Afrekenen met de angst

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Afrekenen met de angst

Bericht door 999 » za aug 26, 2006 7:48 am

Om nou te zeggen dat de trainers van de topclubs zich in alle rust hebben kunnen voorbereiden; nee. Ronald Koeman verloor twee vaste krachten, Erwin Koeman verloor zijn boegbeeld en Henk ten Cate verloor van FC Kopenhagen. Als laatste van de drie laat de nieuwe trainer van Ajax zijn licht schijnen over een nieuwe missie en het nieuwe voetballand waar hij, na de gulden jaren in Barcelona, terecht is gekomen. Een monoloog.

Afrekenen met de angst

Henk ten Cate: „Het klinkt gek, maar ik ben heel tevreden”


AMSTERDAM, zaterdag

,, We hebben een unieke kans laten liggen om op het grootste podium onze kunsten te vertonen. We hadden een droomstart kunnen hebben. Dan ben je in elk geval verzekerd van een half jaar rust, nu stond ik me direct na afloop al te verdedigen.

Maar we zijn bezig met een groepsproces en dat laat ik door niemand verstoren. Hoe raar het nu misschien ook klinkt, ik ben heel tevreden. Er begint een team te ontstaan. Dat zag ik eerder aan de beleving, en donderdag aan het collectieve verdriet. Hoe dit seizoen eindigt, weet niemand. Wat ik wel weet, is dat we tot het eind mee zullen strijden om het kampioenschap.

De balans in de selectie is nog niet perfect, maar wel al een stuk beter. Technisch en tactisch moeten we stappen gaan maken om iets van het oude Ajax terug te zien. Vergeet niet dat we ook kwaliteit zijn kwijtgeraakt. De Jong had ik er nog graag bij willen hebben. Trabelsi en Escudé ook. Die doet het uitstekend in Spanje. Maar in fysiek opzicht hebben we winst geboekt. Je speelt ook een aantal vechtwedstrijden per seizoen. Daarin red je het niet met allemaal lichtgewichten.

Ik heb me prettig verbaasd over het enthousiasme van het publiek na de wedstrijden tegen PSV en RKC, zeker omdat ik zondag niet helemaal tevreden was over het vertoonde spel. Het voetbal kan nog veel beter, maar ik hoorde veel mensen zeggen: dit hebben we jaren niet gezien. Daar kan ik me op dit moment dus helemaal niets bij voorstellen. Dit is Ajax, denk ik dan, en daar hoort een bepaalde speelstijl bij. Maar ik heb gemerkt dat er angst is. Angst om te voetballen, om fouten te maken. Als ik een arm op de schouder van sommige spelers leg, voel ik hoe die jongens verstijven. Ze waren hoofdzakelijk gewend om te horen wat er aan hun spel mankeerde.

Ik probeer het nu op een andere manier, die toch wat meer bij Ajax past. Met een stukje Amsterdamse bluf, al moet ik vreselijk oppassen met dit woord. Het wordt zo snel negatief uitgelegd. Misschien is flair een betere omschrijving. In de eerste plaats wil ik de druk zoveel mogelijk van het team halen. En ik wil dat de jonge garde zich in alle vrijheid kan ontwikkelen. Die ontwikkeling was gestagneerd.

Jonge spelers zijn veel te snel op een voetstuk gezet en hadden er moeite mee dat verwachtingspatroon waar te maken. Omdat er geen ondersteuning was. Je ziet het nu aan de reacties van die jongens. Ze zijn blij dat Stam en Gabri er zijn, dat de aandacht verlegd wordt naar volwassen kerels met internationale ervaring en uitstraling.

Een Nederlandse speler wordt na een paar aardige wedstrijden groot gemaakt, maar ook weer net zo snel neergesabeld. Er zit niks tussen, terwijl er juist veel tussen hoort te zitten. Misschien heeft het te maken met de hunkering naar een nieuw idool à la Cruyff, Van Basten of Bergkamp, maar daarin schieten ze door.

Van der Vaart werd meteen de nieuwe Bergkamp genoemd, Maduro de nieuwe Rijkaard. Mensen die zo geforceerd idolen lanceren, kunnen het onderscheid tussen topkwaliteit en een talent niet meer maken. Vroeger produceerde Ajax talenten voor de absolute top. Nu gaan ze naar HSV. Dat zegt dus heel veel.

Afbeelding

Frank en ik dachten in Barcelona drie jaar geleden na over de vraag: welke Nederlander zouden we graag willen hebben? We kwamen allebei bij Van Persie uit. Omdat hij kwaliteiten bezit die zeldzaam zijn. In het hedendaagse topvoetbal worden hoge eisen gesteld. Atletisch vermogen, snelheid en kracht zijn heel belangrijk. Van Persie heeft het, plus een fantastische techniek. Hij voldoet aan bijna alle voorwaarden. Bovendien heeft hij zich op het mentale vlak sterk verbeterd. In mijn ogen is Van Persie op dit moment het enige toptalent dat Nederland heeft.

In het algemeen vind ik dat de mensen hier slecht op de hoogte zijn van de kracht van het internationale voetbal. In verhouding tot het Nederlandse voetbal wordt daar vaak wat geringschattend over gedaan.

Met Barcelona kwamen we niet verder dan 0-0 bij Bröndby. En bij FC Kopenhagen lopen spelers als Grönkjaer en Allbäck. Grönkjaer heeft in Spanje, Duitsland en Engeland gespeeld, is 28 en dus nog niet op zijn retour, maar gaat nu al terug naar Denemarken.

Niet omdat hij minder gaat verdienen. Voor Allbäck geldt hetzelfde. Een paar jaar geleden heb ik me verbaasd over het niveau van FC Basel in de Champions League. Austria Wien is ook geen eenvoudige tegenstander meer. In al die landen zijn de clubs tegenwoordig ook in staat om veel geld te betalen. Overal lopen goede voetballers.

Voor het WK ben ik een van de weinigen geweest die zei dat Nederland misschien de eerste ronde niet zou overleven. Iedereen was erg optimistisch, maar eigenlijk had Ivoorkust gewoon moeten winnen. Nederland had twee aardige momenten, een geweldige Van der Sar, maar had verder weinig in te brengen.

Het komt vooral door de erfenis van het verleden. Nederlandse clubs telden mee en kwamen vrij ver in de Europese toernooien. Maar zet je de Nederlandse topclubs nu in de Spaanse competitie, dan spelen ze mee om UEFA-Cupvoetbal en niet om het kampioenschap. Ik denk dat er, mede door onwetendheid, te makkelijk over de internationale verhoudingen dingen wordt gedacht.
De T.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za aug 26, 2006 8:29 am

Hm, beetje ambivalent. Goeie babbel, dat zeker. Hij komt mij in woorden tenminste menselijker en een stuk minder klinisch over dan zijn voorgangers. Mooie woorden over teamgevoel. Heel slim om aan 'kollektief verdriet' zo'n draai te geven. Die opmerking over lichtgewichten spreekt me ook zeker aan. En dat ie een goed oog heeft voor de druk waaronder talenten staan eveneens. Alleen, dat zijn woorden, hoe is de praktijk tot dusver? In de 2e helft tegen Kopenhagen was er niet alleen in het veld behoorlijk wat onrust. Buiten het veld blijkbaar ook, gezien sommige wissels van Ten Cate. Vind hem ook een beetje vaag: wanneer mag je nou wel fouten van hem maken en wanneer niet? Maar daar is al genoeg over gezegd in andere topics. Echt overtuigd ben ik nog niet van hem in deze korte periode. Eens kijken of hij Ajax weet klaar te stomen voor de volgende klus, Nac-uit. Weet ie de koppies weer clean en omhoog te krijgen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 26, 2006 9:38 am

Tja, zeg het ook nog maar een keertje.Denk dat iedere ex-trainer het goed voor had met AJAX en de spelers.Ze hebben allemaal een bepaalde doelstelling in hun hoofd.Een bepaalde manier van werken/trainen om AJAX beter te maken.Maar uiteindelijk zijn het toch de spelers die het moeten doen.En als er dan spelers tussen zitten die steeds maar weer in belangrijke wedstrijden zo de fout in gaan dan kun je je iets wel willen maar ...

Misschien dat HtC met deze aanpak het wel lukt om spelers over dat punt heen te helpen, al blijf ik erbij dat enkele spelers het nooit zullen leren, als nu nog die fouten eruit gehaald moeten worden ...

Spelers hebben angst om te voetballen, angst om fouten te maken, tja, dat zou je woensdag van Emanuelson niet zeggen ( en nee ik heb niet de pik op Urby ) ... 2 zeer dure fouten die ervoor zorgen dat het RESULTAAT ( daar waar het uiteindelijk toch allemaal omdraaid ) weer in je nadeel uitvalt ...
Laatst gewijzigd door 999 op za aug 26, 2006 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za aug 26, 2006 9:58 am

Zuidema schreef:Hm, beetje ambivalent. Goeie babbel, dat zeker. Hij komt mij in woorden tenminste menselijker en een stuk minder klinisch over dan zijn voorgangers.
Bart van den Eeden denkt anders over de menselijkheid van Ten Cate.
Zuidema schreef: Vind hem ook een beetje vaag: wanneer mag je nou wel fouten van hem maken en wanneer niet?
Lijkt me intussen volkomen duidelijk. Je mag fouten maken als het maar geen tegengoals kost. Anders wijst Henk gewoon in het openbaar diegene met naam en toenaam als schuldige aan. Zie Emanuelson tegen Kopenhagen.
Helaas weet je echter als speler niet vantevoren of een fout een tegengoal gaat kosten. Beetje lastig dus.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 10:08 am

Je kunt het ook overdrijven, Jim. het was toch niet zo dat HtC Urby helemaal neersabelde (heb je het weer).

En het verhaal over Bartje, tja, ik geef hem een kans om aan te tonen dat hij ook nieuwe dingen geleerd heeft. Vergeet niet dat terwijl Ajax stilstond en af en toe wat stapjes achteruit deed hij dat niet heeft gedaan.

Over het verhaal zelf: hij dekt zich een beetje in. Dat lijkt me heel normaal. Z'n kijk op voetbal bevalt me tenminste. Nu mag hij het laten zien, want het seizoen duurt nog lang, dus is er nog veel te winnen.

Overigens vind ik hem wel een griezel. Wat een zelfgeiler is die vent. Maarja, Louis lijkt me ook de fijnste niet. Of je zal maar de vrouw van Co zijn. Als hij niet vreemdgaat met een secretaresse ( ;) ) loopt hij wel gefrustreerd rond en heeft hij ruzie met de hele wereld.
Het babbeltje van Fontein vind ik ook nogal eentonig, net als ik Van Geel een nog grotere griezel vind dan Henk, maar als ze Ajax naar de top brengen mogen ze van mij de rest van hun tijd voor de spiegel doorbrengen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 10:08 am

Volgens mij heeft Jim wel erg opzichtig de pik op Ten Cate.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 10:28 am

Ach een beetje tegenwicht tegen de heiligverklaringen kan nooit kwaad. Het is te vroeg voor een definitief standpunt, zowel in de richting van ophemelen als in de richting van neersabelen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za aug 26, 2006 10:29 am

Thomas schreef:Volgens mij heeft Jim wel erg opzichtig de pik op Ten Cate.
Zou het ook wat met het gebrek aan erkenning voor 1 van Henks voorgangers te maken hebben? Dan is het natuurlijk extra pijnlijk als HtC hier en daar bijna als de verlosser gezien wordt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 10:30 am

Lucas schreef:Ach een beetje tegenwicht tegen de heiligverklaringen kan nooit kwaad. Het is te vroeg voor een definitief standpunt, zowel in de richting van ophemelen als in de richting van neersabelen
Volgens mij valt die heiligverklaring wel mee, hoor Luuk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 10:32 am

Dat ervaar ik toch anders
I think I lost my fucking headache

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » za aug 26, 2006 11:01 am

Lucas schreef:Dat ervaar ik toch anders
Was jij niet een van de personen die Blind de hemel in prees? En Co? Iedereen maakt zich er blijkbaar wel eens schuldig aan :D

Je zult wel denken, wat lult hij nou, maar ik lees al geruime tijd mee op het forum, vandaar.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za aug 26, 2006 11:06 am

Lucas was wel 1 van de weinigen die positief was over Blind. Ik ben het wel met hem eens dat HtC anders bekeken wordt. Zelf staat ik er nog een beetje neutraal tegenover, het lijkt me wel een goede trainer maar hij moet het maar gewoon bewijzen en als hij zoals tegen Kopenhagen gewoon slecht presteert, dan mag er best kritiek zijn.

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » za aug 26, 2006 11:06 am

Jim schreef:Lijkt me intussen volkomen duidelijk. Je mag fouten maken als het maar geen tegengoals kost. Anders wijst Henk gewoon in het openbaar diegene met naam en toenaam als schuldige aan. Zie Emanuelson tegen Kopenhagen.
Helaas weet je echter als speler niet vantevoren of een fout een tegengoal gaat kosten. Beetje lastig dus.
Wat had Ten Cate dan moeten zeggen? 'Ach, Urby heeft zijn best gedaan en het is zo'n goeie jongen dus we nemen hem niets kwalijk'.

We hebben het hier over dikbetaalde profs die in een prestatiecultuur werken. Moeten we alles maar met de mantel der liefde bedekken? Natuurlijk niet, zelfs Stevie Wonder kon zien dat Urby twee keer gruwelijk in de fout ging en dat die fouten de twee tegentreffers tot gevolg hadden.

HtC heeft zich nog zeer netjes uitgelaten ten opzichte van sommige (falende) spelers. Spelers die nota bene bij de oranje selectie zitten, dus waarvan onderhand wel een bepaald niveau verwacht mag worden. Mijn werkgever zou lang niet zo coulant zijn geweest als ik hem negen miljoen door zijn neus zou hebben geboord.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 11:16 am

Ronald! schreef:
Lucas schreef:Dat ervaar ik toch anders
Was jij niet een van de personen die Blind de hemel in prees? En Co? Iedereen maakt zich er blijkbaar wel eens schuldig aan :D

Je zult wel denken, wat lult hij nou, maar ik lees al geruime tijd mee op het forum, vandaar.
Nee hoor, ik vind dat Blind en Co niet gebracht hebben wat ik ervan verwachtte. Maar ik had en heb geloof dat dat grotendeels te maken had met externe factoren en/of problemen binnen de selectie. Ik kan me niet herinneren Blind de hemel in geprezen te hebben. Maar goed, wellicht heb jij (en anderen) dat anders ervaren. Ik heb het laatst nog eens kernachtig (voor mijn doen dan :D) proberen samen te vatten:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... &start=125

Maar uiteraard heb je gelijk dat iedereen zijn eigen favorieten heeft en dat iedereen zijn eigen favorieten minder zwaar bekritiseert dan degenen die hij niet 'moet'. Wat dat betreft zijn fans, en wij dus ook, opportunisten. Een afstandsschot ver over tegen Kopenhagen 2 minuten voor tijd met een twee nul achterstand wordt met gefluit begroet, terwijl'exact hetzelfde schot bij een 3-1 voorsprong tegen PSV op applaus kan rekenen.

En ik dacht niet 'wat lult hij nou'; je moet zeggen wat je wil wat mij betreft.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2006 11:24 am

Het ontslaan van Blind was niet dé oplossing. De problemen lagen/liggen elders.

De volkomen onverklaarbare nederlaag tegen Kopenhagen illustreert dat wat mij betreft.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 11:27 am

Wat mij betreft was het ontslaan van Blind een deel van de puzzel (of beter gezegd: het aanstellen van Ten Cate). Dat de puzzel nog niet af is moge duidelijk zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2006 11:29 am

Zou kunnen, maar Ten Cate moet zich voor mij nog bewijzen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 11:32 am

Hangt er natuurlijk vanaf wat je van hem verwacht. Ik verwacht dat Ten Cate met deze selectie (die aanzienlijk beter is dan die van vorig jaar, ondanks dat ik niet echt een fan van Gabri ben) tot het einde van het seizoen vecht om het kampioenschap en minstens een half jaar lang echt goed voetbal speelt. Daar was nu nog maar weinig (op wat korte oplevingen na, maar wat heb je aan vijf kansen als je niet scoort) van te zien. Maar het seizoen is dan ook pas amper begonnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 26, 2006 11:37 am

Bertje schreef:Hangt er natuurlijk vanaf wat je van hem verwacht. Ik verwacht dat Ten Cate met deze selectie (die aanzienlijk beter is dan die van vorig jaar, ondanks dat ik niet echt een fan van Gabri ben) tot het einde van het seizoen vecht om het kampioenschap en minstens een half jaar lang echt goed voetbal speelt. Daar was nu nog maar weinig (op wat korte oplevingen na, maar wat heb je aan vijf kansen als je niet scoort) van te zien. Maar het seizoen is dan ook pas amper begonnen.
Allemaal leuk en aardig, maar had Blind tegen Kopenhagen als coach van Ajax langs het veld gestaan had je hem na afloop tot net onder z'n oksels afgezaagd.

Ten Cate moet zich ook nog maar bewijzen, maar dat enkele ( basis ) spelers nu ( alweer ) de kans krijgen om zich te ( mogen ) bewijzen baart mij de meeste zorgen ... dat had ( voor mij ) allang verleden tijd moeten zijn ...
Laatst gewijzigd door 999 op za aug 26, 2006 11:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2006 11:39 am

Ik verwacht betere prestaties dan vorig jaar, want we hebben een betere selectie. Maar voorlopig wil dat nog niet echt vlotten.

Over Gabri: ik vind dat hij een hoog Nigel de Jong-gehalte heeft. Hij is erg onrustig. Achteraf gezien had ik Landzaat gehaald (vooraf ook, trouwens) en Ogararu laten zitten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 11:39 am

Voetske schreef:Allemaal leuk en aardig, maar had Blind tegen Kopenhagen als coach van Ajax langs het veld gestaan had je na afloop tot net onder z'n oksels afgezaagd.
Onzin. Lees maar terug wat ik destijds over Blind zei.
Voetske schreef:Ten Cate moet zich ook nog maar eens bewijzen, maar dat enkele ( basis ) spelers nu weer de kans krijgen om zich te bewijzen baart mij de meeste zorgen ... dat had ( voor mij ) allang verleden tijd moeten zijn ...
Nu komen we weer terug bij het verhaal dat spelers zich te weinig ontwikkeld hebben de laatste jaren. Maar hier heeft Ten Cate natuurlijk weinig mee te maken. Laat ze zich dit jaar wel ontwikkelen, of aan het einde van het seizoen hun heil elders zoeken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za aug 26, 2006 11:42 am

Jöhnk schreef:Over Gabri: ik vind dat hij een hoog Nigel de Jong-gehalte heeft. Hij is erg onrustig. Achteraf gezien had ik Landzaat gehaald (vooraf ook, trouwens) en Ogararu laten zitten.
Daar vergeleek ik hem ook al mee. :yes: De Jong had ook prima als rechtshalf bij Ajax kunen spelen, maar die wilde zelf weg. Landzaat had mede vanwege de geringe transfersom idd beter geweest dan Ogararu.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 11:44 am

Jöhnk schreef:Ik verwacht betere prestaties dan vorig jaar, want we hebben een betere selectie. Maar voorlopig wil dat nog niet echt vlotten.
Ik ook. Al valt er weinig te zeggen over prestaties na een wedstrijd om de Fruitschaal, twee wedstrijden om de voorronde CL en één competitiewedstrijd. Je kunt zeggen dat Blind na vier wedstrijden meer had gewonnen dan HtC op dit moment, maar presteerde hij ook beter? Wat is je definitie van een goede prestatie? Is dat een doelpunt meer hebben aan het einde van de wedstrijd of verlang je meer van Ajax?

Jöhnk schreef:Over Gabri: ik vind dat hij een hoog Nigel de Jong-gehalte heeft. Hij is erg onrustig. Achteraf gezien had ik Landzaat gehaald (vooraf ook, trouwens) en Ogararu laten zitten.
Ik kende Gabri niet goed, maar hij is niet mijn type speler, nee. Toch zal hij denk ik nog heel nuttig zijn. Overigens had ik liever De Jong. Die had meer mogelijkheden dan Gabri.
Over Ogararu vel ik nog geen oordeel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 26, 2006 11:46 am

Bertje schreef:
Voetske schreef:Allemaal leuk en aardig, maar had Blind tegen Kopenhagen als coach van Ajax langs het veld gestaan had je na afloop tot net onder z'n oksels afgezaagd.
Onzin. Lees maar terug wat ik destijds over Blind zei.
Voetske schreef:Ten Cate moet zich ook nog maar eens bewijzen, maar dat enkele ( basis ) spelers nu weer de kans krijgen om zich te bewijzen baart mij de meeste zorgen ... dat had ( voor mij ) allang verleden tijd moeten zijn ...
Nu komen we weer terug bij het verhaal dat spelers zich te weinig ontwikkeld hebben de laatste jaren. Maar hier heeft Ten Cate natuurlijk weinig mee te maken. Laat ze zich dit jaar wel ontwikkelen, of aan het einde van het seizoen hun heil elders zoeken.
Bertje, het gaat niet meer over toen, het gaat over nu.Als Blind dit had geflikt was ie ( terecht ) afgezaagd tot net onder z'n oren.En CL vooronde wedstrijd zo verliezen tegen Fc hardhout, het lachertje van Europa, en niemand had het verwacht.Blijkbaar heeft HtC weinig wedstrijden van Ajax gezien ... weinig spelers zien ballen want ( en kijk de wedstrijden er maar op terug ) als Maduro niet in de wedstrijd zit wordt dat gaandeweg nooit beter ...

De vraag die je je onderhand is moet gaan stellen is of dat deze spelers nog wel kunnen doorontwikkelen ( dit roept men nu al 3 trainers lang ).De vraag is blijft men op bepaalde momenten finaal in de fout gaan ( zoals nu Urby, volgende keer weer Heitinga, dan weer Babel, Vermealen, Sneijder vergeet terug te verdedigen en dan weer terug naar Urby ) , en dan bedoel ik kapitale fouten die je punten kosten, zoals vorig seizoen en het seizoen daarvoor en daarvoor en daarvoor en ...
Laatst gewijzigd door 999 op za aug 26, 2006 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2006 11:50 am

Bertje schreef:Ik kende Gabri niet goed, maar hij is niet mijn type speler, nee. Toch zal hij denk ik nog heel nuttig zijn. Overigens had ik liever De Jong. Die had meer mogelijkheden dan Gabri.
Over Ogararu vel ik nog geen oordeel.
Over Ogararu wil ik in principe ook nog niet oordelen, maar ik vind het behoorlijk onzinnig om miljoenen aan een back te spenderen.

Gabri vind ik best een lekker spelertje, maar ik mis een type zoals Landzaat. Een type dat rust brengt, tactisch sterk is en scorend vermogen heeft. Kortom: een speler die in de buurt komt van de ideale middenvelder Cocu.

Plaats reactie