De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Vedette-10- » za mei 09, 2009 9:21 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Daniel » za mei 09, 2009 9:22 pm

Anti-sympathie? :smallgrin.gif: Wat dacht je gewoon van antipathie. Het hebben over anti-sympathie is bijna hetzelfde als het hebben over chili con carne zonder vlees.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Vedette-10- » za mei 09, 2009 9:24 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Daniel » za mei 09, 2009 9:26 pm

Het slaat gewoon nergens op. Heb je het ook over "met zonder" iets?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Vedette-10- » za mei 09, 2009 9:34 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Daniel » za mei 09, 2009 9:35 pm

Ah nee, ik nam aan dat je het dom van mij vond. Verder ging ik inhoudelijk niet in op je reactie wtb Cruijff en heb ik daar verder geen mening over.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 10, 2009 12:53 pm

AS schreef:'Van Basten verkeerd neergezet'

zondag 10 mei, door SV, Amsterdam, 13:47u, Barend & Barend
Ajacied Jan Vertonghen kan zich niet vinden in het beeld dat over Marco van Basten is ontstaan. Zijn voormalig trainer wordt in de media neergezet als iemand die slecht communiceert en een gebrek heeft aan people management. Vertonghen is het met dit beeld volstrekt oneens. Dit stelt hij zondag in het televisieprogramma Barend & Barend.

‘Het beeld dat over Van Basten in de pers is ontstaan na zijn ontslag klopt totaal niet. Ik heb hem nooit ervaren als een koude persoonlijkheid. Toen hij mij een keer passeerde heeft hij mij bijvoorbeeld drie keer bij zich geroepen en uitgelegd dat ik in zijn ogen een goede basisspeler was, maar dat het elftal op dat moment goed draaide. Dat was helder, dus daar nam ik genoegen mee. Van Basten informeerde altijd hoe het met je was en of het privé ook goed met je ging. Hij nam de tijd voor je en communiceerde heel helder en goed. Ik heb dat als heel prettig ervaren.'

Zonder Van Basten sluit Ajax zondagmiddag de competitie af met een thuiswedstrijd tegen FC Twente. Als de Amsterdammers gelijk spelen leggen ze beslag op de derde plaats. (tekst: Sportweek.nl)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."


michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door michaelajaxfan » ma mei 11, 2009 12:56 pm

Onderstaande sketch uit Draadstaal van gisteren geeft mijn gevoel nu, een week na dato, vrij omvattend weer:

http://www.youtube.com/watch?v=VD71JWDOBVk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Jöhnk » di mei 12, 2009 2:54 pm

CRUIJFF REIKT AC MILAN VAN BASTEN AAN

AC Milan hoeft niet ver te zoeken als het Carlo Ancelotti komende zomer kwijtraakt. Marco van Basten is volgens Johan Cruijff in staat tot Josep Guardiola-achtige prestaties bij de club waar hij als spits furore maakte in de Serie A. In een interview met La Gazzetta dello Sport prees Cruijff zijn pupil aan, ook al heeft die net een zeer onbevredigend seizoen bij Ajax op eigen initiatief afgebroken.

'Ik denk wel degelijk dat hij er klaar voor is', legde Cruijff uit. 'Hij heeft de kwaliteiten om een kleedkamer te leiden. En ook van Guardiola zeiden ze dat zijn aanstelling door Barcelona misschien wel te vroeg kwam.' De Catalaanse pupil van Cruijff wordt na bijna een seizoen bijna doodgeknuffeld als coach van Barcelona, dat nog drie hoofdprijzen kan pakken.
http://www.sport1.nl/Voetbal/Nieuws/182 ... n-aan.html

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Daniel » di mei 12, 2009 3:08 pm

:smallgrin.gif:
Nouja, alle gekheid op een stokje, wellicht dat hij daar beter past en het daar wel kan redden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 12, 2009 5:24 pm

Telesport schreef: Van Basten: Ajax heeft schoolmeester nodig

AMSTERDAM - Na Urby Emanuelson is ook Marco van Basten van mening dat zijn opvolger een type schoolmester zou moeten zijn. "Iemand die hard is en constant hard is", zegt de onlangs opgestapte trainer tegenover Eredivisie Live.


Eerder meldde algemeen directeur Rik van den Boog al dat Co Adriaanse op de shortlist van Ajax staat. Over deze kandidaat wilde Van Basten zich echter niet uitlaten. "Ik ga daar niet over en daar ik ook niets over zeggen."

"Ik vind dat het weer tijd is voor een harde hand, een strenge trainer. Ik denk dat onze spelersgroep daar behoefte aan heeft", maakte Emanuelson eerder tegenover Telesport al zijn wensen kenbaar over een nieuwe trainer.
Van Basten: Aantrekken Sno was vergissing

AMSTERDAM - Het aankoopbeleid van Ajax pakte dit seizoen niet al te gunstig uit. Zo had ook het aantrekken van Evander Sno, die overkwam van Celtic, niet het gewenste effect. "Sno was meer als aanvulling, om er fysiek iemand bij te hebben, met name op het middenveld en achterin", kijkt de onlangs opgestapte trainer Marco van Basten terug.

"Dat bleek uiteindelijk toch iets anders te zijn, want hij was veel meer aanvallend ingesteld. Een vergissing, dat kan gebeuren", vervolgt Van Basten tegenover Eredivisie Live. "Een type Stijn Schaars, een controlerende middenvelder die de boel corrigeert en motiveert, dat zou heel wenselijk zijn geweest."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Donkey Shot

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Donkey Shot » di mei 12, 2009 5:32 pm

inderdaad, een schoolmeester, maar ook veel betere leerlingen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 18, 2009 10:04 pm

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Interview-Ma ... sten-8.htm

Alvast een stukje van een uitgebreid interview met Van Basten (as vrijdag het volledige interview).
Opvallend dat Marco dat nog steeds doet voor Ajax (dus na het ontslag).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door jamie » ma mei 18, 2009 10:15 pm

Zijn ontslag gaat in per 30 juni dus hij krijgt nog steeds salaris. Beetje werken voor dat geld mag toch wel.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Daily Blind » ma mei 18, 2009 10:48 pm

Hij is opgestapt en is dus niet ontslagen door de club. Dus deze topic kan ook gesloten worden en richting het Archief!

Donkey Shot

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Donkey Shot » ma mei 18, 2009 11:00 pm

zeik toch niet zo, de draad gaat gvd vanzelf naar beneden hoor

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Vedette-10- » vr mei 22, 2009 4:32 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 22, 2009 4:52 pm

Ajaciedjuh schreef:
Telesport schreef: Van Basten: Ajax heeft schoolmeester nodig

AMSTERDAM - Na Urby Emanuelson is ook Marco van Basten van mening dat zijn opvolger een type schoolmester zou moeten zijn. "Iemand die hard is en constant hard is", zegt de onlangs opgestapte trainer tegenover Eredivisie Live.


Eerder meldde algemeen directeur Rik van den Boog al dat Co Adriaanse op de shortlist van Ajax staat. Over deze kandidaat wilde Van Basten zich echter niet uitlaten. "Ik ga daar niet over en daar ik ook niets over zeggen."

"Ik vind dat het weer tijd is voor een harde hand, een strenge trainer. Ik denk dat onze spelersgroep daar behoefte aan heeft", maakte Emanuelson eerder tegenover Telesport al zijn wensen kenbaar over een nieuwe trainer.
Van Basten: Aantrekken Sno was vergissing

AMSTERDAM - Het aankoopbeleid van Ajax pakte dit seizoen niet al te gunstig uit. Zo had ook het aantrekken van Evander Sno, die overkwam van Celtic, niet het gewenste effect. "Sno was meer als aanvulling, om er fysiek iemand bij te hebben, met name op het middenveld en achterin", kijkt de onlangs opgestapte trainer Marco van Basten terug.

"Dat bleek uiteindelijk toch iets anders te zijn, want hij was veel meer aanvallend ingesteld. Een vergissing, dat kan gebeuren", vervolgt Van Basten tegenover Eredivisie Live. "Een type Stijn Schaars, een controlerende middenvelder die de boel corrigeert en motiveert, dat zou heel wenselijk zijn geweest."
Bloody hell. Je denkt Schaars, je haalt Sno?!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door bryan » vr mei 22, 2009 5:45 pm

Ben nog blijer dat ie weg is nu.

Sno is nog een speler van Ajax en hij maakt nu als ex-trainer van dit soort botte uitspraken. Dat is niet goed voor Sno...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Kowalczyk » vr mei 29, 2009 1:05 pm

Iemand postte het laatst, maar ik kan het niet meer vinden...

Op welke datum werd ook weer bekend dat Van Basten de nieuwe trainer werd? En op welke datum tekende hij officieel?

Ik geloof dat het Neef was die die data paraat had...

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Thijs » vr mei 29, 2009 2:33 pm

Bekendwording MvB als hoofdtrainer: 22-02-2008
Perspresentatie MvB: 05-03-2008
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Kowalczyk » vr mei 29, 2009 2:44 pm

Cheers!

Eén van mijn Engelse Ajax-maatjes vroeg erom, vandaar...

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door joey » di jun 16, 2009 11:26 pm

Uit het AD:
Witschge wijst rol als Ajax-scout af

AMSTERDAM - Rob Witschge gaat niet in op een aanbod van Ajax om toe te treden tot de scoutingsstaf. Hij wil het liefst op het veld blijven als trainer.

Ajax heeft bij het eerste elftal en bij de jeugd echter alle posities bemand. Ajax besloot na het stoppen van hoofdcoach Marco van Basten de contracten van diens assistenten Witschge en John van ’t Schip te respecteren.

Formeel hoeft de club dat niet te doen, omdat het trio contracten had die inhoudelijk aan elkaar waren gekoppeld.

Van ’t Schip heeft later deze week een kennismakingsgesprek met de nieuwe hoofdcoach Martin Jol. In principe gaat Van ’t Schip aan de slag als assistent.
Witschge bij de scouting? Krijgen we Yilderim of Denneboom bij Ajax?

De scouting is een vitaal onderdeel van Ajax. Geen parkeerplaats voor afgedankte werknemers! :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Toppie » wo jun 17, 2009 5:57 am

joey schreef:Uit het AD:
Witschge wijst rol als Ajax-scout af

AMSTERDAM - Rob Witschge gaat niet in op een aanbod van Ajax om toe te treden tot de scoutingsstaf. Hij wil het liefst op het veld blijven als trainer.

Ajax heeft bij het eerste elftal en bij de jeugd echter alle posities bemand. Ajax besloot na het stoppen van hoofdcoach Marco van Basten de contracten van diens assistenten Witschge en John van ’t Schip te respecteren.

Formeel hoeft de club dat niet te doen, omdat het trio contracten had die inhoudelijk aan elkaar waren gekoppeld.

Van ’t Schip heeft later deze week een kennismakingsgesprek met de nieuwe hoofdcoach Martin Jol. In principe gaat Van ’t Schip aan de slag als assistent.
Witschge bij de scouting? Krijgen we Yilderim of Denneboom bij Ajax?

De scouting is een vitaal onderdeel van Ajax. Geen parkeerplaats voor afgedankte werknemers! :1evil.gif:
Het scoutings beleid van Ajax is al jaren niet meer serieus te noemen.

Plaats reactie