Afrekenen met de angst

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 26, 2006 11:53 am

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Ik kende Gabri niet goed, maar hij is niet mijn type speler, nee. Toch zal hij denk ik nog heel nuttig zijn. Overigens had ik liever De Jong. Die had meer mogelijkheden dan Gabri.
Over Ogararu vel ik nog geen oordeel.
Over Ogararu wil ik in principe ook nog niet oordelen, maar ik vind het behoorlijk onzinnig om miljoenen aan een back te spenderen.

Gabri vind ik best een lekker spelertje, maar ik mis een type zoals Landzaat. Een type dat rust brengt, tactisch sterk is en scorend vermogen heeft. Kortom: een speler die in de buurt komt van de ideale middenvelder Cocu.
Landzaat, is dat niet balletje breed ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 11:54 am

Voetske schreef:Bertje, het gaat niet meer over toen, het gaat over nu.Als Blind dit had geflikt was ie ( terecht ) afgezaagd tot net onder z'n oren.
Niet door mij, in ieder geval. Ik vind te te opportunistisch om een trainer na vier wedstrijden af te voeren.

De vraag die je je onderhand is moet gaan stellen is of dat deze spelers nog wel kunnen doorontwikkelen ( dit roept men nu al 3 trainers lang ).De vraag is blijft men op bepaalde momenten finaal in de fout gaan ( zoals nu Urby, volgende keer weer Heitinga, dan weer Babel, Vermealen, Sneijder vergeet terug te verdedigen en dan weer terug naar Urby ) , en dan bedoel kapitale fouten die je punten kosten, zoals vorig seizoen en het seizoen daarvoor en daarvoor en daarvoor en ...[/quote]

Neem Babel. Die had (veel) te veel tekortkomingen, maar hij werkt er nu zelf aan. Plausibel, maar dan verwacht ik dus ook dat hij met de kerst een betere voetballer is dan hij nu is. Maar om nu al te verwachten dat ze hun kont afvegen met de speler die ze vorig seizoen waren gaat me te ver.

Ik wil de spelers nog een kans geven. Neem een jongen als Urby. Hij heeft een jaar in het eerste gespeeld. In het eerste seizoen is het makkelijk, want dan heb je weinig verantwoordelijkheden. Het tweede seizoen wordt minder gekeken naar wat je wel kunt, maar vooral naar wat beter gaat. Tenminste, zo is het bij mij altijd gegaan op voetbal. Maar na vier wedstrijden, nee.

Ik ben de eerste (al zal jij dat waarschijnlijk zijn ;) ) die zal toegeven dat de spelers vervangen moeten worden als ze dit jaar niet beter worden, maar dan moet je wel kunnen spreken van een jaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 11:58 am

Maar had datzelfde dan niet onder 1 van de vorige trainers gekund? Is het niet zo dat niet de trainer het probleem is, maar de selectie en de balans daarin? Ik vind dat we van ten Cate meer mogen verwachten, hij heeft immers Stam en Gabri erbij gekregen. Maar goed, na 4 wedstrijden kan je nog geen oordeel geven. Maar Blind werd vorig jaar iig van alle kanten beschimpt omdat de kwalificatie voor de CL in de voorronde zo moeizaam ging tegen een zo matige tegenstander
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 12:00 pm

Jöhnk schreef:Over Ogararu wil ik in principe ook nog niet oordelen, maar ik vind het behoorlijk onzinnig om miljoenen aan een back te spenderen.
Ben ik ook geen fan van, maar een alternatief was dus niet aanwezig. Kun je veel zeggen over de opleiding (die nog veel beter moet), maar om een jaar aan te sukkelen lijkt me niet verstandig.
Jöhnk schreef:Gabri vind ik best een lekker spelertje, maar ik mis een type zoals Landzaat. Een type dat rust brengt, tactisch sterk is en scorend vermogen heeft. Kortom: een speler die in de buurt komt van de ideale middenvelder Cocu.
Zoals ik al zei, Landzaat vind ik een goede speler, maar de staf heeft anders besloten. Wellicht was hij te duur, ik weet het niet. Maar ik kan me goed voorstellen dat het geld een keer op was.
Ook de voornaamste reden waarom ik denk dat de klapper die we met Huntelaar moeten maken, ons een stuk verder kan helpen, hoe goed hij ook is.
Aan Ten Cate om dit jaar te kijken welke spelers in zijn visie mee kunnen gaan. Aan Van Geel om te zorgen dat de spelers die dat niet kunnen aan het einde van het seizoen vervangen worden voor spelers die dat wel kunnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 12:01 pm

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Over Ogararu wil ik in principe ook nog niet oordelen, maar ik vind het behoorlijk onzinnig om miljoenen aan een back te spenderen.
Ben ik ook geen fan van, maar een alternatief was dus niet aanwezig. Kun je veel zeggen over de opleiding (die nog veel beter moet), maar om een jaar aan te sukkelen lijkt me niet verstandig.
Voorlopig staat Heitinga daar. Maar goed, ik ben niet zo'n fan van een nieuwe speler beoordelen op basis van zijn eerste wedstrijden. Die jongen moet ook nog wennen
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 12:03 pm

Lucas schreef:Maar had datzelfde dan niet onder 1 van de vorige trainers gekund?
Volgens de staf waren er oorzaken waarom dat kennelijk niet kon. Prima, krijgen ze van mij een jaar.
Lucas schreef:Is het niet zo dat niet de trainer het probleem is, maar de selectie en de balans daarin? Ik vind dat we van ten Cate meer mogen verwachten, hij heeft immers Stam en Gabri erbij gekregen. Maar goed, na 4 wedstrijden kan je nog geen oordeel geven. Maar Blind werd vorig jaar iig van alle kanten beschimpt omdat de kwalificatie voor de CL in de voorronde zo moeizaam ging tegen een zo matige tegenstander
Ik heb Blind vorig jaar (zeker rond deze tijd) heel gelaten. Al kwam dat wellicht meer door de herinneren die ik van hem als speler had.

Maar zoals ik al zei moet Ten Cate beter presteren dan Blind. Naar mijn mening kan dat nog, ook zonder CL.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 12:04 pm

Lucas schreef:
Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Over Ogararu wil ik in principe ook nog niet oordelen, maar ik vind het behoorlijk onzinnig om miljoenen aan een back te spenderen.
Ben ik ook geen fan van, maar een alternatief was dus niet aanwezig. Kun je veel zeggen over de opleiding (die nog veel beter moet), maar om een jaar aan te sukkelen lijkt me niet verstandig.
Voorlopig staat Heitinga daar. Maar goed, ik ben niet zo'n fan van een nieuwe speler beoordelen op basis van zijn eerste wedstrijden. Die jongen moet ook nog wennen
Van Heitinga als back ben ik ook geen fan, maar net als de andere spelers waar ik het over had, krijgt ook hij de kans om zich te bewijzen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za aug 26, 2006 2:54 pm

Blind heeft een veel langere voorbereiding op de seizoenstart gehad. Hij begon al in maart, ten Cate pas in juli.

Dat scheelt elf wedstrijden (10 eredivisie, 1 beker). Daarin was CL-kwalificatie mooi meegenomen, maar niemand had Blind erop afgerekend als AZ tweede was geworden.

Dat alle interationals meteen vanaf dag 1 aan de training meededen helpt natuurlijk ook mee; vorig jaar was er geen WK om de voorbereiding te halveren.

Z'n foute inschatting van z'n selectie (er hoefde niemand meer bij) hielp natuurlijk ook niet mee. Rommelen met Rosenberg en ondertussen scoorde de - volgens Blind overbodige - Arveladze de ene goal na de andere voor concurrent AZ.

Ergens eind october, begin november kunnen we de start van Blind en ten Cate gaan vergelijken. Als HtC qua resultaten en spelniveau net zo'n perspectiefloze serie als z'n voorganger neerzet boor ik hem even hard de grond in als DB.

RBC Roosendaal-Ajax 0-2 (0-0)
Ajax-Feyenoord 1-2 (0-1)
Willem II-Ajax 0-2 (0-1)
AZ-Ajax 4-2 (2-2)
Ajax-ADO Den Haag 2-2 (2-0)
Ajax-Roda JC 4-1 (2-0)
Sparta-Ajax 1-2 (0-0)
Ajax-Heracles Almelo 0-0 (0-0)
PSV-Ajax 1-0 (1-0)
Ajax-SC Heerenveen 0-0 (0-0)
NEC-Ajax 1-0 (0-0)
Ajax-FC Twente 2-0 (0-0)
FC Utrecht-Ajax 1-0 (0-0)
Lucas schreef:Maar Blind werd vorig jaar iig van alle kanten beschimpt omdat de kwalificatie voor de CL in de voorronde zo moeizaam ging tegen een zo matige tegenstander
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 26, 2006 4:00 pm

Goed verhaal van een vakman. Geen verlosser, maar in verlossers geloof ik sowieso niet. Ajax is een betaald voetbalclub en geen kerk of sekte..
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 4:38 pm

666 schreef:Ergens eind october, begin november kunnen we de start van Blind en ten Cate gaan vergelijken. Als HtC qua resultaten en spelniveau net zo'n perspectiefloze serie als z'n voorganger neerzet boor ik hem even hard de grond in als DB.
Precies. :yes:
Maar nu nog even niet. Dat zou volslagen onredelijk zijn. Ten Cate moet eerste de kans krijgen zijn stempel op het team te drukken.

Verder ben ik blij met het voorschrijdend inzicht van Luuk:
Lucas schreef:Nee hoor, ik vind dat Blind en Co niet hebben gebracht wat ik ervan verwachtte.
:xyxthumbs:
Dat hij het naderhand nuanceert, zullen we hem maar vergeven! :D
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 4:51 pm

Maar het gaat juist om de nuance. De oorzaken voor het tegenvallende presteren, zeker iig van Adriaanse, lag buiten de trainers/coachingskwaliteiten.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 4:56 pm

Adriaanse heeft daar zelf ook een aandeel in gehad. Hoe ga je als trainer om met tegenslag? Met de morrende vijfde colonne? Lukt het je de spelers op te beuren? Adriaanse had er moeite mee. Nu kunnen we zien wat Ten Cate waard is op dat punt.

En feit blijft natuurlijk dat Adriaanse niet presteerde. Dat heeft hij inmiddels zelf ook door.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 4:57 pm

Een belangrijk verschil. Ten Cate weet het bestuur aan zijn zijde, terwijl bij Adriaanse het bestuur het hardst aan het zagen was. Al voor de competitie was begonnen.

Adriaanse was bezig. Heeft wat tijd nodig. Je gaat mij niet vertellen dat Willem II en AZ een betere selectie hadden dan Ajax op dat moment. Eens komt de dag dat Ajax en de fans begrijpen dat het de afgelopen 10 jaar niet alleen/voornamelijk aan de trainers lag en dat je ze tijd moet geven. Laten we hopen dat ten Cate die tijd wel krijgt (als ie dat verdient)
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 26, 2006 5:00 pm

Een trainer is zo goed als zijn resultaten maar maakt dat iemand een slechte trainer? Rijkaard degradeerde met Sparta maar is nu wel een toptrainer bij Barcelona. Adriaanse is een goede trainer maar mislukte bij Ajax om vervolgens wel bij Porto successen te boeken. Hij kan dus wel een topclub trainen. Maar Adriaanse heeft een aantal zwakke plekken, vooral op niet-voetbaltechnisch gebied en dat belet hem soms in z'n functioneren. Dus moet je iemand naast hem neerzetten die hem een beetje uit de wind houdt. Zolang Adriaanse zich op het voetbal concentreert komt het best goed denk ik.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 5:05 pm

Maar als ik 666 goed begrijp, had men in Portugal niet de indruk dat die successen aan Adriaanse te danken waren. En door die persstop kwamen de verhalen niet naar buiten, maar blijkbaar had hij het ook aan de stok met de spelers. Ik heb op een paar Porto-forums gelezen, daar waren ze blij dat hij was opgerot.
Of hij een toptrainer is? Daarvoor moet je langdurig in de top presteren. Hiddink is een toptrainer. Bijvoorbeeld. Of Capello. Aan die mensen kan Adriaanse niet tippen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 5:09 pm

Wat een onzin. Een trainer die met een matige ploeg geweldig presteert is meer een toptrainer dan degene die met chelsea kampioen wordt
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 5:13 pm

Die trainer zal normaal gesproken een kans krijgen bij een topclub. En daar ook presteren. Adriaanse heeft jaren zitten wachten op een topclub maar die kwam niet. Is ook een reden voor. Het is bijvoorbeeld niet handig de voorzitter van PSV 'een sprekende lampenkap' te noemen. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 5:17 pm

Das waar, qua PR moet hij het afleggen tegen iemand als Koeman. Die de mensen bij zowel Ajax, PSV als Feyenoord weet wijs te maken dat ie thuis is gekomen. :pukey:
Twee keer is Adriaanse bij een topclub terecht gekomen. 1 keer werd ie kampioen en 1 keer heeft hij een aanzienlijk deel van het seizoen verantwoordelijkheid gedragen bij een kampioenschap. Daarnaast heeft hij een belangrijke rol gespeeld bij het maken van een topclub. Tja, als ze niet komen moet je het zelf maar doen nietwaar?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za aug 26, 2006 5:20 pm

Lucas schreef: Tja, als ze niet komen moet je het zelf maar doen nietwaar?
:D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 5:43 pm

Lucas schreef:Das waar, qua PR moet hij het afleggen tegen iemand als Koeman. Die de mensen bij zowel Ajax, PSV als Feyenoord weet wijs te maken dat ie thuis is gekomen. :pukey:
Twee keer is Adriaanse bij een topclub terecht gekomen. 1 keer werd ie kampioen en 1 keer heeft hij een aanzienlijk deel van het seizoen verantwoordelijkheid gedragen bij een kampioenschap. Daarnaast heeft hij een belangrijke rol gespeeld bij het maken van een topclub. Tja, als ze niet komen moet je het zelf maar doen nietwaar?

:D

Willem ll noem ik geen topclub. AZ ook nog niet. ;)

Op den duur krijgt iedereen in de sport wat hij verdient. Carrieres zijn geen toeval. Ronaldinho blijft niet bij bal op het dak spelen, en uitzonderlijke trainerstalenten worden ontdekt. Dat Adriaanse niet eerder bij een topclub is terechtgekomen, heeft te maken met zijn beperkingen en niet met gemene clubbestuurders.
Vergelijk Adriaanse eens met Hiddink. Technisch-tactisch is Adriaanse amper de mindere, maar wat Hiddink zo groot maakt, heeft hij totaal niet. Hiddink is een meesterpsycholoog, iemand die spelers en publieke opinie in een handomdraai voor zich wint. Dat is tegenwoordig zo belangrijk, dat je het niet kunt afdoen met 'goede PR'.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 6:14 pm

Jöhnk schreef:Ik verwacht betere prestaties dan vorig jaar, want we hebben een betere selectie. Maar voorlopig wil dat nog niet echt vlotten.
En heb je dan liever dat we beter voetbal gaan spelen of op dezelfde manier doorgaan qua spel als onder Blind en Koeman maar kampioen worden?

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 6:16 pm

Carrieres zijn wel degelijk toeval. Of tenminste, deels. En eenmaal een naam en connecties hebben doet veel voor je. Rijkaard had nog geen fuck gepresteerd op basis waarvan Barcelona hem had moeten halen. Ten Cate had het geluk dat Rijkaard hem als assistent wilde, daardoor denken nu opeens veel mensen dat het een topcoach is. Koeman stelt geen fuck voor als trainer, toch is hij toe aan zijn derde topclub.

Voor spelers geldt hetzelfde. Had Wouters' carriere er hetzelfde uitgezien als Cruijff hem niet naar Ajax had gehaald. Als Ronaldo bij Top Oss had gespeeld, had zijn vorm van de laatste jaren hem dan in de belangstelling van Milan gebracht? Als Kluivert terug was gekeerd naar Ajax ipv naar Valencia gegaan, was zijn carriere er dan misschien weer bovenop gekomen? Had Litmanen voor PSV gekozen ipv voor Ajax, was hij dan ooit op 10 terecht gekomen en had hij dan zo'n mooie carriere gemaakt? Als Petersen ipv Litmanen de nieuwe tien was geworden?
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za aug 26, 2006 6:18 pm

Als HtC het beter wil doen dan Blind dan zal ie de beker moeten winnen, kampioen moeten worden en aantrekkelijk voetbal laten zien. Aangezien Blind de beker gewonnen heeft, de JC schaal en plaatsing CL + groepsfase overleeft. HtC heeft ook nog eens een betere selectie tot zn beschikking, voorlopig staat HtC achter tov Blind maar ik heb er nog wel vertrouwen in.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 6:19 pm

Lucas schreef:Carrieres zijn wel degelijk toeval.
Laat Louis het niet horen. :D
Lucas schreef:Voor spelers geldt hetzelfde. Had Wouters' carriere er hetzelfde uitgezien als Cruijff hem niet naar Ajax had gehaald. Als Ronaldo bij Top Oss had gespeeld, had zijn vorm van de laatste jaren hem dan in de belangstelling van Milan gebracht? Als Kluivert terug was gekeerd naar Ajax ipv naar Valencia gegaan, was zijn carriere er dan misschien weer bovenop gekomen? Had Litmanen voor PSV gekozen ipv voor Ajax, was hij dan ooit op 10 terecht gekomen en had hij dan zo'n mooie carriere gemaakt? Als Petersen ipv Litmanen de nieuwe tien was geworden?
Is dat toeval of zijn dat goede keuzes? Met jouw manier van redeneren kun je alles wel toeschrijven aan toeval. Denk je dat Litmanen met 'iene miene mutte' zijn keuze maakte?

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 26, 2006 6:21 pm

Als je alles vantevoren weet is het makkelijk. Er zijn ook carriees gebroken door voor Ajax te kiezen hoor. Neem Kinkladze, die had na MC een andere keuze moeten en kunnen maken. Of Bogarde met Milan en Chelsea
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie