Danny Blind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Danny Blind

Bericht door jamie » di jun 09, 2009 11:14 am

Dan zuipt hij ons nog arm. :biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind

Bericht door wimpey » di jun 09, 2009 4:01 pm

De Engelse topclub heeft van Ajax toestemming gekregen voor gesprekken met de Belgische verdediger nadat het tot een akkoord is gekomen over een transfersom van naar verluidt dertien miljoen euro. Commercieel directeur Henri van der Aat en financieel directeur Jeroen Slop waren woensdag in Londen om de gesprekken tussen de clubs af te ronden.
Ik lees hier niet dat Blind wel of niet degene is geweest die die 13 mio eruit heeft gehaald.

En ook niet dat vd Aat en Slop dat al dan niet hebben gedaan.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Danny Blind

Bericht door D_skilled » wo dec 23, 2009 11:48 am

Kerstwens voor Danny Blind

Bijna alle Ajacieden lopen met plezier rond bij de Amsterdamse club. Toch is er één, waarvan iedereen kan zien, dat juist die persoon het niet naar zijn zin heeft bij Ajax: Danny Blind. De oud-speler had menig baan binnen de technische staf, maar is nu slechts de loopjongen van hoofdcoach Martin Jol. Hij is zichtbaar ongelukkig. Ik wens dat het Danny in 2010 een stuk beter moge gaan.

Ik sta niet bekend als een Danny Blind adept. De kans is bijzonder klein dat hij en ik ooit samen vredig onder de kerstboom al nippend aan een glaasje glühwein kerstliedjes zullen zingen. Toch moet het mij van het hart dat ik het niet gun dat Danny helemaal wegkwijnt in zijn ondergeschikte rolletje als assistent-trainer. Het verval van de lieveling van vele supporters is opvallend.

Na zijn actieve carrière als aanvoerder van het succesvolle Ajax van trainer Louis van Gaal, werd Danny zonder enige ervaring technisch directeur bij de Amsterdammers. Hij stapte als snel op, maar keerde een paar jaar later terug naar de Toekomst als trainer van de A1 in combinatie met de functie van hoofd opleidingen. Na het vertrek van Ronald Koeman werd hij doorgeschoven als hoofdtrainer. Noodgedwongen ruimde Blind niet veel later eveneens het veld. Nu moet ik eerlijk bekennen, dat dit niet aan hem hoeft te hebben gelegen, want het laatste decennium was geen enkele trainer werkelijk succesvol.

Na zijn ontslag vluchtte Blind naar het Kasteel in de Rotterdamse wijk Spangen, waar hij bij S.P.A.R.T.A. wederom technisch directeur werd. Ook dat was geen onverdeeld succes. Niemand rouwde om zijn vertrek toen Ajax hem plotseling terughaalde als technisch manager. Danny Blind is namelijk geen aimabel mens. Sterker nog, hij lijkt me zelfs behoorlijk contact gestoord. Ik ken hem persoonlijk en ik kan u zeggen, het is een zeer onprettig mens in de omgang.

Ik heb helemaal niet de behoefte om karaktermoord te plegen, maar Blind staat bij veel (oud-)spelers bekend om zijn leugenachtige gedrag, zijn gedraai om zelfbehoud, persoonlijke voorkeuren, minderwaardigheid ten opzichte van spelers en zijn onbetrouwbaarheid, waar hij een enorme eer in legt. Spelers als Daniël de Rider, Julien Escudé en Roy Wesseling rillen jaren later nog als de naam Danny Blind wordt uitgesproken. En geloof me, zo zijn er nog vele andere Ajacieden van vroeger en nu. Ja, ook nu nog steeds lopen er bij Ajax spelers rond die belazerd zijn door Danny Blind.

Danny mag dan een fantastisch laatste man zijn geweest, als mens mist hij iedere vorm van empathie en daar hebben meer mensen van zijn generatie last van. Zij hebben als speler succes gehad en denken dat horkerig gedrag door alles en iedereen gepikt zal worden. Neem bijvoorbeeld de enge Peter Bosz of een Ronald Koeman. Zij missen net als Danny de sociale vaardigheden die de maatschappij van tegenwoordig van iedere leidinggevende eist. Een cursus bij Ron Jans, Foppe de Haan, Guus Hiddink en dicht bij huis Martin Jol zou Danny misschien enorm hebben kunnen helpen.

Bijna was ook het Sparta avontuur in een deceptie geëindigd, maar de toen net aangetrokken Marco van Basten wenste zich bij Ajax slechts te omringen door slaven, die hem trouw tot in de dood wilden zweren. Eerst legden John van ‘t Schip en Rob Witschge deze eed af. Toen ook Danny op zijn knieën San Marco devoot aanbad, vond men een kantoor voor hem, waar hij als zetbaas van Van Basten zich met het aantrekken van spelers mocht bemoeien. Danny dacht voor jaren met een mobieltje aan het oor en het chagrijn op zijn gezicht geruststellend door het leven te kunnen gaan in de wetenschap dat de achterban en zijn baas van hem hielden.

Maar Van Basten struikelde over zijn eigen onvermogen en toen was het ook meteen over en sluiten voor Danny Blind. De nieuwe algemeen directeur Rik van den Boog had allang gezien dat Danny ongeschikt was en onsympathiek geen toegevoegde waarde voor Ajax betekende. Het kantoor ging op slot en men bedacht dat Danny de eerste assistent van Martin Jol kon worden. In de praktijk betekende deze functie niet meer dan het met ontzettend veel chagrijn uitzetten van pionnen op het trainingsveld en overgooiers uitdelen aan de spelers. Martin Jol had en heeft geen enkele boodschap aan de man, die tot voor kort nog technisch de baas was in de ArenA.

Navraag leert dat Martin Jol alles op autoritaire wijze zelf regelt. Meestal in overleg met zijn broer Cock, maar zeker niet met Danny Blind. De Scheveninger en de Zeeuw hebben geen enkele klik met elkaar. Ook de andere vazallen van Marco’s gevallen imperium, Rob Witschge en John van ’t Schip waren al weggebonjourd. Rob naar het tragische HFC Haarlem en John naar het verre Melbourne. Beiden waren ongelukkig onder Jol en toonden dit. Net als Danny Blind.

De steeds kalender wordende Danny Blind verpietert, nu hij heel ongemakkelijk en zonder vreugde zijn geld moet verdienen. Van technisch manager ‘weggepromoveerd naar het trainingsveld als assistent van de ware baas, Martin Jol. Met en gezicht als een oorwurm, kan ik niet anders constateren, dat Ajax is uitgekeken op Danny Blind. En kijk, hoezeer ik Blind niet mag, dit gun ik hem dan ook weer niet. Als speler was hij buitengewoon belangrijk voor Ajax. Dat moet gezegd. Hij was Ajax en stond er. Er stond een leider in het veld, die de ploeg naar grote successen leidde.

Als verantwoordelijke in de technische staf, in welke rol dan ook, is Blind absoluut mislukt. Iemand zal hem uit zijn lijden moeten halen. Misschien wil Van ‘t Schip hem wel helpen vluchten naar down under. Danny zou toch ergens trainer moeten kunnen worden, maar ik ben bang dat in Nederland niemand meer op hem zit te wachten. Hier heeft hij onvoldoende kunnen aantonen over kwaliteiten als technisch manager, directeur, assistent-trainer, hoofdcoach of als hoofd opleidingen te beschikken. Niet bij Ajax en zelfs niet bij Sparta.

Ergens ver weg kan hij beslist nog even teren op zijn verleden als sterspeler van het gouden Ajax uit de jaren ‘90. Ik gun hem ondanks mijn vele bedenkingen dat hij verlost wordt van zijn huidige rol als bijzettafel in de kerststal van de twee wijzen, Martin en Cock Jol. Danny, mijn kerstwens voor jou luidt dan ook, dat ik je heel veel succes en een fijne werkkring gun, ergens ver weg van Ajax.
Bron: Highlow.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind

Bericht door Duke » wo dec 23, 2009 12:04 pm

Even voor de duidelijkheid: wie heeft dit geschreven?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Danny Blind

Bericht door Kowalczyk » wo dec 23, 2009 12:13 pm

Duke schreef:Even voor de duidelijkheid: wie heeft dit geschreven?
Dat kan alleen die megalomane, geflipte malloot van een Peter v/d Rijt zijn (die zelf ook niet bepaald bekend staat als een prettig en integer mens, trouwens, en er zijn bij hem meer bewijzen voor dan bij Danny Blind).

Beneden alle peil. Een particuliere schop onder de gordel. Als je al in een artikel gaat opschrijven "neem van mij aan: het is een zeer onprettig mens in de omgang", dan ben je echt een rioolrat van het ergste soort.

K.
Still alive...

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Danny Blind

Bericht door D_skilled » wo dec 23, 2009 12:14 pm


Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Danny Blind

Bericht door Vedette-10- » wo dec 23, 2009 12:16 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di dec 29, 2009 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Blind

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2009 12:17 pm

Na 1 alinea wil je dit verhaal toch al niet meer lezen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind

Bericht door InnerHarbour » wo dec 23, 2009 12:17 pm

Peter van de Rijt waarmee het gelijk duidelijk is.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Danny Blind

Bericht door 999 » wo dec 23, 2009 12:21 pm

Wel typisch, Derksen fluistert ( paar weklen geleden dacht ik ) tussen neus en lippen door in zijn flut voetbal programma dat Blind het een klein beetje niet naar zijn zin heeft, deze van de Rijt gaat daar effe flink overheen met 99,9% niet ter zaken doende informatie .. This Blind bashing time ..

Skijken wie er na Kerstmis aan de beurt is ..

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Blind

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2009 12:23 pm

Klopt. Was dat niet de uitzending met Boog? Of was dat Studio Voetbal?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Danny Blind

Bericht door 999 » wo dec 23, 2009 12:24 pm

Ja, met Boog ... bij Studio Voetbal ( 06-12-2009) .. Derksen begon er eerder mee, van Gelder en zijn vriendjes namen het over en de week er op in VI kwam Derksen er nog effe op terug op die uitzending .. ( o.a. ook op uitspraken van van de Boog w.b. tranfer-bonus ) .. volgens mij ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo dec 23, 2009 1:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind

Bericht door Duke » wo dec 23, 2009 12:25 pm

Kowalczyk schreef:
Duke schreef:Even voor de duidelijkheid: wie heeft dit geschreven?
Dat kan alleen die megalomane, geflipte malloot van een Peter v/d Rijt zijn (die zelf ook niet bepaald bekend staat als een prettig en integer mens, trouwens, en er zijn bij hem meer bewijzen voor dan bij Danny Blind).


K.
Dacht ik al.

Ook zo sterk:
Ik heb helemaal niet de behoefte om karaktermoord te plegen
:excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Danny Blind

Bericht door Kowalczyk » wo dec 23, 2009 12:44 pm

Ik vond Danny Blind overigens - net als Van Basten - een waardeloze trainer, en de conclusie lijkt me inderdaad onvermijdelijk dat hij eigenlijk in alle functies gefaald heeft bij Ajax. Paard - ruiter. Hij was een geweldige verdediger, maar heeft als trainer, manager of directeur niet veel aan een professionele voetbalclub toe te voegen. Zelfde geldt voor Van Basten, Koeman en Gullit. Voetballers die ook als trainer of bestuurder zieners blijken te zijn, zijn gewoon heel zeldzaam.

Je kunt best een zinnige, goed onderbouwde bewering van die strekking doen (en daar kunnen anderen dan op hun beurt ook wel weer wat zinnige punten tegenin brengen; vast en zeker).

Maar Van de Rijt gaat zoals altijd weer keihard door op de man. Hij onthoofdt hier de privépersoon Danny Blind op een manier die wat mij betreft van pure waanzin getuigt. Die man is gek. Die indruk maakt hij ook in interviews altijd op me. Geen enkel niveau. En inderdaad: dan ook nog zeggen dat hij geen karaktermoord wil plegen...

Een columnist mag best de vinger op zere plekken leggen. Maar Van de Rijt hakt met een schaar in de zere plek. Een pure psychopaat, die man. Zeer, zeer boosaardig.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind

Bericht door joey » wo dec 23, 2009 1:04 pm

Kowalczyk schreef:Ik vond Danny Blind overigens - net als Van Basten - een waardeloze trainer, en de conclusie lijkt me inderdaad onvermijdelijk dat hij eigenlijk in alle functies gefaald heeft bij Ajax.
Oké, daar zijn we het dan over eens.

Voor de rest: Van der Rijt is niet serieus te nemen. Een rat en een leugenaar. Wat overigens niet uitsluit dat hij dit keer de waarheid zou kunnen schrijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Danny Blind

Bericht door Thom » do dec 24, 2009 2:06 pm

Ik ken Peter van de Rijt niet; Danny wel.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Blind

Bericht door peter » do dec 24, 2009 2:25 pm

Die is mij even te vaag, Thom. Ongeacht even of het riooljournalistiek is, maar wat denk je?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Danny Blind

Bericht door Thom » do dec 24, 2009 10:44 pm

Precies zoals ik het zeg: Danny is een icoon; Petertje?Ik ken hem echt niet. Te onbelangrijk om over na te denken, zeker als hij ook nog zulke onzin bezigt. That's all folks.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Danny Blind

Bericht door Kowalczyk » vr dec 25, 2009 2:02 pm

Thom schreef:Precies zoals ik het zeg: Danny is een icoon; Petertje?Ik ken hem echt niet. Te onbelangrijk om over na te denken, zeker als hij ook nog zulke onzin bezigt. That's all folks.
Het feit dat jij iemand niet kent, betekent op zichzelf natuurlijk niet dat iemand 'onbelangrijk' is en 'onzin bezigt'.

Wat dat betreft vind ik het een krachtiger argument dat ik wél weet wie Peter van de Rijt is, en dat tamelijk objectief valt aan te tonen dat hij op zijn zachtst gezegd niet helemaal integer en bertrouwbaar is. Daar kunnen ze (onder meer) bij FC Volendam over meepraten, en die verhalen zijn zeker niet in alle gevallen achterklap van vijanden. Er zitten ook tamelijk harde feiten tussen. Van de Rijt is een omstreden figuur; en die formulering is beslist niet overdreven. In zijn lemma op Wikipedia staan wat wapenfeiten vermeld.

Of het onzin is wat hij over Blind beweert? Weet ik niet. Op zichzelf zou er best een kern van waarheid in Van de Rijts betoog kunnen zitten. Ik weet het domweg niet; ik loop niet vaak bij Ajax rond. Alles wat ik kan zeggen, is dat mijn enige persoonlijke contacten met Danny Blind (een paar onschuldige babbeltjes in mijn Godenzonen-tijd) plezierig waren. Maar: dat Danny Blind zo link als een looien deur is, heb ik ook wel eens gehoord van mensen die ik wél geneigd ben te geloven. Ik weet het niet.

Wat dan weer wél vaststaat, is dat Van de Rijt hier (als 'journalist'/columnist) onfatsoenlijk te werk gaat en dusdanig onder de gordel slaat dat hij als 'journalistieke' boodschapper heel veel argwaan wekt - en die argwaan is dan weer in overeenstemming met de feiten die over zijn 'loopbaan' in voetballerij en politiek bekend zijn.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind

Bericht door joey » za dec 26, 2009 1:17 pm

Kowalczyk schreef:Maar: dat Danny Blind zo link als een looien deur is, heb ik ook wel eens gehoord van mensen die ik wél geneigd ben te geloven.
Heb ik ook gehoord, ja.

Maar ik vind het kwalijker dat hij eigenlijk nergens goed functioneert.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Blind

Bericht door peter » ma apr 19, 2010 7:44 pm

Derksen meldt net dat hij zelfs in de race is voor het hoofdtrainerschap bij AZ. Geldt alleen als Verbeek niet komt.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Danny Blind

Bericht door Neefkens » ma apr 19, 2010 7:52 pm

Ruilen voor Schaars en Lens. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Danny Blind

Bericht door Khraa » ma apr 19, 2010 7:53 pm

Liever voor Romero (ervanuitgaande dat Stekelenburg vertrekt)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Danny Blind

Bericht door Michael_B » ma apr 19, 2010 8:08 pm

Neefkens schreef:Ruilen voor Schaars en Lens. :hypocrite.gif:
Doe dan maar Romero, Moreno of Dembele!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Danny Blind

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 19, 2010 8:19 pm

Peter schreef:Derksen meldt net dat hij zelfs in de race is voor het hoofdtrainerschap bij AZ. Geldt alleen als Verbeek niet komt.
Lijkt me grote onzin. Je gaat toch niet de TD nog een trainer laten regelen als hijzelf weggaat. Dat laat je dan de nieuwe TD doen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie