Sjaak Wolfs (76) overleden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40978
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do nov 20, 2008 4:50 pm

Mee eens, dit ligt niet aan een club maar aan een paar idioten.

Ter illustratie een ingezonden stuk wat ik tegenkwam op Ajaxfotoside.nl:

INGEZONDEN STUK

Wij willen ons excuus aanbieden voor het schandalige gedrag van een aantal zogenaamde PSV supporters. Wij hebben respect voor iemand die 30 jaar lang bij een club werkt. Die geliefd was bij spelers en supporters. Ik wil geen excuus zoeken voor wat er is gebeurd, maar wij stonden met een vaste groep machteloos. Als wij hadden ingegrepen waren wij de boe mannen geweest. Er zijn serieuze woorden gevallen na de minuut 'stilte' in kwestie. Wij zijn heel boos dat een aantal van deze kwalletjes de vaste supporters in discridiet brengt. Zij gaan 2 wedstrijden in het seizoen en willen ff opvallen. Nogmaals respect voor Sjaak respect voor jullie actie in de 75 minuut. Kreeg kippenvel, zo hoor je helden te eren.

In de trein kregen we van de veiligheidsman van PSV te horen ofdat we een minuut stilte wilden houden ivm de dood van Sjaak Wolfs toen bleek al dat er een aantal mannetjes van 14 tot 17 jaar zich er niet aan wilden houden we hebben dat ze nog aan het hoofd gebracht maar het mocht niet baten. In de trein heb ik met Berry Van Aerle het ernog over gehad en ook hij had er geen goed woord voor over. Onze Excuses zijn oprecht.

Van onze voorzitter van de supporters verenigging hoef je niks te verwachten hij ligt onder zware druk het zelfde geld voor die kwal van een Jan Reker, daarom doe ik dit namens de goedwillende die er zeker waren.


Sjaak R.I.P


Ons medeleven gaat uit naar Familie, vrienden, kennissen en alle spelers en supporters van Ajax.

Anita
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 20, 2008 5:18 pm

Tja, die mensen schamen zich kapot. Kan ik goed begrijpen. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do nov 20, 2008 5:20 pm

Respect voor zo'n actie.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do nov 20, 2008 5:25 pm

Anita kan wel regelrecht de mierenneuktopic in.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » do nov 20, 2008 8:41 pm


Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do nov 20, 2008 9:19 pm

Het is een eer dat mijn opa (ook ras-Amsterdammer en ras-Ajacied) enkele jaren geleden in diezelfde crematorium is begraven. (zie ik net op de foto's) Sjakie, het ga je goed!

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » do nov 20, 2008 11:30 pm

Baseman schreef:Ik zie niet in waarom het wangedrag van enkele PSV'ers diep kwetsend zou moeten zijn voor familie en vrienden van Sjaak Wolfs.
http://nl.youtube.com/watch?v=rym66zq7UVE&NR=1

Ik zou zeggen: bekijk dat nog eens en bedenk dan eens of je er nog steeds zo over denkt, knul.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr nov 21, 2008 2:00 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waar het om gaat is denk ik dit: een minuut stilte, met 50.000 man erbij. Ofwel: qua aantal een gemiddelde stad in Nederland. Als die stil zijn trílt de atmosfeer. Je hóórt de stilte. Dat maakt zo'n afscheid zo indrukwekkend. Dát maakt dat je aan Sjakie denkt, dat je heel intens zo'n afscheid beleeft. En er spreekt een enorm respect uit. Je weet: dit is iets bijzonders.

Als dan een paar (2 is voldoende) PSV-ers gaan roepen, is de magie eigenlijk al verbroken. Wat daarna gebeurt (kennelijk Ajax supporters die hun woede niet kunnen bedwingen en de daarop volgende reactie van de PSV-supporters) maakt eigenlijk niet meer uit. Als je de stilte vergelijkt met stilstaand water, is klein steentje al genoeg om rimpeling te veroorzaken. En daarmee dus de kans om een indrukwekkend moment (wat soms zelfs voor altijd in je herinnering blijft plakken) mee te maken ontnomen.

Eerlijk gezegd was ik, ondanks dat ik niet aanwezig was, zelfs een beetje ontdaan. Op de een of andere manier hoop je dat zoiets goed gaat, dat ook PSV-supporters het respect kunnen opbrengen. Maar helaas. Een illusie armer, een ervaring rijker.

Voor de duidelijkheid: sommige Ajax supporters zijn geen haar beter. Als ik het me goed herinner, hebben zij in de Kuip de minuut stilte voor Ernst Happel (of was het voor een ander?) verstoord. Schaamde ik me kapot voor.

We kunnen een mooi voorbeeld aan de Engelse clubs nemen. Die bevechten elkaar op én naast het veld, maar een minuut stilte is daar áltijd stil.
Exact. :worshippy.gif: :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr nov 21, 2008 8:25 am

Ik sluit me bij Jesse aan, prachtige post WkCdWn :worshippy.gif:

Nu blijf ik erbij dat ik een stadionverbod een te zware straf vind, maar het is wel positief dat er ingegrepen is door PSV. Hopelijk gaat de minuut stilte een volgende keer wel zoals bedoeld !

PS: El Clavo en Louis beginnen wartaal uit te slaan, zelden zo'n onzin gelezen :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr nov 21, 2008 8:38 am

Als je iets niet begrijpt, of in jouw geval totaal niet weet waar je het over hebt, is dat niet altijd wartaal. :aai.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr nov 21, 2008 8:56 am

Dat je het niet met me eens bent kan ik me voorstellen, ik wist vooraf dat weinigen het hier met mij eens zouden zijn. Maar dan nog mag ik mijn mening geven. Om dan oa te zeggen dat ik niet spoor, dat je mij niet meer serieus neemt en dat PSV geen clubiconen heeft en geen echte clubcultuur heeft vind ik dusdanig onzinnig dat ik het wartaal noem.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33866
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr nov 21, 2008 8:56 am

Mooie foto's. Er staat vandaag ook een grote foto in het AD, kan hem helaas niet online vinden.

Misschien een domme vraag, maar waarom is van zoveel mensen het gezicht onherkenbaar gemaakt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr nov 21, 2008 8:59 am

Doen ze altijd op Ajax foto side, i.v.m rellen of eerdere rellen of mensen die gewoon niet zomaar open en bloot op een site willen staan.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr nov 21, 2008 9:07 am

Baseman schreef:Dat je het niet met me eens bent kan ik me voorstellen, ik wist vooraf dat weinigen het hier met mij eens zouden zijn. Maar dan nog mag ik mijn mening geven. Om dan oa te zeggen dat ik niet spoor, dat je mij niet meer serieus neemt en dat PSV geen clubiconen heeft en geen echte clubcultuur heeft vind ik dusdanig onzinnig dat ik het wartaal noem.
Een mening is prima, ik houd wel van een beetje tegengas,maar als jij zegt dat je het 'allemaal niet belangrijk vindt' dan heb je voor mij afgedaan en ben je inderdaad niet meer serieus te nemen. Dat is zo respectloos dat ik wel moet concluderen dat je niet begrijpt hoe belangrijk zo'n afscheid en zo'n minuut stilte voor supporters kan zijn.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr nov 21, 2008 9:18 am

El Clavo schreef:Dat is zo respectloos dat ik wel moet concluderen dat je niet begrijpt hoe belangrijk zo'n afscheid en zo'n minuut stilte voor supporters kan zijn.
Dit heb ik niet gezegd.
In mijn ogen is het incident tijdens de minuut stilte alleen niet zo belangrijk, in ieder geval niet belangrijk genoeg om er een mediaspektakel van te maken, stadionverboden uit te delen en nu zelfs een officieel onderzoek door de KNVB in te stellen.

Daarmee zeg ik niet dat ik de minuut stilte niet belangrijk vind.
De minuut stilte na te overlijden van Frits Philips (misschien ooit wel eens van gehoord...) in het PSV stadion was prachtig.
Persoonlijk ben ik overigens meer een voorstander van een minuut lang applaus, al volgt dat vaak na de minuut stilte.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 11:53 am

Iets anders: wat waren er weinig vertegenwoordigers van Ajax (oud-spelers, trainers, bestuursleden) bij de uitvaart van Sjakie. Die man heeft 28 jaar bij Ajax gewerkt, ik had verwacht dat meer mensen die met hem gewerkt hadden zouden komen. Ik zag vooral oud-spelers die nu bij Ajax zitten en dan nog niet eens allemaal. Of heb ik iets gemist?

Shota was er wel. Hulde aan Shota! :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 21, 2008 1:25 pm

Ik zag in ieder geval Coronel, De Boer, Van Basten, Bergkamp, Winter, Witschge, Van 't Schip en volgens mij ook Roy.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 1:49 pm

Viel me toch een beetje tegen.

Shota was er. Waarom was LVG er dan bijvoorbeeld niet?

De technische staf van PSV heeft naar het schijnt een bloemstuk gestuurd. Vind ik grote klasse. Jan Wouters was er dus wél. :biggthumpup.gif:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door joey op vr nov 21, 2008 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 21, 2008 1:52 pm

LVG moest trainen, net als Van Basten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 21, 2008 1:53 pm

joey schreef:Viel me toch een beetje tegen.

Shota was er. Waarom was LVG er dan bijvoorbeeld niet?

De technische staf van PSV heeft naar het schijnt een bloemstuk gestuurd. Vind ik grote klasse. Jan Wouters was er dus wél. :biggthumpup.gif:
Sowieso heeft de club PSV zich echt geweldig opgesteld hoor. Vooraf een net bericht op de site over het overlijden van Sjaak Wolfs, stadionverboden uitgedeeld aan twee van de eigen supporters om controversiële redenen en nu dus ook een bloemstuk gestuurd. Gewoon klasse.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 2:03 pm

Bertje schreef:LVG moest trainen, net als Van Basten.
Ja dus? Dan verzet je die training toch?

Voor PSV inderdaad niets dan lof.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 21, 2008 3:42 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Viel me toch een beetje tegen.

Shota was er. Waarom was LVG er dan bijvoorbeeld niet?

De technische staf van PSV heeft naar het schijnt een bloemstuk gestuurd. Vind ik grote klasse. Jan Wouters was er dus wél. :biggthumpup.gif:
Sowieso heeft de club PSV zich echt geweldig opgesteld hoor. Vooraf een net bericht op de site over het overlijden van Sjaak Wolfs, stadionverboden uitgedeeld aan twee van de eigen supporters om controversiële redenen en nu dus ook een bloemstuk gestuurd. Gewoon klasse.
Zo hoort het ook! Klasse!

Ik had als MVB ook de training verzet of als LVG... had wel gekund hoor..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 4:00 pm

Laat ik het zo zeggen: als hij erbij had willen zijn, was hij erbij geweest, zo simpel ligt dat. Het is algemeen aanvaard om van je werk weg te blijven omdat je een uitvaart moet bijwonen. In het geval van LVG zal het met zondag te maken hebben, schat ik, Ik kan me voorstellen dat hij op dit moment niet met Ajax wil worden geassocieerd. (Vooropgesteld dat hij heeft overwogen te gaan. Daar ga ik gemakshalve vanuit.)
Het stinkt aan alle kanten!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » vr nov 21, 2008 4:15 pm

Ach, wie zijn wij om te oordelen welke band (oud-)Ajacieden met Sjakie hadden. Iedereen maakt daarin zijn overweging. Ik vind wel dat MvB zijn gezicht had moeten laten zien en voor de aanvoerder KJH hetzelfde. Die hadden vanuit hun functie toch een soort van morele verplichting m.i.
Maar voor de rest denk ik dat er een mooie afvaardiging was als ik het zo zag. Het boeket van Sneijder, Heitinga en Vd Vaart vond ik ook erg mooi en tekenend voor deze drie toppers!

Iedereen het filpmje op ajaxlife.nl gezien, kippenvel! :ajax.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 4:34 pm

Natuurlijk mag iedereen het zelf weten. Ik ben er alleen verbaasd over. Sjakie is al die jaren door het vuur gegaan voor LVG en zijn groep. Dan verwacht je ergens dat LVG zich bij deze gelegenheid laat zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie