Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door 999 » wo apr 29, 2009 12:07 pm

Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

De naam Frank Rijkaard wordt al maanden gelinkt aan diverse topclubs in Europa, maar het ziet er naar uit dat er over een paar weken duidelijkheid komt over de toekomst van de voormalige trainer van het Nederlands elftal, Sparta Rotterdam en Barcelona.

Perry Overeem, de zaakwaarnemer van Rijkaard, sluit niet uit dat de 46-jarige coach binnen nu en een paar weken een nieuwe werkgever heeft. 'Daarbij staan we open voor alle serieuze aanbiedingen, maar Frank heeft uiteraard wel zijn voorkeuren', zegt Overeem tegen Voetbal International. 'Het liefst gaat hij volgend seizoen aan de slag bij een club uit de Serie A of de Premier League. Die competities genieten zijn voorkeur.'

Ook Overeem weet dat Rijkaard al een tijdje wordt gelinkt aan
AC Milan, maar de zaakwaarnemer heeft nog niets concreets vernomen van de Italiaanse grootmacht. Overeem: 'Wel heeft Milan inmiddels bevestigd dat Frank voor komend seizoen een potentiële opvolger is wanneer trainer Carlo Ancelotti vertrekt.'

Ancelotti, tussen 1988 en 1993 ploeggenoot van Rijkaard bij
AC Milan, staat nog tot medio 2010 onder contract bij de Rossoneri. Toch lijkt alles erop te wijzen dat de club na deze jaargang zal breken met de oefenmeester, die al sinds 2001 de sportieve leiding heeft bij de club. Milan won in 2007 weliswaar nog de Champions League, maar kroonde zich in 2004 voor het laatst tot landskampioen.

Over de logische link tussen Rijkaard en AC Milan zegt Overeem: 'Natuurlijk speelt het mee dat Frank een verleden heeft in Milaan en dat hij als trainer inmiddels een aardig cv heeft opgebouwd. Maar dat betekent niet automatisch dat hij zomaar blind voor Milan zal kiezen. Ik ken de club goed, heb er als zaakwaarnemer van Marco van Basten al jaren goede contacten. Ik weet dat er bij Milan wel het nodige moet gebeuren. De verouderde selectie is aan vernieuwing toe.'

Officieel contact van AC Milan of andere clubs is er dus nog niet geweest voor Rijkaard. De belangstelling zit volgens Overeem voornamelijk nog in het tussenpersonencircuit. 'Dat is eigenlijk al veel langer het geval. Zo werd Frank door enkele kleine landen gepolst voor de functie van bondscoach en was er belangstelling uit Oekraïne en Rusland. Maar dat is niet wat Frank wil', aldus Overeem.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Michael_B » zo mei 03, 2009 9:18 am

VOlgens Telegraaf is Frenk in beeld bij AZ :drecul.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 10:05 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door 666 » wo mei 06, 2009 5:12 pm

Misschien valt ie wel te strikken voor de vacature bij Ajax?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 6:11 pm

Zullen we dat niet doen? Niet weer een oud speler hoor. Rijkaard heeft het alleen goed gedaan met de luxe paarden uit Barcelona. Bij Sparta was het niet best en met het nederlands elftal heeft hij het ook niet bijzonder goed gedaan.

Rijkaard zal zeker kwaliteiten hebben. Hij lijkt me erg sterk in het verzorgen van een goede sfeer en het bewaren van rust. Maar wij hebben een ervaren vakman nodig die van de grond af een elftal gaat bouwen. Rijkaard heeft daar 0,0 ervaring mee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Kowalczyk » wo mei 06, 2009 6:13 pm

Niet doen, Ajax... Niet doen...

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door brigade zuid » wo mei 06, 2009 6:18 pm

„Het is weer echt onze bedoeling om een coach voor de lange termijn aan te stellen”, benadrukte Van den Boog. „Iemand die Ajax goed kent en hier lang wil blijven.”
Nee he.. daar gaan we weer..

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door 666 » wo mei 06, 2009 6:42 pm

Er zijn maar weinig coaches in staat om te zien waar ze zelf tekortkomen en vervolgens en assistent zoeken die ze op die punten aanvult.

Een goede coach en een goede trainer in één persoon is lastig, maar het kan natuurlijk heel goed door twee mensen worden ingevuld. Met Rijkaard zouden we een goede coach hebben, en dan hoeft er alleen nog maar een goede trainer bij.

Rijkaard weet dat ie een goede ervaren veldtrainer als tegenpool van zichzelf binnen moet halen i.p.v. zich met jaknikkers en meelopers te omringen.
Marillion schreef:Maar wij hebben een ervaren vakman nodig die van de grond af een elftal gaat bouwen. Rijkaard heeft daar 0,0 ervaring mee.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Duke » wo mei 06, 2009 7:12 pm

Maar ja, vind maar eens een tweede Henk ten Cate. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 7:17 pm

Marillion schreef:Zullen we dat niet doen? Niet weer een oud speler hoor. Rijkaard heeft het alleen goed gedaan met de luxe paarden uit Barcelona. Bij Sparta was het niet best en met het nederlands elftal heeft hij het ook niet bijzonder goed gedaan.
:baaa.gif:

Ik heb nooit zo'n sterk voetballend Nederlands elftal meegemaakt als in 2000. Het enige wat erop aan te merken viel was dat zijn wissels niet sterk waren. (Ja, en dat de penalty's er niet in gingen.)

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Cluijffert » wo mei 06, 2009 7:26 pm

Tja, MvB zijn kunde werd gebaseerd op kwalificaties met zeer slecht voetbal en 2 geweldig matches tijdens de EC.
Dus of de management van de Holland team nu iets over Rijkaard kwaliteiten zegt, ik vraag me af.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 7:29 pm

Dat vraag ik me ook af, maar ik vind wel dat hij het uitstekend heeft gedaan als bondscoach.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 7:32 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:Zullen we dat niet doen? Niet weer een oud speler hoor. Rijkaard heeft het alleen goed gedaan met de luxe paarden uit Barcelona. Bij Sparta was het niet best en met het nederlands elftal heeft hij het ook niet bijzonder goed gedaan.
:baaa.gif:

Ik heb nooit zo'n sterk voetballend Nederlands elftal meegemaakt als in 2000. Het enige wat erop aan te merken viel was dat zijn wissels niet sterk waren. (Ja, en dat de penalty's er niet in gingen.)
Kijk ook nog even naar de groep die er toen stond. Ik denk dat ik ook best op de bank had kunnen zitten. Ok, beetje overdreven misschien. Rijkaard is, zo van buitenaf, bijzonder geschikt om een goede sfeer te krijgen en spelers vertrouwen te geven. Maar die jongens hoefde hij, net als bij Barcelona, niet te leren hoe ze moeten voetballen. En dat moet bij Ajax wel gebeuren.

Wat in de kantlijn bij mij ook meespeelt is dat ik niet graag club iconen zie afbranden. Met Blind en Van Basten heb ik mijn portie wat dat betreft wel weer gehad. Hoewel hun verleden als speler uiteraard nooit vergeten zal worden.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 7:39 pm

Marillion schreef:Kijk ook nog even naar de groep die er toen stond. Ik denk dat ik ook best op de bank had kunnen zitten.
Misschien, maar LVG deed het met dezelfde selectie (-Bergkamp) bijzonder slecht.
Rijkaard is, zo van buitenaf, bijzonder geschikt om een goede sfeer te krijgen en spelers vertrouwen te geven. Maar die jongens hoefde hij, net als bij Barcelona, niet te leren hoe ze moeten voetballen. En dat moet bij Ajax wel gebeuren.
Vergis je niet, Barcelona was een club in diepe crisis toen hij daar arriveerde. Dat wordt vaak vergeten. Het eerste halfjaar verliep ook bijzonder stroef, maar na de winterstop begon het opeens te lopen. Hij heeft de boel daar zeer zeker vanaf de grond opgebouwd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 7:44 pm

Omdat Louis geen bondscoach is. Die gaat dan hard trainen, werken aan positiespel, fitheid testen. Dat is uitstekend als je dagelijks bij een club werkt maar als bondscoach moet je gewoon de sfeer bewaken. Clubcoach of bondscoach is een compleet andere wereld.

En bij Barcelona is er inderdaad wel wat opgebouwd maar toch op een ander niveau. Ik denk echt dat sfeer en vertrouwen daar belangrijker zijn. Nu is dat bij Ajax ook belangrijk, maar die van ons moeten eerst leren om fatsoenlijk te voetballen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Jöhnk » wo mei 06, 2009 8:18 pm

Maar je zult het met me eens zijn dat Barcelona onder Rijkaard (en nu ook onder Guardiola) anders voetbalt dan bijv Chelsea of Liverpool. Dat komt imo niet alleen door goede sfeer of goede voetballers, want die heb je elders ook. Dat is vakmanschap, lijkt me.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 8:29 pm

Dat is wel waar. Al hebben ze natuurlijk ook wel een ander type spelers in huis.

Ik wil Rijkaard ook niet wegzetten als prutser hoor. Ik denk alleen niet dat hij een selectie van het niveau Ajax beter kan maken. Stapje hoger is beter geschikt voor hem. Misschien dat Van Basten het op dat niveau ook wel beter zou doen. Maar dat is weer een heel ander verhaal (waar we nooit achter zullen komen).
Nil volentibus arduum

talk back
Berichten: 157
Lid geworden op: do sep 25, 2003 12:45 pm

Re: Rijkaard wil in Italië of Engeland aan de slag

Bericht door talk back » za mei 09, 2009 10:49 pm

Denk Rijkaard en Neeskens bij Ajax, Co en Nijholt naar AZ.
He Ko, zag je gisteren nog op de foto gezet worden voor de Arena in je ajaxshirt.

Plaats reactie