Fitheid van de spelers

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door peter » di apr 07, 2009 8:00 pm

Met statistiek kun je juist geen ene donder. Herhaling van zetten, maar met Anita erbij halen we minder punten dan met Lindgren. Ik zou daar dus als trainer echt niets mee doen hè. Verder moet je op basis van de statistieken Cvitanich ook een basisplek geven en Urby eraf halen. Zou ik ook al niet doen. Verder vind ik nog altijd dat Oleguer er niet zoveel van kan inderdaad. Bij jou zou dat dus ook veranderen als we er tegen PSV ofzo 5 tegenkrijgen, want dan is het statistisch ook aangetoond en ben jij overtuigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Jesse » di apr 07, 2009 9:24 pm

Je kan er natuurlijk geen conclusies uit trekken omdat er veel te veel andere variabelen een rol spelen. Maar opvallend is het wel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7905
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door elliquido » vr mei 08, 2009 4:19 pm

Maduro: 'Ik voel me fitter en sterker dan ooit'

08/05/2009 14:15

'Maduro y diez más', kopte een lokale krant onlangs. Maduro en tien anderen. In zijn tweede seizoen bij Valencia is Hedwiges Maduro van tribuneklant uitgegroeid tot de enige vaste buitenlandse basiskracht.

De voormalige Ajacied, die zich al zestien maanden Valencianista mag noemen, beleeft hectische weken. Om de vierde plaats - en dus een plaats in de voorronde van de Champions League - in de resterende vier competitieduels vast te houden, moet Valencia de strijd nog aan met onder meer Real Madrid, Atlético Madrid en Villarreal.

'Dit is een beetje het walhalla voor een voetballer', beschrijft Maduro aan Voetbal International de climax van het seizoen. 'Spelen tegen Real Madrid, scoren tegen Barça (op 25 april, red.)... In december en januari speelden we tegen de complete Spaanse topdrie, allemaal in uitwedstrijden. Speel je in Camp Nou of Estadio Bernabéu waar 80 duizend man je uitfluiten. Aan die ambiance ben ik nu wel gewend.'

Plaatsing voor de Champions League zou de bekroning zijn op een voor Maduro knotsgek verlopen seizoen. Ver teruggeworpen na de komst van de trainer Unai Emery, de permanente opvolger van Ronald Koeman, begon hij aan zijn Spaans avontuur.

Maduro: 'Ik kreeg aanvankelijk weinig speeltijd, maar ik was ervan overtuigd dat mijn kans zou komen. Daarom bleef ik gefocust. In die periode heb ik extra trainingen afgewerkt, heb ik gewerkt aan mijn startsnelheid, heb ik veel in het krachthonk gezeten. Ik merk dat ik daar nu veel profijt van heb; ik voel me fitter en sterker dan ooit tevoren.'

Dat Maduro deze jaargang is uitgegroeid tot een vaste waarde bij de zesvoudige landskampioen, lijkt velen te ontgaan. Gerekend vanaf januari, een ruime maand na zijn rentree in de hoofdmacht, startte Maduro in dertien van de zeventien duels in de basis.

Maduro: 'Af en toe heb ik echt het idee dat in Nederland niemand het over mij heeft. Zo normaal is het toch niet dat ik bij zo'n grote club wekelijks speel? Onlangs wees iemand mij erop dat ik vaak de enige buitenlander in de basis ben. Dat geeft een heel bijzonder gevoel. Valencia is nog steeds écht Spaans. De topteams Barcelona, Real Madrid en eigenlijk ook Sevilla stellen veel buitenlandse voetballers op.'

Centraal in de achterhoede heeft Maduro zijn plaats gevonden. De speler die bij Ajax en het Nederlands elftal furore maakte als defensieve middenvelder, heeft er niet echt bij stilgestaan. 'Ja, inmiddels is dat wel mijn beste positie', zegt Maduro. 'Lange tijd zag ik voor mijzelf een rol weggelegd op het middenveld. Maar op een gegeven moment speelde ik zo consequent in het centrum van de defensie, dat ik het als mijn vaste positie ben gaan zien.'
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door LucaS » vr mei 08, 2009 4:21 pm

Tja, jammer dat hij wegmoest bij Ajax.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Daily Blind » vr mei 08, 2009 5:03 pm

LucaS schreef:Tja, jammer dat hij wegmoest bij Ajax.
Bij Ajax was hij nooit de speler geworden die hij nu is.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Vedette-10- » vr mei 08, 2009 5:05 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Daily Blind » vr mei 08, 2009 5:07 pm

Vedette-10- schreef:Hij kan niet zo goed worden bij Ajax. Dat is toch triest?
Ja idd dat heeft deels te maken met het niveau van de eredivisie en zijn teamgenoten bij AJAX. Maar nog meer heeft het te maken met de onprofessionele begeleiding binnen AJAX. Weinig tot geen krachttraining, spelers mogen hun eigen gang een beetje gaan.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12930
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Liberty » vr mei 08, 2009 6:48 pm

Je zou je als speler ook een beetje professioneler kunnen gedragen en zelf het krachthonk in kunnen gaan.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Daily Blind » vr mei 08, 2009 7:00 pm

Liberty schreef:Je zou je als speler ook een beetje professioneler kunnen gedragen en zelf het krachthonk in kunnen gaan.

Klopt, maar ik vind dat het basis moet zijn van het trainings programma.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12930
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Liberty » vr mei 08, 2009 7:07 pm

Dat kan zijn, maar spelers mogen best wel wat zelfinitiatief tonen. Misschien dat ze bij Ajax de valse hoop hebben gehad dat spelers dat zouden doen.
Tijd voor iets nieuws.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door FlaFlu » vr mei 08, 2009 7:21 pm

Zlatan Son of God schreef:
LucaS schreef:Tja, jammer dat hij wegmoest bij Ajax.
Bij Ajax was hij nooit de speler geworden die hij nu is.
Maar dat is natuurlijk nooit een reden om een prima jeugdspeler weg te sturen. Dat is voor Ajax geen oplossing. De oplossing ligt in het verbeteren van de randvoorwaarden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Fitheid van de spelers

Bericht door Aristides » vr mei 08, 2009 10:41 pm

Maar dat is natuurlijk nooit een reden om een prima jeugdspeler weg te sturen. Dat is voor Ajax geen oplossing. De oplossing ligt in het verbeteren van de randvoorwaarden.
Maduro was 22 toen hij Ajax verliet, geen jeugdspeler meer! In de huidige selectie zijn volgens mij Vertonghen en Suarez 22, wie noemt hen jeugdspeler? Van hen wordt verwacht dat ze Ajax dragen!

Maduro zat op een dood spoor bij Ajax, maakte steeds dezelfde fouten (achter zijn rug weg laten lopen, de duels vermijden/verliezen, alles in één tempo) hij was wel jeugdspeler van het jaar! Wat gaat er dan fout? Alles gaat dan fout bij Ajax! Welke coach wees hem op krachttraining, want daar heeft hij het over, welke trainer wees hem op extra oefeningen? Niet één! Ajax traint zoals er jaren geleden werd getraind.

In de A-jeugd zie je bij Ajax de talenten (al jaren) vastlopen in hun ontwikkeling, Ajax laat rustig John Goossens (uitblinker op het WK onder zeventien) een paar jaar aanmodderen in Jong Ajax, niets uitlenen als hij daar een jaar in heeft gespeeld; waar zie je bij hem de fysieke ontwikkeling? Jeffrey Sarpong wordt bij het grof vuil gezet? Vurnon Anita mislukt op de linkerflank, maar door gebrek aan alternatieven mag hij het ook op zijn favoriete rechterkant proberen, een wereld van verschil. De jeugdopleiding van Ajax heeft niets te maken met Ajax 1???????????

Maduro heeft ingezien dat hij het bij Valencia niet zou redden, als hij op de Ajax-manier verder ging, hij heeft ingezien dat krachttraining, extra oefeningen voor een sterkere speler kunnen zorgen (en natuurlijk extra voeding/pillen), bij Ajax ziet niemand dat, Ajax leeft ook wat dat betreft in het (verre) verleden.

In het moderne voetbal gaat het om fitheid, die fractie van een seconde; hoe is het mogelijk dat een team dat voor een paar finales staat zo zwak presteert? Zullen ze het bij Ajax ooit zien? Voetbal is niet alleen "balletje hooghouden". Maduro heeft het blijkbaar ingezien, ik vrees dat bij Ajax "het kwartje nog niet is gevallen".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie