Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 13, 2006 1:10 pm

Over Witteman gesproken. Werd die laatst niet geïnterviewd door Van Nieuwkerk over klassieke muziek? Dat interview bevestigde het beeld dat ik aan Van Niewkerks Godenzonen-periode had overgehouden. Van Nieuwkerk liet zijn gast niet één keer uitspreken, dramde irritant door, en kon het niet nalaten zijn kennis over popmuziek tussen neus en lippen door te showen.

De Mart Smeets-show, De Mathijs van Nieuwkerk-show, de Roelof Luinge-show. Ik krijg er de kriebels van. ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 13, 2006 1:26 pm

ik heb net de herhaling van De wereld draait door gezien, en daar was hij ook al aan het drammen tegen Jan Heemskerk.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 13, 2006 1:28 pm

Jöhnk schreef:Over Witteman gesproken. Werd die laatst niet geïnterviewd door Van Nieuwkerk over klassieke muziek? Dat interview bevestigde het beeld dat ik aan Van Niewkerks Godenzonen-periode had overgehouden. Van Nieuwkerk liet zijn gast niet één keer uitspreken, dramde irritant door, en kon het niet nalaten zijn kennis over popmuziek tussen neus en lippen door te showen.

De Mart Smeets-show, De Mathijs van Nieuwkerk-show, de Roelof Luinge-show. Ik krijg er de kriebels van. ;)
:worshippy:

Matthijs van Nieuwkerk wil laten zien hoe scherpzinnig, erudiet en geestig Matthijs van Nieuwkerk is. Ik heb er geen geduld voor. :X

Wij kennen hem in Amsterdam al een dagje langer. Hij was eerst hoofdredacteur van Het Parool en ging toen naar AT5. Op een gegeven moment heb je het wel gezien met hem. Let maar op.
Het stinkt aan alle kanten!

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » do apr 13, 2006 1:37 pm

Herkennen jullie dat beeld overigens ook in Holland Sport, waar hij een duo-presentatie doet?
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 13, 2006 1:40 pm

daar neutraliseert de bemoeial Wilfried de Jong het geheel, die interumpeert voordat Van Nieuwkerk vervelend begint te worden. Als koppel zijn ze heel goed.

De Jong an sich vind ik veel sterker als hij mooie, heroische documantaires mag maken over een bepaalde oude voetballer/wielrenner of over een klassieke wielrenwedstrijd zoals Parijs - Roubaix.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 13, 2006 2:15 pm

Henk de Gier schreef:daar neutraliseert de bemoeial Wilfried de Jong het geheel, die interumpeert voordat Van Nieuwkerk vervelend begint te worden. Als koppel zijn ze heel goed.
Precies. Om die reden werkt het zo goed. Sporters moet je prikkelen; anders zeggen ze niks. Je moet ze op de één of andere manier uit hun 'sporters-modus' lokken, zodat ze als zichzélf gaan praten.

Dat kan op twee manieren lukken: 1. ze geen tijd geven om na te denken en fel onder vuur nemen (de methode Van Nieuwkerk) of 2. door ze op hun gemak te stellen en ze als mens uit de verf te laten komen (de methode De Jong). Matthijs is de pitbull; De Jong de mensenliefhebber.

Ik betrap me erop dat ik het tegenwicht van een Wilfried de Jong-type nodig heb om Matthijs van Nieuwkerk goed te vinden.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 13, 2006 2:17 pm

eigenlijk is het een aloud "good cop/bad cop" principe.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 13, 2006 5:58 pm

Bertje schreef:Van Nieuwkerk is één van de beste interviewers van Nederland, als hij niet al de beste is.
Is dat die kale of die andere van HS?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 13, 2006 5:59 pm

Die andere.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do apr 13, 2006 6:16 pm

Even goegelen helpt wel eens:
Afbeelding
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 13, 2006 6:22 pm

Ach, zo kunnen jij en Bertje weer aan jullie aantal posts werken. ;)

Ik ben zo aardig. :bis:

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do apr 13, 2006 6:23 pm

Voorlopig ben jij nog altijd de persoon met de meeste posts. :X
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 13, 2006 6:32 pm

Ik ben ik schreef:Voorlopig ben jij nog altijd de persoon met de meeste posts. :X
Zal ik me komende weken stil houden zodat jij langszij kan komen?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do apr 13, 2006 6:35 pm

Ik doe er tot nu toe dertig maanden over om aan de helft van jouw posts te komen. Dus als jij je tweeënhalf jaar koest kan houden, lukt het me wel! :yes:
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 13, 2006 6:45 pm

Ik ben ik schreef:Ik doe er tot nu toe dertig maanden over om aan de helft van jouw posts te komen. Dus als jij je tweeënhalf jaar koest kan houden, lukt het me wel! :yes:
Zou je dat willen dan? :blush:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 13, 2006 6:50 pm

Ik niet hoor, Thommy. :aai:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 13, 2006 7:15 pm

Thomas schreef:
Ik ben ik schreef:Voorlopig ben jij nog altijd de persoon met de meeste posts. :X
Zal ik me komende weken stil houden zodat jij langszij kan komen?
mag ik ook van dit aanbod gebruik maken?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do apr 13, 2006 7:20 pm

Henk de Gier schreef:
Thomas schreef:
Ik ben ik schreef:Voorlopig ben jij nog altijd de persoon met de meeste posts. :X
Zal ik me komende weken stil houden zodat jij langszij kan komen?
mag ik ook van dit aanbod gebruik maken?
Als je eerst even op je PM reageert. :xyxthumbs:

Een half jaartje lijkt me ook al genoeg, Thomas ;)
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 13, 2006 7:23 pm

Ik ben ik schreef:
Henk de Gier schreef:
Thomas schreef: Zal ik me komende weken stil houden zodat jij langszij kan komen?
mag ik ook van dit aanbod gebruik maken?
Als je eerst even op je PM reageert. :xyxthumbs:
ik reageer continue op die pb's van je :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Neefkens
Erelid
Berichten: 570
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do apr 13, 2006 7:23 pm

Kunnen jullie het aub weer eens ON topic houden ?? :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do apr 13, 2006 7:34 pm

Neefkens schreef:Kunnen jullie het aub weer eens ON topic houden ?? :eusa_pray:
Er is nog geen "Ibi-HdG-topic" in het Rommelhok :hypocrite:

Oke, on-topic. Ehm... Tsja...

Moet Babs B. terug naar Godenzonen? ;)
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 13, 2006 7:38 pm

Ik ben ik schreef: Moet Babs B. terug naar Godenzonen? ;)
graag, alles beter dan die Mari Carmen die er nu zit, die moet maar lekker bij tuinieren met kijkers of hoe die shit heet blijven.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 13, 2006 8:08 pm

Henk de Gier schreef:
Thomas schreef:
Ik ben ik schreef:Voorlopig ben jij nog altijd de persoon met de meeste posts. :X
Zal ik me komende weken stil houden zodat jij langszij kan komen?
mag ik ook van dit aanbod gebruik maken?
No, you may not, pal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33906
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr apr 14, 2006 11:38 am

[quote]BRILJANTE VAN NIEUWKERK : 5 MINUTEN VPRO
--------------------------------------------------------------------------------
Actie, verstilling, nostalgie en confrontatie in het theater van Holland Sport. Zó wordt het programma wekelijks aangekondigd. Veelbelovend, maar het is lang niet wervend en literair genoeg als we getuige zijn van dit juweeltje op het vaderlandse scherm. Ster van het veld is ongetwijfeld Matthijs van Nieuwkerk.

Daar hoort eigenlijk een introductie bij. Een korte beschrijving van diens omstredenheid toen hij voet aan Hilversumse wal zette. Wij laten het weg. Het gaat er om wat hij vervolgens op het scherm presteerde. Hoe hij al zijn critici weerstond en overtroefde.

Krijgt en neemt Matthijs van Nieuwkerk in programma's als "De Wereld draait Door" al alle ruimte om zijn mediale kunnen te etaleren, wat hij gisteravond deed in "Holland Sport" ging daar in kwalitatieve zin dubbel en dwars overheen.
Want wie het politieke gekeuvel wilde ontlopen, of valse Big Brother-emoties, kreeg een keuzemogelijkheid geserveerd van zeldzaam onderscheidend kaliber.

Satire. Maar satire moet je ook kunnen presenteren. Of was het geen satire, was het gewoon een lolletje over de sport, een beetje duwen, trekken en spotten over het gehannes bij onze oosterburen waar de Bondsdag zich met de opstelling van het voetbalelftal bezighoudt, nog niet van beide elftallen, dat was toen. Een spotdicht.

Van Nieuwkerk is een generalist, een alleskunner. Een helder presentator, doorkneed interviewer, in veel disciplines meedoen aan de top, en dat weten we nu wel, want we zien het bijna dagelijks van hem.
Hij draagt televisieconcepten, geeft half ontwikkelde formules vorm zodat ze compleet lijken, laat gasten in hun waarde maar bestrijdt ze juist dan tot op het bot. Oppassen dus als je valt voor zijn glimlach. Hij fileert ijdeltuiten maar dan zodanig dat ze toch met plezier de studio verlaten.

Scherts en satire kunnen uit veel lagen bestaan – die van gisteravond waren er tientallen tegelijk – een accumulatie van dubbele bodems. Matthijs van Nieuwkerk had er 5 minuten voor nodig, want zolang duurde het blokje in Holland Sport (20.20 uur Ned. 3 VPRO).

Het Duitse elftal heeft onlangs verloren. Dat gebeurt wel eens bij voetbal. Met 4-1 ging de Manschaft onder leiding van bondscoach Jürgen Klinsman het schip in, tegen Italië. Maar omdat Duitsland dit jaar het WK organiseert, en daar tenminste zelf de finale bij moet halen, is iedereen nu in rep en roer.
En “iedereenâ€
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 17, 2006 3:41 pm

Vanavond zijn Tom de Mul en Robbert Schilder te gast bij de hese alcoholiste Mari Carmen Oudendijk.

Plaats reactie