De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo aug 10, 2011 4:36 pm

Zieke man die Derksen. Als hij alleen maar eens het fatsoen had op dit punt zijn excuus te maken. En dan zijn commentaar als anderen het wagen een mening over iemand te hebben die hem niet welgevallig is.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Rednose » wo aug 10, 2011 5:01 pm

LucaS schreef:Zieke man die Derksen. Als hij alleen maar eens het fatsoen had op dit punt zijn excuus te maken. En dan zijn commentaar als anderen het wagen een mening over iemand te hebben die hem niet welgevallig is.
Ach...Dreksen....die bruine tong van hem komt niet van het roken....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jesse » wo aug 10, 2011 11:03 pm

GangstaRiB schreef:Derksen heeft selectief geheugen. Toen de TEG-zaak speelde, deelde Derksen allerlei sneren uit naar Van den Boog en zijn vermeende onbetrouwbaarheid. Je kon met recht spreken over een laster campagne.
Ik heb het wat minder gevolgd, maar heb je ook een letterlijke quote dat hij iets over deze zaak zegt of ga je ervan uit dat hij het over TEG heeft als hij vd Boog onbetrouwbaar noemt?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Demosthenes » wo aug 10, 2011 11:25 pm

Een quote? Derksen heeft, toen Frenk van der Linden er zat (dat programma met Van der Gijp etc.), weer eens duidelijk aangegeven dat hij Ajax haat (en zei hij, """dat doet de hele provincie""") Bewijzen? Daar houdt meneer niet van, het gaat om de onderbuik (zie zijn publiek).

De man is onlangs bijna tien minuten onafgebroken aan het woord geweest om Ten Have "met de grond gelijk te maken", zoals hij dat met alle Ajax-bestuurders etc. deed/doet.

Hij zal onder het credo "vrijheid van meningsuiting" iedereen die hem niet welgezind is/betaalt? kleineren, met klapvee op de tribune en ... aan tafel. De verkoopcijfers worden 7/24 in de gaten gehouden, na iedere uitzending moeten cijfers daarover op zijn bureau komen, daarna bepaalt hij de strategie voor de volgende uitzending.

Is hij slechts de beul?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » do aug 11, 2011 7:50 am

VDB is een draaier en een leugenaar, zelfs zonder TEG. Maar goed, elk woord dat wordt vuil gemaakt aan die vreselijke kerel is er een teveel. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door GangstaRiB » do aug 11, 2011 8:03 am

Jesse schreef:
GangstaRiB schreef:Derksen heeft selectief geheugen. Toen de TEG-zaak speelde, deelde Derksen allerlei sneren uit naar Van den Boog en zijn vermeende onbetrouwbaarheid. Je kon met recht spreken over een laster campagne.
Ik heb het wat minder gevolgd, maar heb je ook een letterlijke quote dat hij iets over deze zaak zegt of ga je ervan uit dat hij het over TEG heeft als hij vd Boog onbetrouwbaar noemt?
Een letterlijke quote heb ik niet, maar ik weet zeker dat hij TEG, Boog en onbetrouwbaar in één zin heeft genoemd en dat meerdere keren.

En nu Boog is vrijgesproken, is Derksen opvallend empathisch en zegt zelfs dat Boog keihard is aangepakt door de media. En dat terwijl Derksen de ergste was.... Derksen is maar een raar figuur. Heeft weinig verstand van het huidige voetbal, is constant zichzelf aan het tegenspreken, leverde geen kritiek op Scheringa omdat Dirk z'n advertentie's in de VI zette. Maar aan de andere kant wel steeds ongefundeerde beschuldigingen uiten en dat wordt massaal opgepikt doordat ie op RTL 7 mag raaskallen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Kowalczyk » ma okt 17, 2011 9:36 am

Maandagochtend, nieuwe Balgevoel-column. Deze week gaat 'ie over Ajax, de schijnbaar zo mooie jaarcijfers en de wijze waarop 'Tricky Rikkie' v/d Boog, de ouwe jokkebrok, het financiële succes(je) naar zich toe zit te trekken. HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Duke » ma okt 17, 2011 10:02 am

Zo, dat moest er even uit?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Le T. » ma okt 17, 2011 11:47 am

Achterbaks stukje. Ik heb veel van je columns met plezier gelezen, maar ik zie je (en de rest van Nu sport) de laatste tijd regelmatig afzakken naar het niveau van riooljournalistiek dat Ajax al langer plaagt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Bert » ma okt 17, 2011 11:47 am

:aai.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma okt 17, 2011 8:09 pm

Le T. schreef:Achterbaks stukje. Ik heb veel van je columns met plezier gelezen, maar ik zie je (en de rest van Nu sport) de laatste tijd regelmatig afzakken naar het niveau van riooljournalistiek dat Ajax al langer plaagt.

:blub.gif: :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Luciano » ma okt 31, 2011 10:56 pm

Ondanks de bezuinigingen een stijging van de post salarissen van 10 miljoen en naast Jol ook nog eens zelf een dikke bonus mee ondanks dat hij zelf is opgestapt. Het is en blijft een man met een eigenaardige gang van zaken en vooral de voorstelling die hij ervan geeft/heeft...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma okt 31, 2011 10:57 pm

Het blijkt bijzonder lucratief om bij Ajax ontslag te nemen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Luciano » ma okt 31, 2011 11:03 pm

En er een puinhoop van te maken... Ik vermoed dan ook dat Cruijff en consorten louter financiële motieven hebben. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » di nov 01, 2011 7:29 am

joey schreef:Het blijkt bijzonder lucratief om bij Ajax ontslag te nemen. :hypocrite.gif:
En volgens de VK ook om te liegen:

Ajax-directeur Van den Boog kreeg handdruk van 7 ton
Ajax heeft de vertrokken algemeen directeur Rik van den Boog een flinke afkoopsom meegegeven. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag van de Amsterdammers, waaruit Voetbal International citeert.

Het blad rekende uit dat Van den Boog behalve zijn toch al fikse jaarsalaris van 336 duizend euro ook nog een vertrekpremie van 331 duizend euro kreeg en een bonus van ruim dertig mille. Zodoende kwam Van den Boog uit op dik zeven ton.

Volgens het jaarverslag van Ajax is de ruim drie ton extra uitgekeerd als een vergoeding in het kader van zijn vertrek. En dat is opmerkelijk omdat de Amsterdammer destijds bekend maakte zelf te zijn opgestapt omdat hij zijn functie door de plannen van Johan Cruijff zijn functie niet goed kon uitoefenen.

Volgens het jaarverslag streek commercieel directeur Henri van der Aat 423 duizend euro op, inclusief een bonus van meer dan een ton, en de financiële man Jeroen Slop 313 duizend euro.

Bob de Rooij-lookalike vd Aat pakte ook nog effe een ton bonus mee. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Kowalczyk » di nov 01, 2011 7:45 am

Dit is echt schan-da-lig. Ongelooflijk.

Moeten vragen over gesteld worden.

K.
Still alive...

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » di nov 01, 2011 7:50 am

Kowalczyk schreef:Dit is echt schan-da-lig. Ongelooflijk.

Moeten vragen over gesteld worden.

K.
Go for it, stel die vragen.

Boog heeft zich i.m.o. sowieso strafbaar gemaakt door te liegen over koersgevoelige informatie. Jol ontslaan en afkoopsom meegeven vloekt volledig met het verklaren dat Jol is opgestapt.

Ik zou graag zien dat die beroepshuichelaar eens flink onderuit zou gaan.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 01, 2011 8:13 am

Ook weer niet overdrijven. Ze zullen 'gewoon' contractueel hun bonus hebben gekregen. Als ik me goed herinner in de tijden dat Ajax gigantisch verlies draaide werd o.a. VD Boog al beschuldigd dat hij aan transfers van bijvoorbeeld Suarez zou gaan verdienen. VD Boog heeft destijds gereageerd dat ze afgerekend worden op het operationele resultaat, dus exclusief transfers.

We hadden het afgelopen jaar een positief resultaat op het operationele gedeelte (1,8 miljoen als ik me niet vergis), dus waarvoor ze dus een bonus hebben gekregen.
De 30k die genoemd wordt voor VD Boog op een salaris van 336k, is extreem laag. De vertrekpremie daar en tegen extreem hoog. Een bonus van 3 maanden is normaal in het bedrijfsleven (mits je je doelstellingen haalt, anders naar rato).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Kowalczyk » di nov 01, 2011 8:40 am

Het gaat erom dat Rik van den Boog, als algemeen directeur van een beursgenoteerd bedrijf, uitdrukkelijk heeft gelogen over het (al dan niet) ontslag van Martin Jol. Hij heeft uitdrukkelijk en bij herhaling verkondigd dat Jol géén geld mee had gekregen.

Die stunt heeft hij bij zichzelf herhaald, nu.

Het is onbestaanbaar dat iemand die uit eigen beweging vertrekt een enorme vertrekpremie meekrijgt. Dat kan niet, daar moet een beursgenoteerde onderneming te allen tijde open kaart over spelen. Over zulke zaken liegen, is in strijd met de wet.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di nov 01, 2011 8:46 am

De toenmalige RVC had een dergelijke deal niet mogen accepteren. Maar VDB is niet voor niets vertrokken voor er een nieuwe RVC kwam.

Aan wie wil je vragen stellen, Ko? Ze zullen zich verschuilen achter een RVC die er niet meer is.
Het stinkt aan alle kanten!

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Luciano » di nov 01, 2011 9:15 am

Een commercieel directeur waarbij de sponsorinkomsten zelfs achteruit gaan (onderzoek in VI enige tijd geleden) die zo'n forse bonus ook krijgt...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 01, 2011 9:39 am

En wat ze bij Voetbal Inside zeggen wordt als waarheid beschouwd!? De 'waarheid' van Voetbal Inside is al zo vaak onderuit gehaald met feiten, dus ik neem het met een korreltje zout.

Het is een beursgenoteerd bedrijf, dus als er leugens worden verteld, dan moet die persoon worden aangepakt. Daar sta ik ook volledig achter.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Le T. » di nov 01, 2011 9:43 am

Kowalczyk schreef:Het gaat erom dat Rik van den Boog, als algemeen directeur van een beursgenoteerd bedrijf, uitdrukkelijk heeft gelogen over het (al dan niet) ontslag van Martin Jol. Hij heeft uitdrukkelijk en bij herhaling verkondigd dat Jol géén geld mee had gekregen.

Die stunt heeft hij bij zichzelf herhaald, nu.

Het is onbestaanbaar dat iemand die uit eigen beweging vertrekt een enorme vertrekpremie meekrijgt. Dat kan niet, daar moet een beursgenoteerde onderneming te allen tijde open kaart over spelen. Over zulke zaken liegen, is in strijd met de wet.

K.
Het was mij in de maand van het ontslag al bekend dat er een regeling met Jol was getroffen. Dat stond namelijk in de krant. Je hebt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd, dan moet je altijd gezamenlijk tot overeenstemming komen over de beeindiging. Daar was de situatie ook naar, het was niet dat Ajax hem wilde behouden nadat Cruijff op een trainerswissel had aangestuurd. Op grond waarvan dacht jij dan dat Jol geheel zelfstandig het bijltje erbij neergooide en zo schadeplichtig werd aan Ajax?

Daarmee schaar je je nu onder de demagogen als De Groot en Derksen (ik zapte er gisteren nog langs, man, man, dat iemand daar intrapt), die de blijkbaar beperkte geheugenfunctie van de supporter gebruiken om aan geschiedvervalsing te doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di nov 01, 2011 9:46 am

Ajaciedjuh schreef:En wat ze bij Voetbal Inside zeggen wordt als waarheid beschouwd!? De 'waarheid' van Voetbal Inside is al zo vaak onderuit gehaald met feiten, dus ik neem het met een korreltje zout.

Het is een beursgenoteerd bedrijf, dus als er leugens worden verteld, dan moet die persoon worden aangepakt. Daar sta ik ook volledig achter.

VI heeft de gegevens uit het jaarverslag gehaald, Ajaciedjuh.

http://www.vi.nl/Nieuws-item/210183/Rik ... n-Ajax.htm

Van den Boog loog voortdurend. Dat weet jij ook wel. Die man is niet in zijn eerste leugen gestikt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Kowalczyk » di nov 01, 2011 9:59 am

Le T. schreef:Op grond waarvan dacht jij dan dat Jol geheel zelfstandig het bijltje erbij neergooide en zo schadeplichtig werd aan Ajax?
Dat dácht ik niet, ik vermoedde altijd al dat hij gewoon ontslagen was en dat zijn vertrek Ajax heel goed uitkwam. Waar het om gaat: Van den Boog beweerde voortdurend dat Jol zelf was opgestapt, dat hij nog had geprobeerd hem voor Ajax te behouden, maar dat Jol niet te vermurwen was - en dat dat Van den Boog heeeel erg speet. En nee, hij had ab-so-luut geen vertrekpremie meegekregen. Dat heeft hij voortdurend lopen verkondigen, die V/d Boog.
Daarmee schaar je je nu onder de demagogen als De Groot en Derksen (ik zapte er gisteren nog langs, man, man, dat iemand daar intrapt), die de blijkbaar beperkte geheugenfunctie van de supporter gebruiken om aan geschiedvervalsing te doen.
Ik lees De Telegraaf nooit en ik kijk ook nooit naar VI. Dus nee.

K.
Still alive...

Plaats reactie