Kritiek Van der Vaart op Ronald Koeman

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Van der Vaart verkopen?

Ja
22
55%
Nee
11
28%
Twijfel
7
18%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » wo feb 18, 2004 11:14 am

Alweer Joey?? Als een speler(s) beter worden is het de verdienste van Koeman, als ze stilstaan, of ,zoals in het geval VdV, zelfs achteruitgaan, dan kan Koeman er opeens ook niks aan doen!! Zo heb je altijd gelijk!! ;)
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 18, 2004 11:24 am

Dat is onzin, Nwankwo. Koeman wil Van der Vaart helemaal niet in de spits laten spelen, dat heeft hij vaak genoeg gezegd. Maar als hij niemand anders heeft moet hij wel, dus vind ik het niet eerlijk om te zeggen dat Van der Vaart lui is geworden omdat hij als spitsspeler eraan gewend is geraakt zijn doelpuntjes mee te pikken.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » wo feb 18, 2004 11:34 am

Ach als iets goed gaat is het ondanks Koeman en als iets mis gaat is dat dankzij Koemen zo verneem ik hier en daar. Die hebben ook altijd gelijk op die manier.

Iets met pot en ketel denk ik dan :D
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » wo feb 18, 2004 11:36 am

Misschien heb je de, voorzichtige weliswaar maar toch, loftrompet gemist die ik over de lijn van Koeman van de afgelopen maanden heb geblazen??
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 18, 2004 11:54 am

Wim schreef:Prima reactie van Koeman. Helder en duidelijk. Ook ik vraag mij af of hij een vertrek aan het inleiden is. Maar goed het kan natuurlijk ook dat hij niet overweg kan met de druk van de aankomende vedette.

Soms is er een crisis nodig om de gestagneerde ontwikkeling weer op gang te krijgen. Gebrek aan een goede en gezond eigen beeld is daar duidelijk debet aan. Vraag is wie gaat met hem ?aan de slag? om in jargon te blijven. Koeman kan dat niet gezien de hiërarchische verhoudingen en de harde besluiten die Koeman wel zal moeten nemen als dit zo doorgaat.
Misschien iets voor een oud prof van faam en naam om is stevige gesprekken aan te gaan? Het is Zlatan ook gelukt om te stoppen met het staren naar zijn eigen navel en weer gewoon normaal om zich heen te kijken. Van der Vaart moet toch ook te helpen zijn. Anders zie ik het somber in voor hem.
Stap 1 Aanvoedersband afnemen?
Inderdaad Wim, ook ik vraag me af of hij zijn vertrek aan het inleiden is.Feit is wel dat van de Vaart hopeloos uit vorm is en dat op het bordje van anderen probeert te schuiven of valt het een beetje tegen met het talent van de Vaart ?, en blijkt dat ie best een aardig balletje kan trappen maar meer ook niet ?.Een wedstrijdje in het Nederlands elftal zou bewijzen dat Sneijder en van de Vaart zonder al te veel problemen samen op het middenveld kunnen spelen ?, Het enige wat die wedstrijd bewees was dat Schotland niks voorstelde.

Van de Vaart moet eens voor de spiegel gaan staan en goed naar zichzelf kijken en zich afvragen hoe het komt dat ie dit seizoen zo met zijn vorm worstelt. Teveel reclame werk, te veel Sylvia, of teveel uitgaansleven.

Of gewoon de zoveelste pseudo vedette die een breuk met Ajax aan het forceren is.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo feb 18, 2004 12:05 pm

Of een speler die al weet dat hij weg gaat en nu al begint met natrappen richting trainer en later club. Van der Vaart zal echt niet de eerste zijn die dit doen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo feb 18, 2004 12:08 pm

Luci schreef:
Sommige kinderen zijn zeer hardleers, zien niet wat je bedoeld of willen het niet zien en blijven argeren. Laat het ze dan maar ondervinden...Sommige dingen werken met de beste wil van de wereld niet. Een ouder meer ervaren persoon ziet dat in, de jongere wil het nog zélf in gaan zien. Koeman geeft die ruimte, is dat nu zo verkeerd?
Mee eens, een kind kan je wel een miljoen keren waarschuwen voor die hete kachel, maar ze geloven het pas als ze ook daadwerkelijk hun jatjes branden. Hetzelfde principe gaat voor volwassenen en helaas zelfs de mensheid op. Maar om de wedstrijden van Ajax-1 nou op die manier te gebruiken? Koeman kan ook, tegen de waan van de dag in, zijn visie volgen en ab-so-luut niet beiden tegelijkertijd opstellen, omdat hij daar diep overtuigd niet achterstaat? Vraag me af, hoe een Michels, een Van Gaal of een Cruijff met dit tactische probleem waren omgegaan.

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » wo feb 18, 2004 12:17 pm

Nou zorgt hij natuurlijk wel voor de nodige lachsalvo's in de kleedkamer!!
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo feb 18, 2004 12:20 pm

Inderdaad, elk nadeel heeft weer zijn voordeel... :sad:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo feb 18, 2004 12:28 pm

joey schreef:Dat is onzin, Nwankwo. Koeman wil Van der Vaart helemaal niet in de spits laten spelen, dat heeft hij vaak genoeg gezegd. Maar als hij niemand anders heeft moet hij wel, dus vind ik het niet eerlijk om te zeggen dat Van der Vaart lui is geworden omdat hij als spitsspeler eraan gewend is geraakt zijn doelpuntjes mee te pikken.
Wat is daar dan onrechtvaardig aan? Ook die rol kan VdV toch nog met de juiste instelling en navenante scherpte en dynamiek uitvoeren? Het frappante is, dat hij tegen Inter op het AT-toernooi als hangende spits een uitstekende partij speelde en daarna eigenlijk nooit meer (mwa, misschien een kwartiertje tegen Feyenoord). Dat heeft volgens mij niet alleen met het functioneren van het elftal te maken, maar ook met zijn eigen motivatie. Het merendeel van zijn wedstrijden raffelt hij af op steady-state, met minimale inspanning proberen een maximaal rendement halen. Anders gezegd: lui van klasse.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo feb 18, 2004 12:31 pm

J.D. schreef:



Precies. Met een Davids (type Neeskens) in vorm klikt het wel. Je ziet hetzelfde nu bij Barca gebeuren. Maar wij hebben geen Davids. Bij ons loopt ene Galasek. Absoluut geen Ajax voetballer, maar niettemin de hemel ingeprezen door zeker de helft van de supporters. Het grote probleem bij Ajax is de omschakeling. Waarom? Misschien omdat de ene helft van de spelers zich op Galasek instelt, en de andere helft op vd Vaart/Sneijder? Lijdt Ajax -door Galasek- niet aan een gespleten persoonlijkheid?

Overigens is het een heel slecht idee om de vuile was buiten te hangen. Zeker als je, zoals vd Vaart, er geen enkel creatief idee in borduurt. Dit is niet te vergelijken met de eigengereidheid van Cruijff of van Basten, want die wisten precies hoe ze wilden voetballen. Dit heeft meer iets van de zeurderige klaagzang van een Vanenburg. Arme, onbegrepen vd Vaart. Het wordt tijd dat hij opgroeit.

Voor de zoveelste maal: het ligt niet aan het ontbreken van een type Davids. Het Nederlands elftal speelde tegen Schotland zoals het Ajax van 95 deed. Dus met knijpende backs (Bouma,Reiziger) en een centrale man (Cocu) die constant voor zijn verdediging speelt. Op het middenveld speelden naast 2 creatieve mensen (VderVaart,Sneijder),2 werkers (Davids,Cocu) die zorgden voor de balans.
Bij Ajax is dit niet het geval. Er wordt niet gespeeld met knijpende backs en Heitinga en Escude schuiven maar sporadisch in. Hierdoor heb je naast de creatieve mensen (VderVaart en Sneijder) alleen 1 werker (Galasek) voor de balans en is het logisch dat het middenveld overlopen wordt.

Als in het elftal van 95 Blind niet voor zijn verdediging als aanjager had gespeeld, maar als pure verdediger had gespeeld, dan was ons middenveld ook overlopen. Litmanen en R.de Boer waren ook geen balafpakkers.
Zie ook de 1e wedstrijd tegen Schotland. Nederland speelde toen met 4 verdedigers en niet zoals in de return met 1 man voor de verdediging. Hierdoor werd ons middenveld overlopen en kwam Davids overal te laat.

Wil je dus Sneijder en VderVaart samen op kunnen stellen in 1 elftal dan moet je dus of:

- 4-4-2 spelen. Met VderVaart achter de 2 spitsen, Pienaar en Sneijder aan zijkanten en Galasek in punt naar achteren.

- 3-4-3 spelen. Achterin 3 verdedigers waarvan 2 knijpende backs , in de blind rol Galasek of De Jong, Sneijder en Pienaar aan zijkanten en VderVaart achter de diepe spits

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 18, 2004 12:46 pm

Zeer juist, Trabdolmo. De oplossing kan dus zomaar zijn dat Ajax een speler als Stam haalt, die achterin 1 op 1 speelt, zodat Heitinga kan doorschuiven naar het middenveld. Daardoor raakt de balans hersteld (2 verdedigende mensen op twee aanvallende), waardoor we druk naar voren kunnen zetten.

Joel
Berichten: 319
Lid geworden op: zo okt 05, 2003 11:02 am

Bericht door Joel » wo feb 18, 2004 1:24 pm

Interessant punt. Ik ben niet zo van de tactische beschouwingen, maar zelfs ik kan dit begrijpen. :) Maarre wat zijn knijpende backs?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo feb 18, 2004 1:25 pm

Trabdolmo schreef:
Wil je dus Sneijder en VderVaart samen op kunnen stellen in 1 elftal dan moet je dus of:

- 4-4-2 spelen. Met VderVaart achter de 2 spitsen, Pienaar en Sneijder aan zijkanten en Galasek in punt naar achteren.

- 3-4-3 spelen. Achterin 3 verdedigers waarvan 2 knijpende backs , in de blind rol Galasek of De Jong, Sneijder en Pienaar aan zijkanten en VderVaart achter de diepe spits
Waarmee je de kern van het elftal, de motor op het middenveld en de as door het elftal heen ook in tact laat. De ruit in de 4-4-2 en in de 3-4-3 en de as blijven immers hetzelfde met een vergelijkbare rolverdeling. Alleen de verdedigende (knijpende backs) of de aanvallende accenten (vleugelspelers) wisselen. En dan wordt het omschakelen van het ene naar het andere systeem ook weer een stuk eenvoudiger.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 18, 2004 1:52 pm

Joel schreef:Interessant punt. Ik ben niet zo van de tactische beschouwingen, maar zelfs ik kan dit begrijpen. :) Maarre wat zijn knijpende backs?
Backs die af en toe... :blush: Meestal wordt ermee bedoeld backs die bij balbezit naar binnen gaan (knijpen) om een spits te verdedigen. Zoals Reiziger en Bogarde dat deden in 1996. Op dit moment speelt Ajax niet met knijpende backs maar met opkomende backs. De spitsen van de tegenpartij worden 'opgepakt' door de centrumverdedigers, Heitinga en Escude dus.

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo feb 18, 2004 2:01 pm

Nwankwo-fan schreef:Uiteraard is Koeman, door VdV anderhalf jaar lang als bedrijfssnol te gebruiken, (mede) verantwoordelijk voor de luie momenten voetballer met misplaatste vedetteneigingen die Rafael nu lijkt te (zijn ge-)worden!
Wat overdrijf je weer schromelijk. VDV heeft onder Koeman op 3 posities gespeeld: links op het middenveld, op '10' en (uit nood) in de spits. Onder jouw Alkmaarse vriend speelde hij ook op links en op '10', het is echt niet zo dat een VDV steevast op een openvallende plek wordt ingezet.

Ik heb VDV's woorden eens een paar keer nagelezen en een aantal dingen valt op: 1) het lijkt erop dat hij zowel namens zichzelf als namens Sneyder spreekt. Het is duidelijk dat de boezemvrienden de kritiek op hun spel niet aanstaat... 2) VDV en Sneyder zijn 'min of meer' de beste spelers. Het lijkt me dat spelers als Heitinga, Zlatan, Maxwell en in mindere mate Galasek, Pienaar en de Jong toch minimaal 'min of meer' even belangrijk zijn voor Ajax. 3) VDV speelde naar eigen zeggen best een aardige eerste seizoenshelft. Dat was me eerlijk gezegd ontgaan... 4) Na de winterstop geen 'vastigheid'. Dan zijn wij hier bij AT dus collectief blind. Wij maar denken dat er consequent 4-3-3 wordt gespeeld en dat er minder geswitcht wordt met systemen en opstellingen. Gelul van de kant van VDV dus... 5) Mist het vertrouwen van Koeman en is de kritiek op zijn - en Sneyder's spel zat... Hoge bomen, beste Rafael. VDV is Ajax' best betaalde speler en aanvoerder, wanneer er aspecten in zijn spel zijn die Koeman niet aanstaan, mag hij daar dan misschien iets van zeggen?! VDV vertoont m.i. een enorm gebrek aan zelfkritiek, is hem niet opgevallen dat Galasek zich tegen n.b. Volendam (!) de benen uit het lijf liep om alle gaten te dichten?! Is het nu zo moeilijk voor vd Vaart en Sneyder om de balans enigszins in de gaten te houden, door bijv. bij balverlies niet gezamenlijk voor de bal te staan?! Blijkbaar wel... 6) Het moment van de kritiek: vanuit het Oranje-kamp. Zeg het dan eerder of wacht ermee. Bijzonder puberaal gedrag...

Ergo: het ligt niet aan Sneyder en VDV, maar aan de taktiek van Ajax (dus Koeman) en aan de spelers van Ajax (want bij Oranje kan het volgens VDV wél). Eens kijken hoe en of het duo stand houdt tegen Duitsland op het EK... Zelfkritiek heb ik niet kunnen waarnemen, misschien moet het duo zich eens beelden van Beckham, Scholes, Ballack, Nedved etc. aanzien, spelers die óók bij balverlies hun werk doen! Verdere afhandeling lijkt me kaassie: een 'financiele correctie' door van Gaal n.a.v. het naar buiten brengen van zaken die intern moeten worden afgehandeld, disciplinaire schorsing voor de wedstrijd tegen Twente, verkoop aan het einde van het seizoen. Iemand die zwelgt in zelfgenoegzaamheid moet je niet willen behouden... Wat mij betreft krijgt ook Sneyder onder uit de zak, want zijn naam komt me iets te veel voor in het gewraakte artikel, het heeft wel heel veel weg van een 1-2-tje. Deze heren willen alleen de lusten (lekker ballen) en niet de lasten (verdedigen, storen, werken). Ik heb de indruk dat VDV al niet meer te corrigeren is, maar Sneyder nog wel... Hopelijk kan Ajax de hoofdprijs vangen voor VDV, wat mij betreft een speler die zich alleen nog maar heeft bewezen in de HCE. In de CL en tegen de betere ploegen in Oranje heeft ie nog maar weinig gebracht. Ajax doet er goed aan dit immense ego te verkopen nu hij nog een goede naam heeft. Nog een seizoen als het huidige - en onze 'superster' valt van zijn sokkel. Op naar Manchester of Barcelona, hopelijk...

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » wo feb 18, 2004 2:19 pm

Feitelijk zeggen we hetzelfde hoor Wimpey! Maar opvallend blijft het wel dat VdV van een nuchtere realistische jongen 2 jaar terug, verworden is tot deze pseudo-vedette. Dat mag de (hele) technische leiding van Ajax zich aantrekken (maar waarschijnlijk is het al fout gegaan in de eerste jaren van zijn opleiding!! :D )!
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo feb 18, 2004 2:27 pm

Nwankwo-fan schreef:Feitelijk zeggen we hetzelfde hoor Wimpey! Maar opvallend blijft het wel dat VdV van een nuchtere realistische jongen 2 jaar terug, verworden is tot deze pseudo-vedette. Dat mag de (hele) technische leiding van Ajax zich aantrekken (maar waarschijnlijk is het al fout gegaan in de eerste jaren van zijn opleiding!! :D )!
Het is fout gegaan tijdens het bewind van Co. die houdt niet van vedettes en hield Rafael klein. Die opgekropte frustraties komen er nu uit.... ;)

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » wo feb 18, 2004 2:30 pm

Alles is de schuld van Sylvie!!
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo feb 18, 2004 2:35 pm

Nwankwo-fan schreef: Maar opvallend blijft het wel dat VdV van een nuchtere realistische jongen 2 jaar terug, verworden is tot deze pseudo-vedette. Dat mag de (hele) technische leiding van Ajax zich aantrekken (maar waarschijnlijk is het al fout gegaan in de eerste jaren van zijn opleiding!! :D )!
Volgens mij moet vd Vaart zich dat zélf aanrekenen, maar van iemand die weinig zelfkritiek aan de dag legt, is zoiets niet te verwachten. VDV is op 21-jarige leeftijd al blasé, dat ligt toch echt aan hemzelf, niet aan de technische staf. Pienaar is van dezelfde leeftijd en die gaat altijd als de brandweer, compliment voor de technische staf t.a.v. Pienaar?! Nee dus, instelling is persoonsgerelateerd, daar kan een trainer erg weinig aan veranderen...

Gebruikersavatar
Nwankwo-fan
Berichten: 2660
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:31 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door Nwankwo-fan » wo feb 18, 2004 2:40 pm

onzin, elke speler is inderdaad anders en dient anders te worden benaderd, dan kan een trainer wel degelijk invloed uitoefenen (hoeveel rode kaarten kreeg davids onder van Gaal?). Bij van der Vaart had wellicht het vaker wisselen, reserve zetten of aanvoerdersband ontnemen wel degelijk nog enige gunstige uitwerking kunnen hebben. Jammer dat de transferperiode al voorbij is; iIk vrees voor Sneijders toekomst als hij de komende maanden teveel naar onze nieuwe nationale verlosser luistert!
Laatst gewijzigd door Nwankwo-fan op wo feb 18, 2004 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga de rest van het seizoen consequent 4-3-3 spelen, en Sonck stel ik nooit meer op als rechtsbuiten en van Damme niet als linksback..of toch weer wel, of toch weer niet..??
(nieuw krachtig beleid ingezet door Ronald K.)

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo feb 18, 2004 2:45 pm

Nwankwo-fan schreef:Feitelijk zeggen we hetzelfde hoor Wimpey! Maar opvallend blijft het wel dat VdV van een nuchtere realistische jongen 2 jaar terug, verworden is tot deze pseudo-vedette. Dat mag de (hele) technische leiding van Ajax zich aantrekken (maar waarschijnlijk is het al fout gegaan in de eerste jaren van zijn opleiding!! :D )!
Daar noem je inderdaad zoiets. Twee jaar geleden kwam Rafael in zijn gedrag en in zijn woorden nog verbazingwekkend 'volwassen' over. Zo nuchter, zo realistisch, griezelig bijna voor zo'n joch. Terwijl hij toen ook al formidabele staaltjes voetbal liet zien. Als ik van eentje nooit verwacht had dat hij Seedorf-trekjes zou gaan vertonen, was het VdV wel. Ik denk dat daar mijn felheid in deze kwestie ook vandaan komt: misschien wel het meest veelbelovende Ajax-talent van de afgelopen 5 jaar zo te zien vervallen omdat de bovenkamer de boel kennelijk niet meer 'aankan'. Zo teleurstellend... :sad:

Voor de rest sluit ik me aan bij de analyse van Wimpey. Met inderdaad ook de vrees, dat VdV namens 2 monden spreekt. Jasses, straks zijn er niet 1 maar 2 toptalenten bij voorbaat verknald...

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo feb 18, 2004 2:58 pm

Koeman heeft vd Vaart belangrijk(er) willen maken dit seizoen, m.i. terecht o.b.v. zijn prestaties in de voorgaande seizoenen. Misschien heeft hij hem met teveel verantwoordelijkheden opgezadeld, want het is duidelijk dat vd Vaart dit seizoen veel minder presteert dan voorheen... Toch heeft Koeman hem niet de watten gelegd: hij heeft aangegeven dat zijns inziens niemand van de huidige groep al toe is aan een buitenalndse topclub, hij heeft al tig keer aangegeven dat een duo vd Vaart - Sneyder op één middenveld problematisch is (hetgeen de praktijk ook aantoont). Van vd Vaart had ik een andere - dan zijn reactie van gisteren verwacht. Je hoopt dat hij en z'n buddy Sneyder er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze wél samen op het middenveld kunnen spelen, maar hij heeft dus de makkelijkste weg gekozen en wast zijn handen in onschuld. Ik vind dus dat Koeman in deze weinig te verwijten valt en dat vd Vaart eens in de spiegel moet kijken...

Al met al is natuurlijk duidelijk dat vd Vaart weg wil. Kritiek op Koeman nadat ie tegen PSV niet in de basis stond, nu kritiek op de trainer, vd Vaart is bezig een conflict te creeren. Dat hij deze weg bewandelt, kan met de aanwezigheid van Koeman te maken hebben, maar vergeet niet dat hij nog in de winterstop aangaf veel vertrouwen in Koeman te hebben...

Gebruikersavatar
Rupke
Berichten: 109
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 4:34 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Rupke » wo feb 18, 2004 3:13 pm

Maar waarom op deze opzichtige en niet al te subtiele manier een breuk forceren, als hij in Mei gewoon kan aangeven dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging? Louter om de transferprijs te drukken? Denk niet dat Van der Vaart het zover wil laten komen. Ook De Boertjes zijn, ondanks hun staat van dienst, immers nog steeds niet bij iedereen geliefd in Amsterdam.
Clarity of thought before rashness of action

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo feb 18, 2004 3:19 pm

Soms kan ik de reacties hier bij AT niet volgen.

V.d.Vaart is het allergrootste talent die we sinds jaren hebben gezien. We weten allemaal wat hij kan. Tot nog toe draait hij een minder jaar, iets wat hij zelf ook wel weet.

Maar zoals Trabdolmo perfect aangeeft kan dit ook liggen aan de gewijzigde spelwijze van Ajax. Koeman probeert het hele jaar al 4-3-3 te spelen, maar doet dat inderdaad niet met knijpende backs. Daardoor is het voor elke nr. 10 bijzonder moeilijk spelen, omdat er achter hem een gat valt.

V.d.Vaart lui ? Ik geloof d'r niks van. Laatst las ik hier een reactie op AT waarin stond dat v.d.Vaart tegen Volendam hard heeft gewerkt. Ikzelf heb hem in het Nederlands Elftal tegen Schotland hard zien werken.

Ik vind meer dat hij moeite heeft met het systeem en dat hij niet precies weet hoe hij in dit systeem moet functioneren.

En wat betreft vastigheid. Als hij in de winterstop afspraken heeft gemaakt dat hij de vaste nr. 10 is, en hij moet vervolgens tegen Volendam als linkshalf spelen terwijl SNeijder op 10 speelt, dan is er inderdaad geen vastigheid.

Toen v.d. Vaart net begon te voetballen viel me op dat hij een beetje op Raul leek van Real Madrid. Die heb ik vanaf het begin van zijn carrière gevolgd. Raùl is begonnen links op het middenveld, maar kwam al gauw in de as van het elftal terecht. Hij werd toen schaduwspits en heeft als noodoplossing ook als spits gespeeld. Hij scoort veel over de grond, maar ook met zijn hoofd, terwijl hij niet echt groot is. In het begin scoorde v.d. Vaart ook redelijk wat met zijn hoofd, door simpelweg op de goeie plek te staan.

En het meest opvallende : In zijn derde jaar bij Real had Raúl een enorme dip. Speelde het hele seizoen niet goed, wilde veel alleen doen. De fans bleven in hem geloven en hij behoort nu tot de grootste Real-spelers aller tijden.

Heb toch geduld met vd. Vaart. Het kan met hem hetzelfde gaan. Die jongen is pas 21 en ik vind hem qua persoonlijkheid enorm gegroeid. Hoe hij laatst bij Voetbal Insite zat...Heerlijk..

Het voetbal komt wel weer terug. Hij komt hier mentaal beter uit, daar ben ik van overtuigd.

En mag hij een keertje tegen de trainer (die veel van jullie ook bekritiseren) uitvallen ? Ook van Basten en Rijkaard hadden wel eens kritiek op de technische staf. Hadden we die dan maar meteen moeten verkopen ?

Plaats reactie