and women merely players.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 30, 2008 2:55 pm

Hopelijk is dit niet waar, want anders gaan we dus lekker verder met liegen en bedriegen.

Ik geloof het trouwens niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 3:05 pm

Waarom zou Genee het dan schrijven?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 30, 2008 3:07 pm

Denk het ook niet. Die 'aanknopingspunten' vind ik ook niet echt overtuigend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo apr 30, 2008 3:13 pm

'Managen' heette bij ons thuis vroeger liegen

Op de dag dat de onderzoekscommissie het rapport ‘Ajax, de weg naar winst’ officieel openbaar maakte, kreeg ik een telefoontje van iemand die goed bij Ajax is ingevoerd. Hij wist me te vertellen dat Uri Coronel de nieuwe voorzitter van de club zou worden. Dat was al min of meer afgesproken.
Hij kreeg een telefoontje....
Ja hoor en dan is het de waarheid. :1evil.gif:
Naïef als ik ben, kon ik dit bericht nauwelijks geloven. Nog geen uur eerder had ik dezelfde Coronel geïnterviewd in zijn rol als voorzitter van de onderzoekscommissie. Op camera had hij bezworen dat er van opzetjes geen enkele sprake was. Als toegewijd Ajacied had hij in volledige objectiviteit gehandeld.
Hij naief? :drecul.gif:
Met de wetenschap die ik nu heb, kon ik het niet nalaten om het interview nog eens op te zoeken. Zit je opeens toch heel anders te kijken. Vooral de opmerking ‘Als ze het rapport in de la leggen, kan ik daar niets aan doen, maar ik denk niet dat dat gebeurt’, krijgt onmiddellijk een heel andere lading. Het triomfantelijke lachje dat volgt, is plots thuis te brengen.
Welk triomfantelijk lachje? Hoogstens dat hij vertrouwen in zijn rapport had. Jeetje, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Daarop besloot ik het rapport er nog eens bij te pakken. Dat leest ineens als een detective of een toneelstuk van Shakespeare. Overal vind je aanknopingspunten. Op pagina 22 wordt er bijvoorbeeld gesproken over het ontbreken van piketpalen voor de afbakening van de bevoegdheden van de technisch directeur. Piketpalen. Een woord dat je zelden hoort, maar Coronel had er zijn mond vol van na zijn aanstelling als voorzitter. Geen interview liet de kersverse preses onbenut om over de afbakening van het speelveld voor trainer en technisch directeur te reppen.
Hij heeft bijna geen interviews gegeven, maar hij noemde daar idd de onduidelijkheid die weg zou moeten.
Dat was raar. Niet alleen vanwege het feit dat de voorzitter overal opdook, terwijl het rapport een voorzitter op de achtergrond aanbeveelt, maar ook deze roep om piketpalen. Bij de aanstelling van Marco van Basten op 5 maart had zowel Van Basten als Martin van Geel toch duidelijk aangegeven dat alle bevoegdheden zwart op wit stonden? Marco had zelfs gezegd dat hij veel vertrouwen in Van Geel had en er naar uitkeek om het volgend seizoen met hem samen te werken.
Dat was helemaal niet raar, want die onderhandelingen liepen al maanden en waren niet gedaan met de wetenschap van het rapport Coronel.
En wederom hij heeft maar 3 interviews gegeven.
Twee maanden later was er opeens geen duidelijkheid meer. ,,Marco begon te veranderen nadat hij Cruijff had weggestuurd,’’ vertelde Van Geel mij afgelopen weekeinde. Het was echter tijd voor het volgende bedrijf in het toneelstuk. Strak geregisseerd door de hoofdrolspelers voor wie de aanbevelingen niet lijken te gelden. ,,Onwenselijk is de situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf meeneemt en aanstelt,’’ valt er op pagina 24 te lezen. Ook de ‘sterke trainer met bewezen managementkwaliteiten’ is niet onmiddellijk de gedachte die Marco van Basten oproept. De algemeen directeur als boegbeeld van de club is nergens te bekennen. Dat geeft te denken.
Ook dit was al een situatie die Coronel aan trof toen hij voorzitter werd. Vervolgens is er gekozen voor een sterke man die alle macht had en daar pastte MvG idd niet meer in.


En dan moet Genee nog even laten zien door wat quotes van Shakespeare dat hij meer is dan een op sensatie beluste riooljournalist.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo apr 30, 2008 3:15 pm

joey schreef:Waarom zou Genee het dan schrijven?
Dit meen je niet, Genee noemde zich naief, maarre jij kan er echt wat van. :aai.gif:

Zou hij er misschien belang bij kunnen hebben om de boel eens lekker op te rakelen? :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 30, 2008 3:24 pm

Noem mij maar naïef, dat kan me geen barst schelen. Ik weet inmiddels wel zo'n beetje hoe het in zulke kringen werkt.

Genee hoeft niets op te rakelen, want de kranten staan vol over PSV. Voor Ajax heeft op dit moment niemand belangstelling.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 30, 2008 3:26 pm

Neefkens gelooft weer helemaal in alles n iedereen bij Ajax. Leuk. Lief ook.
Bertje for President!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo apr 30, 2008 4:02 pm

Verdomd: spuit elf geeft modder.

Ja, dank je, ik mag er zijn.

@ joey: Omdat er veel ellende geweest is, betekent niet dat er vanaf nu altijd dat gedonder zal zijn.

Plaats reactie