Sportweek: Ajax heeft Danny Blind geen eerlijke kans gegeven

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

eb
Berichten: 295
Lid geworden op: vr jul 16, 2004 4:15 am

Sportweek: Ajax heeft Danny Blind geen eerlijke kans gegeven

Bericht door eb » di aug 29, 2006 7:05 pm

In de nieuwste editie van Sportweek geeft voormalig Ajax coach Danny Blind
AFC Ajax een veeg uit de pan.
Letterlijk: " Ajax heeft mij geen eerlijke kans gegeven "

Overtuig jezelf d.m.v de scans.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door eb op wo aug 30, 2006 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 8:02 pm

Allereerst wil ik zeggen dat het me goed doet dat Blind geen verkeerd woord over de club Ajax spreekt. Het blijft een clubman. :xyxthumbs:

Verder vielen de volgende dingen me op:

- Blind geeft zelf aan dat hij de gedachtegang dat zijn ontslag al veel eerder vast stond niet hard kan maken. Ofterwijl, voor hetzelfde geld was het gewoon de paranoia van een coach die zwaar onder druk stond. Iedereen weet ten slotte je vrienden hebt wanneer je wint, maar dat niet veel mensen achter je zullen staan als je verliest.

- Het was voor de vorm wel zo netjes geweest als Ajax inderdaad terug was gekomen op het aanbod om Blind een andere functie binnen Ajax te geven. Al zou ik, net als Blind, niet zo snel weten welke functie dat zou moeten zijn.

-Blind geeft zelf aan dat hij te weinig met de selectie voor het seizoen 2005/2006 is bezig geweest. Hij geeft nu (achteraf!) zelfs aan dat hij het seizoen in ging met de gedachte dat hij wist dat de selectie vanwege de disbalans problemen op zou kunnen leveren. Dan had hij daar wat aan moeten doen, denk ik dan.

-Volgens Blind werden er achter zijn rug om spelers benaderd, maar is hij wel betrokken geweest bij de komst van Stam, Huntelaar, Perez en Gentenaar. Gaat het dan alleen om MKD?

-Blind denkt dat er afgelopen seizoen qua resultaat niet meer in zat dan wat er is gepresteerd in de competitie.

-Hij heeft veel lovende woorden over Rijkaard als trainer en ziet ook de broertjes De Boer goede trainers worden, als ze hun verbale presentatie verbeteren. Litmanen wilde hij al eerder als assistent naar Ajax halen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 8:03 pm

Kan je trouwens dat interview met Ooijer niet ook scannen, Eb? :eusa_pray:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 29, 2006 9:07 pm

Blind verwijt Ajax dat hij is beschadigd, maar hoe zit het andersom? Eerst moord en brand schreeuwen omdat Ajax met andere trainers bezig zou zijn, en dan doodleuk zeggen dat je het niet hard kan maken.
Verder boeit het me niet meer zo. Het is geweest, we hebben een nieuwe trainer. Blind zit blijkbaar nog continu bij Ajax, dus zal het allemaal wel meevallen. Hij zal waarschijnlijk blijven vinden dat hij geen kans gehad heeft (iets waar ik het pertinent mee oneens ben), en dat is het dan.
Misschien moet hij eens elders kijken. Kan na al die jaren heel verfrissend zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di aug 29, 2006 9:08 pm

" Ajax heeft mij geen eerlijke kans gegeven "
Toen ik dit las had ik al gegeten en gedronken, heb de rest van het stuk dan ook niet gelezen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 29, 2006 9:52 pm

Goed interview. :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 10:24 pm

Jöhnk schreef:Goed interview. :xyxthumbs:
Omdat?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 29, 2006 10:31 pm

Ik vind zulke interviews altijd zó oninteressant. De trainer in kwestie heeft het allemaal perfect gedaan (nou ja, een paar kleine foutjes) en de club is gek. Het zal wel :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13418
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di aug 29, 2006 10:31 pm

Blind? Wie is Blind? :hypocrite:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 29, 2006 10:48 pm

Dat is die vent van Ajax die een jaar of elf, twaalf geleden continu met bekers stond te zwaaien. :hypocrite:

En onze incapabele traier van vorig jaar. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13418
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di aug 29, 2006 11:09 pm

In de toekomst maar geen Cruijff aankopen trainer van Ajax maken. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 29, 2006 11:13 pm

Onleesbaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 11:16 pm

:D

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 8:47 am

joey schreef:Blind verwijt Ajax dat hij is beschadigd, maar hoe zit het andersom? Eerst moord en brand schreeuwen omdat Ajax met andere trainers bezig zou zijn, en dan doodleuk zeggen dat je het niet hard kan maken.
Ik weet dat je afkeer tegen Blind gigantisch is, maar er staat letterlijk dat hij het toen (=februari) niet hard kon maken. "Achteraf kan ik ook niet hard maken dat het pleit toen al was beslecht. .. Pas toen ik wat meer concrete informatie had, heb ik stappen ondernomen en de clubleiding gevraagd wat de bedoeling was." Hij is dus pas naar het bestuur is gestapt toen hij het wel hard kon maken. Dat zal dus maart/april geweest zijn.

Citeren/interpreteren is niet erg, maar je moet dingen niet zo neerzetten dat er een heel andere indruk ontstaat dan wat gezegd is.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13418
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo aug 30, 2006 9:21 am

Ach, arme Danny. Zonder de play-offs was hij al in maart ontslagen.

Het slechtste seizoen in 40 jaar draaien en dan nóg een grote mond. :nooo:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 9:25 am

Mwah, er staat toch duidelijk dat zijn gevoel eerst iets zei, en dat hij dat achteraf niet kon hardmaken. Ik weet het niet hoor, Luuk.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 9:35 am

Er staat letterlijk (nogmaals) "Achteraf kan ik niet hard maken dat het pleit toen al was beslecht." Uit de tekst blijkt verder dat dat gaat over half februari en dat Blind pas iets richting bestuur heeft gevraagd toen hij het wel hard kon maken.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 9:38 am

Ja, maar hij en Van der Lem hebben van de daken geschreeuwd dat het pleit in januari al beslecht was, en daarmee de leiding van Ajax beschadigd. Sowieso moet je niet zeggen dat een ander jou niet mag beschadigen als jij die ander wel beschadigt.

Mij lijkt het logisch dat een TD gaat nadenken over de vervanging van een falende trainer lang voor die vervanging aan de orde is. Maar dat wil niet zeggen dat alles in kannen en kruiken was.

Ik wil nog even zeggen dat ik geen 'gigantische hekel' heb aan Danny Blind. Ik vond hem wel een matige trainer, en ik vond de manier waarop hij zijn straatje heeft schoongeveegd ten koste van de Ajax-leiding niet zo netjes. Ik vind hem een beetje......een scholletje, maar een gigantische hekel, dat gaat echt veel te ver.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 9:47 am

Het was maart zeker en sterke aanwijzingen dat het eerder was. Maar goed, dat is idd een enorm verschil. Verder vind ik het gezegend
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 30, 2006 9:49 am

Plaats het maar even hier.
Blind zegt 'nee' tegen Abramovich

AMSTERDAM - Danny Blind gaat niet onder de hoede van Guus Hiddink aan de slag als bondscoach van Jong Rusland. De ex-trainer van Ajax is diverse malen benaderd voor de functie door Roman Abramovich. De baas van Chelsea is tevens de grote man achter de Russische voetbalbond. Bij Blind kreeg de geldschieter evenwel nul op rekest. "Hij heeft me diverse malen gebeld, maar het lijkt me niet het juiste moment om daarin te stappen."
Het contact tussen Blind en Abramovich is trouwens niet verbroken. Beiden spraken tevens over een rol voor de Zeeuw in de jeugdopleiding van Chelsea. Dit zou dan op termijn (volgend seizoen) moeten zijn omdat Blind nog steeds aast op een baan als hoofdtrainer in een van de grote Europese voetballanden.
Telegraaf

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 9:55 am

Lucas schreef:Het was maart zeker en sterke aanwijzingen dat het eerder was. Maar goed, dat is idd een enorm verschil. Verder vind ik het gezegend
Hij zegt dat hem het eind februari ´ging dagen´. Dat is wat anders dan dat het zeker was.

Overigens, zo erg vind ik het allemaal niet. Blind heeft een topfunctie gehad en hoge bomen vangen veel wind. Natuurlijk kijkt MvG eerst rond voor hij Blind eruit schopt. Hij zou een slechte TD zijn als hij dat niet deed. Kijk naar PSV. Dat heeft netjes gewacht, daar gaan ze ook prat op, en zitten nu met Koeman. Dat was Harry van Raaij, die een schat aan ervaring had, nooit overkomen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 9:59 am

Natuurlijk ga je eerder kijken. Je kunt alleen wel eerlijk zijn als iemand (zeker iemand met zo'n lange staat van dienst) je onder vier ogen vraagt hoe het zit. Maar goed, jij hebt andere opvattingen over fatsoen blijkbaar. De integere Blind noem je scholletje (whatever that may be) en de leugenaar van Geel is een geweldenaar
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 10:01 am

Nou, nou....

Daarin verschillen wij van mening, Luuk. Ik vind Blind helemaal niet zo integer. Hij heeft de supporters tegen de leiding van Ajax opgehitst.
En ik zeg helemaal niet dat Van Geel heilig is. Ik zeg alleen dat het zo gaat in de top van het bedrijfsleven. En dat weet Blind heel goed. Sowieso weet hij precies hoe de cultuur bij Ajax is, en hij voelt zich er wel bij.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 30, 2006 10:08 am

joey schreef:Nou, nou....

Daarin verschillen wij van mening, Luuk. Ik vind Blind helemaal niet zo integer. Hij heeft de supporters tegen de leiding van Ajax opgehitst.
En ik zeg helemaal niet dat Van Geel heilig is. Ik zeg alleen dat het zo gaat in de top van het bedrijfsleven. En dat weet Blind heel goed. Sowieso weet hij precies hoe de cultuur bij Ajax is, en hij voelt zich er wel bij.
Grote woorden, maar weinig van ophitserig gedrag bij Blind gedrag gezien ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 10:20 am

Door het slachtoffer uit te hangen, bedoel ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie