Sportweek: Ajax heeft Danny Blind geen eerlijke kans gegeven

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 10:22 am

Hij heeft eerlijke antwoorden gegeven op vragen van journalisten. Volgens mij kwamen die met vragen naar hem, omdat Jaake en Fontein op vragen van de media zich vaag uitlieten over de positie van Blind.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 10:24 am

Toch niet weer?! :eusa_pray:

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 10:25 am

Je kunt dit/deze topic overslaan hoor Bert
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 10:27 am

Is het geen idee om een zone speciaal voor Lucas en Joey te openen? :D

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59031
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 30, 2006 10:30 am

joey schreef:Door het slachtoffer uit te hangen, bedoel ik.
Ach kom op Joey, Blind heeft gewoon wat antwoorden gegeven op vragen van journalisten.Niks meer en niks minder.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo aug 30, 2006 10:31 am

Het zal wel.

Danny Blind kan lang en kort ouwehoeren, maar gezien het voetbal dat Ajax het gehele vorige seizoen gespeeld heeft, en de eindklassering als je de play-offs even niet meetelt, is het volkomen maar dan ook volkomen legitiem dat een club een trainer vervangt.

Punt.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 10:33 am

Lucas schreef:Hij heeft eerlijke antwoorden gegeven op vragen van journalisten. Volgens mij kwamen die met vragen naar hem, omdat Jaake en Fontein op vragen van de media zich vaag uitlieten over de positie van Blind.
Geen commentaar is ook een optie. Maar Blind had natuurlijk niet door waar de journalisten op uit waren? :hypocrite:
Ik had het er gisteren nog over met iemand. Hoe moeilijk het is voor een voormalige topspeler om te erkennen dat de rol van toptrainer (nog) te hoog gegrepen is. Het verleden wordt een last, van zo iemand worden meteen wonderen verwacht. Lukt het niet, dan is het ego gekrenkt en zijn anderen de schuld.
Geldt niet alleen voor Blind, hoor. Ook voor Gullit, Koeman, etc.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 10:34 am

Waarom zou je de play-offs niet meenemen? De kwalificatiereeks deed het Nederlands elgftal het geweldig, dus van Basten is geweldig?

Overigens ontkent niemand dat er (voldoende) argumenten waren om Blind te ontslaan. Hoewel er eveneens voldoende argumenten te geven zijn waarom de 5e trainer in 8 jaar ontslaan wellicht ook niet de beste optie is en dat oorzaken wellicht ook voor een groot deel buiten de technische staven in die periode gelegen kunnen hebben
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 10:48 am

joey schreef:Geen commentaar is ook een optie. Maar Blind had natuurlijk niet door waar de journalisten op uit waren? :hypocrite:
Waar waren de journalisten dan op uit?
Ik had het er gisteren nog over met iemand. Hoe moeilijk het is voor een voormalige topspeler om te erkennen dat de rol van toptrainer (nog) te hoog gegrepen is. Het verleden wordt een last, van zo iemand worden meteen wonderen verwacht. Lukt het niet, dan is het ego gekrenkt en zijn anderen de schuld.
Geldt niet alleen voor Blind, hoor. Ook voor Gullit, Koeman, etc.
Er waren voldoende oorzaken voor het beroerde spel. Ik vind dat het begin van vorig seizoen heeft aangetoond dat Blind wel degelijk een toptrainer kan zijn. Daarnaast is de vervanging door iemand die zich ook nog moet bewijzen (en in zijn eerste periode al heeft aangetoond de nodige foutjes te maken) eigenaardig. Overigens is de taak voor ten Cate, om de vervanging van Blind te rechtvaardigen, dit seizoen wel degelijk gehouden aan het halen van het kampioenschap met prachtig veldspel. Zoals jij ooit zei; bij topclubs bestaan geen bouw- en tussenjaren.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo aug 30, 2006 11:26 am

Met die eisen aan Ten Cate ben ik het eens, Lucas, met name die van goed voetbal. Of je kampioen wordt hangt ook van je concurrenten af, maar goed voetbal alleen van jezelf.
Dit staat overigens los van (het ontslag van) Blind, want ik eis dit sowieso van de trainer van Ajax.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 1:01 pm

Kowalczyk schreef:Het zal wel.

Danny Blind kan lang en kort ouwehoeren, maar gezien het voetbal dat Ajax het gehele vorige seizoen gespeeld heeft, en de eindklassering als je de play-offs even niet meetelt, is het volkomen maar dan ook volkomen legitiem dat een club een trainer vervangt.

Punt.

K.
Precies. :yes:

Die plee-offs waren extra, het jaar daarvoor bestonden ze niet eens. Ajax is vierde geworden met miserabel voetbal, dat is een feit.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 1:09 pm

Blijft de vraag hoe Blind beoordeeld had moeten worden als hij met behoorlijk voetbal 2e was geworden en na de play offs een intertoto plaats had behaald
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo aug 30, 2006 1:11 pm

Aaaahhh, ik heb niet eens zin om het nog over Danny Blind te hebben...

Ben gewoon blij dat-ie weg is.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 1:12 pm

Gaat snel bij je, nog niet zo lang geleden was je onderschrift "Blind faith in Danny" of iets dergelijks
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 30, 2006 1:13 pm

Henk ten Cate :worshippy:
Ajax!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13376
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo aug 30, 2006 1:21 pm

Lucas schreef:Gaat snel bij je, nog niet zo lang geleden was je onderschrift "Blind faith in Danny" of iets dergelijks
Gelukkig is ome Ko iemand die kan toegeven dat Blind als trainer gefaald heeft...

Geef het nou gewoon toe Lucas. Tien nederlagen in 1 seizoen is Ajax onwaardig. Verliezen van elke serieuze tegenstander ook.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo aug 30, 2006 1:22 pm

Lucas schreef:Gaat snel bij je, nog niet zo lang geleden was je onderschrift "Blind faith in Danny" of iets dergelijks
Dat is niet zo heel snel gegaan, hoor. Was een proces van maanden, inclusief een aantal weken van halsstarrige ontkenning omdat je - als Ajacied - zo ontzettend graag wílde dat Danny Blind een goede trainer was... Helaas bleek dat niet zo te zijn.

Meningen kunnen veranderen. Zeker als iemand dingen begint te doen die hij in zijn eerste maanden écht heel anders deed, kan dat heel legitiem zijn. Dan kun je iemand langzaam maar zeker, in een proces van maanden, zat worden.

Ik heb het argumentenlijstje hier al meermalen uitgebreid neergetypt. Zijn allemaal concrete, feitelijke punten.

Ja: ik heb me volledig op Danny Blind verkeken. Als trainer en ook als persoon. Ik heb altijd gedacht dat hij communicatief exceptioneel sterk was. Open. Menselijk. Een goede communicator binnen een organisatie, die een uitstekende indruk weet te maken in de media. Daar heb ik me ontzettend in vergist, helaas.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 1:27 pm

Nihad schreef:Gelukkig is ome Ko iemand die kan toegeven dat Blind als trainer gefaald heeft...

Geef het nou gewoon toe Lucas. Tien nederlagen in 1 seizoen is Ajax onwaardig. Verliezen van elke serieuze tegenstander ook.
Wist ik wel Ko, was een beetje flauw van me. Nog een flauwe; in Godenzonen ging het over de veerkracht van Ajax. Vorig seizoen won Ajax vaak in de slotfase en na voorgaande teleurstellingen. Toen heette het echter geen veerkracht. Is op zich handig natuurlijk, anders kun je niet beweren (zoals nu dus wel) dat dat al een heel verschil is met vorig seizoen.

Natuurlijk is verliezen van 10 competitiewedstrijden Ajax onwaardig. Dat was de selectie overigens (inclusief blessures) ook. Het verliezen van elke serieuze tegenstander is opgehouden op het moment dat de (troost)prijzen werden verdeeld. Daarnaast is gebleken eind seizoen 2005 en begin vorig seizoen dat Blind de ploeg wil laten voetballen op een manier die bij Ajax hoort. Het feit dat het niet lukte had meer met externe factoren te maken dan met de capaciteiten van Blind.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 1:32 pm

Kowalczyk schreef:Ja: ik heb me volledig op Danny Blind verkeken. Als trainer en ook als persoon. Ik heb altijd gedacht dat hij communicatief exceptioneel sterk was. Open. Menselijk. Een goede communicator binnen een organisatie, die een uitstekende indruk weet te maken in de media. Daar heb ik me ontzettend in vergist, helaas.
Hoezo 'ook als persoon', Ko?

Ik twijfelde juist of Blind een goede communicator was. Heb ik ook gezegd bij zijn aanstelling. Ik vind hem eerder een wegkapitein dan een creatief leider. Hij was jarenlang de spreekbuis van Van Gaal, maar in die rol bleef hij zeker niet onomstreden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo aug 30, 2006 1:36 pm

Lucas schreef:Nog een flauwe; in Godenzonen ging het over de veerkracht van Ajax. Vorig seizoen won Ajax vaak in de slotfase en na voorgaande teleurstellingen. Toen heette het echter geen veerkracht. Is op zich handig natuurlijk, anders kun je niet beweren (zoals nu dus wel) dat dat al een heel verschil is met vorig seizoen.
Ik vond inderdaad dat Ajax dit jaar veerkrachtiger is. Ze maken nu veel meer de indruk dat ze als ploeg de mouwen op kunnen stropen en op wilskracht een wedstrijd eruit kunnen slepen.

Met die kwaliteit viel het vorig jaar wel mee. Dat je niet één maar twéé goals maakt in de laatste minuut tegen Twente (2-3) én Vitesse (2-1) en dat KJH tegen Roda scoort met een omhaal... dat zijn gewoon Houdini-ontsnappingen in de aller-, allerlaatste minuut. In de drie gevallen die ik hier noem, was van een wilskrachtig slotoffensief geen sprake. Vooral tegen Vitesse en Roda zat Ajax zo dood als een pier en slaagden ze er totaal niet in om op wilskracht het initiatief te nemen. Dat die balletjes er tóch invielen, was meer geluk dan wijsheid.

Maar goed: ik kap er maar weer eens mee in deze topic. Blind is weg. Gelukkig wel. En wat mij betreft heeft het bestuur niets uit te leggen over het feit dát ze hem ontslagen hebben, en ook niet over de manier waarop (want op dat vlak heeft Danny Blind de afspraken geschonden, niet het bestuur).

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 1:41 pm

Misschien kun je dat laaste nog even uitleggen aan Luuk voor je uit deze topic vertrekt, Ko? :eusa_pray:

Ik bedoel dat Blind niet zo heilig is.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 1:42 pm

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Ja: ik heb me volledig op Danny Blind verkeken. Als trainer en ook als persoon. Ik heb altijd gedacht dat hij communicatief exceptioneel sterk was. Open. Menselijk. Een goede communicator binnen een organisatie, die een uitstekende indruk weet te maken in de media. Daar heb ik me ontzettend in vergist, helaas.
Hoezo 'ook als persoon', Ko?

Ik twijfelde juist of Blind een goede communicator was. Heb ik ook gezegd bij zijn aanstelling. Ik vind hem eerder een wegkapitein dan een creatief leider. Hij was jarenlang de spreekbuis van Van Gaal, maar in die rol bleef hij zeker niet onomstreden.
Blind is volgens juist altijd een beetje een nukkige man geweest (zeker naar buiten), maar hij kan ook ongelooflijk op dreef raken als hij loskomt.

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 1:45 pm

Uitleggen? Alsof Ko's (of jouw) interpretatie onomstotelijk waar is?
Ik lees, hoor en zie de feiten. Feit is dat de beslissing Blind te ontslaan voor 8 mei is genomen. Feit is dat Blind gevraagd heeft hoe het zat. Feit is dat hij daarop geen antwoord heeft gekregen. Feit is dat Ajax ondertussen wel met anderen gesprekken vooerde. Ik zie werkelijk niet in waar Blind onzin heeft verkocht en waar het bestuur de waarheid heeft gesproken
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 1:51 pm

Kowalczyk schreef:Met die kwaliteit viel het vorig jaar wel mee. Dat je niet één maar twéé goals maakt in de laatste minuut tegen Twente (2-3) én Vitesse (2-1) en dat KJH tegen Roda scoort met een omhaal... dat zijn gewoon Houdini-ontsnappingen in de aller-, allerlaatste minuut. In de drie gevallen die ik hier noem, was van een wilskrachtig slotoffensief geen sprake. Vooral tegen Vitesse en Roda zat Ajax zo dood als een pier en slaagden ze er totaal niet in om op wilskracht het initiatief te nemen. Dat die balletjes er tóch invielen, was meer geluk dan wijsheid.K.
Je haalt er nu drie voorbeelden uit. Dat is wel flauw; Ajax scoorde namelijk in veel meer wedtrijden in het laatste deel van de wedstrijd. Zo vaak dat dat geen geluk of toeval meer kan zijn.
Het lijk erop dat we zo graag vooruitgang willen zien dat we alles dat goed gaat al een verbetring noemen en met gejubel ontvangen. Is wat overdreven, zowel richting vorig seizoen als richting het huidige niveau
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 30, 2006 1:52 pm

Het gebeurde ook heel vaak niet, getuige het aantal verlieswedstrijden. Daar word je als coach op afgerekend, zeker als dat ook nog eens in combinatie is met belabberd spel.

Plaats reactie