De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 11:52 am

Ik ben nu tenminste weer trots op Ajax. Iets wat ik vorig jaar dus NIET was. Ajax voetbalt beter, eigen jeugd, er is beleid..

Het resultaat komt wel. Bovendien verloor Ajax net na de winterstop kansloos van AZ. Of was dat ervoor?

Het Ajax onder Jol is stukken beter en verder dan het Ajax van Marco..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Harm » do dec 10, 2009 9:40 am

Als je het zo bekijkt dan is het nog knapper van Van Basten dat hij zonder beleid nog meedeed om de titel op dit moment.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Lionel » do dec 10, 2009 10:13 am

Je doet niet mee om de titel in december.. Je doet mee om de titel in mei/juni.
En dat MVB nog meedeed zonder beleid zegt meer over de concurrentie (PSV). Ajax had daarbij ook nog de beschikking over Klaas!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Jesse » do dec 10, 2009 10:48 am

Want Klaas was zo waardevol in z'n laatste (halve) seizoen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door wimpey » za mei 15, 2010 10:37 am

Toppers kunnen blijkbaar wél met MvB werken:

Van Persie kwaad om kritiek op Van Basten

HOENDERLOO - Robin van Persie heeft zich vreselijk geërgerd aan de kritiek die Marco van Basten na zijn vertrek als trainer bij Ajax van zijn voormalige spelers kreeg.

,,Ze hadden hun mond moeten open doen toen hij er nog zat. Dit sloeg helemaal nergens op.''

De speler van Arsenal zei dat de invloed die Van Basten op hem heeft gehad gigantisch is geweest. Zowel in het voetbal als op het persoonlijke vlak. Van Persie: ,,Marco is een hele goede gozer en een fantastische trainer. Al die negatieve verhalen over hem zijn totale onzin. Er is een beeld geschetst dat niet bij hem past. Ik kan daar echt boos om worden. Het is niet eerlijk.''

Onlangs zei Rafael van der Vaart dat Van Basten de grondlegger is geweest van het huidige Oranje. Van Persie: ,,Ik ben het daar volkomen mee eens. Hij heeft ons altijd vertrouwen gegeven, ook in moeilijke tijden. Van Basten heeft grote invloed gehad op onze ontwikkeling.''

Van Basten nam na het EK van 2008 afscheid als bondscoach. (ANP)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door Cruijff » di mar 12, 2019 6:04 am

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: LVG speelde daarna onaantrekkelijk voetbal bij ManU. HIj is de Nederlandse Mourinho.
STOP! Voortschrijdend inzicht! Destijds vond je het Man U van LvG iets prachtigs!
Yopii schreef:Tja, Van Basten was een blinde vlek van Cruijff. Nooit begrepen wat hij in hem zag. Van Basten was een geweldige voetballer, maar verder... :confused.gif:
Ajax Rules schreef:
Yopii schreef: Mensen van dit kaliber (Cruijff idem) gaan geen onzin verkondigen omdat ze een hekel hebben aan iemand. Daarmee zouden ze hun eigen geloofwaardigheid ondergraven.
Cruijff zei inderdaad bij Wilfred de Jong dat hij LvG op zich best wel een enigszins beetje goede coach vond, met dan wel een zeer negatieve manier van voetballen die hem totaal niet aansprak en een paar tactische minpunten.
Yopii schreef:Dat Cruijff bepaalde aspecten van LVG's visie maar niets vond, net als LVG dat nu heeft met EtH. Zulke mannen hebben een zeer sterke overtuiging; die overtuiging is hun leidraad.

Vind het onzin om dat te interpreteren in termen als jaloezie.

LVG zegt terecht dat het voetbal steeds een beetje verdedigender wordt. Cruijff liet zijn teams aanvallender spelen dan LVG, en LVG dacht weer meer in termen van balbezit en dominantie dan EtH doet.
Laten we dit inderdaad maar niet in het Real Madrid - Ajax topic doen. Dan krijgen we deel 1.474 van de AT Loopgravenoorlog.

Marco heeft trouwens 'Makkelijk Praten' van het tv programma 'Makkelijk Scoren' gehaald met een nep interview. Maar bij Marco had het ook allemaal zomaar echt gekund.


https://www.youtube.com/watch?v=9gXVLSaSRlA

Plaats reactie