Ajax - Boekenhoek

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Historicus

Re: Ajax - Boekenhoek

Bericht door Historicus » ma feb 17, 2020 7:25 pm

Lees nu in de nieuwe biografie van Van Basten. Staat een erg naar verhaal in dat hij als 7-jarige met een vriendje op het ijs speelde Dat andere jongetje is er door gezakt en verdronken. Marco bewaarde een een foto van die jongen in zijn bureaula, maar zijn vader verscheurde die foto omdat hij dat maar negatieve aandacht vond. Dat moet toch wel vormend voor je karakter zijn, als je zoiets overkomt.

Van Basten voegt er aan toe dat hij een jaar of vijf geleden de zus van dat jongetje tegen is gekomen en dat zij hem daarnog foto's van zijn jeugdvriendje heeft gestuurd.

Historicus

Bericht door Historicus » ma mei 18, 2020 4:08 pm

Het nieuwe boek van Van Gaal is uit, " LvG " getiteld.Je kan het lezen op GoogleBooks, trouwens https://books.google.nl/books?id=thS9Dw ... vG&f=false

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mei 24, 2020 12:39 pm

Boek over LvG krijgt matige recensies. Het is nogal een kritiekloos en dun verhaal... tot zover niet verrassend :smallgrin.gif:

Moet ook zeggen dat, hoe meer LvG in de pers komt en z'n mond open doet, hoe dommer hij overkomt. Je ziet het wel vaker bij voetballers/trainers die zich lang in dat wereldje begeven. Ze zitten volledig vast in de voetbalwereld die mijlenver van de normale maatschappij staat. Die keer dat ie bij Zomergasten was kon ie ook alleen maar praten over voetbal en met grote moeite kon ie zich daarvan losmaken om dingen uit z'n 'normale' leven te beschouwen en dat met een hele beperkte woordenschat. Een vrij beperkte kijk op de wereld en je schat zo iemand toch anders in als je hem als coach bezig ziet... althans.. dat geldt voor mij.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 26, 2020 5:31 pm

Logisch toch, je zult opgroeien in de voetbalwereld. Dan sta je mijlenver van de realiteit.

Voor die mensen gelden andere regels. Die zitten tijdens de corona-crisis in hun villa tot ze ergens zichzelf kunnen promoten. Dan reizen ze van het ene land (Portugal in dit geval) naar het andere, komen overal en zijn een eenpersoonsbesmettingshaard.

Normale mensen kunnen nu niet eens bij het overlijden van hun ouders zijn, maar voor LVG gaat alles gewoon door. Geen wonder dat hij denkt dat hij de eigentijdse versie van Jezus is.

Cruijff en Van Gaal mo(s)t je allebei niet horen over maatschappelijke thema's. Dan is er geen bal en geen doel en komt (kwam) er voornamelijk wartaal uit hun mond. Het verschil tussen beiden is (was) dat Cruijff nog wel iets vertederend jongensachtigs had, terwijl LVG onuitstaanbaar pedant is, zelfs als hij ergens over praat waar hij de ballen verstand van heeft. (De ballen, ook weer toepasselijk!) Maar ja, dat is mijn mening.

Daarover gesproken, het is apart dat nooit iemand tegen LVG zegt: 'Dat totale-mensgedoe van jou is toch niets bijzonders? :confused.gif:

Ik herinner me dat Ronald de Boer met de hem typerende eerlijkheid zei: 'Bij Ajax heb ik leren praten met CEO's.
Alsof er een CEO bestaat die Ronalds mening wil weten over wereldproblemen. :drecul.gif:

Historicus

Bericht door Historicus » do jun 11, 2020 2:29 pm

Het boek van Kees Jansma en Wesley Sneijder zal weldra uitkomen. Sneijder geeft er in aan waarom het EK van 2012 volgens hem een fiasco werd. Benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » vr jun 12, 2020 8:15 am

Historicus schreef:
do jun 11, 2020 2:29 pm
Het boek van Kees Jansma en Wesley Sneijder zal weldra uitkomen. Sneijder geeft er in aan waarom het EK van 2012 volgens hem een fiasco werd. Benieuwd wat hij te zeggen heeft.
Het zat toen niet helemaal lekker in de groep met Affelay en van Persie, en volgens mij liep Huntelaar ook te muiten? Ben benieuwd!

Achteraf was het beter geweest als van Gaal na het WK van 2010 het stokje had overgenomen, denk ik.

Historicus

Bericht door Historicus » vr jun 12, 2020 4:22 pm

Gaizka1985 schreef:
vr jun 12, 2020 8:15 am
Historicus schreef:
do jun 11, 2020 2:29 pm
Het zat toen niet helemaal lekker in de groep met Affelay en van Persie, en volgens mij liep Huntelaar ook te muiten? Ben benieuwd!

Achteraf was het beter geweest als van Gaal na het WK van 2010 het stokje had overgenomen, denk ik.
Sneijder en Van der Vaart leken ook wel tegen het duo Van Marwijk en Van Bommel te zijn.

Historicus

Bericht door Historicus » za aug 15, 2020 9:05 pm

Heeft iemand eigenlijk Het Barcelona-gevoel. Waarom 24 Nederlandse voetballers & trainers naar Barcelona gingen en miljoenen toeristen hen volgden gelezen van Edwin WInkels?

Bij de lokale boekhandel, achum, de Bruna ligt er een stapel van. Dacht dat het een nieuwe titel was, maar volgens Bol.com stamt de eerste druk uit 2007.

Maar steek je er nog iets van op, over Ajax en Cruijff in het bijzonder?

Plaats reactie