Wordt Ajax Kampioen ?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wordt Ajax kampioen ?

Peiling eindigde op wo sep 10, 2008 8:18 am

Ja
33
65%
Nee
18
35%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Wordt Ajax Kampioen ?

Bericht door Toppie » ma aug 11, 2008 8:18 am

Ik ben benieuwd of men hier overtuigd is van deze selectie , verdedigend is het nog een drama.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma aug 11, 2008 8:20 am

Moet je zelf niet stemmen?

Kampioen natuurlijk, met twee vingers in de neus. :onfire.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma aug 11, 2008 8:23 am

Ajax is het verplicht om kampioen te worden. Als je 30+ miljoen in de selectie pompt, dan mag je geen genoegen nemen met minder.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 11, 2008 8:32 am

Even een taalfoutje uit de titel gehaald, en ja, natuurlijk wordt Ajax kampioen. Als je zulke bedragen kunt investeren, zijn er geen excuses meer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 11, 2008 9:36 am

Ik wacht nog even af welke spits PSV haalt en welke centrale verdediger Ajax nog haalt. Ajax moet van zo ver komen dat zelfs een investering van 30 miljoen wellicht niet genoeg is. PSV heeft ook ontzettend veel nieuwelingen gehaald.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 11, 2008 9:38 am

Als je de titel eist als Babel, Sneijder, Grygera en De Mul zijn verkocht (en een halve Stam!), dan kun je niet anders dan nu kampioen worden invullen, nu met Lindgren, Silva, Olequer, Cvitanich en Suljemani erbij, terwijl de (volgens sommigen slechtste) verdediger Heitinga is verkocht.

Ajax zal onder MvB het lef moeten hebben om aan te vallen, ook als het voor staat en niet zoals onder Koster uit tegen psv op 0-0 spelen o.i.d. Vorig seizoen zag ik te vaak spelers snel terugrennen, kon een middenvelder van de tegenpartij tientallen meters opkomen zonder gehinderd te worden. Die angst zit er nog een beetje in? Op het LG-toernooi werd er vaak met een tegenstander meegelopen om pas rond het strafschopgebied (of erin) in te grijpen: te laat!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2008 9:41 am

Moeilijk, ik heb van PSV eigenlijk helemaal geen goed beeld. Dat zal normaal gesproken de enige concurrent voor de titel zijn. Van hun aankopen ken ik de meeste niet dus ik heb geen idee hoe sterk zij zullen zijn.

Voor Ajax wil ik echt graag nog een goede versterking in de verdediging zien. Het feit dat we 30 miljoen hebben uitgegeven is geen garantie voor een titel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma aug 11, 2008 9:49 am

Mwah, de verdediging Vertonghen - Oleguer - vd Wiel - Silva is zo slecht nog niet voor de Nederlandse competitie. Het probleem komt pas echt als iemand geblesseerd raakt.

Een echt goede verdediger zou ik natuurlijk ook toejuichen, maar anders speel ik liever met vd Wiel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 11, 2008 9:50 am

Een echt goede mandekker zou nog altijd wonderen doen. Zou je met Oleguer/Silva-Nieuwe mandekker-Van der Wiel-Vertonghen kunnen spelen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma aug 11, 2008 9:53 am

Ik denk alleen dat Oleguer dan niet rechtsback komt te staan, maar dat hij het centrum gaat vormen met die nieuwe aankoop.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 11, 2008 10:00 am

Marillion schreef:Moeilijk, ik heb van PSV eigenlijk helemaal geen goed beeld. Dat zal normaal gesproken de enige concurrent voor de titel zijn. Van hun aankopen ken ik de meeste niet dus ik heb geen idee hoe sterk zij zullen zijn.

Voor Ajax wil ik echt graag nog een goede versterking in de verdediging zien. Het feit dat we 30 miljoen hebben uitgegeven is geen garantie voor een titel.
Als je dit soort on-Nederlandse bedragen investeert, en je wordt géén kampioen, dan is er ergens iets goed mis gegaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 11, 2008 10:03 am

In feite investeert Ajax ter waarde van twee transferzomers, want op één speler na hebben alle spelers van de afgelopen anderhalf jaar geen meerwaarde meer. Vandaar dat ik al zei dat we van heel ver komen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2008 10:08 am

Duke schreef:
Marillion schreef:Moeilijk, ik heb van PSV eigenlijk helemaal geen goed beeld. Dat zal normaal gesproken de enige concurrent voor de titel zijn. Van hun aankopen ken ik de meeste niet dus ik heb geen idee hoe sterk zij zullen zijn.

Voor Ajax wil ik echt graag nog een goede versterking in de verdediging zien. Het feit dat we 30 miljoen hebben uitgegeven is geen garantie voor een titel.
Als je dit soort on-Nederlandse bedragen investeert, en je wordt géén kampioen, dan is er ergens iets goed mis gegaan.
Tja, je kunt een titel nu eenmaal niet kopen. En de hoogte van het bedrag zegt mij ook niet per definitie iets over de kwaliteit die aan het elftal is toegevoegd. Er zit alleen al 16 miljoen voor Sulejmani bij terwijl we naar verhouding in die linie de minste problemen hadden.

Naar mijn mening is Ajax aan de verkeerde kant van het elftal begonnen met het halen van versterkingen. Daarmee wil ik niet zeggen dat de aankopen geen versterkingen zijn. Maar wel dat ik denk dat we er als team beter voor hadden gestaan als we van achteruit waren begonnen met versterken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 11, 2008 10:16 am

Wordt AJAX kampioen ?, AJAX moet kampioen worden.PUNT. ... lijkt me ..

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 11, 2008 10:18 am

Ik denk het niet. Als we moesten spelen met Rommedahl, Perez, Leonardo enzo was er meer druk komen te staan op de nieuwe verdedigers.

Dit Ajax kan gewoon goed voetballen en straks met 3 spelers erbij (OS) zie ik het helemaal zitten...

Kampioen!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2008 10:52 am

Rishi schreef:Ik denk het niet. Als we moesten spelen met Rommedahl, Perez, Leonardo enzo was er meer druk komen te staan op de nieuwe verdedigers.
Ik wil ook niet zeggen dat we aanvallend geen versterkingen hadden moet halen. Maar ik had liever gezien dat het precies andersom was gegaan als nu. Beginnen met je verdediging en de balans op het middenveld en als laatste kijken wat je aanvallend nog kan doen. Ik had het in die volgorde aangepakt.

Het is leuk dat we voorin zoveel kwaliteiten hebben maar vooralsnog staan we met bijna dezelfde verdediging als vorig jaar. En wat doen we als Lindgren en/of Gabri geblesseerd raken of tegen een schorsing aanlopen? Ik ben bang dat het gebrek aan balans in de selectie ons gaat opbreken. Maar goed, de transferperiode is nog niet afgelopen dus wie weet wat er nog gebeurd.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma aug 11, 2008 11:27 am

Thomas schreef:Ik wacht nog even af welke spits PSV haalt en welke centrale verdediger Ajax nog haalt. Ajax moet van zo ver komen dat zelfs een investering van 30 miljoen wellicht niet genoeg is. PSV heeft ook ontzettend veel nieuwelingen gehaald.
Aan de ene kant moeten ze idd van ver komen gezien het belabberde niveau de laatste jaren aan de andere kant zijn ze de laatste 2 jaar telkens maar op 1 punt verschil geen kampioen geworden. Als je dan 30 miljoen + investeerd zou je eigenlijk gewoon kampioen moeten worden, maar desondanks denk ik dat het psv gewoon weer wordt.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma aug 11, 2008 11:35 am

Nee, want we hebben de minst ervaren coach van de top-4. En ook nog een elftal van jonkies. Kortom: Ajax gaat het weer eens verliezen door gebrek aan ervaring. Komen ze in november achter en dan halen we in paniek in de winter een speler van 35 jaar.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma aug 11, 2008 11:37 am

Perez? :hypocrite.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 11, 2008 11:42 am

LouisXIV & co schreef:Nee, want we hebben de minst ervaren coach van de top-4. En ook nog een elftal van jonkies. Kortom: Ajax gaat het weer eens verliezen door gebrek aan ervaring. Komen ze in november achter en dan halen we in paniek in de winter een speler van 35 jaar.
Welke ervaren speler had jij graag gezien?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 11, 2008 11:46 am

Marillion schreef:Ik wil ook niet zeggen dat we aanvallend geen versterkingen hadden moet halen. Maar ik had liever gezien dat het precies andersom was gegaan als nu. Beginnen met je verdediging en de balans op het middenveld en als laatste kijken wat je aanvallend nog kan doen. Ik had het in die volgorde aangepakt.

Het is leuk dat we voorin zoveel kwaliteiten hebben maar vooralsnog staan we met bijna dezelfde verdediging als vorig jaar. En wat doen we als Lindgren en/of Gabri geblesseerd raken of tegen een schorsing aanlopen? Ik ben bang dat het gebrek aan balans in de selectie ons gaat opbreken. Maar goed, de transferperiode is nog niet afgelopen dus wie weet wat er nog gebeurd.
Helemaal mee eens. Ik ben bang dat het gewoon weer PSV wordt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma aug 11, 2008 11:52 am

Aankopen zijn heel logisch. Er moest een 2de spits bij die werd al vroeg gehaald.

Er moest een creatieve middenvelder komen aangezien AjAX heel kwetsbaar was sinds het vertrek van Sneijder, doordat het de bal niet in de ploeg kon houden en te veel bal verlies leed op het middenveld.

Daarnaast was Sulejmani een enorm talent die perfect bij AJAX past en gewoon ook richting het publiek een signaal is dat er eindelijk geinvesteerd wordt.

Oleguer als opvolger Heitinga en nu zijn ze bezig met een 2de verdediger.

Daarnaasst doet de jeugd het ook nog eens goed!

100% kampioen, 25 februari!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » ma aug 11, 2008 11:53 am

Het gaat erom spannen, maar ik wil er pas echt een uitspraak over doen als er nog een verdediger binnen is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 11, 2008 11:57 am

Een beetje meer vertrouwen in San Marco, a.u.b.!

Als we vorig jaar al bijna kampioen waren met een prutscoach, en je hebt nu Marco en betere spelers, dan moet je toch gewoon kampioen worden?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma aug 11, 2008 11:58 am

We worden ook gewoon kampioen, Duke. Maak je geen zorgen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie