Wint Ajax toch nog de Champions League?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo okt 27, 2004 10:09 am

Ik hoef 'm ook niet op deze manier..

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 10:19 am

Ajax Rules schreef:Natuurlijk zou het voor Ajax gaan om een cup met een grote smet.....

Desalniettemin zou het fantastisch zijn wanneer dit werkelijkheid zou worden. Je komt dan toch in de statistieken met 5(!) keer de europcup 1. En hoewel mensen dan steeds "Ja maar..." zullen zeggen is het in ieder geval een herinnering aan het feit dat we toen de finale haalden (terwijl meestal de tweede plaatsen vergeten worden, behalve door de supporters van de betreffende club).

Het zou ook wel degelijk terecht zijn. Zonder die briesende Torricelli en co hadden we misschien wel gewonnen. Juventus wat beter, maar dat had vooral met meer power en ausdauer te maken. Bovendien: het feit dat er een club valsspeelt, betekent natuurlijk niet dat niemand in dat jaar aanspraak zou kunnen maken op de cup.

Overigens zal dit niet doorgaan vrees ik. :nooo:

:headbang: volledig mee eens. dit kan niet negatief uitgelegd worden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo okt 27, 2004 11:13 am

Opeisen die cup, hoezo is het neeit netjes op deze manier?
Nee die van hun is netjes, AJAX speelde sterk tegen Juve, maar hoe hoog het tempo ook lag, je kreeg ze niet moe. Lekker is dat om dan te winnen als Juve zijnde.

AJAX moet direct de beker plus het prijzengeld op eisen.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12837
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo okt 27, 2004 11:21 am

Ik ben het met 666 eens. Juventus moet alle prijzen uit die periode inleveren, maar er worden geen nieuwe winnaars aangesteld. Want naast de C.L. won Juventus in die periode ook 3 keer de scudetto, 1 keer de Italiaanse beker, de Europese Super-cup en de wereldbeker. Als al deze prijzen van eigenaren gaan verwisselen word het een rotzooi. Dus gewoon geen winnaar aanstellen. Ik heb allang vrede met het verlies van de C.L.-finale in 1996.
Tijd voor iets nieuws.

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 11:23 am

Liberty schreef:Ik ben het met 666 eens. Juventus moet alle prijzen uit die periode inleveren, maar er worden geen nieuwe winnaars aangesteld. Want naast de C.L. won Juventus in die periode ook 3 keer de scudetto, 1 keer de Italiaanse beker, de Europese Super-cup en de wereldbeker. Als al deze prijzen van eigenaren gaan verwisselen word het een rotzooi. Dus gewoon geen winnaar aanstellen. Ik heb allang vrede met het verlies van de C.L.-finale in 1996.
het is ook het voorstel om alle prijzen, gewonnen van 94 to 98, af te nemen....

Ajax Rules
Berichten: 31376
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » wo okt 27, 2004 11:26 am

@ Liberty: Waarom wordt het dan een zooitje? Waarom kan de Italiaanse bond niet in een dag de administratie bijwerken en wat landstitels omzetten?

Jij hebt het verwerkt? Nou, ik niet....het was de allergrootste teleurstelling uit mijn leven. Deze topic is veeeeel en veeeeel belangrijker dan al het gespeculeer over Koller, PSV-Ajax, Koeman, etc. bij elkaar. Wie weet winnen we pas over 30 jaar weer de CL. Of misschien wel nooit.

Natuurlijk zit er een smet op deze Europacup. Maar Ajax verdient hem (wellicht) wel. Juventus heeft (wellicht) valsgespeeld en dat was ook te merken! M.a.w.: Ajax was wellicht gewoon de sterkste ploeg dat jaar en verdient die beker in dat geval. Dat Juventus ons de kans heeft ontnomen om de beker op een leuke manier te winnen is erg genoeg!!!! Maar laten we in ieder geval die beker ophalen en opschuiven naar (ongedeeld) brons in de ranglijst van meest succesvolle Europese clubs aller tijden!!! :yes:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12837
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo okt 27, 2004 11:38 am

ajax/jari schreef:het is ook het voorstel om alle prijzen, gewonnen van 94 to 98, af te nemen....
Dat zeg ik toch ook. Ik zeg alleen dat je geen nieuwe winnaar hoeft aan te stellen. Zo hebben ze dat in Frankrijk in 1993 met Marseille ook gedaan. Titel afgenomen, maar geen andere winnaar uitgeroepen.

En ik bedoel met een rotzooi, de hele gang van zaken. Want als Ajax de cup van 96 hoort te hebben, dan zou Paris S.G. bevoorbeeld de Europese Super-cup horen te krijgen. Maar dat zou dan weer niet eerlijk zijn, omdat Ajax nooit de kans heeft gehad om voor die cup te spelen. Zelfde geldt voor de Wereldbeker. Op die manier blijf je bezig. Want zoals 666 al aangeeft, moeten dan alle wedstrijden van Juventus uit de C.L. van 96 worden veranderd. Want eigenlijk hoorde Juventus helemaal geen C.L. te spelen, want ze hebben ook geen recht op de Italiaanse titel van 95. En zo blijf je doorgaan.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12837
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo okt 27, 2004 11:48 am

Ajax Rules schreef:Jij hebt het verwerkt? Nou, ik niet....het was de allergrootste teleurstelling uit mijn leven. Deze topic is veeeeel en veeeeel belangrijker dan al het gespeculeer over Koller, PSV-Ajax, Koeman, etc. bij elkaar. Wie weet winnen we pas over 30 jaar weer de CL. Of misschien wel nooit.

Natuurlijk zit er een smet op deze Europacup. Maar Ajax verdient hem (wellicht) wel. Juventus heeft (wellicht) valsgespeeld en dat was ook te merken! M.a.w.: Ajax was wellicht gewoon de sterkste ploeg dat jaar en verdient die beker in dat geval. Dat Juventus ons de kans heeft ontnomen om de beker op een leuke manier te winnen is erg genoeg!!!! Maar laten we in ieder geval die beker ophalen en opschuiven naar (ongedeeld) brons in de ranglijst van meest succesvolle Europese clubs aller tijden!!! :yes:
:aai: Kom op jongen. Het is 8 jaar geleden. Er zijn wel ergere dingen in het leven dan het verliezen van een finale. Natuurlijk was het klote, zeker op dat moment. En natuurlijk is het helemaal klote als je er achter komt, dat je tegenstander valsgespeeld heeft. Maar ik maak me daar 8 jaar later niet meer druk om.

En een status van een club wordt niet alleen bepaald door de cups die je hebt gewonnen. Maar ook door het spel dat je speelt/speelde en de spelers die er spelen/ hebben gespeeld. Ajax zal altijd de club van het aanvallende voetbal blijven. Ajax zal altijd de club van Cruijff en van Van Basten blijven. Een C.L. meer of minder veranderd daar niks aan. Zo'n C.L. 8 jaar later krijgen is leuk voor de statistieken, maar je hebt er in het echte leven verdomd weinig aan.
Tijd voor iets nieuws.

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 11:59 am

laat het nou zo zijn dat ik die statistieken gaaf vind

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » wo okt 27, 2004 12:04 pm

In de sportwereld is het de normaalste zaak dat zij die door doping iets hebben gewonnen dat wordt afgenomen. Boeiend is wat voor straf zij nu gaan krijgen. 5 jaar uitsluiting? En dan gaat de prijs naar nummer 2. Dat is toevallig Ajax, die trouwens een betere finale speelde dan dat jaar daavoor. Zo eenvoudig is het. Cup en premie naar Ajax en aanpassing rating is wat moet plaatsvinden.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12837
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo okt 27, 2004 12:05 pm

Tja, pronken met successen uit het verleden is leuk. Maar of je als club zo'n dubieuze Cup op wil zetten is de vraag. Want ook als Juventus veroordeeld wordt, en de Cup moet inleveren, blijft er altijd een smerig luchtje hangen rond die Cup. Ik heb gewoon liever de 4 C.L./E.C.1 die Ajax op een nette manier heeft gewonnen dan 5 C.L./E.C.1 waarbij er aan eentje een luchtje hangt. Ook al is dat niet de schuld van Ajax.
Tijd voor iets nieuws.

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 12:12 pm

ik wil de cup wel persoonlijk uit turijn wegslepen!! en een :eusa_liar: naar juve

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » wo okt 27, 2004 12:12 pm

Wat een nonsens. De smet op deze cup is dat Juventus dope heeft gebruikt. Daar hoort uitsluiting van de wedstrijd en/of competitie bij. Naast een zware straf. Denk je dat er ook maar een OS gouden medaille winnaar is die zijn plak dubieus vind omdat de eigenlijke winnaar gepakt is voor doping? Welnee. Dit is het risico van doping gebruik. Waar trouwens al direct na de wedstrijd verhalen over gingen dat Juve wel onder de dope leek.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12837
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo okt 27, 2004 12:26 pm

Maar bij de O.S. gaat het vaak om een of slechts een paar wedstrijden. Dit gaat om 4 seizoenen. De C.L.-finale was er slecht 1 van de ongeveer 200. Nu zullen ze niet alle 200 wedstrijden aan de dope hebben gezeten, maar toch. Want als Ajax als winnaar wordt uitgeroepen, wie wordt er dan tweede? Want Juventus hoorde niet in de finale te staan. Dat zou dan de halve finalist zijn (Dortmund volgens mij). Maar die heeft de finale nooit gespeeld. Dat zou dan weer erg raar zijn. Want bij de O.S. schuift iedereen een plaatsje op. Bij de C.L. gaat dat wat moeilijker.

Gewoon de Cup afpakken, en geen winnaar aanstellen. Dan voorkom je een hoop gezeik. Al vraag ik me af of de Uefa daar uberhaupt wel aan wil.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Bafflo
Berichten: 431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 2:22 pm

Bericht door Bafflo » wo okt 27, 2004 2:10 pm

Wordt ook de winnaarspremie alsnog bij Juve teruggevorderd en aan Ajax uitgekeerd ? Lijkt mij van wel . En dat is misschien toch wel interessant.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 27, 2004 2:12 pm

De eerste 25 jaar kun je dat wel vergeten.Alhoewel, mochten de Uefa-Fifa bonden ooit nog eens tot het besluit komen dat schulden automatisch betekent einde C.L. oefening en er een transfer systeem komt waar de kleintjes ook in mee kunnen doen, dan is er nog een kleine kans.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » wo okt 27, 2004 2:56 pm

Dus binnenkort weer Museumplein? ;)

Maar het lijkt mij niet meer dan logisch dan dat Ajax de titel, maar nog belangrijker, het prijzengeld krijgt. Ik denk echter dat dit een te zware administratieve rompslomp wordt en het dus niet zal gebeuren.

Kan er anders niet een nieuwe finale gespeeld worden tussen Ajax 1996 en Juve 1996? :X
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Ajax Rules
Berichten: 31376
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » wo okt 27, 2004 5:29 pm

En belangrijker nog "het prijzengeld"?????? Die cup is verdomme 1000 keer belangrijker dan een paar miljoen euro.....We praten nu over vele miljoenen voor nieuwe spelers in de winterstop. en waarom? omdat we dan misschien volgend seizoen weer kampioen worden en misschien eens een tweede ronde CL halen. We hebben nu misschien de kans om de belangrijkste voetbalprijs te winnen, hetgeen in dat geval (bij bewezen schuld) 100% TERECHT zou zijn. Dit is veel belangrijker dan een nieuwe spits, of zelfs een landstitel. Als er een luchtje aan dit hele verhaal zit zit dat luchtje bij Juventus. Voor ons is de cup een mooie herinnering en een eerbetoon aan het sterkste clubteam uit de geschiedenis van het internationale voetbal! :yes:

@Liberty: hoe kun je het belang van de "statistiekjes" bagetaliseren? Ben jij blij met een titel zolang je op het leidseplein staat en vergeet je het dan weer? De statistieken zijn het enige belangrijke in het voetbal. Ajax is nationaal net zo succesvol als Feyenoord en PSV bij elkaar. Internationaal is Ajax zelfs vele malen succesvoller dan Feyenoord en PSV bij elkaar. Die statistieken zijn wat Ajax Ajax maakt: een club die groter en succesvoller is dan b.v. Manchester United, Juventus, Internazionale of Barcelona. Iedere landstitel blijft voor altijd staan. Iedere Europacup blijft altijd glorie geven. Dat is de troost van een Ajacied. Ook al verlies je met 2-0 van PSV, je kunt altijd teren op een nooit meer in te halen voorsprong. Je kunt jezelf geruststellen met het feit dat wij altijd de grootste zullen zijn.

Raar is het toch hoe je als supporters van dezelfde club zo anders over dit soort zaken kunt denken. :nooo:

En nogmaals: Als er idd sprake is van doping VERDIENEN wij die cup. We hebben er recht op.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47895
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 27, 2004 6:03 pm

Denk je nou serieus dat wij die cup krijgen? Wat denk je van de club die in de halve finale tegenover Juventus stond, die hadden het recht om tegen Ajax te spelen in de finale. Wie weet had het dan wel heel anders gelopen. Je kunt alleen de prijs aan de nr. 2 geven bij een rechtstreeks duel tussen meerdere clubs. Met dit 'playoff' systeem kun je de cup niet zomaar schenken aan de nr. 2. Iedereen is hier de dupe van. Met het prijzengeld gaat het dan idem dito. Heeft de club die in de kwartfinale speelde tegen Juventus nu recht op het geld wat men kan verdienen in de halve finale? Degene die uitgeschakelt is in de groupsfase krijgt nu nog een bonus? Wat een werk zal dat worden om iedere club de juiste bedragen te geven. Allemaal gelul in de ruimte.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo okt 27, 2004 6:06 pm

Het is inderdaad veeeeeeel belangrijker dat Ajax een Cup krijgt waar het in een grijs verleden voor gespeeld heeft dan dat dit Ajax op de rails komt. Ga jij dan ook naar het Museumplein om het te vieren?

Sommigen zijn echt in het verleden blijven hangen. Als het zo is dat de UEFA besluit dat hij Ajax toekomt dan hebben jullie geluk, maar om je er nu zo enorm druk over te maken?

Ajax Rules
Berichten: 31376
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » wo okt 27, 2004 6:17 pm

@Peter: ik denk NIET dat Ajax deze cupt krijgt (zie eerdere post). Wel zou ik het dolgraag willen, veel liever nog b.v. dan alsnog kampioen worden dit jaar.

@Harminator: ja, deze cup betekent idd meer voor me dan het huidige Ajax weer op de rails krijgen. Want zelfs al komt Ajax weer op de rails, wat dan? Worden ze misschien kampioen (voor de 30e keer) of halen ze eens een keer een tweede ronde. Heel fijn, ik zal er blij meer zijn, maar de ambities van Ajax liggen in Europa. Onze concurrenten horen Real en Milan te zijn, PSV en Feyenoord zijn te klein voor ons.

Vind jij de cup van 88 echt niet belangrijker dan de verichtingen van Lucius en Vennegoor? Dan begrijp ik niet dat je supporter kunt zijn? Waarom zou je je in godsnaam druk maken over Europacup-resultaten als je je er een jaar later al niet meer om bekommert. Zoals ik het zie heeft ieder resultaat (positief of negatief) het eeuwige leven. Daarom is de nederlaag van de wonderboys van 96 tegen het gedrogeerde Juventus ook zo bitter, en ik hoop dat dit wordt rechtgezet.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo okt 27, 2004 6:25 pm

Het is heel mooi dat het gebeurd is, ik was er zelfs bij in 1988 en het was een geweldig moment toen Breukelen de penalty stopte. Maar op dit moment levert het direct helemaal niets meer op. Ik heb liever dat PSV dit jaar en volgend jaar kampioen wordt dan dat ze één of andere cup uit 1996 op mogen halen omdat iemand misschien niet helemaal eerlijk is geweest. Daar koop je toch helemaal niets voor?

Resultaten uit het verleden betekenen heel lomp gezegd niets meer, maar voor jou is dat blijkbaar anders, jij refereert er zeker ook graag aan dat Ajax in een grijs verleden wel heel veel vaker kampioen is geworden dan PSV?Wat vorig jaar gebeurd is, is leuk, maar volgend en dit seizoen zijn zo mogelijk veel belangrijker. Als de directie bij Ajax iets meer keek naar de toekomst zouden ze er misschien beter voor staan.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » wo okt 27, 2004 7:21 pm

Dat laatste is zeker waar. Maar het verleden maakt je toch echt wat je vandaag bent. Zonder verleden is er geen heden laat staan hoop op een toekomst.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Ajax Rules
Berichten: 31376
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » wo okt 27, 2004 7:27 pm

@Wim: precies! Hoe zijn de verhoudingen in Nederland? Ajax is een absolute topclub, PSV en Feyenoord zijn grote clubs en de rest stelt niets voor. Door het verleden. Ik vind het onvoorstelbaar dat 1988 zo weinig belangrijk voor je is, want zonder die cup zou PSV nog minder serieus worden genomen dan nu....dan zou het echt een iets succesvollere variant van Sparta en Dos zijn.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 27, 2004 8:48 pm

Laten we nou even reëel wezen: als een dopingofficial van het IOC een uitspraak doet, heeft het weinig zin om ons daarover druk te maken. Die man heeft immers geen enkele autoriteit bij de Uefa. En de Uefa zal hooguit de cup niet langer aan Juve toekennen, in plaats van ook nog eens een andere winnaar aanwijzen.

Iedereen gecondoleerd nog met onze verloren finale in 1997 tegen Dortmund (want ja... dat stelletje junks uit Turijn heeft ons geheel ten onrechte met 1-2 en 4-1 van de mat gespeeld... :D )

Plaats reactie