Voetbal International (TV)

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5289
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door columbus » ma feb 05, 2018 8:32 pm

Het wordt inderdaad weer eens tijd dat niet iedereen zich gelijk maar beledigd voelt. Om werkelijk alles wordt kwaad gezien en moeten er excuses gemaakt worden. Als je A zegt is er wel iemand die ergens de politiek correcte Frans uit moet hangen. Alle voorbeelden zijn hier al genoemd.

En nu de ‘grap’ van vd Gijp. Ach, vond er zelf ook geen zak aan maar prima. Zap naar een ander kanaal en klaar is kees. De Belgische man/vrouw was toch ook een beetje lachwekkend, verder wens ik hem/haar het allerbeste.

Het leuke is, in de Luizenmoeder worden ook pittige grappen gemaakt. Daar wordt dan weer niets over gezegd...

Iets minder op de teentjes getrapt voelen mag wel hoor. Misschien is het een begin om niet bij alles zo in de stress te schieten

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door brigade zuid » ma feb 05, 2018 8:43 pm

Top reacties net van Gijp en Derksen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Sandro » ma feb 05, 2018 9:21 pm

Die kon je van tevoren al uittekenen toch. En weer even lekker een half uurtje gevuld. Ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met die poppenkast bij VI, maar dat zijn ze zelf ook volgens mij :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Iniesta » ma feb 05, 2018 9:58 pm

Format is een beetje aan het imploderen denk ik, maar kijk zelf meestal nog wel even

Yopii
Berichten: 17887
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Yopii » ma feb 05, 2018 10:17 pm

Sandro schreef:Die kon je van tevoren al uittekenen toch. En weer even lekker een half uurtje gevuld. Ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met die poppenkast bij VI, maar dat zijn ze zelf ook volgens mij :smile-ajax.gif:
Het verdient zo lekker.

Zo doorzichtig: een relletje om een zieltogend programma nieuw leven in te blazen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door brigade zuid » ma feb 05, 2018 10:21 pm

Zieltogend? Valt wel mee dacht ik.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Khraa » ma feb 05, 2018 10:25 pm

Ze scoren slechter dan de Curling Quiz. Heb je dat al eens gezien? Dat is echt een heel slecht programma. Als je dan nog slechter weet te scoren, dan moet je een pruik opzetten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58584
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door 999 » ma feb 05, 2018 11:10 pm

Ojee, de kijkcijfers worden er nu bijgehaald :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Khraa » ma feb 05, 2018 11:13 pm

Hoe zou je anders bepalen of het een zieltogend programma is?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58584
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door 999 » ma feb 05, 2018 11:18 pm

700.000 kijkers is nog niet zo slecht ... o wacht de luizenmoeder heeft 3,5 mil. Kijkers maar dat gaat wel ergens over ...

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Khraa » ma feb 05, 2018 11:48 pm

Luizenmoeder heb ik ook niet gezien.

680.000 is prima voor VI, al doet de echte RTL boulevard het met een miljoen een stukje beter. VI heeft al tijden dalende kijkcijfers. Dat is ook weer niet zo gek, waar had deze "grap" een connectie met voetbal? En dus, waarom zou je hem maken?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58584
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door 999 » ma feb 05, 2018 11:56 pm

Maakt dat iets uit dan.Heb jij geen afstandsbediening voor je tv ?.Zijn er strafbare feiten gepleegd ?.Nee v.d. Gijp maakte een grap.En zoals met veel dingen in het leven, smaken verschillen .. Ik kon er wel om lachen ... oeps, nu ben ik fout natuurlijk.Weet je, het kan me, mede door al dat politieke correctheid geneuzel eigenlijk ook geen bal meer schelen ..

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Mano » di feb 06, 2018 8:15 am

Deze rel is het toonbeeld van de vertrutting van Nederland.

we zijn gewoon een stelletje homo's geworden met z'n allen :hypocrite.gif:


ik heb men nooit gehoord over Ushi , die zette wekelijks een volledige bevolkingsgroep weg in een stereotype.
Of waren we 10 jaar geleden nog niet zo vertrut? :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door InnerHarbour » di feb 06, 2018 8:25 am

Wat dacht je van die linkse caberatiers die in de naam van 'cultuur' al jarenlang alles en iedereen die niet in hun (extreem)linkse plaatje schofferen? Of kijk en luister eens wat er bij Toren C uitgeflapt wordt maar dat is leuk, dat is ook cultuur want dat wordt gemaakt door de VPRO.

Maken een paar ex voetballers een grap is vooral links Nederland te klein, moeten de sponsoren benaderd worden, het programma moet van TV en linkse partijen overwegen kamervragen. Helemaal van lotje getikt zijn ze.
YNWA

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door wimpey » di feb 06, 2018 10:34 am

Duke schreef: Ik zie in mijn bubbel veel instemming met bovenstaande column van Angela de Jong.
Ik zit in dezelfde bubbel. 'S lands opiniebepalers lijken met een missie bezig te zijn om taalgebruik en gewoonten naar hun voorstellingen in te richten. Ze doen hun uiterste best om een nieuwe mainstream te creëren en een nieuwe 'normaal' te definieren.

Dat gaat niet al te subtiel, wel onder het mom van 'jong geleerd, oud gedaan'. Je hebt bijv. de serie Spangas, waar mijn kids wel eens naar kijken. Met in de klas een vluchteling, een transgender, een homo. Zeg maar de doorsnee populatie van een brugklas in NL. :drecul.gif:

Heel NSB-erig trouwens, dat de fatsoensmaffia oproept om die lui van VI in hun budget te pakken. Wanneer hun agenda je niet aanstaat, kijk dan niet. Ik kijk bijv. niet naar DWDD, omdat ik niet geconfronteerd wil worden met die Van Nieuwkerk, die dagelijks dezelfde linkse boodschap in iets gerecyclede vorm door je strot wil duwen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Marillion » di feb 06, 2018 10:40 am

Wat me altijd opvalt bij de ophef die ontstaat rondom dit programma is dat mensen vaak helemaal niet weten wat er precies wel of niet is gezegd. Mensen beginnen elkaar na te praten dat het een schande is en dat het allemaal niet kan. Ze zijn homofoob en weet ik wat niet meer. Maar als je dan vervolgens vraagt uit welke uitspraak dat specifiek blijkt dan blijft het meestal stil want dat weet dan geen mens.

Iedereen mag het van mij plat en smakeloos vinden. Kijk er vooral niet naar als je dat niet wil. Zo simpel is het toch?
Bij de ophef die sommige mensen erover maken krijg ik vaak de indruk dat het er vooral om gaat om zelf de aandacht te pakken en te laten zien hoe correct iemand zelf wel niet is.

Want VI staat bekend als plat dus daar mag of moet je zelfs tegenaan trappen. De volgende keer dat er een cabaretier op televisie een gevoelig grapje maakt ga ik toch eens kijken hoeveel van deze mensen daarop reageren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Gezond verstand » di feb 06, 2018 3:31 pm

Mano schreef: ik heb men nooit gehoord over Ushi , die zette wekelijks een volledige bevolkingsgroep weg in een stereotype.
Of waren we 10 jaar geleden nog niet zo vertrut? :confused.gif:
https://www.nu.nl/media/5085026/wendy-v ... orden.html
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Gezond verstand » di feb 06, 2018 3:32 pm

wimpey schreef:
Heel NSB-erig trouwens, dat de fatsoensmaffia oproept om die lui van VI in hun budget te pakken. Wanneer hun agenda je niet aanstaat, kijk dan niet. Ik kijk bijv. niet naar DWDD, omdat ik niet geconfronteerd wil worden met die Van Nieuwkerk, die dagelijks dezelfde linkse boodschap in iets gerecyclede vorm door je strot wil duwen.
Dezelfde Van Nieuwkerk die een lans brak voor VI overigens.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door InnerHarbour » di feb 06, 2018 3:43 pm

Stop alsjeblieft met de hysterie over Gijp

COLUMNAD-columnist Hugo Borst vindt het gek dat bij De Luizenmoeder wel politiek incorrecte grappen gemaakt mogen worden, maar bij Voetbal Inside niet.


Ik schiet graag in de lach, maar de meeste professionele grappenmakers vind ik totaal niet leuk. Mannen die het er een beetje bij doen, zoals Geer & Goor, alsmede Johan Derksen en René van der Gijp werken wel op mijn lachspieren. Maar dat ik van hun opwellingen, running gags, platheid, voorspelbare en seksistische grapjes geniet maakt me, begrijp ik, een immoreel mens.

Gijpie gaat voortaan door het leven als Renate. Vrijdagavond zat hij in een jurk en een blonde pruik in Voetbal Inside. Ik ben veel beter van hem gewend, het was een van zijn flauwste grappen ever. Maar dat organisaties als het COC en Transgender Netwerk Nederland zo op tilt slaan vind ik overdreven en ook nog eens doodeng. Want zij vinden dat de geldschieters van Voetbal Inside zich moeten terugtrekken, opdat de stekker uit de bijzondere voetbalpraatshow gaat. Ook politieke partijen (PvdA en GroenLinks) pleiten daarvoor.

Onlangs riep documentairemaker Sunny Bergman iets dergelijks over Voetbal Inside, met Sylvana Simons in haar spoor. Omdat de dames opmerkingen van Van der Gijp en Derksen als homofoob, seksistisch en racistisch beschouwen, zouden de sponsors van het programma zich moeten terugtrekken.

Incorrecte grappen
Vind je het afschuwelijk, dan zap je weg. Dan kijk je gewoon niet
We leven in verwarrende tijden. De Luizenmoeder scoort astronomische kijkcijfers. De acteurs van de comedy op NPO 3 mogen wel politiek incorrecte grappen maken, de plaaggeest Gijp en de provocateur Derksen niet, die verdienen een beroepsverbod.


Willen we in Nederland serieus die kant op? Tv-programma’s als Voetbal Inside verbieden zoals in allerlei buitenlanden grappen worden verboden? Zou Nederland daar minder homofoob van worden? Zullen we stoppen met de hysterie? In een vrij land verbied je moord, diefstal en seksueel misbruik, maar foute grappen toch niet?

Ik heb vrienden en collega’s die zijn afgehaakt bij het RTL 7-programma dat in 2011 de Televizier Ring won. Ze vinden Van der Gijp en Derksen kwetsende en platvloerse mannen. Dat lijkt me de beste oplossing. Vind je het afschuwelijk, dan zap je weg. Dan kijk je gewoon niet. Ik doe het wel, ik ben dol op de plaaggeest en de provocateur. Meestal zijn ze namelijk heel grappig. Maar ik geef toe: smaken verschillen.
:biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door wimpey » di feb 06, 2018 4:33 pm

Ik vind het een goede column, al ben ik geen kijker van VI en die Luizenmoeder. De enkele keren dat ik VI keek, viel me vooral op dat het niet over voetbal maar over personen binnen het voetbal ging.

Maar wat moet de politiek hier nou mee? Wat een betutteling om te willen bepalen wat wel en niet mag qua 'humor', aangezien die lui van VI zich niet onwettig gedragen.

Yopii
Berichten: 17887
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Yopii » di feb 06, 2018 5:31 pm

Je hebt bijv. de serie Spangas, waar mijn kids wel eens naar kijken. Met in de klas een vluchteling, een transgender, een homo. Zeg maar de doorsnee populatie van een brugklas in NL. :drecul.gif:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar bestaat er nog wel zoiets als een doorsnee klas? Laat ik het zo zeggen: de kinderen die ik begeleid hebben meer kans om met een vluchteling in de klas te zitten dan met de hockeykinderen die jij gewend bent. Volgens mij kun je het haast niet meer voor iedereen goed doen. Het is al snel: te veel Randstad, te veel Amsterdam, te veel woonerf, te veel allochtoon, te veel... De Nederlandse bevolking is niet homogeen meer, vandaar al die discussies.

Verder ben ik het met je eens. Kijk zelf ook niet als een programma me niet aanstaat. Dat werkt ook het beste, want programmamakers trekken zich alleen echt iets aan van de kijkcijfers.

Wat me wel opvalt: blijkbaar gebeurt er héél weinig in dit land. Wát een discussie van niets weer. :drecul.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Gaizka1985 » di feb 06, 2018 6:18 pm

brigade zuid schreef:Zieltogend? Valt wel mee dacht ik.
Inderdaad, best bekeken RTL 7 programma volgens mij met ongeveer 700.000 kijkers.

Ik vind het een heerlijk programma, niet te serieus!

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door wimpey » di feb 06, 2018 6:37 pm

Yopii schreef: Laat ik het zo zeggen: de kinderen die ik begeleid hebben meer kans om met een vluchteling in de klas te zitten dan met de hockeykinderen die jij gewend bent.
Die ik gewend ben? :smallgrin.gif:

Ik ben gewend aan kids uit bijv. Pakistan en Bangladesh over de vloer. Voor échte vluchtelingen moet in dit land altijd plaats zijn.
Wat me wel opvalt: blijkbaar gebeurt er héél weinig in dit land. Wát een discussie van niets weer. :drecul.gif:
Eens. Wat ook opvalt: iedereen heeft overal wel een mening over. De AT-er met tig duizend postings op z'n naam bijv. :smallgrin.gif:

Maar dat politieke partijen zich bezig houden met de inhoud van VI. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Sandro » di feb 06, 2018 7:46 pm

Was net m'n kids aan het voorlezen uit Jip en Janneke. Wel grappig: eerste verhaaltje ging erover dat ze sigaren gingen kopen voor vader z'n verjaardag en hij rookte ze lekker op natuurlijk. Ik vermoed zo dat velen in NL zo'n verhaal opvoedkundig niet zo geslaagd vinden. Maar het is maar een verhaaltje he?

Tweede verhaaltje had als titel 'Jip is een meisje'. Dat doet juist weer erg aan de actualiteit denken. Mooi dat beide verhaaltjes (achter elkaar) in een kinderboek staan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Gezond verstand » di feb 06, 2018 7:58 pm

Jip en Janneke kunnen niet eens meer sigaren kopen, NIX18
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie