Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » di feb 10, 2015 10:28 pm

Overigens zijn de rijen bij de catering al een stuk korter dan een paar seizoenen terug.

Sinds je gewoon het totaalbedrag kunt pinnen en niet meer perse met Arena cards hoeft te gaan kloten is er al een hoop tijdswinst geboekt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Marillion » di feb 10, 2015 10:31 pm

Ik heb nog nooit iets bij de catering in de Arena gehaald. Van mij worden ze niet rijk. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » di feb 10, 2015 10:40 pm

Marillion schreef:Ik heb nog nooit iets bij de catering in de Arena gehaald. Van mij worden ze niet rijk. :smallgrin.gif:
Ik heb ze ook jarenlang geboycot, maar al enige tijd zijn de horecagelegenheden rondom de Arena zelfs duurder dan de Arena zelf. Het Grolsch Cinema Café, dat andere Grolsch ding en 't FEBO gebeuren in Soccerworld, daar ben je voor zowel een halve liter als voor een klein biertje meer kwijt dan in de Arena.

In een zeer ver geleden dat ik nog naar 't Amsterdam Tournament ging moest je als het ware tussen die 2 wedstrijden in wel je avondeten in de Arena nuttigen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 10, 2015 11:19 pm

Ik haal nog wel eens een biertje in de rust maar op Noord heb je die binnen een paar minuutjes te pakken, helemaal in dat café dat in de corner bij vak 116 zit op de omloop. Van de paar keer dat ik eens 2e ring zat herinner ik me dat de rijen voor de foodies daar veel langer waren. Vermoedelijk minder verkooppunten?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » wo feb 11, 2015 12:24 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik haal nog wel eens een biertje in de rust maar op Noord heb je die binnen een paar minuutjes te pakken, helemaal in dat café dat in de corner bij vak 116 zit op de omloop. Van de paar keer dat ik eens 2e ring zat herinner ik me dat de rijen voor de foodies daar veel langer waren. Vermoedelijk minder verkooppunten?
Klopt... minder verkooppunten tov de hoeveelheid publiek, hoewel dat op de 2e ring ook is verbeterd.

Dat corner café zit bij vak 112, toch? Dat is een mooi tentje, daar zouden ze er meer van moeten openen in de Arena.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 13, 2015 6:50 pm

Misschien dat er daar ook een zit Cruijff, maar ik loop altijd naar die ene tussen 116 en 117.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Marillion » za mei 09, 2015 9:58 am

Nieuwe plannen:
Hypermodern 'Ajax City' moet De Toekomst vervangen
Ajax wil binnen tien jaar een nieuw trainingscomplex realiseren pal naast de Arena. Het voornemen valt samen met gemeentelijke plannen voor woningbouw. Mogelijk wordt Ajax bij de grondtransactie eigenaar van de Arena.

Het duurt nog even voor de eerste paal de grond ingaat, maar achter de schermen broedt Ajax op een hypermoderne accommodatie. 'Ajax City', een werknaam van de gemeente Ouder-Amstel, moet De Toekomst vervangen. Ajax' huidige trainingscomplex is al sinds 1996 in gebruik. Ondanks vele verbouwingen is De Toekomst aanzienlijk minder geavanceerd dan bijvoorbeeld het onderkomen van FC Barcelona, dat Ajax met veel interesse heeft bekeken.

Het voornemen van Ajax voor een nieuwe accommodatie hangt samen met plannen van de gemeenten Ouder-Amstel en Amsterdam. Onder de naam De Nieuwe Kern hebben zij 4500 woningen gepland in het gebied rondom de Arena. De Toekomst moet plaatsmaken voor woningen en in ruil daarvoor claimt Ajax de ruimte pal naast de Arena voor Ajax City. Daartoe moet Ajax met de gemeente Amsterdam in onderhandeling.

Meerderheidsbelang
Amsterdam is voor 48 procent eigenaar van de Arena, Ajax voor 13 procent. De Amsterdamse wethouder Sport Eric van der Burg zegt dat het 'door ons hoofd is gegaan' het over het gemeentelijke aandeel in het stadion te hebben bij de onderhandelingen. Amsterdam wil deelnemingen afstoten. Als Ajax het gemeentelijke aandeel kan overnemen, heeft de club een meerderheidsbelang en kan de club jaarlijks miljoenen euro's huur besparen.

Ajax heeft de laatste jaren door zuinig beleid veel geld gespaard. Dat wil het nu aanwenden voor Ajax City, om spelers te kunnen blijven opleiden en zo zijn voortbestaan te waarborgen.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Parool.nl
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Iniesta » za mei 09, 2015 5:37 pm

Ik werk nu midden in Ajax city, dus dat lijkt me een geweldig idee!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » ma mei 11, 2015 9:44 am

Ik heb gehoord dat Ajax een aantal vakken/ruimtes wil hernoemen. Te beginnen met de koninklijke loge. Vanaf volgend seizoen gaat deze door het leven als: "Vak de Koning". :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Marillion » wo jul 01, 2015 6:45 pm

Ajax stopt met programmablad Kick Off

1 juli 2015 - Ajax.nl

Ajax heeft besloten om met ingang van het nieuwe voetbalseizoen te stoppen met Ajax Kick Off. Door de ontwikkelingen op mobiel gebied en de beschikbaarheid van gratis wifi in de Amsterdam ArenA is de noodzaak van het papieren programmaboekje minder geworden.

De afgelopen acht seizoenen werd Ajax Kick Off bij thuiswedstrijden gratis verspreid in de Amsterdam ArenA in een oplage van 25.000 exemplaren. De inzet van online media biedt meer mogelijkheden in het bereiken van onze fans. Abonnees van Ajax Kick Off krijgen een aanbieding voor een vervangende publicatie. Voor de bezoekers in het stadion volgt op termijn een passend digitaal alternatief.

Bron: AN
Slecht besluit. Een programmaboekje hoort bij stadionbezoek.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » wo jul 01, 2015 9:07 pm

Stelletje krenten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » wo sep 30, 2015 1:16 pm

Er wordt gestaag verder gebouwd aan de Arena...
Ik ben gematigd positief. :biggthumpup.gif:


Arena moet na verbouwing van 50 miljoen euro op een kaas lijken
30-09-15 13:30 uur - Bron: Het Parool

Afbeelding
Artist impression

De vijftig miljoen euro kostende verbouwing van de Amsterdam Arena, die vandaag is aangekondigd, veroorzaakt een metamorfose van het Ajaxstadion. De vorm van het stadion transformeert 'van hol naar bol' na de verbreding van omlopen op de tweede ring en vernieuwing van de gevel.


'Uiteindelijk gaat het stadion op een grote kaas lijken met op zes plekken inkepingen waar de trappenhuizen het dak schragen. Het gaat een beetje lijken op de Allianz Arena van Bayern München,' zegt directeur Henk Markerink.

Het is de grootste verbouwing sinds de opening in 1996. Het aantal zitplaatsen (53.000) blijft gelijk. Het dak hoeft niet te worden aangepast. De renovatie gaat begin volgend jaar van start aan de oostkant. Dat kost vijftien miljoen euro - afkomstig van een hypotheek en eigen middelen.

Sponsoring
In de zoektocht naar geld en sponsors blijft de naam van het stadion vooralsnog gehandhaafd, al sluit Markerink niet uit dat een commerciële partij zijn naam aan de Arena verbindt. 'Maar dat zal in overleg met Ajax zijn.'

Het 'Verbouwingsplan 2020' is mede ingegeven doordat de UEFA vier wedstrijden van het Europees Kampioenschap 2020 aan Amsterdam heeft toegewezen. Bovendien wil Markerink supporters en bezoekers van evenementen (zoals De Toppers) meer comfort bieden. 'De omloop op de tweede ring was met vier meter kruip-door-sluip-door. Dat kan in 2020 niet meer.' Ook komen er extra liften, toiletten, cateringpunten en roltrappen.

Na de oostkant volgen de noordkant (2018) en zuidkant (2019). Het in 2013 vernieuwde hoofdgebouw aan de westkant wordt daarna 'opgenomen in de daklijn'.

Duurzame maatregelen
Bij de verbouwing worden 'duurzame en innovatieve maatregelen' genomen zoals zonnecellen in de gevel en de opvang van regenwater voor spoelwater in toiletten en het gebruik van ledverlichting.

Namens Ajax zegt Edwin van der Sar: 'De plannen van de Arena passen bij Ajax. Het is vernieuwend en ambitieus, maar ook functioneel. Met deze aanpassingen is de Arena, net zoals bij de opening in 1996, haar tijd weer ver vooruit.'
(Door: Rob Rombouts)
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door InnerHarbour » wo sep 30, 2015 1:25 pm

Namens Ajax zegt Edwin van der Sar: 'De plannen van de Arena passen bij Ajax. Het is vernieuwend en ambitieus, maar ook functioneel. Met deze aanpassingen is de Arena, net zoals bij de opening in 1996, haar tijd weer ver vooruit.'
Ik weet niet of ze de financiën op order ervoor krijgen maar met Rem Koolhaas hebben ze daar in Rotterdam wel een echte troef in handen, die heeft al zoveel moois ontworpen. Als ze daar de munten bijeen krijgen worden ze daar qua begroting weer een concurrent.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Marillion » wo sep 30, 2015 7:25 pm

Ik zag dit net op het journaal voorbij komen. Daar vielen kort achter elkaar de woorden betere voetbalbeleving, liften, toileten en roltrappen. Nu wil ik niet meteen de zuurpruim uithangen maar ik ben bang dat ik een ander idee over de invulling heb als een 'betere voetbalbeleving' de doelstelling is.

Kunnen ze in Rotterdam overigens nog wat van leren kwa daadkracht. :666.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door brigade zuid » wo sep 30, 2015 8:08 pm

1. Wordt er ook eindelijk wat aan de akoestiek gedaan?
2. Jammer dat de capaciteit niet verder wordt uitgebreidt.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » wo sep 30, 2015 8:23 pm

De Arena is a.s. zondag niet eens uitverkocht nog!
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door columbus » wo sep 30, 2015 8:48 pm

Snap eigenlijk niet zo goed dat er ineens verbouwd moet worden. De Arena is toch een prima stadion?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door brigade zuid » wo sep 30, 2015 8:54 pm

Lionel schreef:De Arena is a.s. zondag niet eens uitverkocht nog!
De zuidzijde zou nog verder naar het veld getrokken moeten worden en - kinderachtig misschien - zou het me wel wat waard zijn dat we qua capaciteit niet onder doen voor de nieuwe kuip.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door bryan » zo okt 04, 2015 12:01 am

Tsja, we willen niet onderdoen aan gebakken lucht. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » vr feb 12, 2016 6:09 pm

Als er weer een keer iemand begint te piepen over de nostalgie van het Olympisch stadion.. Zo stond het erbij in 1991. Foto's gejat van Het Parool..

Edit, het forum versmald 'm, zo zie je de rommel niet. De liefhebbers moeten maar even op de links klikken

http://static1.persgroep.net/parool/ima ... VPWGc1T1Rr
Afbeelding


En zo is dezelfde plek nu trouwens..
http://static1.persgroep.net/parool/ima ... VPWGc1T1Rr
Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Marillion » vr feb 12, 2016 10:22 pm

Doe mij die ouwe rommel maar. Heerlijke nostalgie. Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het feit dat we daar goede resultaten haalden natuurlijk een belangrijke rol speelt in die herinnering. Sowieso was het vaak een belangrijke wedstrijd als we naar het Olympisch gingen. Al zit er nog wel een verschil tussen pakweg Ajax - AC Milan in de CL of de verloren uitwedstrijd (!) tegen FC Volendam.

Die foto doet me terugdenken aan de plassen die daar nog wel eens lagen. Ooit zag ik iemand voluit in zo'n plas vallen. Die dacht eerst nog dat het alleen maar regenwater was. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door elliquido » wo mar 02, 2016 11:15 am

NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Marillion » wo mar 02, 2016 7:23 pm

Op basis van deze plaatjes schat ik in dat dit een hele verbetering zou zijn voor de omloop. Al dat kleurloze beton doet ontzettend sfeerloos aan.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door brigade zuid » ma apr 11, 2016 6:01 pm

Ik lees op AN dat Ajax vak410 volgend seizoen wil laten verhuizen naar Zuid 1 en dat er op Zuid 1 staanplaatsen komen.

Als ik het goed begrijp is 410 geen voorstander en weten ze nog geen eens of ze wel verder gaan. Mij lijkt het wel gaaf, heb je eindelijk al fanatiekelingen bij mekaar (f-side en 410) en nog staanplaatsen ook.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op ma apr 11, 2016 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 11, 2016 6:04 pm

Zou ik uitstekende ontwikkeling vinden. Nu nog gracht dicht en staanplaatsen tot vlak achter de goal.

Plaats reactie