Ajax gaat strijd aan met de wind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33847
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Ajax gaat strijd aan met de wind

Bericht door Duke » di jul 08, 2008 10:10 am

Ajax gaat strijd aan met de wind
Door NIK KOK

AMSTERDAM - Hij heeft nog geen stap op het trainingsveld gezet en geen oefenvorm uitgelegd, maar Marco van Basten heeft nu al zijn invloed aangewend om veranderingen bij Ajax door te voeren.

Het trainingsveld naast de Amsterdam Arena krijgt een opknapbeurt.

Heel wat trainers die de laatste jaren in Amsterdam de scepter zwaaiden over de Ajax-selectie klaagden over het winderige trainingsveld naast de Arena. Van Basten en Ajax gaan er voor volgend seizoen wat aan doen. En zo is naast Gertjan Verbeek bij Feyenoord ook Ajax’ nieuwe trainer bezig om veranderingen aan te brengen in de infrastructuur van de club.

De hekken rond het veld worden vervangen door hogere exemplaren en aan de hekken worden windschermen bevestigd met daarop bomenprints. Om de wind maar zoveel mogelijk tegen te houden.

Het zicht op de trainende Ajacieden wordt door de hekken aan het zicht onttrokken maar daar heeft de club wat op bedacht. Voor supporters wordt een plek gecreëerd aan de zijde waar nu nog het - tijdelijk gesloten - supportershome staat. Ajax wil daar een tribune laten bouwen. Besloten trainingen worden in de Arena afgewerkt.

Één verandering is al doorgevoerd in Amsterdam Zuid-Oost. Het kunstgras op het trainingsveld, dat vorig seizoen nog de helft van het veld vormde, is vervangen door echte graszoden.

Uiteindelijk zal het trainingsveld naast de Arena verdwijnen. De club bekijkt elk jaar de mogelijkheid om de hele club (inclusief kantoren) te verhuizen naar het jeugdcomplex van de club, De Toekomst. Dat complex ligt hemelsbreed vijfhonderd meter van de Arena, maar trainers ervaarden die afstand in het verleden veel groter. ,,Het lijkt wel vijftig kilometer,’’ riep Henk ten Cate in zijn periode als Ajax-trainer.

Ajax onderzoekt ook de mogelijkheid om iets te doen aan de lange weg die de spelers moeten afleggen van de kleedkamers in het stadion naar het trainingsveld. De lange gang naar het trainingsveld voert hen langs een parkeerdek en een lange trap.

Het bouwen van een brug die de spelers direct van de Arena naar het trainingsveld moet leiden, zoals intern wel eens is overwogen, is niet aan de orde. ,,De gemeente zal dat niet zomaar goedkeuren,’’ zegt Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:17 am

Schip is bang dat zijn coiffure in de war raakt. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16848
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jul 08, 2008 11:44 am

Pluspunt van Van Basten.

Het trainingsveld is een regelrechte aanfluiting. Voor zowel supporters als spelers. Een tribune voor de supporters en meer bescherming voor de spelers is de ideale oplossing.

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 11:45 am

Mooi! Gert-Jan doet bij Feyenoord precies hetzelfde. Goed werk hoor...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jul 08, 2008 11:54 am

Ik ben tevreden, een tribune lijkt me ideaal. Altijd maar met een elastiekje in mijn haar langs het trainingsveld staan is ook niet alles hoor! De haren kunnen weer los! :headbang.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Plaats reactie