Voetbal International (TV)

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Voetbal International (TV)

Bericht door Kowalczyk » ma okt 24, 2011 10:28 am

Ik zie hier nog geen topic voor Voetbal International, de trotse winnaar van de Televizierring 2011. Wel een ouwe topic over Voetbal Insite, maar zo heet het programma al sinds 2008 niet meer.

Anyway: hier dus alles over Derksen, Genée, Gijp, met hun olijke zin en onzin.

Ik trap af. ‎'t Is namelijk maandagochtend, dus er is een nieuwe Balgevoel-column op NU Sport.nl. Deze week gaat 'ie over VI, de Televizierring, Linda de Mol en Mies Bouwman. De winst van VI was ónze winst: de winst voor de jongens van het foebal.

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Duke » ma okt 24, 2011 10:37 am

Dan heb je deze topic over het hoofd gezien: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 2#p1110782

Overigens was Mies 'verbijsterd':
Verbijsterde Mies: Dat moet volgend jaar anders gaan

'Verbijsterd' was ze toen ze vrijdagavond de naam Voetbal International(VI) van haar briefje las. In een vol Carré maakte Mies Bouwman de verrassende winnaar van Nederlands belangrijkste televisieprijs, de Televizier Ring, bekend. Zo verbazingwekkend dat de 81-jarige televisie-icoon 'de heren van de organisatie' na afloop aanraadde 'eens goed na te denken' over de volgende editie van de prijzenshow.

'Ik wil niet zeggen dat er met de winst van VI iets mis is gegaan, want ik gun het die de jongens graag, maar wonderlijk is het wel. Bouwman zegt in het AD 'niet te begrijpen hoe het kan dat The Voice of Holland met zulke hoge kijkcijfers de prijs niet heeft gewonnen'.

'Die sms-stemming is natuurlijk een modern fenomeen, maar of het werkt is de vraag. Ik zou zeggen: ga met elkaar om de tafel en zorg dat er volgend jaar weer een voor iedereen begrijpelijke winnaar komt.'

De drievoudig winnares van de Ring kreeg bijval van tv-kenner Bert van der Veer. Hij vindt dat met de winst van VI de Televizier Ring als geloofwaardige prijs is begraven.

Het prestigieuze evenement is verworden tot een belspelletje waarbij het erom gaat wie de meeste troepen mobiliseert, aldus Van der Veer. 'Niet de kwaliteit, maar de lobby telt. Wie wil, mag zelfs 35 keer stemmen en dat vinden die proteststemmers van VI vast mooi. Er moet daarom iets aan de opzet en procedure worden veranderd. In deze vorm is de Televizier Ring failliet.'

In de wandelgangen van Carré meldde AVRO-directrice Willemijn Maas open te staan om over een andere opzet te spreken.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Thijs » ma okt 24, 2011 10:44 am

Het was inderdaad 'onze' winst, de winst van mannen die gewoon naar voetbal willen kijken en grappen willen maken!

Een lekkere 'in your face' tegenover die ontzettende homo's als Jan Kooijemans en andere slappe metro-losers met hun neppe gedrag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Kowalczyk » ma okt 24, 2011 10:45 am

Da's een beetje jammer, Mies... Maar in de uitzending vond ik haar klasse.

Bert van der Veer ook nog boos! Mooier krijg je het niet.

Al dat volk op de kast dat meent dat de Televizierring een verkapte kijkcijferprijs hoort te zijn... Schitterend.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Thijs » ma okt 24, 2011 10:46 am

The Voice is trouwens het zoveelste dertien-in-een-dozijn-talentenjachtje van niks. Het zegt genoeg dat een programma met 3,5 miljoen kijkers dan niet eens kan winnen van een programma waar net 500.000 man naar kijken.

En die Bert van der Veer is ook een zuurpruim zeg, haha.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Cruijff » ma okt 24, 2011 10:49 am

Weer een ouderwetse prachtcolumn Ko! Dit was inderdaad iets om je echt bij te verkneukelen!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Kowalczyk » ma okt 24, 2011 11:15 am

Thx!

Het is echt prachtig, net als dat verongelijkte gezever over het Songfestival. 'Onze' inzending is het ene jaar nog slechter dan het andere, maar elk jaar neemt Nederland het allemaal weer bloedserieus... tót er weer een 'Oostblokland' wint of Turkije in elk West-Europees land veel 'televotes' krijgt omdat nu eenmaal overal veel Turken wonen. Dan gaan we lopen mopperen dat er zo geen lol meer aan is, en dat het Songfestival failliet is, et cetera.

Totdat Nederland weer eens een keer een goed liedje instuurt, en goed scoort. Dan zeggen al die stemmen natuurlijk weer wél iets.

In dat soort gevallen zie je hoe kinderachtig mensen zijn. Van zo'n Linda de Mol valt het me echt tegen; die had ik toch wat groter ingeschat. "Een domper op de feestvreugde..." Ach mens, kom op.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door peter » ma okt 24, 2011 11:16 am

Hoort niet helemaal thuis hier, want het heeft niet zo veul met Ajax te maken, maar ik laat hem voorlopig wel even staan.

De TV-ring stelt voor mij helemaal niets voor. De echt goede televisie wint toch niet. Het zijn de blockbusters die winnen en waar dus ook half Nederland naar kijkt. Met alle respect, maar ik vind dat over het algemeen erg platte TV. Uitgemolken concepten met populaire TV-gezichten. Als vervolgens VI wint, dan vind ik dat wel weer komisch. Pretentieloze voetbalpraat waar iedere voetballiefhebber om kan lachen. Niet te serieus nemen, maar gewoon lekker slap ouwehoeren. En dat wint dan van al die programma's die zich oh zo serieus nemen. Best wel geniaal. Het zou alleen nog een tikkie mooier zijn als een echt goed programma eens zou winnen. Gewoon iets met klasse zonder dat er veel mensen naar kijken. Een verdomd goede documentaireserie ofzo. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ze alleen ook zo niet kan opnoemen. Iets van Holland Doc ofzo. Theroux mag natuurlijk niet meedingen, maar zoiets dus....

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Thijs » ma okt 24, 2011 12:00 pm

Vanavond Bert van der Veer samen met Genee&Derksen bij Pauw en Witteman. Dat moet ik zien. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Kowalczyk » ma okt 24, 2011 12:10 pm

Thijs schreef:Vanavond Bert van der Veer samen met Genee&Derksen bij Pauw en Witteman. Dat moet ik zien. :smallgrin.gif:
Dat wordt natuurlijk lachen, maar ik zou hebben bedankt, wanneer ik in de schoenen van Genée of Derksen had gestaan. Nooit in discussie gaan met criticasters. Die moet je gewoon laten beweren wat ze willen beweren.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Ride » ma okt 24, 2011 1:06 pm

Kowalczyk schreef:
Thijs schreef:Vanavond Bert van der Veer samen met Genee&Derksen bij Pauw en Witteman. Dat moet ik zien. :smallgrin.gif:
Dat wordt natuurlijk lachen, maar ik zou hebben bedankt, wanneer ik in de schoenen van Genée of Derksen had gestaan. Nooit in discussie gaan met criticasters. Die moet je gewoon laten beweren wat ze willen beweren.

K.
Nou.. vergis je niet in Johan.. hier gaat hij van smullen en Bert gaat spijt krijgen :drecul.gif:

Geinige Column alleen Mies moet niet miepen.

Televizierring is van de kijkers..
Vakkie 129

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Cruijff » ma okt 24, 2011 2:16 pm

Kowalczyk schreef:
Thijs schreef:Vanavond Bert van der Veer samen met Genee&Derksen bij Pauw en Witteman. Dat moet ik zien. :smallgrin.gif:
Dat wordt natuurlijk lachen, maar ik zou hebben bedankt, wanneer ik in de schoenen van Genée of Derksen had gestaan. Nooit in discussie gaan met criticasters. Die moet je gewoon laten beweren wat ze willen beweren.

K.
Haha daar ga ik zeker voor zitten! Maar ik denk dat Ride gelijk gaat kijken Ko, mijn verwachting is dat Bert van der Veer vanavond een ongenadig pak voor z'n broek gaat krijgen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Thijs » ma okt 24, 2011 2:42 pm

Van der Veer: "Uiteindelijk zijn die internethooligans lekker op Voetbal International gaan stemmen. Het was een soort geintje denk ik." Wat de tv-kenner beweert is feitelijk al onjuist, want bij de internetstemmen was Wie is de Mol juist het meest populaire programma. De winst van VI was dus te danken aan andere kanalen zoals sms.
:drecul.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Cruijff » ma okt 24, 2011 2:55 pm

Ah dit soort mooie feitjes zijn van die typische dingen waarmee zo'n Witteman of een Pauw die Van der Veer vast wel even om de oren zal slaan. Als hij dan verder een tirade afsteekt zal Johan Derksen hem waarschijnlijk gewoon verbaasd aankijken, iets zeggen als "meneer u slaat alleen maar onzin uit" of hem met een snoeiharde opmerking met de grond gelijk maken.

Ik verheug me er nu al op!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door 999 » ma okt 24, 2011 4:15 pm

Ach, laat de supporters van de Telegraaf onder de voetbalprogramma's toch lekker hun plezier hebben met de TV-ring ..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Toppie » ma okt 24, 2011 4:38 pm

Misschien moet Genee wel naar het songfestival :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door mattie » ma okt 24, 2011 4:45 pm

ik vind het heerlijk om iedere maandag te kijken... Vaste prik :hypocrite.gif:

Vrijdag avond wissel ik.. ene week wel andere week met de family TVOH
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Banjavi » di okt 25, 2011 7:13 am

en... wat P&W nog bijzonder of hoef ik de herhaling niet te zien?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Duke » di okt 25, 2011 7:56 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Cruijff » di okt 25, 2011 8:19 am

Vuurwerk van de bovenste plank bleef uit, maar zaten wel een aantal momenten in die lachen waren. Als je de boodschap van René vd Gijp aan Bert nog niet hebt gezien bij VI (daar zijn gewoon medicijnen voor hoor Bert! :P) dan zou ik zeker nog even kijken!

Die Bert van der Veer vindt zichzelf nog steeds erg erudiet en eloquent zeg, wat een ijdeltuit! Hield zich nu een beetje in omdat Derksen hem anders af had gemaakt. Wat dat betreft is het item dat PowNews hierover maakte meer de moeite waard. Daar gingen zowel Derksen als Bertje helemaal los!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Marillion » di okt 25, 2011 9:05 am

Die hele verkiezing kan me gestolen worden maar de reacties zijn zeker de moeite waard. Wat een aanstellerij. Eerst een verkiezing organiseren en als de uitkomst je niet bevalt gaan zeuren over de manier waarop die verkiezing werkt. Vooral dat hele geneuzel over dat het geen "format" is vind ik wel vermakelijk. Die Bert v/d Veer hoor ik nu al dagen lang roepen dat het niet kan en bij elk argument komt hij aanzetten met het verhaal dat TVOH veel beter geproduceerd is (daar zal hij zelf linksom of rechtsom wel iets mee te maken hebben). Helaas voor meneer Van der Veer geven kijkers daar kennelijk niet zoveel om.

Dat hij dan ook nog met z'n arrogante kop nog bij Pauw & Witteman gaat zitten snap ik al helemaal niet. Wat denkt hij daar nou nog te bereiken los van dat Johan Derksen hem nog een paar keer een draai om z'n oren geeft? Kun je daar wel een beetje zuur gaan zitten lachen maar daar win je de strijd niet mee Bert. Volgend jaar lekker een eigen verkiezing organiseren en dan kun je winnen wat je wil.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Cruijff » di okt 25, 2011 9:20 am

Marillion schreef:Die hele verkiezing kan me gestolen worden maar de reacties zijn zeker de moeite waard. Wat een aanstellerij.
Haha tja Nederland op zijn smalst. Pure ijdeltuiterij!
Marillion schreef:Eerst een verkiezing organiseren en als de uitkomst je niet bevalt gaan zeuren over de manier waarop die verkiezing werkt. Vooral dat hele geneuzel over dat het geen "format" is vind ik wel vermakelijk. Die Bert v/d Veer hoor ik nu al dagen lang roepen dat het niet kan en bij elk argument komt hij aanzetten met het verhaal dat TVOH veel beter geproduceerd is (daar zal hij zelf linksom of rechtsom wel iets mee te maken hebben). Helaas voor meneer Van der Veer geven kijkers daar kennelijk niet zoveel om.
Het grappige is juist dat iedereen onbedoeld voelt dat hij helemaal de plank misslaat. VI krijgt nu juist de waardering voor een sterk format. Er zitten vier mannen aan een tafel, die lullen wat raak en het is een hit. The Voice of Holland haalt er allerlei special effects bij, trekt een blik van tientallen Nederlanders open om het zogenaamd allure te geven, maar eigenlijk is het daardoor heel leeg. Blijkbaar zien de kijkers het dus heus wel, dat het een lege huls is. Ook al zitten we als makke schapen met 3 miljoen kijkers tegelijker naar te fluren...
Marillion schreef:Dat hij dan ook nog met z'n arrogante kop nog bij Pauw & Witteman gaat zitten snap ik al helemaal niet. Wat denkt hij daar nou nog te bereiken los van dat Johan Derksen hem nog een paar keer een draai om z'n oren geeft? Kun je daar wel een beetje zuur gaan zitten lachen maar daar win je de strijd niet mee Bert. Volgend jaar lekker een eigen verkiezing organiseren en dan kun je winnen wat je wil.
Zoals ik bovenin m'n post al zei en Menno heel duidelijk in z'n column aansnijdt: pure ijdeltuiterij. Johan Derksen zet hem terecht op zijn nummer en zegt dat hij dan maar jaarlijks een Bert van der Veer ring award moet gaan uitwijken. Zelfgenoegzaam zegt Bert dan dat die er al is, want hij is immers één van de juryleden bij de Nipkow Schijf. Goh, chapeau jongen! Aan het einde van de uitzending zat hij er nog steeds met een enorm zelfgenoegzame blik. Heel Nederland heeft gezien wat voor een loser het was, maar in zijn eigen hoofd is hij nog steeds de man wiens mening de maat is. Zoals René van der Gijp al zei: "Daar zijn gewoon medicijnen voor Bert!" :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Duke » di okt 25, 2011 9:29 am

Genee was trouwens nog wel een beetje hyper, gisteravond.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door SylvievdVaart » di okt 25, 2011 9:53 am

Afbeelding
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door 999 » di okt 25, 2011 10:29 am

Is dat nu Henk of Ingrid ?.

Plaats reactie