Marco van Basten denkt alleen aan zichzelf

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2170
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Marco van Basten denkt alleen aan zichzelf

Bericht door Cluijffert » zo jun 01, 2008 7:54 am

Geknipt uit de PSV-topic.
brigade zuid schreef:
Voetske schreef:Héhé, zo'n beerput, zo'n geouwehoer en dan nog kampioen worden omdat de slapers bij AJAX niet in staat waren om een paar fatsoenlijke noodzakelijke versterkingen binnen te halen.Twee gemiste kansen, triest ...
Ja idd daar zit ik me dus ook aan te ergeren ja.. zul je zien dat ze dit jaar weer kampioen worden.. dan wordt je toch echt gillend gek.

volgen veel hier dat is niet mogelijk met Van Basten en de 'nieuw organisation'...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 01, 2008 8:28 am

Jansma schreef:
brigade zuid schreef:
Voetske schreef:Héhé, zo'n beerput, zo'n geouwehoer en dan nog kampioen worden omdat de slapers bij AJAX niet in staat waren om een paar fatsoenlijke noodzakelijke versterkingen binnen te halen.Twee gemiste kansen, triest ...
Ja idd daar zit ik me dus ook aan te ergeren ja.. zul je zien dat ze dit jaar weer kampioen worden.. dan wordt je toch echt gillend gek.

volgen veel hier dat is niet mogelijk met Van Basten en de 'nieuw organisation'...
Die " velen " wachten gewoon even af hoe het onder van Basten gaat lopen ..

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo jun 01, 2008 11:11 am

Jansma schreef:
brigade zuid schreef:
Voetske schreef:Héhé, zo'n beerput, zo'n geouwehoer en dan nog kampioen worden omdat de slapers bij AJAX niet in staat waren om een paar fatsoenlijke noodzakelijke versterkingen binnen te halen.Twee gemiste kansen, triest ...
Ja idd daar zit ik me dus ook aan te ergeren ja.. zul je zien dat ze dit jaar weer kampioen worden.. dan wordt je toch echt gillend gek.

volgen veel hier dat is niet mogelijk met Van Basten en de 'nieuw organisation'...
Jesus christ, dat weten we nu wel. 888 posts, 888 keer dezelfde boodschap.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 01, 2008 11:13 am

Mwah, hij heeft het al niet meer over kenners maar over 'velen'. Progressie. :bis.gif:

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2170
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jun 01, 2008 11:17 am

Voetske schreef:
Jansma schreef:
brigade zuid schreef: Ja idd daar zit ik me dus ook aan te ergeren ja.. zul je zien dat ze dit jaar weer kampioen worden.. dan wordt je toch echt gillend gek.

volgen veel hier dat is niet mogelijk met Van Basten en de 'nieuw organisation'...
Die " velen " wachten gewoon even af hoe het onder van Basten gaat lopen ..
Dat is al ander toon dan bij de nieuws dat MvB de nieuwe coach ging worden... toen 'velen' wisten het zeker.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2170
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jun 01, 2008 11:18 am

Beloki schreef:
Jansma schreef:
brigade zuid schreef: Ja idd daar zit ik me dus ook aan te ergeren ja.. zul je zien dat ze dit jaar weer kampioen worden.. dan wordt je toch echt gillend gek.

volgen veel hier dat is niet mogelijk met Van Basten en de 'nieuw organisation'...
Jesus christ, dat weten we nu wel. 888 posts, 888 keer dezelfde boodschap.
oh well, 888 of 20000+ grotendeel zelfde boodschap... who is counting?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 01, 2008 11:19 am

Ach, zeker. Ik heb er veel vertrouwen in. Maar dat is blijkbaar verboden.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2170
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jun 01, 2008 11:19 am

Jöhnk schreef:Mwah, hij heeft het al niet meer over kenners maar over 'velen'. Progressie. :bis.gif:
:onfire.gif:
special voor Bert!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2170
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jun 01, 2008 11:22 am

Jöhnk schreef:Ach, zeker. Ik heb er veel vertrouwen in. Maar dat is blijkbaar verboden.
Nee hoor.
vertrouwen is eigenlijk alles wat nog over is.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 01, 2008 11:26 am

Hoe bedoel je? Ik heb vertrouwen omdat ik vertrouwen heb. Ik weet ook niet precies waarom. Dus je hoeft me niet neer te zetten als een naieveling die overal blind vertrouwen in heeft.
In Ten Cate had ik bijvoorbeeld helemaal geen vertrouwen. Jij had dat weer wel.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2170
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jun 01, 2008 11:38 am

vertrouwen je baseer op iets.

als ik manager van Ajax word, je hebt 0,00000% vertrouwen en terecht.

true, op basis van hoe Ten Cate clubs als Vitesse en Nac had laten voetballen en de positive reports uit Barcelona, ik had vertrouwen in hem. Niet eens dat we in Europe success zouden halen, maar zeker dat we zouden veel beter gaan voetballen.

Dat laatste leek voor een period inderdaad zo, maar daarna hij viel erg tegen.
Daar ik zat mis.

Zelfde voor Van Geel. Hij had het erg goed gedaan met Willem2 en AZ. Van al kandidats hij leek beste optie.

Hij begon sterk, deed goed met verkopen maar uiteindelijk hij faalde volledig. Op werkweigering af slecht gewoon. Hij hoofdverantwoordlijk voor niet halen title dit jaar.

Met Cruyff mijn gevoel was weer wel goed.

Dus er is nog hope met Van Basten hoor, mijn mistrouwen is op net zoveel based als het vertrouwen in Ten Cate :biggrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 01, 2008 11:41 am

Daar ben ik het mee eens, voorlopig kan niemand echt weten of Van Basten voor zijn taak berekend is. Dat moeten we afwachten. Maar kan het hier nu weer over PSV gaan?

Zou Reker nu de technische taken op zich nemen bij PSV? Iemand moet het werk van Valckx doen. Hoe kijken onze PSV'ers aan tegen dit probleem?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 01, 2008 11:45 am

Jansma schreef:vertrouwen je baseer op iets.
Ik ben supporter, dus ik baseer mijn vertrouwen op gevoel.

Maar als ik zeggenschap had gehad had ik waarschijnlijk niet op basis van gevoel mijn keuze gemaakt, dat klopt. Dan had ik op 'zeker' gespeeld en voor Rutten gekozen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 01, 2008 1:13 pm

Beloki schreef:
Jansma schreef:
brigade zuid schreef: Ja idd daar zit ik me dus ook aan te ergeren ja.. zul je zien dat ze dit jaar weer kampioen worden.. dan wordt je toch echt gillend gek.

volgen veel hier dat is niet mogelijk met Van Basten en de 'nieuw organisation'...
Jesus christ, dat weten we nu wel. 888 posts, 888 keer dezelfde boodschap.
Ja en, zo zijn er zoveel hier.. Wimpey, Neefkens, noem maar op.. het zou gewoon een bloody shame zijn als AJAX voor de zoveelste keer weer eens geen kampioen zou worden.. daar zouden we het over moeten hebben ipv dat slappe geleuter welke CL poule er nou zwaarder was of niet.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jun 01, 2008 7:46 pm

LucaS schreef:Welk patroon is dat?
Van Basten denkt alleen aan zichzelf, is geen Ajacied en wél een patser. Weet je dat nou nóg niet? :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 01, 2008 8:15 pm

Van Basten zal best iets met Ajax hebben, maar als ik hem hoor en zie, dan komt hij op mij 'Italiaans' over. Ik denk dat zijn periode bij Milan hem meer heeft beïnvloed.

Maar dat heeft niets met PSV te maken. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jun 01, 2008 8:58 pm

Ik denk inderdaad dat ik naief ben, ik zie dat patroon inderdaad niet. :blush.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 01, 2008 9:42 pm

Van Basten geldt ook in de voetbalwereld als hard en egocentrisch. Dat weet je toch wel? Veel journalisten hebben opgetekend hoe harteloos hij kon zijn. Zelfs zijn spullen dragen? Nee hoor, dat kon zijn vriendin best doen, hij had tenslotte gevoetbald. En dus sjouwde Liesbeth met twee zware tassen achter hem aan. En tegenover medespelers die minder goed konden voetballen was hij meedogenloos. Zo hard, dat Cruijff, die zelf in het straatvoetbal het recht van de sterkste als normaal leerde ervaren, hem moest afremmen.

Zie ook de recensie van deze biografie Van Basten was een geweldige voetballer en wie weet wordt hij ook een goede trainer, maar zijn gebrek aan empathie is wel een probleem voor hem.

Zo dadelijk trouwens, over PSV gesproken, Huub Hitler in Studio Voetbal.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jun 01, 2008 10:09 pm

Ongetwijfeld is van Basten hard, dat schijnt in de top wel vaker voor te komen. Wat voor mij telt is dat van basten overal stage kon lopen en overal trainer kon worden. Toch koos hij in beide gevallen voor Ajax. Misschien toch nog een klein zacht plekje in dat verder ijskoude hart van hem, bestemd voor onze club
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 01, 2008 10:21 pm

O, dat zal best. Maar Ajax is natuurlijk ook heel geschikt voor hem.

De afgelopen jaren serveerde Van Basten spelers die hij niet dacht te kunnen gebruiken meedogenloos af. Punt is dat hij als clubtrainer toch iets voorzichtiger moet zijn. Spelers kunnen hun nationaliteit niet kiezen maar hun club wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 02, 2008 4:44 am

Van Basten en Cruijff weten allebei wat er voor nodig is om de absolute top te halen, en hoe eenzaam het daar is. Maar Cruijff was in staat om van de bergtop af te dalen om anderen de weg omhoog te tonen. Hij was een uitstekende leraar, die de sterke punten van anderen wist te benadrukken. Daarom werden spelers om hem heen vaak in sneltreinvaart beter. Bij Van Basten zie ik dat (nog) niet. De mens Marco van Basten zegt me helemaal niks. De voetballer uiteraard wel.

Het hoeft op zich geen probleem te zijn dat hij problemen heeft met psv-ers als van Bommel en van Nistelrooy. Van Beveren wilde vroeger ook nooit meer met Cruijff in hetzelfde elftal spelen. Dat is een verschil in mentaliteit dat je niet hoeft te overbruggen. Maar het idee bekruipt me dat Cruijff vaderlijker was als coach (waarschijnlijk omdat hij inderdaad vader was...).

Als een speler, die keihard behandelt wordt door een coach, ziet dat hij door die benadering sterk verbetert, is hij natuurlijk veel meer geneigd om die coach te omhelzen dan als die werkwijze geen vruchten afwerpt. Wat dat betreft vind ik van Basten behoorlijk hoog van de toren blazen. Oranje is alleen een moeilijk beginpunt van een trainerscarriere, omdat de spelers niet vaak genoeg bij elkaar zijn om ze beter te laten spelen. Tot het moment van een groot toernooi...

Twee jaar geleden op het WK was het slecht. Laten we hopen dat Marco in die twee jaar een hoop van het trainersvak heeft geleerd. Ik verwacht er niet veel van, want Marco was als speler een pure killer; niet iemand die, zoals Cruijff, anderen beter maakte. Ik zie geen reden waarom hij die eigenschap als trainer plotseling wel zou hebben.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jun 02, 2008 5:46 am

Mwa, Cruijff kreeg de rustige en vriendelijke Rijkaard zover dat ie voor een stereotoren bij PSV tekende
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 02, 2008 9:45 am

Cruijff zag in Rijkaard een natuurlijke leider en Rijkaard wilde daar niet aan.
Inmiddels weten we, via oa Barca, wel wie er gelijk had.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jun 02, 2008 10:19 am

Jansma schreef:
Voetske schreef:
Jansma schreef:
volgen veel hier dat is niet mogelijk met Van Basten en de 'nieuw organisation'...
Die " velen " wachten gewoon even af hoe het onder van Basten gaat lopen ..
Dat is al ander toon dan bij de nieuws dat MvB de nieuwe coach ging worden... toen 'velen' wisten het zeker.
Man, we voeren hier een gewone discussie van misschien, of, als, en als het dan toch, of als het dan toch niet gaat lukken met MVB aan het roer.Dat is nooit anders geweest, hier niet, en toen AT er nog niet was in het land ook niet.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jun 02, 2008 10:32 am

Monkey Tonk schreef:Cruijff zag in Rijkaard een natuurlijke leider en Rijkaard wilde daar niet aan.
Inmiddels weten we, via oa Barca, wel wie er gelijk had.
Het gaat niet over gelijk. Het ging over hard zijn en peoplemanagement, en over dat Cruijff wel kon 'afdalen' naar spelers om ze aan de hand te nemen op weg naar boven
I think I lost my fucking headache

Gesloten