Nieuwe website en mobiele sites Ajax online

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Nieuwe website en mobiele sites Ajax online

Bericht door Izmailov » ma aug 28, 2006 1:21 pm

Nieuwe website en mobiele sites Ajax online

Amsterdam, 28 aug 2006
Ajax heeft vandaag haar nieuwe website gelanceerd. Een site die niet alleen een geheel nieuwe vormgeving heeft, maar ook inhoudelijk aanzienlijk is veranderd.

Naast het vertrouwde dagelijks nieuws over ontwikkelingen binnen en rondom de club, is er ook een zeer uitgebreid videogedeelte met samenvattingen beschikbaar. Daarnaast worden er exclusieve beelden van alle Ajax teams, achtergrondreportages en historische momenten en wedstrijden aangeboden. Het complete videogedeelte is gratis voor seizoenkaarthouders tot einde van dit jaar. Kortom: een website die het bekijken meer dan waard is en in alles tegemoet komt aan de wensen en eisen van de bezoeker.

Naast actueel nieuws over het eerste elftal biedt de nieuwe website ook meer informatie en achtergronden over de gehele club. Vertrouwd zijn de mogelijkheden om online Ajax wedstrijdarrangementen en Ajax Europese (uit) wedstrijden te boeken via Ajax Travel & Events. Ook kan er onveranderd online merchandise worden besteld en zal over ongeveer twee weken de nieuwe online Ajax shop worden gelanceerd. Om het de bezoeker zo makkelijk mogelijk te maken zijn ook de navigatie en overzichtelijkheid van de website verder verbeterd. Het zoeken naar en vinden van informatie is hierdoor een stuk eenvoudiger geworden.

Voorlopig is de site in het Nederlands en in het Engels. In de nabije toekomst zullen er naar verwachting meer functionaliteiten en taalversies worden toegevoegd.

Mobiele clubsite
Naast het bezoeken van de nieuwe website via de PC, is het vanaf vandaag ook mogelijk de belangrijkste informatie van de Ajax-site via de mobiele telefoon (mobiele clubsite) te bekijken. Bijzonder is dat suppoters ook live videobeelden van uit en thuis-doelpunten kunnnen bekijken via hun mobiel. De mobiele site bevat ondermeer al het nieuws over de wedstrijden (oa ticket-verkoop, wie spelen er, live verslag per minuut en de meningen achteraf). Verder is er een overzicht van alle goals, is er een alert service en bevat de mobiele clubsite videoclips met interviews, beelden van de training en andere beelden met interessante achtergronden en alle nieuwsberichten rondom Ajax 1 en de andere (jeugd) teams.

De mobiele sites zijn beschikbaar bij alle operators in Nederland, zowel voor abonnementhouders als prepaidbellers. Dankzij de samenwerking met Sportsplaza BV is het aanmelden voor de mobiele blubsite zeer eenvoudig. Supporters hoeven alleen de SMS tekst Ajax naar 5454 te SMS-en.

De nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de website en de mobiele clubsite passen bij strategische samenwerking tussen Ajax en KPN om het gebied van 'nieuwe media'. Recent startte Ajax en KPN ook de eerste fase van Ajax TV via Mine, interactieve televisie van KPN.
www.ajax.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 28, 2006 1:22 pm

Even wennen, zeg!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 28, 2006 1:33 pm

Jezus, ziet er niet uit!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » ma aug 28, 2006 1:54 pm

Mwah, zo lelijk is het toch niet?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 28, 2006 1:55 pm

Die lichtere rode balk bovenaan de pagina had van mij niet gehoeven.

Voor de rest vind ik het wel aardig.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » ma aug 28, 2006 1:59 pm

En het lijkt erop dat er meer aandacht aan onze buitenlandse supporters wordt besteed. Over 2 weken een nieuwe online shop, en wellicht meerdere taalversies van de site.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » ma aug 28, 2006 2:03 pm

Jöhnk schreef:Die lichtere rode balk bovenaan de pagina had van mij niet gehoeven.
Ton-sur-ton is zóóó 2005... :roll:


;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 28, 2006 2:21 pm

Bertje schreef:Jezus, ziet er niet uit!
Er straalt inderdaad verrekte weinig historie vanaf ...

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma aug 28, 2006 2:51 pm

Ik vind hem wel mooi. Hoe moderner, hoe beter.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma aug 28, 2006 2:55 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Jezus, ziet er niet uit!
Er straalt inderdaad verrekte weinig historie vanaf ...
Pff... had de site dan vergeeld eruit moeten zien ofzo? Soms mag je wel een keer met de tijd mee hoor.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma aug 28, 2006 3:15 pm

De jongens en meisjes van GX creative online development (de schuldigen achter ajax.nl) moeten eens goed rondkijken op www.degoeieouwetijd.nl .

Snel, simpel, en dodelijk effectief. Zo moet de website van Ajax zijn. Het voetbal overigens ook.

Ajax.nl is nu een puinhoop van flikkerende gifplaatjes en overbodige scripts. Een soort website met ADHD en epilepsie tegelijk.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 28, 2006 3:17 pm

:worshippy:

Niet dat het me wat uitmaakt hoe de site eruit ziet. De website is het belangrijkste voor de buitenlandse supporters, maar dit is gewoon lelijk. :yes:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » ma aug 28, 2006 5:48 pm

Ik ben eigenlijk wel te spreken over de nieuwe site. Vooral het voornemen om het ook in meerdere talen beschikbaar te maken (en hopelijk ook kwalitatief te verbeteren) doet me goed. Verder ziet het er wel gelikt uit.

De bovenste rode rand is inderdaad overbodig en eigenlijk gewoon lelijk.

Verder is het nieuwsoverzicht duidelijker geworden. Eerder stond er aan de linkerkant een menutje met 'Laatste nieuws', maar die verschilde elke keer als je een andere pagina bezocht. Heb ik eigenlijk altijd vreemd gevonden....

In z'n algemeenheid ziet het er gewoon goed uit. De nieuwe indeling is wel een beetje wennen, maar professioneel is het zeker.

Verbeterpunt: de zoekfunctie. Die is eigenlijk altijd belabberd geweest. Ik heb nog nooit iets kunnen vinden op die manier en ik kan me dan ook niet voorstellen dat anderen hier wel goede ervaringen mee hebben....Iemand?

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma aug 28, 2006 8:08 pm

Ik moet er nog behoorlijk aan wennen... maar het zal wel snel wennen, gewoon vaak genoeg kijken. :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » ma aug 28, 2006 8:24 pm

Ik vind het rommelig, word er nogal nerveus van, zeg maar. Bovendien lijkt de knop Internet TV niet te werken; ik zie iig niet hoe ik bij de filmpjes kom.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » di aug 29, 2006 1:13 pm

Thomvak425 schreef:Ik vind het rommelig, word er nogal nerveus van, zeg maar. Bovendien lijkt de knop Internet TV niet te werken; ik zie iig niet hoe ik bij de filmpjes kom.
Eerst betalen misschien? ;)

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di aug 29, 2006 2:32 pm

Ajax.nl

Dat er mensen überhaupt erheen gaan. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di aug 29, 2006 4:54 pm

Ronald! schreef:
Thomvak425 schreef:Ik vind het rommelig, word er nogal nerveus van, zeg maar. Bovendien lijkt de knop Internet TV niet te werken; ik zie iig niet hoe ik bij de filmpjes kom.
Eerst betalen misschien? ;)
Dat heb ik al lang gedaan; bij de vorige site kon je makkelijk bij de filmpjes komen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » za sep 02, 2006 1:17 pm

Vindt het net zo'n afgezaagde spelletjes site...

Mis de history, profesionaliteit en uitstraling.

Jammer.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » vr sep 08, 2006 7:18 pm

Even een update: Het was even wennen, maar ik vind het nu toch echt wel een verbetering! Vooral de nieuwsberichten vind ik een stuk prettiger lezen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 09, 2006 6:21 am

Ik vind de nieuwe layout er mooier uit zien. :xyxthumbs:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 17, 2006 1:05 pm

Wat doet die site het slecht, zeg. :nooo: Doet het welhaast vaker niet dan wel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 17, 2006 1:09 pm

Ik bezoek de site zelden tot nooit, vind er echt niks aan.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo dec 17, 2006 6:34 pm

Jöhnk schreef:Wat doet die site het slecht, zeg. :nooo: Doet het welhaast vaker niet dan wel.
Laatste tijd blijft ie idd wel vaak haperen na het beginscherm.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr mei 11, 2007 5:08 pm

Op http://www.ajaxinternettv.nl/index.php? ... n_overview is steeds meer ook gratis nieuws te zien van ons cluppie. Nu weer interviews met Delorge en Goossens en het commentaar van MvG op de spelers.
Gewoon leuk om te zien.

Plaats reactie