Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Thijs » ma okt 27, 2008 5:16 pm

Realisatie 'stadion van de toekomst'

Amsterdam, 27 okt 2008
Ajax, Amsterdam ArenA en Sony hebben een overeenkomst voor een vijfjarige samenwerking getekend. De samenwerking betreft een elektronica partnership. Het stadion wordt volledig ingericht met de nieuwste elektronische toepassingen.

Het doel van de drie organisaties is om gezamenlijk het stadion van de toekomst te creëren waarbij het intensiveren van de beleving van de bezoeker centraal staat, als onderdeel van het Smart Stadium Concept. De komende periode worden diverse vernieuwende projecten opgeleverd. Zo zal Sony de Amsterdam ArenA en AFC Ajax van nieuwe High Definition (HD) beeldschermen voorzien en van twee nieuwe schermen boven het veld. In en rond het stadion komt een eigen TV-netwerk waarop in HD wordt uitgezonden. Dit zal een grote bijdrage leveren aan de beleving van de bezoeker.

,,Sony heeft een hele sterke merknaam, wereldwijd", vertelt algemeen directeur van Ajax, Henri van der Aat. ,,De uitstraling van Sony past bij Ajax. Wij zijn trots dat we deze deal hebben gesloten. Ajax-supporters zullen bij het bezoeken van de ArenA al op korte termijn merken dat Sony sponsor is geworden, niet alleen als de grote schermen in het stadion vervangen zijn. Maar ook wat er voor, tijdens en na de wedstrijden in het stadion uitgezonden gaat worden. Er gaat veel meer gebeuren, onder andere op het gebied van Ajax TV. We verwachten veel van deze samenwerking tussen Ajax, de Amsterdam ArenA en Sony."

Managing director Sony Benelux, Rick Londema: ,,Voor Sony betekent deze samenwerking de grootste deal in Europa op het gebied van sport en live-entertainment. Sony gaat het stadion volledig inrichten met de nieuwste elektronische toepassingen. High Definition speelt een prominente rol bij de geboden oplossingen. Wij zijn daarom trots dat Ajax en Amsterdam ArenA gekozen hebben voor Sony als elektronica partner en HD leverancier."

,,Voor de Amsterdam ArenA is Sony de ideale partner om binnen de sector sport en live entertainment nieuwe technologieën te ontwikkelen en toe te passen", zegt Henk Markerink directeur Amterdam ArenA. ,,De ArenA heeft de ambitie door het ontwikkelen van het Smart Stadium Concept een nieuwe trend te zetten in de dienstverlening aan bezoekers van Ajax wedstrijden en overige evenementen."
Ajax.nl

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 27, 2008 5:27 pm

Nice! Ben benieuwd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma okt 27, 2008 5:31 pm

Ze gaan wat HD-schermpjes ophangen? Ben ik de enige die dit volslagen irrelevant en oninteressant vind? Bijna, genant, het enthousiasme van Van der Aat. Wat schiet Ajax hier in godsnaam mee op?

En dan ben ik absoluut niet iemand die bij alles wat commercieel is, begint te miepen...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma okt 27, 2008 5:54 pm

Het is niet zozeer dat alleen effe de schermpjes worden vervangen, ook het stadionprogramma wordt langzamerhand wat anders. Wat niet veel mensen weten is dat de persconferentie na de wedstrijd live wordt uitgezonden in het stadion, en ook de interviews te zien zijn.

(Dit bijvoorbeeld voor de mensen die wél de wedstrijd af willen kijken maar geen zin hebben om een half uur vast te staan na de wedstrijd)

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 27, 2008 6:04 pm

Scherrer schreef:Ze gaan wat HD-schermpjes ophangen? Ben ik de enige die dit volslagen irrelevant en oninteressant vind? Bijna, genant, het enthousiasme van Van der Aat. Wat schiet Ajax hier in godsnaam mee op?

En dan ben ik absoluut niet iemand die bij alles wat commercieel is, begint te miepen...
Jij kijkt liever naar het Philips-scherm? :ajaxsmiley.gif:

Het lijkt me een mooie deal, wat de supporters ervan gaan merken, zien we later wel. Wat het genante is van de reactie vdAat ontgaat me volledig, de man heeft een mooie deal gesloten, mag hij daar enthousiast over zijn?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 27, 2008 6:20 pm

Thijs schreef:Het is niet zozeer dat alleen effe de schermpjes worden vervangen, ook het stadionprogramma wordt langzamerhand wat anders. Wat niet veel mensen weten is dat de persconferentie na de wedstrijd live wordt uitgezonden in het stadion, en ook de interviews te zien zijn.

(Dit bijvoorbeeld voor de mensen die wél de wedstrijd af willen kijken maar geen zin hebben om een half uur vast te staan na de wedstrijd)
Juist. Ik vind het al een hele verbetering die persconferentie, volgens mij riepen ze het gisteren na de wedstrijd zelfs om. Vind het alleen maar positief, sowieso alles beter dan die Philips rommel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 27, 2008 7:23 pm

En wanneer mogen we van dat alles genieten?
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 27, 2008 9:10 pm

Scherrer schreef:Ze gaan wat HD-schermpjes ophangen? Ben ik de enige die dit volslagen irrelevant en oninteressant vind? Bijna, genant, het enthousiasme van Van der Aat. Wat schiet Ajax hier in godsnaam mee op?

En dan ben ik absoluut niet iemand die bij alles wat commercieel is, begint te miepen...
Idd, en wie gaat er nou in het stadion wachten om live de persconferentie te zien.

Ik lees de topictitel met stadion van de toekomst, dus ik open hoopvol dit topic, blijkt het alleen om een paar hd-schermpjes te gaan... nou joepie hoor.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op ma okt 27, 2008 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » ma okt 27, 2008 9:14 pm

Het bericht doet een metamorfose vermoeden, maar het is niet veel meer dan het vervangen van de schermen die er nu al 12 jaar hangen.

Tenzij er natuurlijk een flink sponsorbedrag aan vast zit...

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di okt 28, 2008 12:59 am

Neefkens schreef:
Scherrer schreef:Ze gaan wat HD-schermpjes ophangen? Ben ik de enige die dit volslagen irrelevant en oninteressant vind? Bijna, genant, het enthousiasme van Van der Aat. Wat schiet Ajax hier in godsnaam mee op?

En dan ben ik absoluut niet iemand die bij alles wat commercieel is, begint te miepen...
Jij kijkt liever naar het Philips-scherm? :ajaxsmiley.gif:

Het lijkt me een mooie deal, wat de supporters ervan gaan merken, zien we later wel. Wat het genante is van de reactie vdAat ontgaat me volledig, de man heeft een mooie deal gesloten, mag hij daar enthousiast over zijn?
Neefkens, het gaat om wat schermpjes en een aanpassing van het bandje dat ze erop uitzenden. Bij een 'mooie deal' verwacht ik toch iets anders dan alleen het vervangen van TV-schermen. Bovendien is dat met name leuk voor de Arena, voor Ajax al veel minder. Zoals BZ al zegt is de titel van het artikel bijzonder pretentieus. Stadion van de Toekomst? Omdat ze wat flat-screentjes aan het plafond timmeren? Laat me niet lachen. De ronkende teksten in dit artikel slaan de plank volledig mis.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di okt 28, 2008 3:10 am

Grappige titel. Ik maar denken dat ze die kutArena zouden afbreken om een nieuw echt voetbalstadion op de Toekomst te gaan bouwen, blijkt het alleen maar om een stapje dichterbij dit nachtmerriescenario te gaan.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di okt 28, 2008 7:41 am

De debiele pr-term 'stadion van de toekomst' komt duideljk uit de koker van de communicatieafdeling van Sony. En het luie en gewillige Ajax.nl neemt dat natuurlijk graag over. Omdat zij allemaal denken dat wij domme schapen zijn die daarin trappen. Not!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 28, 2008 8:57 am

Alle bietjes helpen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di okt 28, 2008 9:07 am

Iedere verbetering is een verbetering, hoe klein ook.
De propaganda die erbij hoort zal me worst wezen.

In ieder geval eindelijk die philips rommel weg , dat was altijd wel een doorn in het oog. We zullen zien hoe mooi en plat het allemaal wordt, de kwaliteit zal in ieder geval wel verbeteren.

(En JA, ik kijk wel vaker even naar het gesprek met de man of the match en de persconferentie)

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 28, 2008 11:46 am

Is toch gewoon goed dit? Denk dat Ajax of de Arena hier ook wel een x bedrag voor krijgt hoor..

En ze doen alles om het de supporter makkelijker te maken...interviews na de wedstrijd zodat je niet hoeft te wachten in een parkeergarage ofzo..

Vind het gewoon goed. Alsof ze in een maand tijd alles kunnen veranderen..

Ze moeten alleen ook die lelijke stoeltjes weghalen en die grachten dichtbouwen...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di okt 28, 2008 2:57 pm

Rishi schreef:Is toch gewoon goed dit? Denk dat Ajax of de Arena hier ook wel een x bedrag voor krijgt hoor..

En ze doen alles om het de supporter makkelijker te maken...interviews na de wedstrijd zodat je niet hoeft te wachten in een parkeergarage ofzo..

Vind het gewoon goed. Alsof ze in een maand tijd alles kunnen veranderen..

Ze moeten alleen ook die lelijke stoeltjes weghalen en die grachten dichtbouwen...
De stoeltjes en gracht wil iedere supporter graag gewijzigd zien, maar dat zal echt niet gebeuren.
De stoeltjes zullen de hele afschrijvingstermijn blijven (daarna wordt in overleg met Ajax gekeken hoe de stoeltjes eruit komen te zien).
De gracht zal om veiligheidsredenen niet dichtgemaakt worden.
Ook zien ze volgens mij het nut niet omdat de wedstrijden (op 3 na) niet uitverkocht zijn.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di okt 28, 2008 2:59 pm

Wat is de gehele afschrijvingstermijn van de stoeltjes dan?
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di okt 28, 2008 3:15 pm

Volgens mij wordt dat telkens weer met een paar jaar verlengd heb ik het idee.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di okt 28, 2008 3:23 pm

Lijkt mij een uitnodiging tot misdragingen!
Bertje for President!

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » di okt 28, 2008 4:15 pm

Pff, veiligheid mbt die gracht...
Wordt je als supporter op Noord en Zuid ook nog eens gediscrimineerd, aangezien ze aan de lange zijde wel iets hebben kunnen doen. :S

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo okt 29, 2008 9:30 am

Vossie schreef:Pff, veiligheid mbt die gracht...
Wordt je als supporter op Noord en Zuid ook nog eens gediscrimineerd, aangezien ze aan de lange zijde wel iets hebben kunnen doen. :S
Klopt, maar dat is op basis van het verleden ook nodig gebleken.
Afschrijvingstermiijn is 20 jaar zo uit mijn hoofd.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » wo okt 29, 2008 3:00 pm

Hoe kan het nou nodig gebleken te zijn om te discrimineren?
Misschien is het dan ook wel nodig gebleken dat er voornamelijk Marokkanen (sorry nihad) bij de disco worden geweigerd... net zo krom.
Voor de veiligheid kan het ook niet goed zijn, vluchtroutes zijn er niet meer op Zuid. De oplossing is duidelijke regelgeving (zie engeland), niet het aanleggen van een tankgracht.

Maargoed, deze discussie die niet eens een discussie is, is al genoeg gevoerd, klaar erover. Misschien dat er ooit een gaatje komt in het muurvaste systeem.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 15, 2009 7:02 pm

Colum van Ko...
WOENSDAG GEHAKTDAG

Woensdag Gehaktdag is de column van Menno Pot, exclusief voor de AFCA Supportersclub. Menno schreef de supportersroman Vak 127 en publiceerde onlangs zijn tweede boek De Derby. Over twee weken verschijnt weer een nieuwe column. Op woensdag, uiteraard.

De ene Arena is de andere niet

Voor we de draad van het seizoen weer oppikken: nog éven over Hamburg.

Eén van de redenen waarom het zo geweldig was om erbij te zijn, was dat stadion. Wat een jaloersmakend geweldige voetbaltempel. De HSH Nordbank Arena is niet eens zo heel veel gróter dan de Amsterdam ArenA, maar het lijkt wel alsof ze alle dingetjes die ik aan onze ArenA irritant vind in Hamburg wisten te voorkomen. Het lijkt wel alsof ze een checklist bij de hand hadden met daarop alle denkfouten die gemaakt zijn bij het bouwen van de Amsterdam ArenA, en die tot op de dag van vandaag de schoonheid, de sfeer en het voetbalgevoel van ons stadion ondermijnen.

Om te beginnen: dichte hoeken. In Amsterdam vond men blijkbaar dat er desgewenst een Boeing 747 mét op de rug gemonteerde Space Shuttle door de hoekpoorten het stadion binnen moet kunnen taxiën. Waarom mag Joost weten, het zal wel praktisch zijn, maar het heeft vier behoorlijk akelige windgaten in ons stadion opgeleverd. Het is alsof er met dynamiet vier tribunedelen uit de hoeken zijn weggeblazen.

Ten tweede: tribunes in de clubkleur van Hamburger SV (blauw) met de clubnaam en het clublogo in witte en zwarte stoeltjes. Welke LSD-slikkende mafkees heeft voor de Amsterdam ArenA die malle swoosh in oranje, rood, groen, blauw en grijs verzonnen? Oké: de ArenA is niet van Ajax. Maar kies dan voor het rood en zwart van de stad Amsterdam, met de drie witte Andreaskruisen. Er zijn een paar jaar geleden wat meer rode en witte stoeltjes toegevoegd, en een Ajax-embleempje, maar bij dat bescheiden beginnetje is het gebleven, dus belangrijk wordt het kennelijk niet gevonden door the powers that be, en da"s knap treurig.

Derde en belangrijkste punt: de HSH Nordbank Arena heeft geen grachten. Het is een modern stadion, dat voldoet aan alle veiligheidseisen, maar toch zit het publiek er met zijn neus op de actie, óók achter de doelen. Dat kan dus wel degelijk, in een modern voetbalstadion. Het heeft er alle schijn van dat dat architectonische besef een paar jaar ná de bouw van de Amsterdam ArenA begon te dagen. Wij waren gewoon net iets te vroeg: toen de ArenA werd ontworpen, dacht men nog dat er in een modern stadion brede, betonnen grachten rond het veld moeten lopen om de veiligheid te garanderen. Nu weet iedere stadionarchitect dat dat flauwekul is, maar is het voor ons al te laat. En niet zwammen over de logistiek voor grote popconcerten, want Bruce Springsteen treedt ook in de HSH Norbank Arena op.

Bij elk bezoek aan de Amsterdam ArenA realiseer ik me weer dat ik dát de grootste miskleun aan de Amsterdam ArenA vind: die fokking klotegrachten. Toen ik het uitvak van de HSH Nordbank Arena binnenstapte en om me heen keek, dacht ik: zo had het dus ook kunnen zijn. En ja, daar word je als Ajax-supporter een tikje verdrietig van. En jaloers. En boos, want ik weet zéker dat de Amsterdam ArenA ons de laatste twaalf seizoenen punten heeft gekost. En dus titels en Champions League-deelnames.

Nederland en België willen een gooi doen naar de organisatie van het WK 2018, en in dat kader wordt bekeken of er in Amsterdam een stadion met 80.000 plaatsen zou kunnen verrijzen. 80.000 plaatsen... Mij lijkt het nogal veel. Qua capaciteit is de huidige Amsterdam ArenA precies goed voor Ajax: altijd bíjna vol, maar bijna nooit volledig. Van mij hoeft het niet groter. Een stadion van 80.000 plaatsen zal bij de gemiddelde Ajax-thuiswedstrijd halfleeg zijn, vrees ik.

Maar stel je voor... als het in rood en wit wordt uitgevoerd, als het geen tochtgaten in de hoeken heeft, als er geen betonnen grachten rond het veld lopen en als de steile tribunes zich verdringen aan de zijlijn, dan zou het er - ook in halflege toestand - wel eens gezelliger kunnen zijn dan nu in de Amsterdam ArenA.

Ik vind de ArenA niet zo lelijk en verschrikkelijk als sommige anderen. Ik vind het niet het mooiste stadion van de Eredivisie, maar ook beslist niet het lelijkste (Utrecht, over hoekgaten gesproken, en de ‘Groene Kathedraal" van Groningen vind ik bijvoorbeeld erg overschat). Door de verhuizing van Vak 410 is de sfeer in de ArenA enorm verbeterd en is het absoluut leuker geworden in de ArenA. Maar in Hamburg realiseerde ik me desondanks maar weer eens dat het nooit een écht Ajax-stadion zal worden.
Eens met Ko.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 15, 2009 7:35 pm

Ik mis het " klote veld " ..

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do jan 15, 2009 8:36 pm

HSV, Ajax, het blijft behelpen met die Arena's.

Kijk, zo ziet het stadion van de toekomst er nou echt uit. Zelfs als het leeg is zit er meer publiek dan er op de tribunes passen. Voor een vriendenprijs je eigen skybox:

Afbeelding
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie