De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Bert » ma aug 09, 2010 11:26 am

Daarom zit de directie er ook om mee te beslissen.

En ja, ze willen Leonardo halen, als back-up voor de vleugels. Omdat de jeugdspelers er nog niet aan toe zijn en Leonardo in de Eredivisie die rol aankan. Past dus prima in de tweede quote die Peter aanhaalt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 09, 2010 11:29 am

joey schreef:
Van den Boog is gewoon een zwetsneus.
Waar is dit op gebaseerd?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma aug 09, 2010 11:31 am

Tja, dan kun je alles rechtvaardigen en hebben je mooie plannen totaal geen waarde. Als Leonardo al in het profiel past... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 11:31 am

Voor de reservebank haal je geen speler waarvan je weet dat hij niet beter wordt, geef in ieder geval een jeugdspeler een kans, maar zelfs dat kan niet. Eriksen? Hij is nog niet aan Ajax 1 toe, maar hij heeft een andere rol dan een reserve-buitenspeler, want van Eriksen wordt verwacht dat hij passt scoort, uitblinkt. Van een reserve-rechtsbuiten wordt dat niet verwacht, maar die zou wel iets extra's kunnen brengen: snelheid tegen een verdediger die een uur lang achter Suarez heeft aangelopen, goed voor zijn ontwikkeling.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Bert » ma aug 09, 2010 11:36 am

joey schreef:Tja, dan kun je alles rechtvaardigen en hebben je mooie plannen totaal geen waarde. Als Leonardo al in het profiel past... :excited.gif:
Nee hoor, er zijn namelijk ook posities waarvoor jeugdspelers wel in aanmerking komen. Zoals de positie waarvoor Eriksen in aanmerking komt, bijvoorbeeld. Of Bonevacia/Blind. Alderweireld vorig jaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma aug 09, 2010 11:46 am

Bonevacia en Blind zijn zesde keus. Blind speelde gisteren niet, terwijl én Enoh én Lindgren afwezig waren. En dat terwijl Jol hem alleen ziet als optie voor het middenveld. Die jongens komen toch niet in de basis.

Het gaat er juist om dat je de keuze voor de jeugd durft te maken. En dus geen middelmatige spelers voor de breedte binnenhaalt. Ja, dan zul je een keer verliezen, maar dat moet dan maar. Op den duur is het beter om het zo te doen, want de doorstroming komt op gang en je houdt het geld in je zak voor echte versterkingen. Elke cent die je uitgeeft aan een speler als Leonardo is er een te veel.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Bert » ma aug 09, 2010 11:50 am

Je kunt wel keuzes voor de jeugd maken, maar je moet ook presteren. Bovendien noemde ik niet alleen Bonevacia en Blind, hè.

Maar goed, ik ga jou toch niet van mening doen veranderen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » ma aug 09, 2010 11:50 am

Bertje schreef:Daarom zit de directie er ook om mee te beslissen.

En ja, ze willen Leonardo halen, als back-up voor de vleugels. Omdat de jeugdspelers er nog niet aan toe zijn en Leonardo in de Eredivisie die rol aankan. Past dus prima in de tweede quote die Peter aanhaalt.
Want Leonardo is geen modale Eredivisiespeler, geen speler voor de breedte en staat dus op een scoutingslijst?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Bert » ma aug 09, 2010 11:56 am

Nee, Leonardo is geen modale Eredivisiespeler, nee. Modale Eredivisiespelers zijn Ricky v/d Bergh en Ron Penders.

Verder doe jij altijd alsof spelers alleen gescout kunnen zijn als ze van de andere kant van de wereld komen en niemand ooit van ze heeft gehoord. Dat is onzin. Scouten is niets meer dan het bekijken en volgen van spelers. En ja, mij staat bij dat Leonardo speelde en dat hij dus bekeken en gevolgd kan zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma aug 09, 2010 12:34 pm

Daarover verschillen we dus van mening. Ik vind Leonardo niets bijzonders. Hij zit precies goed bij NAC.

Eriksen is ook meteen de enige uitzondering. Al krijgt ook hij geen basisplaats. Over Alderweireld hoeven we het niet te hebben, die zit al járen bij de selectie.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Bert » ma aug 09, 2010 1:18 pm

Alderweireld had een jaar met de selectie meegetraind toen hij onder Jol basisspeler werd. Kunnen we het dus prima over hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » ma aug 09, 2010 2:16 pm

Bertje van de Boog?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Daily Blind » ma aug 09, 2010 5:04 pm

Fuck up Rik van den Boog met je Ooijer! Dit slaat nergens op! Elke eigen jeugdspeler is beter!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 5:14 pm

Zlatan Son of God schreef:Fuck up Rik van den Boog met je Ooijer! Dit slaat nergens op! Elke eigen jeugdspeler is beter!
Gaat Sjaak Swart trainen, dan is hij ook beter.

Zullen we op buitenspel gaan spelen? Leuk al die doorgebroken spelers richting Stekelenburg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 09, 2010 5:17 pm

Het is gelukkig een 1-jarig contract. Dat past in het beleid met 'wat oudere' spelers. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » ma aug 09, 2010 10:23 pm

Maar natuurlijk. Rik van den Boog is heus de baas. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » ma aug 09, 2010 10:31 pm

Bertje schreef:Nee, Leonardo is geen modale Eredivisiespeler, nee. Modale Eredivisiespelers zijn Ricky v/d Bergh en Ron Penders.

Verder doe jij altijd alsof spelers alleen gescout kunnen zijn als ze van de andere kant van de wereld komen en niemand ooit van ze heeft gehoord. Dat is onzin. Scouten is niets meer dan het bekijken en volgen van spelers. En ja, mij staat bij dat Leonardo speelde en dat hij dus bekeken en gevolgd kan zijn.
En Ooijer dus ook. OK we waren er wat laat bij, maar het scouten van Ooijer liet even op zich wachten, want hij speelde amper. Gelukkig kwam hij in actie op het WK, waarna Ajax het rapport voltooide en ze een positief beeld hadden. Aankoop in de breedte? Nee, dit is ter overbrugging dat Alderweireld en vdWiel het niveau aan kunnen, want tot die tijd redden we het prima met Ooijer. Modale eredivisiespeler? Nee, dat is Ron Penders.

En zo is de cirkel weer rond. De woorden van Ajax zijn me niets meer waard. Continu word je in de zeik genomen. Joey zei het al eerder, maar vdBoog is dus gewoon de zoveelste zwetsneus.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di aug 10, 2010 11:22 am

Het pijnlijkste is nog het argument dat dit wel moet omdat Ajax krap zit. Als Ajax krap zit, moet het geen spelers voor de breedte halen. Steek het schaarse geld in versterkingen en geef de jeugd een kans.

De Ridder op proef. Laat me niet lachen. Echt, van beleid is totaal geen sprake.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door FlaFlu » di aug 10, 2010 12:26 pm

Het geld wat er is is dus niet genoeg om versterkingen voor de basis te halen. En Ajax doet met name in de breedte onder voor de concurrentie. Dus haalt men Mido, Ooijer en een buitenspeler (De Ridder zou inderdaad belachelijk zijn) voor een prikkie.

Als er dit seizoen overigens een jongen uit de jeugd op één van die posities doorbreekt in Ajax 1 en duidelijk wordt dat hij het niveau makkelijk aan kan, dan zal ik overigens meteen m'n ongelijk toegeven. Vooralsnog schat ik de kans alleen aanwezig dat Josefzoon aanhaakt en die buitenspeler dus overbodig blijkt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » di aug 10, 2010 12:32 pm

En Cvitanich in de winter? Of denk je dat we Mido al snel aan het werk zullen zien?

Overigens, ga je er met Mido en Leonardo/De Ridder op vooruit ten opzichte van Sulejmani (en eventueel Sarpong)? Ik waag dat ook weer te betwijfelen, hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door FlaFlu » di aug 10, 2010 12:36 pm

Natuurlijk is Sulejmani beter dan Leonardo of De Ridder, maar volgens de berichten is Sulejmani verhuurd om de komst van El Hamdaoui te financiëren. Kijk, dan heeft Ajax dus een bankzitter ingeruild voor een uitstekende basisspeler. Goede deal, toch?

Ben je het met me eens dat als er komend seizoen geen jeugdspelers zijn die aantonen dat ze het niveau op één van deze drie posities aankunnen, het aanschaffen van spelers voor deze posities te verdedigen valt? Nogmaals, gebeurt het wel dan was het dus overbodig en iemand als De Ridder heeft sowieso niets bij Ajax te zoeken, maar niet iedere tussenoplossing is per definitie slecht.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di aug 10, 2010 12:42 pm

Enganche schreef:Natuurlijk is Sulejmani beter dan Leonardo of De Ridder, maar volgens de berichten is Sulejmani verhuurd om de komst van El Hamdaoui te financiëren. Kijk, dan heeft Ajax dus een bankzitter ingeruild voor een uitstekende basisspeler. Goede deal, toch?
Je schuift het probleem voor je uit, want Sulejmani staat nog steeds op de loonlijst. Maar dat is een andere discussie.
Ben je het met me eens dat als er komend seizoen geen jeugdspelers zijn die aantonen dat ze het niveau op één van deze drie posities aankunnen, het aanschaffen van spelers voor deze posities te verdedigen valt?
Hoe moeten die jeugdspelers dat dan aantonen? :confused.gif:

Het gaat om wisselspelers, Enganche. Oleguer en Urby en Wielaert kunnen ook nog achterin spelen. Er moet dus aardig wat gebeuren voor je echt krap komt te zitten. Schuif een paar jeugdspelers door (Boilesen? Van Rhijn?), die kunnen dan leren op de training. En wie weet is er een bij die verrast.

En zeur nou niet over de namen die ik noem, dat zijn maar voorbeelden. Het gaat erom dat je de opleiding serieus neemt. Hoe moeten jonge spelers doorbreken als je de selectie volplempt met dure spelers voor de breedte?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Bert » di aug 10, 2010 12:47 pm

Die namen zijn juist belangrijk. Het gaat er namelijk om dat je jeugdspelers hebt die toe zijn aan hun debuut.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di aug 10, 2010 12:49 pm

Dat kun je niet weten als je ze niet laat doorstromen. Spelers worden beter door met betere spelers te trainen en te voetballen.

Jol koopt liever. Dat is zijn stijl. Dat mag, maar je kunt je afvragen of hij bij Ajax past.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door FlaFlu » di aug 10, 2010 12:57 pm

joey schreef:
Enganche schreef:Natuurlijk is Sulejmani beter dan Leonardo of De Ridder, maar volgens de berichten is Sulejmani verhuurd om de komst van El Hamdaoui te financiëren. Kijk, dan heeft Ajax dus een bankzitter ingeruild voor een uitstekende basisspeler. Goede deal, toch?
Je schuift het probleem voor je uit, want Sulejmani staat nog steeds op de loonlijst. Maar dat is een andere discussie.
Dat was de vraag inderdaad niet. Peter vroeg naar de wissel Sulejmani<>Leonardo/De Ridder uit kwalitatief oogpunt. Ajax heeft met het binnenhalen van El Hamdaoui gewoon een geweldige slag geslagen.

joey schreef:
Ben je het met me eens dat als er komend seizoen geen jeugdspelers zijn die aantonen dat ze het niveau op één van deze drie posities aankunnen, het aanschaffen van spelers voor deze posities te verdedigen valt?
Hoe moeten die jeugdspelers dat dan aantonen? :confused.gif:

Het gaat om wisselspelers, Enganche. Oleguer en Urby en Wielaert kunnen ook nog achterin spelen. Er moet dus aardig wat gebeuren voor je echt krap komt te zitten. Schuif een paar jeugdspelers door (Boilesen? Van Rhijn?), die kunnen dan leren op de training. En wie weet is er een bij die verrast.

En zeur nou niet over de namen die ik noem, dat zijn maar voorbeelden. Het gaat erom dat je de opleiding serieus neemt. Hoe moeten jonge spelers doorbreken als je de selectie volplempt met dure spelers voor de breedte?
Wielaert? Kom op, zeg.

En jeugdspelers kunnen het natuurlijk bewijzen in het tweede, op trainingen en tijdens invalbeurten. Zo krijgt Josefzoon heus nog wel z'n kans in het eerste hoor. En dat is dan ook meteen de enige waarvan ik de kans aanwezig acht dat hij gaat laten zien dat Jol op zijn positie geen goedkoop alternatief van buitenaf had hoeven halen. Maar ook jeugdspelers moeten aantonen dat ze klaar zijn voor het eerste elftal. Anders heeft het weinig zin om ze speeltijd te geven.

Plaats reactie