Ook Stekelenburg tekent bij

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » di feb 28, 2006 1:38 am

'Stekelenburg laat nog wat steken vallen'
Maandag 27 februari, door SV, Amsterdam, 08.21u GMT+01.00, Studio Voetbal

Oud-doelman en voormalig international Hans van Breukelen vertelde gisteravond in het programma Studio Voetbal bij de NOS dat Ajax-doelman Maarten Stekelenburg 'nog wat steken laat vallen'.

De capaciteiten van de eerste keeper van Ajax vindt Van Breukelen wel goed. 'Hij heeft genoeg talenten om goed te worden. Alleen dit seizoen heeft Stekelenburg het wel moeilijk bij Ajax, hij laat hier en daar wat steken vallen', aldus Van Breukelen.

'Dat komt natuurlijk ook door de instabiele defensie van Ajax. Elke week speelt hij weer met andere spelers voor zich', zegt Van Breukelen. Analist Hugo Borst denkt dat Stekelenburg nog niet goed genoeg is om mee te gaan als derde doelman naar Duitsland.
AjaxShowtime.com

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 28, 2006 1:51 am

En gelijk heeft Borst. Ik hoop dat Stekelenburg het tegendeel gaat bewijzen maar ik betwijfel of hij het in zich heeft om een topkeeper te worden. Sterker nog, ik betwijfel of hij goed genoeg wordt om eerste doelman van Ajax te blijven.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » di feb 28, 2006 8:27 pm

Wat denk jij To, Gentenaar of Stekelenburg volgend seizoen onder de lat?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 28, 2006 11:09 pm

Als Stekelenburg zo door gaat zal het al snel Gentenaar worden, denk ik. Al heeft Blind wel een zwak voor Stekelenburg, geloof ik.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo mar 22, 2006 10:20 pm

De Steek is tegen Roda weer ouderwets lekker bezig, hij probeert z'n record met de hand hooghouden te verbeteren of iets dergelijks; op keepen lijkt het nauwelijks. Zal Gentenaar hem iets kunnen bijbrengen? Meer dan Grim waarschijnlijk.. :eusa_pray:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 23, 2006 12:28 am

Raymond schreef:De Steek is tegen Roda weer ouderwets lekker bezig, hij probeert z'n record met de hand hooghouden te verbeteren of iets dergelijks; op keepen lijkt het nauwelijks. Zal Gentenaar hem iets kunnen bijbrengen? Meer dan Grim waarschijnlijk.. :eusa_pray:
Hij wisselt goede reddingen af met rare acties en hij is vreselijk bij hoge ballen. Hij doet me verdomd veel aan Valdes denken eigenlijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 23, 2006 12:43 am

mtrules schreef:Wat denk jij To, Gentenaar of Stekelenburg volgend seizoen onder de lat?

Stekelenburg. Tegen Gentenaar is expliciet gezegd dat hij tweede keeper wordt. Staat in de VI van vandaag.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do mar 23, 2006 12:47 am

Thomas schreef:
Raymond schreef:De Steek is tegen Roda weer ouderwets lekker bezig, hij probeert z'n record met de hand hooghouden te verbeteren of iets dergelijks; op keepen lijkt het nauwelijks. Zal Gentenaar hem iets kunnen bijbrengen? Meer dan Grim waarschijnlijk.. :eusa_pray:
Hij wisselt goede reddingen af met rare acties en hij is vreselijk bij hoge ballen. Hij doet me verdomd veel aan Valdes denken eigenlijk.
Klinkt als Barthez, keept als Barthez...

Steek is... Barthez met een toupet en plateau-kicksen?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 23, 2006 12:47 am

joey schreef:
mtrules schreef:Wat denk jij To, Gentenaar of Stekelenburg volgend seizoen onder de lat?

Stekelenburg. Tegen Gentenaar is expliciet gezegd dat hij tweede keeper wordt. Staat in de VI van vandaag.
Als dat zo is dan snap ik niks van Gentenaar. Bij Nec goed bezig zijn en dan eerst de bank bij Dortmund kiezen en vervolgens de bank bij AJAX.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do mar 23, 2006 12:52 am

brigade zuid schreef:
joey schreef:
mtrules schreef:Wat denk jij To, Gentenaar of Stekelenburg volgend seizoen onder de lat?

Stekelenburg. Tegen Gentenaar is expliciet gezegd dat hij tweede keeper wordt. Staat in de VI van vandaag.
Als dat zo is dan snap ik niks van Gentenaar. Bij Nec goed bezig zijn en dan eerst de bank bij Dortmund kiezen en vervolgens de bank bij AJAX.
Hij verklaart het gevoel te hebben bij Ajax nog wat te kunnen winnen, daar Dortmund een middenmoter is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 23, 2006 12:54 am

Dat heb ik ook vernomen idd maar dan wint ie het wel allemaal vanaf de bank, dat getuigd van weinig ambitie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 23, 2006 12:54 am

Hij zegt dit:
'Ik kom als vervanger van Hans Vonk, als tweede keeper dus. Van Geel heeft dat duidelijk gezegd, dus ik maak me geen illusies. Als je de kans krijgt een keer bij zo'n club te kijken, hoor je mij niet klagen. Ik had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen ergens eerste keeper te worden. Die mogelijkheden waren er heus wel. Maar dat kan over drie jaar altijd nog, de kans bij Ajax te komen krijg je misschien maar eens in je leven. In Dortmund zit ik in dezelfde situatie, maar ik zie dit toch als een stap vooruit. Bij Ajax is de kans op een prijs groter. Ik wil kampioen worden. Een prijs ontbreekt nog in mijn carriere, waarom zou ik dan nu voor een middenmoter of subtopper kiezen? Met Ajax speel ik ook eerder in de Champions League dan met Borussia Dortmund.
Begrijp je het nu wel, BZ?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 23, 2006 4:12 am

joey schreef:
mtrules schreef:Wat denk jij To, Gentenaar of Stekelenburg volgend seizoen onder de lat?

Stekelenburg. Tegen Gentenaar is expliciet gezegd dat hij tweede keeper wordt. Staat in de VI van vandaag.
Ok, dat snap ik. Blind is verlieft op bepaalde jeugdspelers. Zo ook Stekelenburg. Maar een nieuwe coach zou natuurlijk zomaar voor Gentenaar kunnen kiezen. In het contract van Gentenaar staat niet dat hij er niet in mag komen wanneer Stekelenburg ook gewoon fit is.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 23, 2006 10:21 am

Idd, het is te hopen , want het gestuntel van Stekelenburg komt me de nek uit :pukey:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do mar 23, 2006 10:23 am

:sneaky1: :D

Mooi stuk van Dennis in de VI btw... :xyxthumbs: :cool:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mar 23, 2006 10:52 am

Zlatan Son of God schreef:Idd, het is te hopen , want het gestuntel van Stekelenburg komt me de nek uit :pukey:
Vond hem tegen Groningen en Roda niet zo slecht hoor. Stekelenburg moet nog stabieler worden.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do mar 23, 2006 11:02 am

Peter schreef:
Zlatan Son of God schreef:Idd, het is te hopen , want het gestuntel van Stekelenburg komt me de nek uit :pukey:
Vond hem tegen Groningen en Roda niet zo slecht hoor. Stekelenburg moet nog stabieler worden.
Stabieler? Volgens mij heeft hij nog nooit van het begrip 'klemvast' gehoord. En dat een keeper de baas moet zijn in z'n eigen strafschopgebied mag hem ook wel eens worden duidelijk gemaakt. Spring naar die ballen, ram een aanvaller omver, who cares? Er wordt gezegd dat de onzekerheid van de verdedigers doorwerkt op de keeper (wat ook zo is), maar omgekeerd werkt het precies hetzelfde. Blijven we wachten tot Grygera terugkeert en Stam erbij is? Het zou fijn zijn als Maarten de handschoen oppakt en laat zien dat hij meer is dan 'een talentvolle jonge keeper met goede reflexen'. Het wordt tijd voor een betrouwbare sluitpost, en snel.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mar 23, 2006 3:36 pm

Ik vind Stekelenburg ook juist de laatste tijd best aardig keepen. Het is wel erg makkelijk om altijd commentaar op hem te hebben.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 23, 2006 8:14 pm

Raymond schreef:
Peter schreef:
Zlatan Son of God schreef:Idd, het is te hopen , want het gestuntel van Stekelenburg komt me de nek uit :pukey:
Vond hem tegen Groningen en Roda niet zo slecht hoor. Stekelenburg moet nog stabieler worden.
Stabieler? Volgens mij heeft hij nog nooit van het begrip 'klemvast' gehoord. En dat een keeper de baas moet zijn in z'n eigen strafschopgebied mag hem ook wel eens worden duidelijk gemaakt. Spring naar die ballen, ram een aanvaller omver, who cares? Er wordt gezegd dat de onzekerheid van de verdedigers doorwerkt op de keeper (wat ook zo is), maar omgekeerd werkt het precies hetzelfde. Blijven we wachten tot Grygera terugkeert en Stam erbij is? Het zou fijn zijn als Maarten de handschoen oppakt en laat zien dat hij meer is dan 'een talentvolle jonge keeper met goede reflexen'. Het wordt tijd voor een betrouwbare sluitpost, en snel.
Ik moet zeggen dat hij op basis van zijn reflexen zeker wel bestempeld mag worden als een sterke keeper. Jammergenoeg voor Maarten zijn het vangen van hoge ballen, communicatieve vaardigen, het vasthouden van de bal en zekerheid uitstralen ook belangrijk voor een keeper.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr mar 24, 2006 12:07 am

Zlatan Son of God schreef:Idd, het is te hopen , want het gestuntel van Stekelenburg komt me de nek uit :pukey:
Volgens mij is dat je strot? Of eet jij soms ook met je nek? Moet je niet vreemd opkijken als mensen je met de nek aankijken! ;)

Overigens had ik onderstaande aan kritiek op Steek al neergekalkt in het Roda topic:
Stekelenburg had gisteren inderdaad een aantal reddingen waardoor we (mede) nu uiteindelijk in de bekerfinale staan maar voor hetzelfde geld had hij weer een zogenaamde schlemielige goal tegen gekregen omdat hij weer eens wat ballen verkeerd verwerkte.
Steek is helaas nog steeds die talentvolle keeper die nog wat moet groeien met hoge ballen en z'n voortzetting. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen meer in dat het echt gaat lukken met hem. Hij blijft onzeker met corners en hoge voorzetten en stompt de meest simpele vangballen alsnog weg (regelmatig voor de goal langs) om maar niet geconfronteerd te kunnen worden met een losgelaten intikkertje. Dat beeld wekt geen vertrouwen op. Daarnaast zijn z'n voortzettingen vaak erg traag en getuigen deze van weinig inzicht. Niet zelden peert hij een bal na een seconde of zes uitgerekend naar de kleinste van het veld, Rosales.
_________________
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Lionel
Berichten: 47326
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mar 24, 2006 12:15 am

Zelf had ik het beter verwoord maar jouw stuk mag er ook zijn :D :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mar 24, 2006 9:54 am

Een wat zekerdere verdediging voor zijn neus zal Stekelenburg ook wel van pas komen. Hij heeft inderdaad genoeg mindere momenten maar het is wel erg flauw om hem nu van alles te verwijten. Ik vond hem zowel tegen Groningen als tegen Roda goed keepen. Het is in mijn ogen dan ook onzin om hem, zoals sommigen hier doen, bijvoorbeeld de tweede goal van Groningen te verwijten. Hij hield Ajax in beide wedstrijden juist in de wedstrijd. Tuurlijk mag hij nog wel beter bij hoge ballen worden en soms eens wat sterker zijn goal uitkomen. Maar in feite geldt dat voor 90 % van de keepers tegenwoordig.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 24, 2006 11:23 am

MHF schreef:Stekelenburg had gisteren inderdaad een aantal reddingen waardoor we (mede) nu uiteindelijk in de bekerfinale staan maar voor hetzelfde geld had hij weer een zogenaamde schlemielige goal tegen gekregen omdat hij weer eens wat ballen verkeerd verwerkte.
Dus nu kan hij het sowieso niet meer goed doen? :confused:

:nooo:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr mar 24, 2006 1:19 pm

Bertje schreef:
MHF schreef:Stekelenburg had gisteren inderdaad een aantal reddingen waardoor we (mede) nu uiteindelijk in de bekerfinale staan maar voor hetzelfde geld had hij weer een zogenaamde schlemielige goal tegen gekregen omdat hij weer eens wat ballen verkeerd verwerkte.
Dus nu kan hij het sowieso niet meer goed doen? :confused:

:nooo:
Bertje, ik dacht dat mijn commentaar vrij helder was maar ik wil nog wel een poging voor je doen om het duidelijk te maken. In mijn commentaar wees ik op de reddingen op o.m. schoten van Cissé, waarmee hij Ajax in de wedstrijd heeft gehouden.
Anderzijds verwerkte hij een aantal ballen weer verkeerd (stompen i.p.v. klemmen, ballen voor de goal langs i.p.v. van de goal af verwerken) en zat hier weer minimaal één bal bij die pardoes door een Roda speler tot doelpunt gepromoveerd had kunnen worden. Gisteren had hij het geluk dat dit hem niet overkwam maar voor hetzelfde geld had een Roda speler zo maar zo’n bal voor de voeten gekregen en hiervan geprofiteerd.
Zolang hij dergelijke beslissingen maakt kan hij het inderdaad niet geheel goed doen nee, daar mag je de ogen niet voor sluiten. We hebben het hier namelijk over basisvaardigheden. Elke topkeeper maakt zo nu en dan wel eens een foutje of zelfs blunder maar vanuit de basis nemen zij altijd de goede beslissing. Stekelenburg maakt bijna iedere wedstrijd wel één of meerdere verkeerde beslissingen. Dat gaat hem opbreken als hier geen verandering in komt.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 24, 2006 1:54 pm

:oha:

Ik dacht te lezen dat je bedoelde dat Stekelenburg goed had gekeept, maar dat hij het toch altijd nog fout had kunnen doen(omdat men dit van hem gewend is). Mijn excuses.

Toch vind ik dat Stekelenburg hier af en toe wel een beetje te kritisch wordt benaderd. Die jongen redt ons meerdere keren op de lijn en als hij dan een keer een bal verkeerd wegstompt heeft hij er meteen de hele wedstrijd niks van gebakken. Het lijkt me verschrikkelijk om slot op de pot te moeten zijn voor zo'n gatenkaas van een verdediging.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie