Ziggo

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ziggo

Bericht door Ramona » zo nov 21, 2021 6:14 pm

Ik wil, hoe dan ook, Formule 1 blijven loeren! :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ziggo

Bericht door Marillion » zo nov 21, 2021 6:47 pm

Dubbel schreef:
zo nov 21, 2021 1:15 pm
Formule 1 in 2022 ook bij Ziggo
Ziggo biedt op dit moment Formule 1 zonder extra kosten aan alle klanten aan. Het kabelbedrijf staat al onder druk door de versnelde uitrol van glasvezel in Nederland. En het verdwijnen van Formule 1 uit het aanbod kan tot meer klantverlies leiden. Echter sinds deze week staat op de speciale Formule 1-pagina van Ziggo dat Formule 1 ook in 2022 bij Ziggo te zien blijft. Komt onder het Nederlandse vlagje op de inlogpagina van Viaplay de mogelijkheid om met de MijnZiggo-gegevens toegang te krijgen tot streamingdienst Viaplay? VodafoneZiggo-woordvoerster Nina Moers wil het verlossende woord voor veel Ziggo-klanten nog niet geven. “We zijn continu in gesprek met content aanbieders in de markt om onze klanten de beste content te kunnen bieden. Als we meer kunnen vertellen over een mogelijke samenwerking met Viaplay, dan zullen we dat doen.”
https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay- ... gle.com%2F
Voor wat het waard is: Tijdje geleden vertelde Chris Woerts bij Veronica Inside dat men bezig was om een licentie te krijgen om een beperkt aantal gp's uit te mogen zenden. Viaplay zal daar wel interesse in hebben om klanten te lokken.

Als ik het goed heb dan liggen de rechten van de Premier League en Bundesliga straks ook bij hun. Maar of veel mensen daar echt serieus voor gaan betalen vraag ik me af.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ziggo

Bericht door 999 » zo nov 21, 2021 7:43 pm

Ik vraag me ook hardop af, als mensen voor F1 moeten gaan betalen ( maar ook Engels voetbal ) wat nu in principe gratis is voor ZIGGO klanten ( kanaal 14 zend bijna alle belangrijke wedstrijden uit ) hoeveel zullen dat straks ook daadwerkelijk gaan doen ?.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ziggo

Bericht door zeux » zo nov 21, 2021 8:37 pm

Ben Ziggo-klant en heb ESPN. Denk niet dat ik daar Viapay bij ga nemen voor alleen F1.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ziggo

Bericht door Scherrer » zo nov 21, 2021 9:28 pm

Zeux schreef:
zo nov 21, 2021 8:37 pm
Ben Ziggo-klant en heb ESPN. Denk niet dat ik daar Viapay bij ga nemen voor alleen F1.
Hoho, je krijgt er ook darts bij hè. :smallgrin.gif:

Formule 1, Premier League, Bundesliga, darts: ze hebben best een aardig aanbod, maar op F1 na geen dingen waar Nederlanders snel voor gaan betalen. En 3 van de 4 waren gratis te zien, dus het voelt toch als betalen voor iets wat je al had.

Als ze meer dan 20 euro per maand gaan vragen, gaat het lastig voor ze worden.
***

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ziggo

Bericht door Dubbel » zo nov 21, 2021 9:47 pm

Zeux schreef:
zo nov 21, 2021 8:37 pm
Ben Ziggo-klant en heb ESPN. Denk niet dat ik daar Viapay bij ga nemen voor alleen F1.
Viaplay is een streaming service. Zij zullen hoe dan ook zeer flexibel kunnen zijn met de manier waarop ze aanbieden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ziggo

Bericht door Duke » ma nov 22, 2021 2:54 pm

Scherrer schreef:
zo nov 21, 2021 12:40 am
Gaan jullie een abonnement op Viaplay nemen?
Zeker niet. Het is dat het nu is inbegrepen bij Ziggo, anders had ik het nu ook niet gehad.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ziggo

Bericht door 999 » ma nov 22, 2021 2:58 pm

Nee ik ook niet.Nog effe zit je inclusief beetje snel internet en wat " leuke " streaming-diensten als je het legaal wilt doen en de " betere " competities en/of Nederlandse topsporters wilt zien/volgen aan +-150 ( of meer ) euro aan abo geld .Exclusief de jaarlijkse verhogingen enz.

Denk dat kastjes waar Derksen het over had in trek zullen zijn ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ziggo

Bericht door Arthur » ma nov 22, 2021 3:55 pm

-kuch- Net IP TV -kuch-

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ziggo

Bericht door 999 » ma nov 22, 2021 4:19 pm

Kuch kuch, dat kastje heb je niet eens nodig , kuch kuch ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ziggo

Bericht door 999 » wo feb 02, 2022 5:12 pm

Ziggo hoeft waarschuwingsbrieven van BREIN niet door te sturen aan klanten
02 februari 2022 11:54
Laatste update: 5 uur geleden
349 NUjij-reacties

Internetprovider Ziggo hoeft waarschuwingsbrieven van Stichting BREIN niet door te sturen aan haar klanten, heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland woensdag bepaald.

BREIN stuurt een brief naar Ziggo wanneer de stichting constateert dat klanten films, series of boeken illegaal downloaden via BitTorrent. Daarin schrijft de organisatie dat hun gedrag strafbaar is. De stichting wil dat Ziggo verplicht wordt deze brieven door te sturen naar haar klanten, maar daar gaat de rechter niet in mee.

De organisatie weet door eigen onderzoek met welke IP-adressen illegaal wordt gedownload en geüpload via BitTorrent. BREIN weet echter niet welke naw-gegevens (naam, adres en woonplaats) bij die IP-adressen horen. Dat weet alleen de provider die voor de internettoegang zorgt. BREIN kan de klanten dus niet zelf de brief sturen.

Ziggo weigert de brieven door te sturen, omdat de provider vindt dat dit in strijd is met de privacyregels. Daarnaast zegt Ziggo dat er geen regels zijn die de provider hiertoe verplichten. BREIN besloot daarop een kort geding aan te spannen.

De rechter oordeelde dat Ziggo verplicht kan worden om de waarschuwingsbrieven door te sturen als dat niet in strijd is met de privacyregels uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De IP-adressen waarvan het illegale up- en downloaden is vastgesteld zijn strafrechtelijke persoonsgegevens. Dat betekent dat er extra strenge AVG-eisen gelden, aldus de rechter.

Volgens de voorzieningenrechter heeft Ziggo een vergunning van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) nodig om de naw-gegevens aan de IP-adressen te koppelen en de waarschuwingsbrieven van BREIN door te sturen. Op dit moment is Ziggo niet in het bezit zo'n vergunning. Als de provider zo'n vergunning wel zou hebben en nog steeds zou weigeren de brieven door te sturen, zou Ziggo onrechtmatig handelen.
NU.nl

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ziggo

Bericht door raymon » wo feb 02, 2022 5:17 pm

999 schreef:
wo feb 02, 2022 5:12 pm
Ziggo hoeft waarschuwingsbrieven van BREIN niet door te sturen aan klanten
02 februari 2022 11:54
Laatste update: 5 uur geleden
349 NUjij-reacties

Internetprovider Ziggo hoeft waarschuwingsbrieven van Stichting BREIN niet door te sturen aan haar klanten, heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland woensdag bepaald.

BREIN stuurt een brief naar Ziggo wanneer de stichting constateert dat klanten films, series of boeken illegaal downloaden via BitTorrent. Daarin schrijft de organisatie dat hun gedrag strafbaar is. De stichting wil dat Ziggo verplicht wordt deze brieven door te sturen naar haar klanten, maar daar gaat de rechter niet in mee.

De organisatie weet door eigen onderzoek met welke IP-adressen illegaal wordt gedownload en geüpload via BitTorrent. BREIN weet echter niet welke naw-gegevens (naam, adres en woonplaats) bij die IP-adressen horen. Dat weet alleen de provider die voor de internettoegang zorgt. BREIN kan de klanten dus niet zelf de brief sturen.

Ziggo weigert de brieven door te sturen, omdat de provider vindt dat dit in strijd is met de privacyregels. Daarnaast zegt Ziggo dat er geen regels zijn die de provider hiertoe verplichten. BREIN besloot daarop een kort geding aan te spannen.

De rechter oordeelde dat Ziggo verplicht kan worden om de waarschuwingsbrieven door te sturen als dat niet in strijd is met de privacyregels uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De IP-adressen waarvan het illegale up- en downloaden is vastgesteld zijn strafrechtelijke persoonsgegevens. Dat betekent dat er extra strenge AVG-eisen gelden, aldus de rechter.

Volgens de voorzieningenrechter heeft Ziggo een vergunning van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) nodig om de naw-gegevens aan de IP-adressen te koppelen en de waarschuwingsbrieven van BREIN door te sturen. Op dit moment is Ziggo niet in het bezit zo'n vergunning. Als de provider zo'n vergunning wel zou hebben en nog steeds zou weigeren de brieven door te sturen, zou Ziggo onrechtmatig handelen.
NU.nl
Dus Ziggo moet een vergunning aanvragen om datgene te mogen doen wat ze eigenlijk niet willen doen. Dus als ze dit niet aanvragen..... :smallgrin.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ziggo

Bericht door Duke » wo feb 02, 2022 8:37 pm

Wordt er eigenlijk nog gedownload via torrents?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ziggo

Bericht door 999 » wo feb 02, 2022 8:55 pm

Duke schreef:
wo feb 02, 2022 8:37 pm
Wordt er eigenlijk nog gedownload via torrents?
Wat denk je zelf ?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ziggo

Bericht door zeux » wo feb 02, 2022 9:44 pm

Duke schreef:
wo feb 02, 2022 8:37 pm
Wordt er eigenlijk nog gedownload via torrents?
Ik ben daar al lang geleden mee gestopt. Vind het te tricky welke 'beestjes' meekomen.
En ik vond het toch een soort van 'broodroof'. Heb nu Spotify, fragmenten van centen, maar het is wel een vorm van vergoeding (en blijkbaar boert Neil Young er prima van... (alleen nu even niet)).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ziggo

Bericht door Duke » wo feb 02, 2022 10:11 pm

999 schreef:
wo feb 02, 2022 8:55 pm
Duke schreef:
wo feb 02, 2022 8:37 pm
Wordt er eigenlijk nog gedownload via torrents?
Wat denk je zelf ?
Ik heb eigenlijk de indruk dat dit niet veel meer voorstelt. Maar gezien de rechtszaak zal ik dat wel mis hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ziggo

Bericht door Arthur » do feb 03, 2022 8:37 am

Ik denk dat Netflix en Spotify het illegaal downloaden flink hebben terug gedrongen, maar met de huidige versplintering in diensten verwacht ik dat het deels weer terug gaat komen.

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ziggo

Bericht door Mano » vr mar 04, 2022 1:22 pm

vond de losse wangetjes speech van Marco bij Rondo wel goed (inzake de Ligt)

vind het zo en zo altijd wel leuk als Marco en Ruud er zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ziggo

Bericht door Dubbel » do okt 05, 2023 1:27 pm

Het consortium van telecompartijen (Delta Fiber, KPN, Odido en VodafoneZiggo) legt zich er niet bij neer dat de Eredivisie CV en de clubs afstevenen op een akkoord met ESPN voor de uitzendrechten van de Eredivisie. De kabelaars hebben de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gevraagd om het onderhandelingsproces door te lichten.
https://www.vi.nl/nieuws/kabelaars-legg ... n-naar-acm
Goed nieuws wat mij betreft. ESPN heeft mij tot nu toe maar weinig kunnen bekoren en ik zou graag zien dat we een keuze krijgen om al dan niet naar bijvoorbeeld Hans Kraay, Ali Boussaboun en Mario Been te hoeven luisteren.

Onlangs las ik dat ESPN alle eisen van Ajax heeft ingewilligd waardoor Ajax akkoord ging met verkoop van de rechten aan die zender. Prima dacht ik, dan krijgt de club waarschijnlijk een betere verdeling van de inkomsten, bepaalde rechten in eigen beheer, mogelijkheid om de beelden internationaal te verkopen enz, enz.
Wat schetst echter mijn verbazing; de eisen van Ajax waren dat alle wedstrijden van KKD en vrouwenvoetbal live te zien zullen zijn. Wow! Dat is nog eens een keihard onderhandelingsresultaat... Het eerste immers maar matig interessant en het tweede nog veel minder. Schiet mij maar lek maar wie bepaalt dan de prioriteiten bij Ajax?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ziggo

Bericht door GangstaRiB » do okt 05, 2023 9:44 pm

ESPN moet blijven. Hoe kan ik anders nfl red zone en mlb kijken?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ziggo

Bericht door Dubbel » do okt 05, 2023 10:57 pm

GangstaRiB schreef:
do okt 05, 2023 9:44 pm
ESPN moet blijven. Hoe kan ik anders nfl red zone en mlb kijken?
Oke, wie bepaalt dan de prioriteiten in huize GangstaRiB? :ajaxsmiley.gif:

Maar bedenk je eens hoeveel meer NFL en MLB ze bij ESPN kunnen uitzenden als men van het voetbal af gaat.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ziggo

Bericht door GangstaRiB » vr okt 06, 2023 12:54 pm

Dubbel schreef:
do okt 05, 2023 10:57 pm
GangstaRiB schreef:
do okt 05, 2023 9:44 pm
ESPN moet blijven. Hoe kan ik anders nfl red zone en mlb kijken?
Oke, wie bepaalt dan de prioriteiten in huize GangstaRiB? :ajaxsmiley.gif:

Maar bedenk je eens hoeveel meer NFL en MLB ze bij ESPN kunnen uitzenden als men van het voetbal af gaat.
Maar dan verdwijnt ESPN uit Nederland.

Je kunt natuurlijk tegenwoordig abo's afsluiten om het te kunnen zien, maar ik kijk niet genoeg MLB en NFL om dat te rechtvaardigen. En ESPN zend ook College Football uit op zaterdag.
Ideale zender voor mij op deze manier.

Hup ESPN! :hypocrite.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ziggo

Bericht door Dubbel » di okt 10, 2023 1:56 pm

Nou, mussen hebben ook niet meer de levensduur van vroeger. :00001595.gif:
De wedstrijden van de Eredivisie zijn tot minimaal de zomer van 2030 te zien bij ESPN. Dat maakt de Eredivisie CV dinsdagmiddag bekend. De Eredivisie CV en de achttien clubs uit de Eredivisie hebben op de gecombineerde Vergadering van Vennoten een unaniem akkoord bereikt over het onderhandelingsresultaat inzake de mediadeal, die tot voor kort tot medio 2025 liep. De nieuwe deal geldt ook voor de wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en de Azerion Vrouwen Eredivisie.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... ivisie-uit
ESPN abo zojuist opgezegd. Ik houd er mee op. Ga me niet nog 7 jaar lang zitten ergeren. Ajax komt er wel bovenop, met of zonder mij. Ik zal ons Ajax blijven volgen via Ajax radio maar het heeft weinig zin om hier op het forum te blijven posten voor die enkele keer dat ik naar het stadion kan gaan. Het ga u allen goed!

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ziggo

Bericht door Yopii » zo okt 15, 2023 10:49 am

Dat is jammer, Dubbel! Je kunt via AT prima op de hoogte blijven. See you around! :biggthumpup.gif:

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ziggo

Bericht door Mano » di mar 05, 2024 10:50 am

Steijn zat ook weer te janken bij Rondo en MvB knikt alleen maar en niemand die een kritische vraag stelt.
Steijn heeft dus 0 zelf kennis. Stond gewoon laatste met Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie