FIFA speler / Esporter

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Plaats reactie
Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

FIFA speler / Esporter

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 12:31 pm

Is dit serieus?
Ajax heeft zich versterkt met de 23-jarige FIFA-speler Koen Weijland. Daarmee is Ajax de eerste Nederlandse voetbalclub die officieel een E-Sporter aan zich bindt en dus zijn de Amsterdammers PSV te snel af, want ook de Eindhovenaren zijn dit van plan.

De vijfvoudig Nederlands kampioen FIFA en nummer 1 van de wereld in 2010, 2011 en 2015 vertegenwoordigt Ajax dit seizoen op verschillende nationale en internationale FIFA-toernooien. Daarbij heeft Weijland officieel rugnummer 39 toegewezen gekregen.

"Vandaag wordt voor mij een droom werkelijkheid. Ik ben mijn hele leven al Ajacied en ben nu heel trots dat ik het mooie rood en wit mag gaan vertegenwoordigen op FIFA-toernooien. Het verhaal van Ajax spreekt mij erg aan. Net zoals ik willen ze verschillende activiteiten gaan organiseren voor de jeugd en een koppeling maken naar het fysieke voetbal. Ik ben ervan overtuigd dat ik als YouTuber en FIFA E-Sporter, net als de Ajax-spelers, als inspiratiebron kan werken", vertelt Weijland op de clubsite van Ajax.
http://www.soccernews.nl/news/368342/Aj ... z4Kz25qci7

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FIFA speler / Esporter

Bericht door Arthur » do sep 22, 2016 1:51 pm

Ik vind het niet zo'n gek idee eigenlijk. Er is een gigantisch gevaar dat de jonge kinderen van nu straks alleen nog maar fan zijn van Barça, Madrid of een of andere PL club in plaats van een Eredivisieploeg. Dat zie je in Scandinavië al heel erg. Op deze manier probeert Ajax om kinderen al vroeg een emotionele band met de club te laten opbouwen.

Daarnaast is het ook een grappige actie die wat gratis internationale publiciteit zal opleveren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FIFA speler / Esporter

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 3:23 pm

Ben er ook niet tegen, hoor.

Ik heb denk ik al 4,5 jaar geen FIFA meer gespeeld, ik geloof dat ik eens met het FIFA spel van 2007/2008 het online met een verder niet via aankopen versterkt Ajax het ging opnemen tegen iemand die met Barcelona speelde. Met die ploeg maakte de gozer die tegen me speelde me helemaal kapot natuurlijk. Wel scoorde ik met nota bene Heitinga een goal van een meter of 40. :smile-ajax.gif: Daarvoor kreeg ik van de tegenstander via de chat / over de microfoon nog wel even een flink applaus. :smallgrin.gif:

Voor de jeugd is FIFA en Pro Evolution Soccer spelen de voornaamste manier waarop ze met voetbal bezig zijn. Messi is sinds een maand of 6 nogal flink losgeslagen in het nachtleven, maar voordat Lionel met haar blonderen en plakplaatjes aan de gang ging :blush.gif: deed hij bij thuiskomst ook vrijwel niets anders dan FIFA spelen op zijn Xbox of Playstation....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FIFA speler / Esporter

Bericht door Marillion » do sep 22, 2016 7:07 pm

Over 10 jaar is het veld uit de Arena verdwenen en zitten we met z'n allen naar een virtuele voetbalwedstrijd te kijken?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FIFA speler / Esporter

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 10:57 pm

Marillion schreef:Over 10 jaar is het veld uit de Arena verdwenen en zitten we met z'n allen naar een virtuele voetbalwedstrijd te kijken?
Dat is een utopie wie wel nooit zal gebeuren.

Weet je wat ik wel mis? Zaalvoetbal in de rustige perioden! Tot een jaar of 15 à 20 terug speelden de grote clubs in de winterstop vaak zaalvoetbal toernooien. Met vaak prestigieuze deelnemers en een grote hoeveelden toeschouwers ook!

Ik verbaasde me er vaak over dat Johan Cruijff zo'n grote reputatie had in Italië. Goed, in veel van de gewonnen Europacup finales was een Italiaanse club het slachtoffer, maar hij heeft zelf nooit in Italië gespeeld. Maar toen in begin jaren '80 AC Milan en Inter en ook Juventus grote zaalvoetbal toernooien organiseerden was Johan daar altijd bij. En stal de show, blijkbaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FIFA speler / Esporter

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 11:04 pm

Niet alleen Enzo Knol, Ali B, het nichtje van Ajax coach Peter B en treiter vloggers maken een vlog. Ook jochies die FIFA spelen.

Bij een potje tussen Ajax en Bayern München was Mateo Cassierra blijkbaar de aller gevaarlijkste speler. :smile-ajax.gif: De stem van deze FIFA speler klinkt wel heel erg raar, lijkt wel een ongesteld wijf waar 5 tampons in klem zijn komen te zitten. Brr... :blackcat.gif: :blackcat.gif:

Maar aan de tongval te horen zal het waarschijnlijk een of ander jochie uit Zuid-Limburg zijn. :ajaxsmiley.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=OLRhQr8TE7w

Casierra Is een beast fifa16#3

Fifa17 demo spelen

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FIFA speler / Esporter

Bericht door Jinne » za apr 07, 2018 10:39 am

Nu nog een Amerikaan erbij. Terwijl ik er altijd maar een voorbij zien flitsen in de e uitslagen op Voetbalzone.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie