De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ride » di nov 01, 2011 10:08 am

joey schreef:Het blijkt bijzonder lucratief om bij Ajax ontslag te nemen. :hypocrite.gif:
Moet je eerst wel aangenomen worden, is me nog niet gelukt... :aai.gif:
Vakkie 129

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Le T. » di nov 01, 2011 10:19 am

Kowalczyk schreef:
Le T. schreef:Op grond waarvan dacht jij dan dat Jol geheel zelfstandig het bijltje erbij neergooide en zo schadeplichtig werd aan Ajax?
Dat dácht ik niet, ik vermoedde altijd al dat hij gewoon ontslagen was en dat zijn vertrek Ajax heel goed uitkwam. Waar het om gaat: Van den Boog beweerde voortdurend dat Jol zelf was opgestapt, dat hij nog had geprobeerd hem voor Ajax te behouden, maar dat Jol niet te vermurwen was - en dat dat Van den Boog heeeel erg speet. En nee, hij had ab-so-luut geen vertrekpremie meegekregen. Dat heeft hij voortdurend lopen verkondigen, die V/d Boog.
Volgens mij werd hij tot het eind van het jaar doorbetaald, dat was dezelfde maand al in het nieuws. En wat hij precies gezegd heeft, jij bent degene die iets publiceert in een massamedium, ik zou zeggen, zoek dat dan even uit. Mij staat niets bij van wat jij hier zo weergeeft, ik had begrepen dat de arbeidsovereenkomst in overleg is beeindigd, en wie daartoe dan het initiatief neemt lijkt me niet zo belangrijk.

Je misvatting is dat een trainer eenzijdig een arbeidsovereenkomst zou beeindigen tegen de wil van de werkgever zonder verdere consequenties. Zo werkt het niet, en een dergelijke misvatting is nogal een slechte basis voor een zware beschuldiging.
Daarmee schaar je je nu onder de demagogen als De Groot en Derksen (ik zapte er gisteren nog langs, man, man, dat iemand daar intrapt), die de blijkbaar beperkte geheugenfunctie van de supporter gebruiken om aan geschiedvervalsing te doen.
Ik lees De Telegraaf nooit en ik kijk ook nooit naar VI. Dus nee.

K.
Ik claim ook niet dat je ze napraat, in mijn optiek doe je het hetzelfde.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » di nov 01, 2011 10:20 am

Kowalczyk schreef:Het gaat erom dat Rik van den Boog, als algemeen directeur van een beursgenoteerd bedrijf, uitdrukkelijk heeft gelogen over het (al dan niet) ontslag van Martin Jol. Hij heeft uitdrukkelijk en bij herhaling verkondigd dat Jol géén geld mee had gekregen.

Die stunt heeft hij bij zichzelf herhaald, nu.

Het is onbestaanbaar dat iemand die uit eigen beweging vertrekt een enorme vertrekpremie meekrijgt. Dat kan niet, daar moet een beursgenoteerde onderneming te allen tijde open kaart over spelen. Over zulke zaken liegen, is in strijd met de wet.

K.
Ik kijk nu al uit naar de volgende Balgevoel. Nail the bastard!!! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jesse » di nov 01, 2011 11:51 am

Le T. schreef:Je misvatting is dat een trainer eenzijdig een arbeidsovereenkomst zou beeindigen tegen de wil van de werkgever zonder verdere consequenties. Zo werkt het niet, en een dergelijke misvatting is nogal een slechte basis voor een zware beschuldiging.
Deze begrijp ik niet. Wij hadden de leugen van vd Boog al die tijd moeten doorzien omdat het niet mogelijk is voor Jol om uit zichzelf op te stappen? Aangezien vd Boog hem aan zijn contract had kunnen houden?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Le T. » di nov 01, 2011 11:57 am

Jesse schreef:
Le T. schreef:Je misvatting is dat een trainer eenzijdig een arbeidsovereenkomst zou beeindigen tegen de wil van de werkgever zonder verdere consequenties. Zo werkt het niet, en een dergelijke misvatting is nogal een slechte basis voor een zware beschuldiging.
Deze begrijp ik niet. Wij hadden de leugen van vd Boog al die tijd moeten doorzien omdat het niet mogelijk is voor Jol om uit zichzelf op te stappen? Aangezien vd Boog hem aan zijn contract had kunnen houden?
Het gaat erom dat er sowieso een regeling is, een akkoord tussen werkgever en werknemer. De werknemer kan helemaal niet eenzijdig opzeggen.

Wat dat akkoord dan inhoudt is een tweede. Mij is daarover bekend dat Jol de rest van het seizoen nog doorbetaald kreeg, tenzij hij in de tussentijd iets anders zou vinden, zoiets. Als mij dat al bekend is uit de krant, waarom dan doen alsof het nu ineens uit de jaarcijfers blijkt?
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di nov 01, 2011 12:07 pm

Waarom zou VDB niet hebben kunnen opzeggen? Bij mijn weten had hij een contract voor onbepaalde tijd. Dan geldt een opzegtermijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Luciano » di nov 01, 2011 2:09 pm

Ach, wat een discussie. Dat Boogie iedereen om de tuin heeft geleid met zijn leugens die NIET in het belang van Ajax waren is wederom duidelijk geworden. Deze man is een grote schandvlek in de geschiedenis van Ajax. Elke keer als je hoopt die man nooit meer tegen te komen duikt hij op met nieuwe of achterhaalde leugens. Eigenlijk zou je zijn naam moeten censureren hier. Heeft zijn best gedaan maar is volledig incompetent gebleken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma nov 07, 2011 5:49 pm

Van den Boog twijfelde al aan El Hamdaoui

Rik Van den Boog had bij de onderhandelingen met Mounir El Hamdaoui​ al grote twijfels aan de spits.

De voormalig algemeen directeur van Ajax vertelt dit in het boek 'De coup van Cruijff' van Menno de Galan. Van den Boog stoorde zich aan zijn houding. 'De onderhandelingen met El Hamdaoui heb ik de tweede dag van mijn verblijf in Nederland (hij kwam terug van vakantie red.) afgekapt. Ik dacht: Ik doe het niet meer. Hij was wispelturig. Een beetje hoogmoedig. Hij ging te ver: toen heb ik nee gezegd', zegt hij in het boek.

Van den Boog ging terug naar zijn vakantie adres in Italie. Twee dagen later kreeg hij midden in de nacht een smsje van Henri Van der Aat dat de onderhandelingen waren heropend. 'Niet te geloven', zegt hij nu. 'Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ik er niets mee te maken wil hebben'. Van den Boog gaf zijn verantwoording uit handen en sms'te naar Van der Aat: 'Het is een zaak tussen jou en de RvC'.

'Verder heb ik niets meer van me laten horen. Als ik in Nederland was, dan was Mounir niet gekomen', sluit hij het stuk af.
AS

Zo werkt dat niet, mannetje. Jij was eindverantwoordelijk. Dan kun je niet de schuld afschuiven op de FD.

Niet te geloven! :excited.gif:

Ik geloof er ook geen zak van.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Marillion » ma nov 07, 2011 5:56 pm

Inderdaad. Kom op zeg. Wie is er nou de Algemeen Directeur?

Hij zal dit wel bekend maken in een poging om er zelf gunstig uit te komen maar als ik mezelf in zijn positie zo had opgesteld had ik het toch echt voor me gehouden...
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma nov 07, 2011 6:02 pm

Zou die journalist dit voor zoete koek geslikt hebben? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Alexander » ma nov 07, 2011 6:05 pm

Pff, Rikkie Rikkie toch! Zo een salaris + bonus ontvangen, en dan zo de verantwoordelijkheid afschuiven. Dat moet je maar durven.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » ma nov 07, 2011 8:57 pm

Erg zwakke move van vdB, dit dóe je gewoon niet. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » ma nov 07, 2011 9:21 pm

Je weet niet of je het moet geloven, want vdBoog staat nou niet bepaald te boek als een 'betrouwbare man'. Integendeel.....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma nov 07, 2011 9:27 pm

Als de schrijver van dat boek de beweringen van VDB zonder te checken heeft overgenomen, heeft hij een sprookjesboek geschreven.

VDB is een pathologische leugenaar. :excited.gif:

Ik neem aan dat de schrijver navraag heeft gedaan bij Van der Aat? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Luciano » ma nov 07, 2011 10:17 pm

Laat ik nooit meer horen dat Cruijff zijn verantwoordelijkheid niet neemt.. Wat een vent die Rikkie...

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » ma nov 07, 2011 10:53 pm

Dit geloof ik niét..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ride » di nov 08, 2011 7:45 am

Rishi schreef:Dit geloof ik niét..
Want :confused.gif:


Ik verbaas me nergens meer over :smallgrin.gif:
Vakkie 129

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Le T. » di nov 08, 2011 9:02 am

Alexander schreef:Pff, Rikkie Rikkie toch! Zo een salaris + bonus ontvangen, en dan zo de verantwoordelijkheid afschuiven. Dat moet je maar durven.
Dat doet hij natuurlijk niet (een journalist die het heeft over verantwoording uit handen geven snapt er sowieso niks van en zou nog niet eens voor een schoolkrant mogen werken), maar het lijkt mij een goedkope poging om in het gevlei te komen bij de supporters. Een poging die toch niet zal lukken omdat die alleen maar op zoek zijn naar bevestiging van hun beeld en voorkeuren, en die het slechts tegen El Hamdaoui zullen gebruiken en niet voor Van den Boog.

Sowieso is het natuurlijk raar dat de directeur de transferperiode kiest om vakantie in te nemen, dat kon natuurlijk niet en kan nog steeds niet. Maar met het dragen van verantwoordelijkheid heeft het natuurlijk niets van doen, laat staan verantwoording.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » di nov 08, 2011 9:03 am

Ride schreef:
Rishi schreef:Dit geloof ik niét..
Want :confused.gif:


Ik verbaas me nergens meer over :smallgrin.gif:
Dit mag en kan hij toch nooit tegen iemand gezegd hebben?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Cruijff » di nov 08, 2011 10:00 am

Ach het zou me nieteens verbazen ook als het verhaal van Rik vd Boog in dit geval een keer wel waar is. Jol heeft Ajax in augustus 2010 toch op een vrij kwalijke manier gechanteerd met een overgang naar Fulham en de eis om voor 5 miljoen een spits te mogen kopen. Rik heeft toen zijn vakantie onderbroken (inderdaad vreemd dat hij juist in die periode op vakantie was) en de boel gelijmd ten koste van geld dat er eigenlijk niet was en met de komst van een speler die een stoorfactor voor het team bleek.

Toch ben ik enigszins 'blij' dat het zo gelopen is, want Ajax had in 2 weken tijd rampzalig in elkaar kunnen storten. Als Jol in augustus 2010 al was vertrokken, was FdB er waarschijnlijk nog niet ingestapt, maar zou Blind zijn doorgeschoven. De voorronde CL had weleens een fiasco kunnen worden, vervolgens hadden we Suarez én Stekelenburg al voor 31 augustus kwijt kunnen raken met een rampseizoen als gevolg. Dit is ons in ieder geval bespaard gebleven. Sometimes things just happen the way they go...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Cruijff » di nov 08, 2011 10:03 am

Overigens blijft dit (vind ik dan) natuurlijk wel een sneu jankverhaal in dat boek van Menno de Galan.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ride » di nov 08, 2011 10:04 am

Cruijff schreef: Sometimes things just happen the way they go...
Ik ben benieuwd hoe dit seizoen dan afloopt :smallgrin.gif:
Vakkie 129

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Cruijff » di nov 08, 2011 10:08 am

Mogelijk wederom met een spectaculaire slotwedstrijd tegen FC Twente. Of als we in dit tempo doorgaan met 60 tegendoelpunten in één Eredivisie seizoen... ;)

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » di nov 08, 2011 7:29 pm

Neefkens schreef:Erg zwakke move van vdB, dit dóe je gewoon niet. :1evil.gif:
Wat een proleet. Liegt en bedriegt en durft óók zijn verantwoordelijkheid nog eens niet te nemen.

Hij was natuurlijk bang om zijn Martin voor het hoofd te stoten door voor de transfer te gaan liggen. Wat een fatje.

Plaats reactie