Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 12:40 pm

Als die Rotterdammers het ooit onder de knie krijgen met hulp van Koolhaas om een echt goed stadion te bouwen gaat de Arena het voelen. Ik las dat ondank het gebrek aan faciliteiten en behoorlijke parkeerruimte er toch weer een aantal interlands terug naar de kuip gaan, kan je nagaan als ze daar een goed stadion neerzetten.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » di jul 26, 2016 12:48 pm

Dat heeft niks met sfeer te maken dat het terug gaat naar Rotterdam, maar meer met die oranje malloten uit Zeeland en Brabant die al om 13u moeten vertrekken. Die files op de A4 en A2 zijn niet normaal als Oranje speelt. Of was dat alleen bij de Toppers? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Demosthenes » di jul 26, 2016 1:10 pm

InnerHarbour schreef:Als die Rotterdammers het ooit onder de knie krijgen met hulp van Koolhaas om een echt goed stadion te bouwen gaat de Arena het voelen. Ik las dat ondank het gebrek aan faciliteiten en behoorlijke parkeerruimte er toch weer een aantal interlands terug naar de kuip gaan, kan je nagaan als ze daar een goed stadion neerzetten.
Dat stadion komt er, gedeeltelijk betaald door de Rotterdamse belastingbetaler, want dat de uitspraak over het gemeenschapsgeld dat PSV mag houden, is in Rotterdam met ingetogen vreugde ontvangen.

Stel dat er een paar grootschalige projecten naast elkaar lopen, dan kan er ook lekker worden geschoven met gelden.

De terugkeer naar de kuip is volgens mij niet ingegeven door een nieuw stadion, want dat staat er (voorlopig) nog niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 1:21 pm

Demosthenes schreef:De terugkeer naar de kuip is volgens mij niet ingegeven door een nieuw stadion, want dat staat er (voorlopig) nog niet.
Er lopen inderdaad nog een boel plannen door elkaar.
Een combinatie tussen wat opgeklopte sentimenten en een enorme hang naar meer geld.
Demosthenes schreef:
InnerHarbour schreef:Als die Rotterdammers het ooit onder de knie krijgen met hulp van Koolhaas om een echt goed stadion te bouwen gaat de Arena het voelen. Ik las dat ondank het gebrek aan faciliteiten en behoorlijke parkeerruimte er toch weer een aantal interlands terug naar de kuip gaan, kan je nagaan als ze daar een goed stadion neerzetten.
Dat stadion komt er, gedeeltelijk betaald door de Rotterdamse belastingbetaler, want dat de uitspraak over het gemeenschapsgeld dat PSV mag houden, is in Rotterdam met ingetogen vreugde ontvangen.

Stel dat er een paar grootschalige projecten naast elkaar lopen, dan kan er ook lekker worden geschoven met gelden.
Jep zo kun je lekker met kostenposten gaan schuiven, rijke jongens kunnen heel wat fiscale voordelen gaan behalen, de gemeente zelf staat straks ongetwijfeld zwaar in de min. :smallgrin.gif:

Op papier kunnen ze met een nieuwe 'Kuip' de stadionplannen in Amsterdam inderdaad flink voorbij steken. Maar de slag om de belangrijkste WK Kwalificatiewedstrijd 2016-2018 én van die 3 wedstrijden voor het EK 2020 (reeds toegewezen aan Amsterdam) hebben ze al gemist.

Vergeet bovendien niet dat (sommige) Rotterdammers flinke prutsers zijn. Ook bij hun stadion gaat straks ongetwijfeld nog iets heel erg knulligs helemaal fout. :smile-ajax.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Demosthenes » di jul 26, 2016 1:29 pm

Vergeet bovendien niet dat (sommige) Rotterdammers flinke prutsers zijn. Ook bij hun stadion gaat straks ongetwijfeld nog iets heel erg knulligs helemaal fout. :smile-ajax.gif:
Dat zullen ze nooit toegeven, zoals bij de verbouwing van de huidige kuip en ze vergeten waren de urine van de pisbakken af te voeren en de pis door of langs "het beton" heen droop en vergeet niet dat de kuip het enige overdekte stadion ter wereld is waar je nat wordt als het regent.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 1:37 pm

Demosthenes schreef:
Vergeet bovendien niet dat (sommige) Rotterdammers flinke prutsers zijn. Ook bij hun stadion gaat straks ongetwijfeld nog iets heel erg knulligs helemaal fout. :smile-ajax.gif:
Dat zullen ze nooit toegeven, zoals bij de verbouwing van de huidige kuip en ze vergeten waren de urine van de pisbakken af te voeren en de pis door of langs "het beton" heen droop en vergeet niet dat de kuip het enige overdekte stadion ter wereld is waar je nat wordt als het regent.
:smallgrin.gif:

Jij woont al dusdanig veel (tientallen) jaren in Rotterdam om te weten dat dit klopt, toch?
Dit is van mijn kant niet perse flauw gedoe en '020 versus 010 bashen', over het algemeen vind ik de doorsnee Rotterdammer namelijk wel deugen (meer deugen zelfs dan menig persoon uit andere regio's, al valt zoiets nooit volstrekt objectief te vergelijken), maar ik heb mensen uit jouw woonplaats nog weleens domme daden zien verrichten dat je echt denkt ............. :smallgrin.gif:

Blijkbaar dus niet alleen als motto 'geen woorden maar daden' maar ook vaak 'gewoon maar doen en verder nie nadenken'. :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op di jul 26, 2016 1:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 1:37 pm

beelzebub schreef:Dat heeft niks met sfeer te maken dat het terug gaat naar Rotterdam, maar meer met die oranje malloten uit Zeeland en Brabant die al om 13u moeten vertrekken. Die files op de A4 en A2 zijn niet normaal als Oranje speelt. Of was dat alleen bij de Toppers? :ajaxsmiley.gif:
Het gaat niet alleen over de sfeer maar ook over de grasmat.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 1:42 pm

InnerHarbour schreef:
beelzebub schreef:Dat heeft niks met sfeer te maken dat het terug gaat naar Rotterdam, maar meer met die oranje malloten uit Zeeland en Brabant die al om 13u moeten vertrekken. Die files op de A4 en A2 zijn niet normaal als Oranje speelt. Of was dat alleen bij de Toppers? :ajaxsmiley.gif:
Het gaat niet alleen over de sfeer maar ook over de grasmat.
Ik heb wel genoten van een 'spandoeken oorlog' die door Feyenoord fans werd ingezet in een periode dat in de Arena iedereen echt weer wekelijks over de grasplaggen struikelde. Er hing toen bij Feyenoord-Ajax dit spandoekje met 'de Kuip echt gras':

Afbeelding

Bij de eerstvolgende Ajax-Feyenoord werd er gereply-ed met 'Ajax, echt voetbal'.

Omdat we juist in die periode een serie fraaie overwinning in Feyenoord op rij wisten te boeken was die reply wel extra lekker. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 1:54 pm

In dat kader, het geklets over het dak op de Arena en wat zag ik vanaf het eerste moment, een dak op de nieuwe Kuip. :biggrin.gif: Ben benieuwd of ze dan ook grasproblemen krijgen, blijkbaar zijn die lampen toch niet de ideale oplossing.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 1:59 pm

InnerHarbour schreef:In dat kader, het geklets over het dak op de Arena en wat zag ik vanaf het eerste moment, een dak op de nieuwe Kuip. :biggrin.gif:
Precies... daar heb je het al. :biggrin.gif:
Al 20 jaar lang 70 kilometer verderop het bewijs kunnen bekijken dat een dak op een stadion helemaal ruk is en dan vervolgens zelf een joekel van een dak op de nieuwe Kuip zetten. :drecul.gif:
InnerHarbour schreef:Ben benieuwd of ze dan ook grasproblemen krijgen, blijkbaar zijn die lampen toch niet de ideale oplossing.
Tuurlijk is dat niet ideaal.
Elke vorm van 'de zonhoek' blokkeren en je lichtinval met vele procenten verminderen heeft vele nadelige gevolgen. Met kunstlicht hard je best doen is slechts een klein beetje reparatiewerk, dweilen met de kraan open.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Demosthenes » di jul 26, 2016 2:11 pm

Jij woont al dusdanig veel (tientallen) jaren in Rotterdam om te weten dat dit klopt, toch?
Garantie, is 100% juist. Ze lopen er uiteraard niet mee te koop in Rotterdam, het is geen reclame en past niet in het succesverhaal. Het heeft toen wel de krant gehaald (Weet niet welke, meer HVV of RN denk ik, een regionale krant) Volgens mij kwam de urine in een wasruimte tevoorschijn.

Wat de regen betreft, iedereen die de kuip heeft bezocht weet dat je op veel plaatsen toch nat wordt (afhankelijk van de windrichting)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 2:18 pm

Demosthenes schreef:
Jij woont al dusdanig veel (tientallen) jaren in Rotterdam om te weten dat dit klopt, toch?
is 100% juist. Het heeft toen wel de krant gehaald (Weet niet welke, meer HVV of RN denk ik, een regionale krant) Volgens mij kwam de urine in een wasruimte tevoorschijn.

Wat de regen betreft, iedereen die de kuip heeft bezocht weet dat je op veel plaatsen toch nat wordt (afhankelijk van de windrichting)
Klopt.
Dus zelfs al zit je op de allerduurste plek of op uitnodiging van de burgemeester midden op het ereterras dan kan uit allerlei gaten of uit een goot dus regenwater of zelfs urine op je hoofddeksel lekken? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 3:18 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:In dat kader, het geklets over het dak op de Arena en wat zag ik vanaf het eerste moment, een dak op de nieuwe Kuip. :biggrin.gif:
Precies... daar heb je het al. :biggrin.gif:
Al 20 jaar lang 70 kilometer verderop het bewijs kunnen bekijken dat een dak op een stadion helemaal ruk is en dan vervolgens zelf een joekel van een dak op de nieuwe Kuip zetten. :drecul.gif:
Je snapt dat ik blij ben dat Anfield steeds verder uitgebreid wordt, deze zomer is de nieuwe stand klaar met Hospitality ruimtes erbij, en dat ze het niet over een nieuw stadion hebben. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » di jul 26, 2016 3:54 pm

Zeg je nu. Tot voor kort wilden ze daar ook een nieuw stadion toch?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 4:01 pm

beelzebub schreef:Zeg je nu. Tot voor kort wilden ze daar ook een nieuw stadion toch?
Klopt :smile-ajax.gif: maar op z'n Rotterdams was daar geen geld voor. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 4:03 pm

beelzebub schreef:Zeg je nu. Tot voor kort wilden ze daar ook een nieuw stadion toch?
Je bent weer vroeg aan de drank zie ik.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » di jul 26, 2016 4:20 pm

InnerHarbour schreef:
beelzebub schreef:Zeg je nu. Tot voor kort wilden ze daar ook een nieuw stadion toch?
Je bent weer vroeg aan de drank zie ik.
Niet zo vooringenomen jij. Het is nog werktijd hier. :ajaxsmiley.gif:
Die plannen voor een nieuw stadion zijn toch pas in oktober 2012 afgeblazen? Dat is in stadiontermen tot voor kort wat mij betreft ==> https://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Park_Stadium
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Thijs » vr dec 23, 2016 2:05 pm

De ArenA krijgt vanaf januari 2018 dan eindelijk de rode stoeltjes!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Duke » vr dec 23, 2016 2:33 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Jöhnk » vr dec 23, 2016 2:38 pm

Wat een verschil...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door InnerHarbour » vr dec 23, 2016 3:09 pm

geld in het water gooien.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » vr dec 23, 2016 3:14 pm

Levensduur van die stoeltjes is 15 tot 20 jaar. Ik vind het wel leuk. Maar ook een beetje saai als dit het is afgaande op de artist impressions.

Andreaskruisen in de hoeken en Ajax...
F-Side kunnen ze niet meer doen, nu Vak410 erbij zit. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 23, 2016 3:19 pm

Mooi hoor. :biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 23, 2016 3:22 pm

About fuckin' time...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » di jan 10, 2017 4:38 pm

In navolging van het bericht van 30 sept 2015 liep ik vandaag tegen een paar geinig renders aan van de verbouwing aan de buitenkant: http://stadiumdb.com/designs/ned/amsterdam_arena

De plaatjes zijn veel te groot om te posten.
Wat ik er zo uit haal gaat met name de omloop op de tweede ring erop vooruit en kan je t.z.t. makkelijker via de oostzijde (route Mediamarkt-ROC-uitvak en v.v.) om het stadion heen straks.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie