Ajax en Aegon steunen Haiti

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Protea
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 16, 2010 12:46 pm

Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Protea » zo jan 17, 2010 1:09 pm

15 januari 2010
Ajax en Aegon hebben een financiële bijdrage geleverd aan Haïti. Vanuit de spelersgroep van Ajax werd drieduizend euro gedoneerd. Ajax verdubbelde dat bedrag naar zesduizend euro en hoofdsponsor Aegon verdubbelt dat bedrag weer, zodat er in totaal twaalfduizend euro beschikbaar komt voor de hulporganisaties.
De stichting Haïti-contact organiseert voor zaterdagmiddag een grote bijeenkomst in de Amsterdam ArenA voor Haïtanen uit Nederland en België. De Amsterdam ArenA faciliteert de hele bijeenkomst en Maison Van den Boer heeft de catering belangeloos op zich genomen. Ook Ajax is bij de organisatie betrokken.

Onder de aanwezigen zullen ook minister Koenders van ontwikkelingssamenwerking en burgemeester van Amsterdam Job Cohen zijn. De bijeenkomst is om 14.00 uur in de Staatsloterijzaal, bereikbaar via hoofdingang E. Parkeren kan in het Transferium. Wie met het openbaar vervoer komt, stapt uit bij Amsterdam Bijlmer ArenA.

De samenwerkende hulporganisaties hebben giro 555 opengesteld voor donaties.
Ajax.nl
Gelukkig is de selectie groot, anders loopt dat wel erg in de papieren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door peter » zo jan 17, 2010 1:21 pm

Welkom Protea. Iets dergelijks werd ook al in het debat opgevoerd, maar ik vind niet dat Ajax dit naar de media hoeft te brengen. Zo'n denderend bedrag is het niet en houdt dat gewoon lekker privé.

Protea
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 16, 2010 12:46 pm

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Protea » zo jan 17, 2010 1:22 pm

Sorry, ik had het nog nergens gelezen. Ik ben al lange tijd passief bezoeker van het forum, en vond dit bericht zo schaamteloos dat het toch genoemd moest worden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door joey » ma jan 18, 2010 1:00 pm

Het is wel erg weinig, ja. Je kunt zien dat we krap zitten. :smallgrin.gif: :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door beelzebub » ma jan 18, 2010 2:20 pm

Misschien is dat net wat ze in hun portemonnee hadden zitten. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Thijs » ma jan 18, 2010 3:44 pm

Ik lees wel overal dat men het schandalig vindt dat Ajax dit in een persbericht naar buiten durft te brengen.

Er is géén persbericht naar buiten gebracht, het stond gewoon in een media-nieuwsbrief die elke vrijdag (al jarenlang) naar alle mediarelaties wordt verstuurd. Daar staat onder meer ook in hoe je als media je kunt accrediteren voor wedstrijden van Ajax, hoe laat Ajax traint etc. Als er iets is wat op dat moment van enige nieuwswaarde is, wordt dat erbij gezet. Zo ook de bijeenkomst in de ArenA die een dag later zou plaatsvinden, en waar geld op werd gehaald voor Haïti. Meer media-aandacht zou ook meer opbrengsten voor de actie kunnen betekenen.

Ajax/Aegon gooit 12.000 euro in de pot, nou prima. Weten wij veel hoeveel sommige spelers nog apart hebben gegeven? Er wordt gewoon wat georganiseerd, Ajax hóeft het niet te doen hoor. Vanuit Eindhoven of Rotterdam hebben we nog helemaal niks gehoord, geen donatie vanuit de spelersgroep en al helemaal geen inzamelingsactie.

Er wordt nu weer een beeld gecreëerd van een 'gierige Jodenclub', die altijd alleen maar gul willen zijn als ze daarmee weer méér geld kunnen verdienen. Weten jullie hoeveel Ajax doet voor stiching Kika, of Doe Een Wens, of kijk anders zelf even op http://www.ajax.nl/De-Club/Ajax-in-de-M ... apstad.htm

En daar word ik dus zo moe van he, het is ook echt nóóit goed wat Ajax doet. Misschien kunnen we net als alle andere voetbalclubs bij de volgende ramp maar het geld in onze zak houden, dan krijgen we dat gezeik ook niet?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Harm » ma jan 18, 2010 8:20 pm

Het kan ook zo zijn dat andere voetbalclubs wel iets hebben gedoneerd/ georganiseerd zonder dat het in de pers is verschenen.

Protea
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 16, 2010 12:46 pm

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Protea » ma jan 18, 2010 9:57 pm

Thijs schreef:
Er is géén persbericht naar buiten gebracht, het stond gewoon in een media-nieuwsbrief die elke vrijdag (al jarenlang) naar alle mediarelaties wordt verstuurd.
Ajax/Aegon gooit 12.000 euro in de pot, nou prima. Weten wij veel hoeveel sommige spelers nog apart hebben gegeven? Er wordt gewoon wat georganiseerd, Ajax hóeft het niet te doen hoor. Vanuit Eindhoven of Rotterdam hebben we nog helemaal niks gehoord, geen donatie vanuit de spelersgroep en al helemaal geen inzamelingsactie.
Het staat pontificaal op Ajax.nl met het onderwerk als exacte kop. Er staat zelfs exact beschreven hoe het bedrag is opgebouwd. Als er geen marketing doel achterzit, dan vraag ik me af waarom het zo expliciet vermeld moet worden.
Wetende dat de voetbalsalarissen sterk bekritiseerd worden, kun je er van op aan dat dit soort "fooien" belachelijk gemaakt gaan worden.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door M.. » ma jan 18, 2010 10:29 pm

Wanneer had jij het wel voldoende gevonden? Hadden ze eerst een enquete moeten houden hoeveel de selectie zou moeten geven?

Protea
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 16, 2010 12:46 pm

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Protea » ma jan 18, 2010 11:02 pm

Ik vind het prima als ze per persoon 10 euro hadden geschonken, dat is mijn zaak niet. Breng je dit echter onder de aandacht, dan kun je er van op aan dat er gekeken wordt naar het totaal bedrag per persoon dat overgemaakt wordt. Als je dat vervolgens afzet tegen wat men per uur verdient, dan kun je erop wachten dat dit "nieuws" enigszins cynisch wordt ontvangen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Thijs » di jan 19, 2010 12:25 am

Protea schreef:Het staat pontificaal op Ajax.nl met het onderwerk als exacte kop. Er staat zelfs exact beschreven hoe het bedrag is opgebouwd. Als er geen marketing doel achterzit, dan vraag ik me af waarom het zo expliciet vermeld moet worden.
Wetende dat de voetbalsalarissen sterk bekritiseerd worden, kun je er van op aan dat dit soort "fooien" belachelijk gemaakt gaan worden.
Tsja, met de 3FM-request wordt toch ook elk bedrag letterlijk genoemd en staat toch ook elk bedrijf vooraan met een cheque? Daar heb ik nog nooit iemand over horen zeuren.

Er liggen een eindje verderop tienduizenden lijken onder het puin en het enige waar 'de Nederlander' zich druk om maakt is de hoogte van het bedrag wat iemand anders geeft. Er gaan ook elk jaar tienduizenden mensen dood van de honger, of aan enge ziektes. Die mensen kunnen we ook helpen, en daar hoor je ook nooit wat van, en 99,9% van de rijke bevolking dénkt er al niet eens aan.

"Pontificaal op de website", nounou, het is me wel een misdaad zeg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door joey » di jan 19, 2010 10:40 am

Ik begrijp dat Slop adoptiekinderen uit Haïti heeft en dat hij dus het initiatief heeft genomen tot die inzameling. Vandaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Duke » di jan 19, 2010 12:34 pm

Vandaar wat? Vandaar dat de spelers maar zo'n klein bedrag gaven? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door LucaS » di jan 19, 2010 12:36 pm

Ach, ze geven tenminste wat. Als iedereen dat nou zou doen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door joey » di jan 19, 2010 1:04 pm

Vandaar dat Ajax überhaupt iets geeft. Daar heeft Slop moeite voor gedaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Lionel » di jan 19, 2010 1:30 pm

Die spelers hoeven toch niet alles via hun werk te doen? Ze kunnen toch ook gewoon op giro 555 storten ofzo? Ik heb ook maar 5 euro gedoneerd via mijn werk omdat ik ook al had gestort op giro 555.

Laat lekker iedereen zelf bepalen hoeveel ze willen storten!!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Bert » di jan 19, 2010 1:44 pm

Hoeveel hebben alle criticasters hier eigenlijk gestort?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Thijs » di jan 19, 2010 2:07 pm

joey schreef:Ik begrijp dat Slop adoptiekinderen uit Haïti heeft en dat hij dus het initiatief heeft genomen tot die inzameling. Vandaar.
Ik wist wel dat Slop adoptiekinderen heeft maar niet dat ze ook uit Haïti kwamen. Hij is ze wel altijd met z'n vrouw op gaan halen in het land van herkomst (Haïti dus) dus dan begrijp ik wel dat je al veel meer betrokken bent dan wij die het alleen maar op tv zien.

Het verhaal doet me een beetje denken aan een zwerver die je 50 cent geeft en die daarna begint te zeiken of je niet nóg es 50 cent kunt geven. Één keer gedaan, meteen spijt, en nooit meer wat aan die gasten gegeven. Met dat verschil dat de nabestaanden ongetwijfeld blij zullen zijn met elke euro die ze krijgen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door joey » di jan 19, 2010 2:16 pm

Zeker waar, Thijs. Alle beetjes helpen.

Ik schreef het meer ter verduidelijking. Zodat we weten hoe die inzameling binnen Ajax op gang gekomen is.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Jeroen126 » di jan 19, 2010 10:13 pm

Mannschaft schenkt Haïti 150.000 euro, Bayern zelfs één miljoen

Het Duitse nationale elftal heeft 150.000 euro geschonken aan Haïti, zo maakte aanvoerder Michael Ballack dinsdag op de Duitse televisiezender ZDF bekend. "Wie deze grenzeloze ellende in Haïti op de televisie of in de kranten heeft gevolgd, kan niet werkeloos toezien”, zei de Chelsea-middenvelder.

Ballack maakte een belrondje langs zijn collega-internationals en ook de trainers en manager hebben bijgedragen. De FIFA beloofde ook een bijdrage te storten voor de slachtoffers van de verwoestende aardbeving op het eiland. Vice-president Jack Warner liet dinsdag weten dat de wereldvoetbalbond 175.000 euro schenkt.

Bayern München schenkt, mede dankzij een financiële bijdrage van sponsoren als Audi en Volkswagen, minimaal één miljoen euro. Komende zomer speelt de ploeg van Louis van Gaal een oefenduel tegen Vfl Wolfsburg. De opbrengsten daarvan gaan ook naar het getroffen land. Onder de slachtoffers van de natuurramp zouden ook een aantal spelers van het nationale elftal van Haïti zijn.

Protea
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 16, 2010 12:46 pm

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Protea » di jan 19, 2010 10:36 pm

Door het verschil in uitzendrechten kun je deze concurrentieslag ook al niet meer aan. ;)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Duke » di jan 19, 2010 10:45 pm

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door 666 » di jan 19, 2010 10:45 pm

De werknemer bij ajax.nl die dit stukje heeft geschreven heeft prutswerk afgeleverd. Als je zo'n verhaal schrijft, doe het dan goed.

Kop: "Ajax werkt mee aan Haiti-bijeenkomst in Amsterdam Arena."

Vervolgens begin je je verhaal met de bijeenkomst die bij Ajax in het stadion wordt georganiseerd en zet je de twee zinnen over de donatie van spelers en sponsors in een bijzin in de tweede paragraaf met direct daarna het gironummer waar de lezer zelf een donatie naartoe kan sturen.

Je hoeft maar erg weinig aan de tekst te sleutelen om de boodschap anders te laten klinken en dit soort discussies te voorkomen. De volgorde veranderen was in dit geval al voldoende geweest.
ajax.nl schreef:Ajax en AEGON steunen Haïti

Ajax en AEGON hebben een financiële bijdrage geleverd aan Haïti. Vanuit de spelersgroep van Ajax werd drieduizend euro gedoneerd. Ajax verdubbelde dat bedrag naar zesduizend euro en hoofdsponsor AEGON verdubbelt dat bedrag weer, zodat er in totaal twaalfduizend euro beschikbaar komt voor de hulporganisaties.
De stichting Haïti-contact organiseert voor zaterdagmiddag een grote bijeenkomst in de Amsterdam ArenA voor Haïtanen uit Nederland en België. De Amsterdam ArenA faciliteert de hele bijeenkomst en Maison Van den Boer heeft de catering belangeloos op zich genomen. Ook Ajax is bij de organisatie betrokken.

Onder de aanwezigen zullen ook minister Koenders van ontwikkelingssamenwerking en burgemeester van Amsterdam Job Cohen zijn. De bijeenkomst is om 14.00 uur in de Staatsloterijzaal, bereikbaar via hoofdingang E. Parkeren kan in het Transferium. Wie met het openbaar vervoer komt, stapt uit bij Amsterdam Bijlmer ArenA.

De samenwerkende hulporganisaties hebben giro 555 opengesteld voor donaties.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Lionel » wo jan 20, 2010 9:37 am

Jeroennaarbeneden schreef:
Mannschaft schenkt Haïti 150.000 euro, Bayern zelfs één miljoen

Het Duitse nationale elftal heeft 150.000 euro geschonken aan Haïti, zo maakte aanvoerder Michael Ballack dinsdag op de Duitse televisiezender ZDF bekend. "Wie deze grenzeloze ellende in Haïti op de televisie of in de kranten heeft gevolgd, kan niet werkeloos toezien”, zei de Chelsea-middenvelder.

Ballack maakte een belrondje langs zijn collega-internationals en ook de trainers en manager hebben bijgedragen. De FIFA beloofde ook een bijdrage te storten voor de slachtoffers van de verwoestende aardbeving op het eiland. Vice-president Jack Warner liet dinsdag weten dat de wereldvoetbalbond 175.000 euro schenkt.

Bayern München schenkt, mede dankzij een financiële bijdrage van sponsoren als Audi en Volkswagen, minimaal één miljoen euro. Komende zomer speelt de ploeg van Louis van Gaal een oefenduel tegen Vfl Wolfsburg. De opbrengsten daarvan gaan ook naar het getroffen land. Onder de slachtoffers van de natuurramp zouden ook een aantal spelers van het nationale elftal van Haïti zijn.
Audi en Volkswagen sponsoren ook een bedrag he!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax en Aegon steunen Haiti

Bericht door Harm » wo jan 20, 2010 9:45 am

Aegon toch ook. :hypocrite.gif:

Plaats reactie