Piet Keizer scout voor Panathinaikos

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 18, 2009 9:29 pm

Peter schreef:
Neefkens schreef:Goh, dat heeft Marco ook gedaan. de verkoop van KJH was al redelijk zeker.
Dus MvB heeft het geld van een redelijke zekere verkoop van Huntelaar opgemaakt? Neuh, dat komt volgend jaar. En ga er maar vanuit dat alles weer tot de laatste stuiver wordt opgemaakt.
Daar ga ik in ieder geval wel vanuit. Voor een spits en twee héél goeie verdedigers, om te beginnen. En vermoedelijk ook voor de vervanger van Suarez. Die zie ik hier niet meer blijven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 18, 2009 9:30 pm

Wat is er gebeurd met de verontwaardiging dat Ajax winsten op spelers niet beschikbaar stelde om aankopen te doen. Nu is er eens een bestuur dat zegt dat het kapitaal op het veld moet staan, is het weer niet goed
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 18, 2009 9:32 pm

Zo is dat Luuk! Ik ben geen Ajax-supporter omdat de club veel geld op de bank heeft staan!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo feb 18, 2009 9:32 pm

LucaS schreef:Wat is er gebeurd met de verontwaardiging dat Ajax winsten op spelers niet beschikbaar stelde om aankopen te doen. Nu is er eens een bestuur dat zegt dat het kapitaal op het veld moet staan, is het weer niet goed
Nee het is prima, maar dan wil ik ook wat beters zien. Ik vind het dit jaar namelijk 'gewoon' weer beroerd. 34 miljoen is een hoop geld en dat zie ik er totaal niet aan af.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 18, 2009 9:40 pm

De meeste aankopen zijn prima, Sulejmani valt tegen gezien zijn transfersom. Maar ik neem aan dat het met Sulejmani en Aissati helemaal goed komt. Neem daarbij dat van Basten gericht werkt aan het beter maken van het team en dat spelers individueel een positieve ontwikkeling doormaken, en het kan niet anders of Ajax gaat na jaren eindelijk weer eens op een goed niveau terecht komen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 18, 2009 9:45 pm

Dur maakt geen een speler een positieve ontwikkeling door, en het team al helemaal niet ..

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 19, 2009 12:10 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 4:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 19, 2009 9:20 am

Inderdaad. Ik vind dat iemand die miljoenen verdient aan het voetbal het kaf van het koren moet kunnen scheiden.
Je bedoelt MvB en Sno? Laten we niet verschillende criteria gaan toepassen op trainers die in een financieel ander tijdperk leven, ook al zit er maar een jaar tussen.

Je kunt mij niet wijs maken dat een trainer het prettig vindt als zijn beste spelers vertrekken: Sneijder en Babel, met daarnaast een vertrekkende Grygera en De Mul. Een geblesseerde Davids, een Stam die niet meer wil en met tientallen miljoenen op de bank (zo'n 50 miljoen verdiend?) en de trainer zegt: Doe mij maar Colin, want dat is goedkoper dan Boakye houden (Colin was goedkoper volgens MvG). De namen die HtC noemde waren anders. Zouden die bij Ajax hebben gepast? Weet ik niet, ik volg ploegen als Espagnol niet zo, waar spelen Riera en die andere middenvelder nu?

Argumenten als "afgelopen zomer" het geld al uitgegeven, omdat je weet dat je KJH voor veel geld verkoopt, is denken dat je dankzij Sno kampioen wordt.

De "Als-verhalen" zijn nooit de sterkste, maar met droge ogen beweren dat RM ook zonder de blessure van Van Nistelrooij en wetend dat KJH niet in de CL mag spelen, wel reservespeler-KJH zouden hebben gekocht voor € 27.000.000 (hoewel als KJH vertrekt komen die bonussen dan nog?) is iets te sterk.

Offtopic (wat is de topic?) Ajax moet Barcelona toch ook nog betalen (paar mjljoen???) voor Oleguer als de CL wordt gehaald of is die clausule later geschrapt?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 19, 2009 12:59 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 19, 2009 1:04 pm

Riera speelt bij Liverpool, en Renato Augusto in de BuLi.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 19, 2009 3:41 pm

joey schreef:Riera speelt bij Liverpool, en Renato Augusto in de BuLi.
Riera had eventueel een versterking geweest (mag je aannemen als je naar Liverpool kunt) al kun je ook zeggen: Colin speelt ook in de hoogste Spaanse Liga.

Die andere naam zegt me even weinig, maar speelt hij vast in de BuLi? In dat geval had hij eventueel meer versterking geweest dan bijvoorbeeld de gratis Delorge o.i.d.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 19, 2009 3:47 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 19, 2009 7:32 pm

HtC is inderdaad een enorme kenner: hij kende de kwaliteiten van de toppers die ie naar Ajax heeft gehaald tot in detail.


Ajaxonline:


Ten Cate lovend over Rommedahl, Urzaiz en Bakircioglu
--------------------------------------------------------------------------------
22 juli 2007
Dennis Rommedahl zal de komende jaren bij Ajax met rugnummer 16 gaan spelen. Trainer Henk ten Cate is blij met zijn nieuwe aanwinst, die een aanvulling moet vormen voor de vleugelposities. "Dennis is duidelijk gehaald voor de rechterkant", licht Ten Cate toe op de website van Ajax. "Alle posities moeten dubbel bezet zijn, zeker voorin waar de spelers de meeste tikken krijgen. Achterin en op het middenveld vind ik dat we van internationaal niveau zijn, voorin hadden we te weinig mankracht."

Met de komst van Ismael Urzaiz (35) en Rommedahl hoopt Ajax dat te hebben veranderd. Ten Cate: "Dennis heeft specifieke kwaliteiten, hij is zeer dreigend in de diepte. Zeker internationaal, waar je wel eens verder naar achter gedrongen kan worden, komen er dan ruimtes. Met de komst van Dennis kunnen we variëren. Kennedy speelt meer vanuit de bal, Dennis heeft meer diepte. We moeten ook niet vergeten dat Ajax zo'n zestig wedstrijden per jaar speelt. Dan lijken twee rechteraanvallers mij geen overbodige luxe. Ik heb al vaker gezegd dat Ajax geen elf basisspelers heeft. Misschien hebben we wel achttien basisspelers nodig."

Rommedahl (29), die acht jaar lang voor PSV speelde, is blij met zijn overstap van Charlton Athletic naar Ajax. "Ik hoop voor iedereen die van Ajax houdt dat we een geweldig seizoen tegemoet gaan. Ik zal er mijn best voor doen. Ik hoop ook buiten het veld, als mens, iets toe te kunnen voegen aan de groep."

Ook over het inlijven van de veteraan Urzaiz is Ten Cate zeer te spreken. "Ik heb met Barcelona een aantal keer tegen hem gespeeld en heb dus een goed beeld van hem", aldus de trainer over de spits, die uitkwam voor onder meer Real Madrid, Espanyol, Celta de Vigo, Athletic de Bilbao en de Spaanse nationale ploeg. Ten Cate: "Hij is nog nooit kampioen geworden en dat kan hij nu met Ajax alsnog bereiken."

Bovendien verwacht Ten Cate zeer veel doelpunten van de Zweed Kennedy Bakircioglu. "Met Bakircioglu erbij zijn we in elk geval verzekerd van flink wat doelpunten", meent de oefenmeester. "Bij FC Twente scoorde hij vorig seizoen inclusief bekerduels negentien keer, ik verwacht dat hem dat ook bij ons lukt." Daarnaast verwacht Ten Cate dat sommige spelers die nu al in Amsterdam onder contract staan, vaker doel zullen treffen. "Gabri gaat normaal gesproken dit jaar meer doelpunten maken en ook van Edgar Davids verwacht ik meer goals."



En hier nog een bewijs dat Hendrik er enorrum veel kijk op heeft. Liever Luque dan Riera?? Nee hoor, geen sprake van!!

Van Ajax-USA.COM:

Ajax seal Luque deal: Spaniard pens three-year contract
25 August: On Thursday 23 August Ajax's general and technical directors, Maarten Fontein and Martin van Geel, were spotted at Schiphol Airport. They boarded a flight to Newcastle and everybody knew what they were going for. It was officially confirmed today: Albert Luque Martos, left-footed forward of Newcastle United FC, is an Ajacied. The 29 year-old Spaniard is known as injury-prone, but passed his medical without problems and will pen a three-year contract at the Amsterdam ArenA, until 30 June 2010.

Spicy detail: besides two relatively minor Spanish clubs (Levante and Betis Sevilla) the three most important major clubs that were after Luque's signature were Holland's traditional 'Big Three', Ajax, PSV and Feyenoord. Luque committed to Ajax, reportedly because the Amsterdam club offered him the by far best salary: an annual 2.2 million euros, according to press reports. The transfer fee Ajax will pay to Newcastle United has not been revealed.

Albert Luque Martos (born Terrassa, Spain, 11 March 1978) was born in Catalonia and fell in love with FC Barcelona as a young boy. He started his career on trial with Barça, but never made it to the temple that is Camp Nou. He ended up at 'Barcelona B', the Barcelona reserves who operate as an independent club in La Liga's lower divisions, but was deemed not good enough and released at the age of 19 by Barcelona's big boss... Louis van Gaal.

Real Mallorca landed Luque in 1998, but loaned him out to Málaga CF for the 1999-2000 season. It was in Málaga that his career started to take off: Luque scored 5 goals in 25 games for Málaga and returned to Mallorca. When he left the mediterranean island in the summer of 2002, he had 80 league appearances and 29 goals for Real Mallocra behind his name. His best season with Mallorca was 2000-2001: the club qualified for the preliminary stages of the Champions League and Luque's goal against Hajduk Split opened the door to the group stage.

All of this had drawn the attention of Deportivo La Coruña, who offered him a contract in the summer of 2002. Luque was not usually a starter in his first season, but managed to score 12 goals nonetheless, mostly as a sub. His 'big break' in Deportivo La Coruña's first team followed in 2003: he scored the decisive goal in the Champions League qualifier against Rosenborg. Later in the competition he also netted against PSV, Juventus and AC Milan. Luque was now a Spanish international (17 caps so far, including appearances at the 2002 World Cup and Euro 2004) and a left midfielder, left forward or striker of international reputation. After 101 league appearances and 26 goals for Deportivo La Coruña he left Spain in the summer of 2005: Newcastle United had paid no less than 9.5 million English pounds for him, the equivalent of some 14 million euros.

Luque arrived to St. James's Park as a superstar, but two years later we have to conclude that his two-year spell in England was unfortunate and unsuccesful: Luque picked up a hamstring injury in his second match for 'The Magpies' and it wasn't the only injury he would sustain in the U.K. Was his Newcastle career undermined by injuries and a lack of managerial credit, or did he simply fail to deliver? Fact is that Luque only had 21 Premiership appearances for Newcastle, in which he scored just once (on 17 April 2006, in the regional grudge game against Sunderland). He failed to score a league goal in the 2006-2007 season, but did net twice in UEFA Cup games.

Luque started the pre-season campaign with Newcastle knowing that several strikers were now ahead of him in the pecking order. His pre-season form was not bad: he notched goals in friendlies against Celtic (2x) and Juventus in his last month as a Newcastle player. Now, he's an Ajax man.

Ajax contacted Newcastle United after they had vainly attempted to sign Albert Riera of Espanyol. Is Luque Ajax's second choice? Ajax coach Henk ten Cate strongly denied this in the Dutch press last week: "Luque was actually the man we wanted, but Newcastle didn't want to talk. Then, we decided to revert to Riera. By the time that deal had fallen through Newcastle had changed their minds."

Followers of the English Premiership and Newcastle United in particular will probably soon forget about Albert Luque, and the Spanish international will probably want to forget about his spell in England. In the red and white of Ajax he will try to revive his career and return to 'Deportivo form'. He will go in training with the Ajax squad on Thursday, after the return leg against Slavia Prague, for which he is not eligible. He will be eligible for the rest of Ajax's European campaign. (MP)


Zoals gezegd: Henk heeft er echt enorm veel kijk op. Er is geen betere.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 19, 2009 7:34 pm

Dank wimpey. Weten we dat ook weer. :neutral.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 20, 2009 12:30 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2009 4:57 pm

Jöhnk schreef:Dank wimpey. Weten we dat ook weer. :neutral.gif:
Was inderdaad leuk om te lezen, ja.

Een bevestiging van hetgeen al duidelijk was: Henk the Creep begrijpt er geen kloten van. Ik hoop dat ie ons deze zomer van die luie Luque verlost, dat zou erg leuk zijn.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr feb 20, 2009 5:17 pm

Tuurlijk, hij gaat natuurlijk zeggen dat ie liever Riera had gehad en dat Luque 2de keus is :aai.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 20, 2009 5:20 pm

Ach, op deze manier is het wel zo overzichtelijk, Ray. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 20, 2009 5:31 pm

Hij had hem uberhaupt niet moeten willen. Of hij nou eerste, tweede of zesde keus was.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2009 7:47 pm

Raymon schreef:Tuurlijk, hij gaat natuurlijk zeggen dat ie liever Riera had gehad en dat Luque 2de keus is :aai.gif:
Maar dat zou betekenen dat Hendrik - geheel tegen zijn natuur in - zou liegen, Ray!! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr feb 20, 2009 9:10 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:Tuurlijk, hij gaat natuurlijk zeggen dat ie liever Riera had gehad en dat Luque 2de keus is :aai.gif:
Maar dat zou betekenen dat Hendrik - geheel tegen zijn natuur in - zou liegen, Ray!! :hypocrite.gif:
Dat zou inderdaad vreselijk zijn! Noem me 1 trainer die zegt dat ze liever een andere speler zouden hebben gecontracteerd maar dat ze het maar moeten doen met de 2de keus.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za feb 21, 2009 1:19 am

Die Wimpey toch......sneu :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za feb 21, 2009 3:26 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za feb 21, 2009 4:07 pm

Vedette-10- schreef:Toch een goed oog voor klassespelers, die Henk. Ik denk dat Luque zich heel anders had ontwikkeld als hij bleef, hij had plannen met de vallende ster.
:drecul.gif: :biggrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 21, 2009 4:32 pm

Luque is technisch gezien geen slechte voetballer. Hij heeft er alleen niet meer zoveel zin in.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie