Wint Ajax toch nog de Champions League?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Wint Ajax toch nog de Champions League?

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 7:24 am

Wint Ajax toch nog de Champions League?

Amsterdam/Turijn
Voor Ajax lonkt toch nog een Europese hoofdprijs. De Amsterdamse club heeft met terugwerkende kracht recht op de Champions Leage van 1996, vindt een dopingofficial van het IOC.
Mocht Juventus inderdaad worden veroordeeld in de spraakmakende dopingzaak die tegen de club loopt, dan dreigt het alle titels tussen juli 1994 en september 1998 te moeten inleveren. "Dan heeft Juventus geen enkel recht op een prijs", aldus Dick Pound, IOC-lid en voorzitter van het anti-dopingagentschap WADA. Onder die titels valt ook de Champions League van 1996, waarin Juventus in de finale Ajax versloeg. De Italianen wonnen de strafschoppenserie, na de 1-1 in de reguliere speeltijd.

"Kunnen we alsnog naar het Leidseplein", grapt Sonny Silooy, destijds speler in het team van Louis van Gaal. De huidige jeugdtrainer van Ajax miste destijds een cruciale strafschop, net als Edgar Davids. "Het was mijn laatste wedstrijd voor Ajax, dus het zou wel leuk zijn als we die alsnog winnen. Al moet ik het allemaal nog zien hoor".

De openbare aanklager eiste deze week zware celstraffen tegen directeur Antonio Giraudo en arts Riccardo Agricola van Juventus. Onder hun toezicht zou tussen 1994 en 1998 systematisch doping zijn voorgevallen. Tegen Giraudo is twee jaar en een maand celstraf geeist, tegen Agricola liefst drie jaar en twee maanden. Het proces tegen Juventus begoon in januari 2002. Volgens de openbare aanklager was er sprake van grootsschalige bloeddoping, maar de clubleiding wijst alle beschuldigingen van de hand.
Bron: AD 27-10-04 Sportkatern

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo okt 27, 2004 7:36 am

Op die manier willen we de cup niet winnen.

Zou ook niet redelijk zijn. Niet alleen vanwege het vertoonde spel in de finale, maar ook t.o.v. de clubs die daarvoor tegen Juve hebben gespeeld.

Moet de finale niet overgespeeld worden tegen het team dat in de halve finale tegen Juventus speelde?

Of wacht, moet die halve finalist niet alsnog tegen de door Juventus onterecht uitgeschakelde kwartfinalist?

Of met de nummer drie van de poule waar Juventus in speelde...

Als Juve compleet gedrogeerd was mogen ze hun cup inleveren. Dan heeft de editie van '96 maar geen winnaar.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 8:05 am

toch is het zo gek niet. in andere sporten is het op deze manier zowat gebruikelijk. ik snap je verhaal hoor maar de grootste impact heeft het dan wel op Ajax gehad aangezien zij de finale verloren en hierdoor geen cup won. een halve finalist had dan een andere tegenstander gehad en daarvan was het maar de vraag of ze dan in de finale zouden belanden. Ajax stond al in de finale. ik zou het op zich verdiend vinden als de cup alsnog naar amsterdam zou gaan indien echt onomstotelijk vast staat dat men in de finale stijf stond van de doping. en ik kan je zeggen dat er een aardig biertje gedronken zal worden als het realiteit wordt. iedere cup die Ajax afpakt van een italiaanse club is gewoon fantaaaatiesch

Ajax Rules
Berichten: 31355
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » wo okt 27, 2004 8:18 am

Natuurlijk zou het voor Ajax gaan om een cup met een grote smet.....

Desalniettemin zou het fantastisch zijn wanneer dit werkelijkheid zou worden. Je komt dan toch in de statistieken met 5(!) keer de europcup 1. En hoewel mensen dan steeds "Ja maar..." zullen zeggen is het in ieder geval een herinnering aan het feit dat we toen de finale haalden (terwijl meestal de tweede plaatsen vergeten worden, behalve door de supporters van de betreffende club).

Het zou ook wel degelijk terecht zijn. Zonder die briesende Torricelli en co hadden we misschien wel gewonnen. Juventus wat beter, maar dat had vooral met meer power en ausdauer te maken. Bovendien: het feit dat er een club valsspeelt, betekent natuurlijk niet dat niemand in dat jaar aanspraak zou kunnen maken op de cup.

Overigens zal dit niet doorgaan vrees ik. :nooo:

Ajax Rules
Berichten: 31355
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » wo okt 27, 2004 8:22 am

We zouden hiermee FC Bayern M. en Liverpool passeren, en na Real Madrid en AC Milan de meest succesvolle club van Europa worden :yes: .

Ongelofelijk toch eigenlijk....wat een club.

Serieus: als dit waar zou zijn, zou met dat liever zijn dan dit seizoen alsnog landskampioen worden. :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » wo okt 27, 2004 8:43 am

Dat doen ze (UEFA) niet. Ze zijn niet gek. Dan moeten ze de coëfficientenlijst ook helemaal aanpassen en dan had Nederland meer clubs mogen afvaardigen, dan had Ajax meer geld verdiend, er zit veel te veel aan vast.

Maar het zou wel mooi zijn :yes:

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 8:50 am

Ik ben ik schreef:Dat doen ze (UEFA) niet. Ze zijn niet gek. Dan moeten ze de coëfficientenlijst ook helemaal aanpassen en dan had Nederland meer clubs mogen afvaardigen, dan had Ajax meer geld verdiend, er zit veel te veel aan vast.

Maar het zou wel mooi zijn :yes:

het zou wel een daad zijn waarmee men voor eens en altijd duidelijk kan maken dat dit niet getolereerd wordt. zo zou het ook bekeken kunnen worden. overigens denk ik ook dat ze het niet zullen doen maar het zou de bak van de eeuw zijn. de vorige eeuw dan he.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo okt 27, 2004 9:19 am

Gewoon vrijgeven al die doping. Ieder is verantwoordelijk voor het eigen lichaam. Vergelijk het maar met drank, softdrugs en tabak. Nu is het oneerlijk omdat club A zich wel aan de regels houdt en club B niet. Als alles mag worden geslikt dan wordt dit verschil opgeheven en men bespaart direct ook de kosten van de dopingcontroles.

Tot die tijd moet Juve natuurlijk zijn replica van de cup inleveren omdat de regels nu nou eenmaal zo zijn dat het streng verboden is. En de naam Juventus moet uit de echte cup worden gekrast. Plus boete, schorsing enz. Maar ja, de uefa en de italiaanse bond zijn doorgaans vier handen op een buik dus ik maak me geen illusies dat dit echt wordt aangepakt.

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 9:34 am

Dubbel schreef:Gewoon vrijgeven al die doping. Ieder is verantwoordelijk voor het eigen lichaam. Vergelijk het maar met drank, softdrugs en tabak.

dat gaat natuurlijk nooit gebeuren en terecht. ga je met je zoontje naar een wedstrijd en krijgt er 1 een hartaanval... niet verantwoord. en dan moet je ook een grens trekken en dan heb je dus gewoon weer regels mbt doping.
Laatst gewijzigd door ajax/jari op wo okt 27, 2004 9:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 9:35 am

doe maar hartaanval ipv hardaanval

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo okt 27, 2004 9:38 am

ajax/jari schreef:doe maar hartaanval ipv hardaanval
post kon je ook editten... ;)

ajax/jari
Berichten: 66
Lid geworden op: di aug 31, 2004 11:01 pm

Bericht door ajax/jari » wo okt 27, 2004 9:46 am

Ramona schreef:
ajax/jari schreef:doe maar hartaanval ipv hardaanval
post kon je ook editten... ;)
gebeurd :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo okt 27, 2004 9:49 am

Welkom trouwens hier..weet niet of je al welkom geheten was...maar bij deze dan nog een keertje.. :xyxthumbs:

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 27, 2004 9:50 am

Zo is het nóg netter........ :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo okt 27, 2004 9:54 am

De man, of vrouw natuurlijk ( :kwijl: ), is al bijna twee maanden member.
...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo okt 27, 2004 9:57 am

Buijtendijk schreef:De man, of vrouw natuurlijk ( :kwijl: ), is al bijna twee maanden member.
ik zie inderdaad ook nog wel een datum staan... :bis:
met weinig post..vandaar...heer Buijtendijkie.. u neemt de honeur van Lucas waar? :D

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo okt 27, 2004 9:58 am

Als vrouwenverslinder?
...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 27, 2004 9:58 am

Dit hoeft van mij niet. Die beker zou me niets zeggen. De beelden van Silooy en Davids die de penalties misten vergeet ik nooit meer. Die finale associeer ik met verlies, niet met winst.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo okt 27, 2004 9:59 am

Buijtendijk schreef:Als vrouwenverslinder?
:yes: :X

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo okt 27, 2004 10:00 am

Slechts aan het proberen of die rol mij past. Zegt u het maar!
...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo okt 27, 2004 10:02 am

Buijtendijk schreef:Slechts aan het proberen of die rol mij past. Zegt u het maar!
u wilt weer naar het rommelhok? :D

maare...dat jasje past u prima.. :worshippy:

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo okt 27, 2004 10:04 am

Maar dit is toch een topic van niks, als daar nog in gesneden gaat worden, pffff...!
...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo okt 27, 2004 10:06 am

u durft..topic van niks... :shock: ;)

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo okt 27, 2004 10:07 am

ajax/jari schreef:
Dubbel schreef:Gewoon vrijgeven al die doping. Ieder is verantwoordelijk voor het eigen lichaam. Vergelijk het maar met drank, softdrugs en tabak.

dat gaat natuurlijk nooit gebeuren en terecht. ga je met je zoontje naar een wedstrijd en krijgt er 1 een hartaanval... niet verantwoord. en dan moet je ook een grens trekken en dan heb je dus gewoon weer regels mbt doping.
Dat zoontje van je loopt het risico nu ook al. Doping wordt nu immers ook al gebruikt. Kijk bijv. maar naar deze topic. Het enige dat ik wil wijzigen is dat ik de verantwoordelijkheid naar de speler/begeleiders wil verschuiven ipv de bestraffende bond/overheid. En daarmee deze oneerlijkheid in de sport tegengaan.

Het is ovg een non-discussie want vrijgeven zou de rijke clubs weer extra bevoordelen omdat een club als Milan of Madrid dan geheid een eigen laboratorium starten voor produktontwikkeling terwijl een kleine club als Ajax het dan waarschijnlijk moet doen met een stagiair van het AMC.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo okt 27, 2004 10:08 am

Sja, gaan we nu breeduit discusseren of 'wij' wellicht die cup die wij ooit verloren alsnog krijgen? Het zal me worst zijn!

Maaruh, ik neem mijn gedane woorden maar terug, alvorens men denkt dat ik nog iemands rol aan het uitproberen ben. Bij deze dus!
...

Plaats reactie