Ziggo

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ziggo

Bericht door Cruijff » wo apr 08, 2020 11:06 pm

Finale van 1981 wel echt suf dat AZ dat heeft verkloot.
Ze hadden de landstitel van '81 zo uitbundig gefeest dat ze de woensdagavond erop nog bijna dronken in het veld stonden.

Ze bakten er geen ene zak meer van. En in de return bleken ze overduidelijk sterker dan hun Engelse tegenstander, maar ze kwamen uiteindelijk een goaltje te kort.
Maar ja, wel leuk voor Bobby Robson. Heeft die nog een Europese prijs kunnen pakken met een clubje als Ipswich Town.


Feyenoord en PSV zijn wel akelig effectief in finales.
Als ze in een EC finale komen dan winnen ze die ook. Feyenoord 3 Europese finales, 3 gewonnen. PSV 2 gespeeld, 2 gewonnen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ziggo

Bericht door zeux » wo apr 08, 2020 11:14 pm

Leuk om te zien!

Ik zat ook nog weer eens naar die Ajax-elftallen te kijken. 1972 en 1973 vrijwel exact hetzelfde elftal (alleen Rep voor Swart in 73). En geen wissels! In beide wedstrijden niet.

Het lijkt mij dat dit bij geen enkele andere club is gelukt in de historie van EC1/CL.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ziggo

Bericht door Cruijff » wo apr 08, 2020 11:22 pm

zeux schreef:
wo apr 08, 2020 11:14 pm
Leuk om te zien!

Ik zat ook nog weer eens naar die Ajax-elftallen te kijken. 1972 en 1973 vrijwel exact hetzelfde elftal (alleen Rep voor Swart in 73). En geen wissels! In beide wedstrijden niet.

Het lijkt mij dat dit bij geen enkele andere club is gelukt in de historie van EC1/CL.

Helaas heeft Bayern meteen na 73 ook een serie van 3 op een rij neergezet in 1974-1976. Weet niet of ze veel spelers hebben gewisseld, maar Atletico hakten ze zo makkelijk in de pan dat wissels niet nodig waren geweest.

Gerd Müller was nota bene bijna nog door Ajax gekocht (maar volgens de keuzeheren technisch een te slechte :smallgrin.gif: spits)


Baal er wel van dat Bayern 5 EC I bekers heeft en Ajax 4. Liverpool heeft er sinds afgelopen seizoen 6.
Stel dat Ajax vorig jaar de CL zou hebben gewonnen. Ajax stond dan op 5, Bayern op 5, Liverpool op 5 en Barcelona ook op 5. Wie is er dan na Real Madrid (en Milan, maar die zijn helemaal afgegleden) de beste club van Europa? Dan zou ik geneigd zijn te zeggen Ajax, want de meest recente winnaar en de club met een zelf uitgevonden speelstijl.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ziggo

Bericht door Historicus » do apr 30, 2020 9:26 pm

Ziggo begint dadelijk maar weer eens met die hele serie aan finales opnieuw uit te zenden. Dat hoeft van mij ook weer niet.

Hiervoor was het programma Paniekvoetbal er op, met Jack van Gelder, Youri Mulder en Jan van Halst. Heeft iemand dat gezien en is het wat?

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ziggo

Bericht door Historicus » do apr 30, 2020 9:31 pm

Historicus schreef:
do apr 30, 2020 9:26 pm
Ziggo begint dadelijk maar weer eens met die hele serie aan finales opnieuw uit te zenden. Dat hoeft van mij ook weer niet.

Hiervoor was het programma Paniekvoetbal er op, met Jack van Gelder, Youri Mulder en Jan van Halst. Heeft iemand dat gezien en is het wat?
Ow, de finale van 1972 is nu.

En ach weet je... Ik ga het maar kijken ook ! Heb deze nog nooit in het geheel gezien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ziggo

Bericht door Cruijff » do apr 30, 2020 10:21 pm

Historicus schreef:
do apr 30, 2020 9:31 pm
Historicus schreef:
do apr 30, 2020 9:26 pm
Ziggo begint dadelijk maar weer eens met die hele serie aan finales opnieuw uit te zenden. Dat hoeft van mij ook weer niet.

Hiervoor was het programma Paniekvoetbal er op, met Jack van Gelder, Youri Mulder en Jan van Halst. Heeft iemand dat gezien en is het wat?
Ow, de finale van 1972 is nu.

En ach weet je... Ik ga het maar kijken ook ! Heb deze nog nooit in het geheel gezien.

Finale van 1972 terugkijken ga je geen spijt van krijgen. Zijn gewoon hele mooie beelden. Wim Kieft merkte terecht op dat hij er echt van had genoten, vooraf verwacht had dat een wedstrijd van 48 jaar geleden (uit een tijdperk dat de terugspeelbal nog opgepakt mocht worden) veel langzamer zou zijn.
Maar dat het tempo hem dus eigenlijk erg meeviel. Ajax onder Frank de Boer zal diverse keren slomer opgebouwd hebben. Kan ook ff geen enkele speler uit zijn team bedenken die een Ajax '72 speler uit de basis had gespeeld.

Op 16 april 2020 herhaalde Ziggo Juventus-Ajax van 16 april 2019, ik hoop dat ze die ook nog een keer in de programmering zetten, geweldige pot.
Van mij mag Ziggo al die finales gerust nog een keer uitzenden. 1972 in de Kuip is fantastisch en terecht is op AT al opgemerkt dat Ajax in fantastische tenues speelt en Inter eveneens in prachtige traditioneel blauw-zwart waardoor onze Ajax shirts nog mooier afsteken.

Bij France Football zijn ze niet helemaal gestoord dat ze ons tenue tot mooiste aller tijden hebben verkozen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ziggo

Bericht door Cruijff » do apr 30, 2020 10:31 pm

Historicus schreef:
do apr 30, 2020 9:26 pm
Hiervoor was het programma Paniekvoetbal er op, met Jack van Gelder, Youri Mulder en Jan van Halst. Heeft iemand dat gezien en is het wat?

Nog niet gezien.
Goede titel wel, Paniekvoetbal.

"Tussen de Palen" op Ziggo is ook een leuk programma hoor. Met en grotendeels over Ruud Gullit was een leuke editie, die vol met goals van Bergkamp zat was een mooie, de Tussen de Palen waar Emile Schelvis praat over oa Napoli-AC Milan van 1988 en het afscheid van Totti en zelfs die pas uitgezonden aflevering met Aad de Mos was gewoon leuk.

Maar dat Ziggo nogmaals al die finales erin gooit, prima. :biggthumpup.gif:
Toen ze dit met Pasen deden had ik geen tijd voor die finale van Feyenoord.
'73 en '95 toen ook niet gezien, finale 1988 en de verloren pot van 1996 juist weer wel. PSV-Benfica niet de hele 120 minuten volgehouden, maar wel grote stukken gekeken en zelfs voor een liefhebber die de uitslag al weet bleek het een spannende pot inclusief de 12 strafschoppen. Lerby die na het benutten van nummer 4 Hans van Breukelen de t*f*s scheldt dat ie er eens eentje moet pakken :smallgrin.gif: mooi!

Finale van 1973 heb ik zelfs nooit de volledige 90 minuten gezien, Bert Hiddema heeft er wel heel beeldend over geschreven ("Juventus droomde al jarenlang van de Europacup, het was echt hun ultieme doel en ultieme hartenwens, ze wilden er werkelijk alles voor doen. Hun droom spatte echter in duigen. Het leek wel alsof Ajax achteloos ff naar Belgrado was gekomen om heel nonchalant de 3e Europacup in successie eventjes op te halen. Juve voelde zich enorm vernederd.")

Die '73 finale heb ik dus nimmer in zijn geheel gezien, op het Youtube Kanaal Football Seventies uiteraard wel dit filmpje van 30 mei 1973 grijs gedraaid.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ziggo

Bericht door Gaizka1985 » di mei 05, 2020 12:30 pm

Ziggo zend vandaag de complete CL campagne van Ajax uit, vanaf de 1e voorronde t/m de halve finale. Real - Ajax & Juventus Real worden compleet uitgezonden, de rest in samenvatting.

Het blijft genieten om naar dit elftal en deze wedstrijden te kijken, prachtig jaar! Ik kijk met name uit naar de thuiswedstrijd tegen Bayern, die 3-3, wat een spektakelstuk was dat! (heb die wedstrijd nooit meer terug gezien nadien)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ziggo

Bericht door Arthur » di mei 05, 2020 2:28 pm

Ik heb de finales van 72 en 73 voor het eerst in hun geheel gezien. Echt leuk om de hoogtepunten eindelijk in hun context te zien.

Met name 72 vond ik qua niveau en tempo gewoon erg goed. Wel is duidelijk dat het middenveld toen minder belangrijk werd gevonden dan nu, want daar was een stuk meer ruimte om te voetballen.

In 73 speelde Ajax voor rust ook goed en had Juve niks in te brengen. Na rust was het een stuk minder en was het vooral de tijd vol spelen. Ik denk dat die indruk vooral is blijven hangen, maar dat vind ik niet helemaal terecht.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ziggo

Bericht door Dubbel » za nov 20, 2021 6:23 pm

Wat is het toch leuk om naar de F1 uitzendingen van Ziggo te kijken. Zelfs de kwalificaties. Informatief, leuk gebracht en alle betrokkenen, van presentator tot analist tot sidekick, zijn enthousiast bezig om die sport te verkopen. Precies zoals het hoort. Het contrast met ESPN waarop Ajax te zien is kan bijna niet groter. Is er nou echt geen mogelijkheid dat Ajax bij het eerstvolgende onderhandelingsmoment de rechten in eigen beheer neemt en ons al dan niet via een extern productiebedrijf wat beters voorschotelt dan waar we ons nu wekelijks doorheen moeten worstelen?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ziggo

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 20, 2021 9:14 pm

Ziggo doet F1 echt heel goed ja, die maken van een saaie sport een spektakel. Ben heel benieuwd wat Viaplay er volgend jaar van maakt.

ESPN zou moeten investeren in betere analisten en betere interviewers. Het niveau is nu erg matig.
Ajax!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ziggo

Bericht door zeux » za nov 20, 2021 9:58 pm

Dubbel schreef:
za nov 20, 2021 6:23 pm
Wat is het toch leuk om naar de F1 uitzendingen van Ziggo te kijken. Zelfs de kwalificaties. Informatief, leuk gebracht en alle betrokkenen, van presentator tot analist tot sidekick, zijn enthousiast bezig om die sport te verkopen. Precies zoals het hoort. Het contrast met ESPN waarop Ajax te zien is kan bijna niet groter. Is er nou echt geen mogelijkheid dat Ajax bij het eerstvolgende onderhandelingsmoment de rechten in eigen beheer neemt en ons al dan niet via een extern productiebedrijf wat beters voorschotelt dan waar we ons nu wekelijks doorheen moeten worstelen?
Volgend jaar gaat Amber Brantsen het F1-programma presenteren. Einde Rob/Robert/Olaf?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ziggo

Bericht door Dubbel » za nov 20, 2021 10:06 pm

Verrassend hoor. Ik wilde net typen dat ze de huidige groep waarschijnlijk wel zouden overnemen om zoveel mogelijk aan te sluiten bij wat nu goed loopt want ze moeten toch abonnementen verkopen. Misschien focust viaplay zich wel op meer sporten en is het schipperen met budget.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ziggo

Bericht door Iniesta » za nov 20, 2021 10:12 pm

Robert schijnt ook al over te zijn
Rob waarschijnlijk niet terug
En laten we hopen dat ze ter plekke snabbel en babbel vervangen met professionals

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ziggo

Bericht door zeux » za nov 20, 2021 10:22 pm

Iniesta schreef:
za nov 20, 2021 10:12 pm
Robert schijnt ook al over te zijn
Ok, ben benieuwd hoe die dynamiek gaat zijn. Robert & Rob werkte wel. Beetje banter, maar vanuit vriendschap. Gaat die gozer met steeds een ander petje ook mee?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ziggo

Bericht door LucaS » za nov 20, 2021 10:27 pm

F1 zou toch weg gaan bij ziggo?
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ziggo

Bericht door Iniesta » za nov 20, 2021 10:30 pm

Ook nog niet duidelijk volgens mij
Vind inderdaad mn dat café wel goed werken
Wel goede gasten erbij, mn van der Zande komt altijd deskundig over
Coronel iets te veel fan en niet objectief, heeft natuurlijk wel heel veel race ervaring

Ik vind mn Olaf Mol simpelweg veel te veel missen tijdens zo n race. En de interviews van Plooij zijn echt beschamend zo nu en dan

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ziggo

Bericht door Iniesta » za nov 20, 2021 10:31 pm

LucaS schreef:F1 zou toch weg gaan bij ziggo?
Gaat ook weg, de vraag is wie er mee gaan

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ziggo

Bericht door zeux » za nov 20, 2021 10:31 pm

LucaS schreef:F1 zou toch weg gaan bij ziggo?
Nieuwe club. Viaplay of zoiets. Daar gaat het hele circus heen, met Brantsen als presentator (en naar ik begrijp Doornbos in ieder geval als expert).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ziggo

Bericht door columbus » za nov 20, 2021 10:44 pm

Giacomo Puccini schreef:Ziggo doet F1 echt heel goed ja, die maken van een saaie sport een spektakel. Ben heel benieuwd wat Viaplay er volgend jaar van maakt.

ESPN zou moeten investeren in betere analisten en betere interviewers. Het niveau is nu erg matig.
De analisten vinden zichzelf allemaal erg belangrijk. Ze hebben echt allemaal kijk op het spelletje maar ze zouden het wat minder gewichtig mogen brengen. Meer luchtig.

En de interviews, dat kan zeker ook beter. Moet zeggen dat de spelers ook niet meewerken zodat het een leuk interview wordt.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ziggo

Bericht door Scherrer » zo nov 21, 2021 12:40 am

Gaan jullie een abonnement op Viaplay nemen?

Ik vind Formule 1 heel leuk, maar ga echt geen 20/30/40 euro per maand betalen voor iets wat nu gratis is (als Ziggo klant). Ben benieuwd hoe succesvol het wordt. Nederlanders en betaal-tv zijn geen enorm goed duo. Zeker niet als het eerst een soort van gratis was.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ziggo

Bericht door zeux » zo nov 21, 2021 1:00 am

Scherrer schreef:Gaan jullie een abonnement op Viaplay nemen?

Ik vind Formule 1 heel leuk, maar ga echt geen 20/30/40 euro per maand betalen voor iets wat nu gratis is (als Ziggo klant). Ben benieuwd hoe succesvol het wordt. Nederlanders en betaal-tv zijn geen enorm goed duo. Zeker niet als het eerst een soort van gratis was.
Ik denk het niet.

Viapay zal bidden dat Red Bull volgend jaar een competitieve wagen heeft met de nieuwe regels. Is dat niet zo, dan vrees ik dat veel minder mensen een abo gaan nemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ziggo

Bericht door brigade zuid » zo nov 21, 2021 12:21 pm

Iniesta schreef:
za nov 20, 2021 10:30 pm
Vind mn Olaf Mol simpelweg veel te veel missen tijdens zo n race. En de interviews van Plooij zijn echt beschamend zo nu en dan
Vind ik ook. Zou het niet zo erg vinden als hun niet meegaan naar de nieuwe zender. Voor de rest doet Ziggo het goed, in de studio en het cafe etc.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Ziggo

Bericht door zeux » zo nov 21, 2021 12:34 pm

Welke vragen kun je nu werkelijk stellen op zo’n moment? Het is couleur locale, even wat sfeer vanaf de grid. Ik denk niet dat een ander daar wezenlijk meer uit gaat halen. En Plooij lijkt wel een band te hebben met wat rijders, dus dat levert ook nog wel eens iets op. Misschien wel juist door zijn lichtvoetigheid.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ziggo

Bericht door Dubbel » zo nov 21, 2021 1:15 pm

Formule 1 in 2022 ook bij Ziggo
Ziggo biedt op dit moment Formule 1 zonder extra kosten aan alle klanten aan. Het kabelbedrijf staat al onder druk door de versnelde uitrol van glasvezel in Nederland. En het verdwijnen van Formule 1 uit het aanbod kan tot meer klantverlies leiden. Echter sinds deze week staat op de speciale Formule 1-pagina van Ziggo dat Formule 1 ook in 2022 bij Ziggo te zien blijft. Komt onder het Nederlandse vlagje op de inlogpagina van Viaplay de mogelijkheid om met de MijnZiggo-gegevens toegang te krijgen tot streamingdienst Viaplay? VodafoneZiggo-woordvoerster Nina Moers wil het verlossende woord voor veel Ziggo-klanten nog niet geven. “We zijn continu in gesprek met content aanbieders in de markt om onze klanten de beste content te kunnen bieden. Als we meer kunnen vertellen over een mogelijke samenwerking met Viaplay, dan zullen we dat doen.”
https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay- ... gle.com%2F

Plaats reactie