FOX Eredivisie

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 3:02 pm

Cruijff schreef: In een aantal opzichten gedraagt KPN zich nog steeds als een monopolist.
999 schreef:In welke opzichten ?
Is dit echt een serieuze vraag aan mij? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door 999 » vr jul 29, 2016 3:04 pm

Of een ieder die hem wil beantwoorden ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Duke » vr jul 29, 2016 3:11 pm

Cruijff schreef:
Duke schreef:Als je KPN hebt, heb je normaal gesproken een alternatief.
Normaal gesproken, ja.
Maar in sommige regio's is er maar één aanbieder.
Vertel mij dan eens waar KPN de enige aanbieder is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 3:15 pm

Duke schreef: Vertel mij dan eens waar KPN de enige aanbieder is.
Anno 2016? Bijna nergens weer. Dat was in het verleden wel anders.
Maar bijv forumlid mattie zit waar hij woont vast aan aanbieder caiw. Ajax was dinsdag alleen op Ziggo, hij kan dat niet krijgen dus hij zat klem. Of naar het stadion of 12 kilometer fietsen naar een kroeg of het niet op je tv kunnen kijken.

KPN is nog steeds een beetje als de Nederlandse Spoorwegen. Er zijn allerlei andere partijen die spoorvervoer mogen aanbieden, maar het loopt allemaal over via hun 'hoofdnet'.

Dan zie je dat er fraude wordt gepleegd bij bijvoorbeeld aanbestedingen.

Toen ik nog in de 0900 lijnen werkte, liep alle facturatie via KPN. Het was nog weleens onduidelijk hoe de opbrengst van sommige potjes geld verdeeld werden of juist aan wie de kosten door gefactureerd moesten worden. Op momenten dat KPN daar zin in had schoven ze bepaalde facturaties lekker naar Vodafone, T-Mobile of naar Orange door. Uiteindelijk was dat laatste één van de redenen dat het op de Nederlandse markt toch al nooit lekker draaiende Orange in Nederland zwaar verliesgevend was. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Duke » vr jul 29, 2016 3:17 pm

Cruijff schreef:
Duke schreef: Vertel mij dan eens waar KPN de enige aanbieder is.
Anno 2016? Bijna nergens weer.
Ja, we leven inmiddels in 2016. Haal dat bijna maar weg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 3:40 pm

Dat we in modernere tijden leven betekent niet dat oude, voorheen gigantisch grote monopolisten niet meer aan touwtjes trekken.

De Sovjet-Unie bestaat ook al een tijd niet meer, maar ook in 2016 gebruiken atleten nog doping via een programma van de Staat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door 999 » vr jul 29, 2016 5:32 pm

Volgens media trekt KPN de stekker er niet uit op 1 augustus , dat mag FOX zelf doen en door geven aan zijn abonnees die bij KPN zitten. Tele2 stopt zeggen ze ... Ergens hoop ik dat dit als een boemerang terug op het bordje FOX komt ... Zelf twijfel ik wat ik zou doen als Ziggo mij 2,00 - 2,50 zou aanrekenen i.v.m. Fox sport. Overigens, FOX heeft toch al een kanaal in het basis pakket , nou zou zeggen zend het daar dan maar op uit ...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FOX Eredivisie

Bericht door LucaS » vr jul 29, 2016 5:36 pm

Het probleem is alleen dat het Ajax veel geld kost als fox eredivisie het niet redt. Dus ik hoop het eigenlijk nirt die boomerang. Ik hoop dst iedereen die het kan betalen een abonnement neemt ipv illegale streams te kijken.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door 999 » vr jul 29, 2016 5:44 pm

Die zorgen dan maar dat ze het verlies op een andere manier compenseren ...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jul 29, 2016 8:08 pm

LucaS schreef:Het probleem is alleen dat het Ajax veel geld kost als fox eredivisie het niet redt. Dus ik hoop het eigenlijk nirt die boomerang. Ik hoop dst iedereen die het kan betalen een abonnement neemt ipv illegale streams te kijken.
Ach, dan verkopen we toch gewoon Milik?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Marillion » za jul 30, 2016 9:42 pm

Dit soort constructies werken gewoon niet in Nederland. Het percentage mensen dat bereid is om extra te betalen voor een sportzender is gewoon te klein. Zeker omdat je vaak nog meerdere pakketten moet nemen als je alle competities zou willen zien.

Ik doe er zelf ook niet aan mee. Ajax zie ik wel in het stadion. Voor uitwedstrijden koop ik incidenteel een kijkcode voor een losse wedstrijd en de rest hoef ik niet te zien.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 9:47 pm

Marillion schreef:Dit soort constructies werken gewoon niet in Nederland. Het percentage mensen dat bereid is om extra te betalen voor een sportzender is gewoon te klein. Zeker omdat je vaak nog meerdere pakketten moet nemen als je alle competities zou willen zien.
Nederland heeft niet bepaald de markt waar je bedragen op kunt halen die ook maar enigszins lijken op wat ze in landen als Frankrijk, Duitsland en Spanje eruit peuren (laat staan Engeland.)
Wel een trend is dat dit soort spierballentaal en tevens ook een agressief 'blokkade beleid' van 'stream sites' vaak telkens aan het begin van het seizoen plaatsvinden. Als ze dan even een harde opstelling laten zien en het blijkt dat aan het begin van een nieuwe voetbal jaargang het lastig is om zomaar online te kijken, dan besluiten toch relatief veel mensen toch dat abonnement maar even te nemen.
Marillion schreef:Ik doe er zelf ook niet aan mee. Ajax zie ik wel in het stadion. Voor uitwedstrijden koop ik incidenteel een kijkcode voor een losse wedstrijd en de rest hoef ik niet te zien.
Ik betaal er inmiddels al wel een aantal jaar voor. :blush.gif:
Het aantal abonnees, de eerste jaren nog angstvallig stilgehouden, is inmiddels toch uitgegroeid tot een aantal significant groter dan je op de Nederlandse 'betaalmarkt' verwacht.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Duke » za jul 30, 2016 10:56 pm

Want jij weet hoeveel abonnees Fox heeft?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 11:05 pm

Duke schreef:Want jij weet hoeveel abonnees Fox heeft?
Hoeveel ze er hadden op een bepaald moment dit jaar? Ja.
Een partij als Fox publiceert gewoon een jaarverslag.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door 999 » za jul 30, 2016 11:11 pm

Cijfers geeft Fox niet .. geschat wordt op 600.000 dat was het hoogste aantal kijkers vorig seizoen.Maar hoeveel er daar bij zitten met een kijkcode weet niemand.Verder kijken naar sommuge wedstrijden maar een handvol mensen .... denk ook niet dat dat er meer faan worden nu, Engelse competitie zijn ze ook al kwijt .. en b.v. de tafel van kees trekt ook bijna niemand ..
Laatst gewijzigd door 999 op za jul 30, 2016 11:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 11:14 pm

999 schreef:Cijfers geeft Fox niet .. geschat wordt op 600.000 dat was het hoogste aantal kijkers vorig seizoen.
Het ligt nog wel substantieel onder de 600.000 maar het zijn er volgens de cijfers :smile-ajax.gif: (die zijn echt wel te bemachtigen) :smallgrin.gif: toch echt vrij veel.

Eredivisie Live mikte vóór 2013 nog op 300.000 en zat daar toentertijd nog zwaar onder en hield dat heel erg stil, inmiddels zijn ze daar ruim, ruim, ruim overheen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door 999 » za jul 30, 2016 11:17 pm

600.000 komt van de telegraaf, ik denk dat ze rond 500.000 zitten .. maar er zijn eigenlijk maar enkele wedstrijden die goed bekeken worden ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 11:20 pm

999 schreef:600.000 komt van de telegraaf, ik denk dat ze rond 500.000 zitten .. maar er zijn eigenlijk maar enkele wedstrijden die goed bekeken worden ..
Klopt 'decoder kijkers' gaan natuurlijk niet met honderdduizenden tegelijk naar NEC-Twente zitten kijken.

Ga er maar vanuit dat 485.000 abonnee betalende kijkers aardig in de buurt komt. De reclameblokken worden helaas wel steeds langer, omdat ze ook geld willen peuren uit een (vrij kleine) groep vaste adverteerders.

Voor wat betreft de rentabiliteit zou ik zeggen dat ze best een paar Arnold Brugginks van de loonlijst af kunnen halen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door 999 » za jul 30, 2016 11:23 pm

Zend gewoon alleen de Nld competitie uit zonder al die dure analisten enz. .. en anders verkoop het maar weer aan ziggo sport ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 11:27 pm

999 schreef:Zend gewoon alleen de Nld competitie uit zonder al die dure analisten enz. .. en anders verkoop het maar weer aan ziggo sport ..
Ziggo doet met zijn pakket analisten hetzelfde.
Voor Jack van Gelder een dikbetaalde schnabbel dat hij na zijn 65e weer volledig voor anchorman, presentator, gezicht van een tv zender mag spelen.

Afgelopen dinsdag besprak hij Ajax-PAOK met Aad de Mos + Youri Mulder.

Wim Kieft schuift nu niet meer aan bij welk programma dan ook op een andere zender, want hij heeft 'een exclusief contract getekend bij Ziggo.' Leuk voor Wim zeiden collega's, dat biedt aan hem een hoop stabiliteit. Bovengenoemde drietal verkoopt hun babbels voor slechts 3 of 4 maal een minimumloon of van iemands zijn AOW, denk je?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 30, 2016 11:31 pm

Zolang figuren als Peperstraten en Bruggink daar in beeld komen, zal ik er niet over piekeren. Eredivisie Live was nog best leuk vond ik. Het niveau van het voetbal was toen ook nog wat beter dan nu bij Fox. Nu is het echt niet waard om er geld voor te betalen. Zelfs gratis zou ik er zelden naar gaan kijken. Het kost heel veel tijd en de amusementswaarde is nihil. Ik kijk echt vele malen liever gratis naar F1 of een primera division wedstrijdje op het open kanaal van Ziggo... Ajax kijk ik alleen nog af en toe voor de spanning en uit nieuwsgierigheid, dus dat doe ik wel via een gratis streampje als ik echt niks beters te doen heb of in de kroeg waarbij het nuttigen van bier het amusementsgehalte op een acceptabel niveau brengt.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op za jul 30, 2016 11:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door 999 » za jul 30, 2016 11:40 pm

Nee ik denk niet dat de analisten bij Ziggo voor een miniumloon werken, maar het is dan ook blijkbaar Fox die een probleem heeft niet Ziggo ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 11:42 pm

Ohja, Toine van Peperstraten. :smile-ajax.gif: Dat was natuurlijk wel een enorm emotioneel moment nadat hij voor een grote zak met poen naar Fox was overgestapt. :smile-ajax.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=F6vP5I0PUeM

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FOX Eredivisie

Bericht door Cruijff » zo jul 31, 2016 5:39 pm

999 schreef:Nee ik denk niet dat de analisten bij Ziggo voor een miniumloon werken, maar het is dan ook blijkbaar Fox die een probleem heeft niet Ziggo ..
Ik snap je parallel niet echt 'wie er nu een probleem heeft' en wie niet?'
Wat bedoel je daar precies mee? :confused.gif:

Beide zenders proberen naast abonnementsgeld te innen ook inkomsten via reclameblokken te peuren en met 'strategische partners'. Hoeveel er via die omwegen binnenkomt is een heel stuk minder dan men spendeert aan bepaalde 'overheadkosten'. Vandaag bij de JC Schaal zit Heitinga te babbelen bij SBS6. Bij Fox pakken ze uit met Mario Been + Kenneth Perez + Jan Joost van Gangelen + Toine van Peperstraten en dan hebben ze ook nog een commentator.

Verschil is dat Fox het voornamelijk moet hebben van de inkomsten van de mensen die bijbetalen voor zo'n voetbalpakket terwijl Ziggo de kosten op een heel ondoorzichtige manier uitsmeert over de factuur van enkele miljoenen klanten.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FOX Eredivisie

Bericht door mattie » zo jul 31, 2016 8:38 pm

Cruijff schreef:
Duke schreef: Vertel mij dan eens waar KPN de enige aanbieder is.
Anno 2016? Bijna nergens weer. Dat was in het verleden wel anders.
Maar bijv forumlid mattie zit waar hij woont vast aan aanbieder caiw. Ajax was dinsdag alleen op Ziggo, hij kan dat niet krijgen dus hij zat klem. Of naar het stadion of 12 kilometer fietsen naar een kroeg of het niet op je tv kunnen kijken.

Bedankt.. voor de steun.. hier waar ik woon ben ik afhankelijk van Caiway.. Dus mijn cluppie dupeert mij door deze wedstrijden te verkopen aan Ziggo.. kan ik niet krijgen hier..Noem ik dus "kpn "/monopolist, want niemand anders kan op het glasvezel van Caiway...
Fox sports koop ik echt voor het kijken van Ajax of iets heel bijzonders..
Verder kijk ik Fox sports nooit.. Maar ik blijf het een kwalijke zaak vinden dat ziggo deze 2 wedstrijden heeft en niet een publieke of Fox.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie