Sportweek: Ajax heeft Danny Blind geen eerlijke kans gegeven

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 2:23 pm

Blind gaf iedereen de schuld. Zelfs ons, de supporters. Onvergeeflijk. We gaan toch niet in 1 x roepen dat AJAX op basis van een portie mazzel tegen vitesse, 2 redelijke wedstrijden tegen 010 in de play-off's en een sublieme Huntelaar een fantastisch seizoen heeft gehad.

10 competitienederlagen! :nooo:

Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Maxwell » wo aug 30, 2006 3:03 pm

Om maar te zwijgen van weet ik veel hoeveel minuten dat er niet gescoord werd, of hoe je tegen ADO Den Haag erin slaagt om toch nog 2-2 te spelen. Alleen dankzij Huntelaar is het nog iets geworden, al blijft 66 doelpunten in een heel seizoen Ajax-onwaardig.

Verder ben ik nog nooit met zoveel tegenzin naar thuiswedstrijden gegaan en had ik me sinds Wouters niet meer zo geërgerd. Een seizoen om heel snel te vergeten. Natuurlijk valt Blind niet alles aan te rekenen maar veel wel; ik ben er absoluut niet rouwig om dat hij weg is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 3:22 pm

Laten we wel wezen, zelfs als Ten Cate faalt betekent dat niet dat Blind had moeten blijven.

Goeie timing van de Sportweek. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 3:56 pm

Nee joh, verbouwen we de selectie gewoon weer en stellen we weer een nieuwe coach aan
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 5:08 pm

Nee, jij krijgt je zin, Lucas. Ajax laat eindelijk een coach zitten. Henk ten Cate. :xyxthumbs:

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 5:12 pm

Ik wil niets liever dan dat mijn club weer flitsend voetbal laat zien. Al was de coach Ronald Koeman. Ik neem aan dat als ten Cate blijft zitten we zulk voetbal met Ajaxwaardige resultaten te zien hebben gekregen
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 5:20 pm

joey schreef: Lukt het niet, dan is het ego gekrenkt en zijn anderen de schuld.
Geldt niet alleen voor Blind, hoor. Ook voor Gullit, Koeman, etc.
Ten Cate, Adriaanse, Van Gaal: oh nee, dat waren geen topvoetballers...

Koeman stak de hand in eigen boezem, die geeft gewoon fouten toe. Kon wel een mens wezen...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 5:21 pm

Lucas schreef:Ik wil niets liever dan dat mijn club weer flitsend voetbal laat zien. Al was de coach Ronald Koeman. Ik neem aan dat als ten Cate blijft zitten we zulk voetbal met Ajaxwaardige resultaten te zien hebben gekregen
Je geeft net nog min of meer aan dat Blind had moeten blijven vanwege de continuïteit en ondanks het slechte voetbal (waar externe omstandigheden schuldig aan waren).

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 5:35 pm

Jazeker, want Blind had Ajax aan het voetballen gekregen. Zeker met de versterkingen die er nu zijn gekomen
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 5:36 pm

Pure speculatie, Lucas. Het is hem in anderhalf jaar zelden gelukt.

Maargoed, ik denk dat Ten Cate Ajax aan het voetballen gaat krijgen. En hij heeft de kans om het te bewijzen nog voor zich en niet achter zich. ;)

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 5:39 pm

Lucas schreef: Er waren voldoende oorzaken voor het beroerde spel. Ik vind dat het begin van vorig seizoen heeft aangetoond dat Blind wel degelijk een toptrainer kan zijn.
Einde 04/05 was prima en het begin van 05/06 was ook goed. Mensen die beweren dat het onder Blind enkel kommer en kwel was, hebben niet goed opgelet of wilden het niet zien. JC-ding gewonnen (met goed spel), CL-kwali afgedwongen (een prestatie van formaat gezien het zeer recente verleden) en de eerste weken van vorig seizoen werd er m.i. zeer aardig gespeeld. Ajax heeft in de HCE voorlopig niemendalletjes, het Ajax van Blind speelde in de eerste 4 HCE-wedstrijden al tegen Feyenoord en AZ, die als een raket uit de startblokken schoten vorig seizoen. ADO-thuis was the bottleneck. Ajax speelde goed, maar gaf op ongelooflijke wijze 2 punten weg. Daarna begon Blind te husselen en kwam de klad erin. Maar kwalitatief was zijn selectie een stuk minder dan die van nu. Geen Gabri, Stam en KJH en spelers (Nigel, Pienaar, Trab) die met andere zaken dan Ajax bezig waren.
Overigens is de taak voor ten Cate, om de vervanging van Blind te rechtvaardigen, dit seizoen wel degelijk gehouden aan het halen van het kampioenschap met prachtig veldspel.
Zeker nu de CL niet is bereikt, lijkt me dat inderdaad wel het minste dat we mogen verwachten. En ver komen in de UEFA Cup.
Zoals jij ooit zei; bij topclubs bestaan geen bouw- en tussenjaren.
Dat hangt van de trainer af, Lucas. Joey had het in het kader van FCK over een 'leermoment'. Die term heeft ie t.t.v. Blind nooit in de mond genomen. CA mocht geen leerjaar inlassen, Cruijff natuurlijk wel. Is niet lullig bedoeld t.o.v. joey trouwens, voorkeuren zijn een mens eigen.

Wat mij betreft bestaan er bij Ajax geen 'leermomenten' of 'tussenjaren'. Een Ajax-trainer moet presteren en daarmee uit. Bouwen en presteren moeten hand in hand gaan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 5:45 pm

wimpey schreef: Einde 04/05 was prima en het begin van 05/06 was ook goed. Mensen die beweren dat het onder Blind enkel kommer en kwel was, hebben niet goed opgelet of wilden het niet zien. JC-ding gewonnen (met goed spel), CL-kwali afgedwongen (een prestatie van formaat gezien het zeer recente verleden) en de eerste weken van vorig seizoen werd er m.i. zeer aardig gespeeld. Ajax heeft in de HCE voorlopig niemendalletjes, het Ajax van Blind speelde in de eerste 4 HCE-wedstrijden al tegen Feyenoord en AZ, die als een raket uit de startblokken schoten vorig seizoen. ADO-thuis was the bottleneck. Ajax speelde goed, maar gaf op ongelooflijke wijze 2 punten weg. Daarna begon Blind te husselen en kwam de klad erin. Maar kwalitatief was zijn selectie een stuk minder dan die van nu. Geen Gabri, Stam en KJH en spelers (Nigel, Pienaar, Trab) die met andere zaken dan Ajax bezig waren.
En Blind maar roepen dat hij een selectie had om kampioen mee te worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 5:48 pm

wimpey schreef:Wat mij betreft bestaan er bij Ajax geen 'leermomenten' of 'tussenjaren'. Een Ajax-trainer moet presteren en daarmee uit. Bouwen en presteren moeten hand in hand gaan.
Dus is het terecht dat Blind is ontslagen, of niet?

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 5:51 pm

2e ronde CL, KNVB beker en 2x kwalificatie voor de voorronde CL. Redelijke lijst in anderhalve seizoen.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 5:53 pm

En dat flitsende voetbal dan, dat Ten Cate moet laten zien wil hij een langer verblijf bij Ajax gerechtvaardigen? :hypocrite:

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 5:54 pm

Dat is de reden dat Blind is ontslagen. Niet de resultaten, maar het slechte spel. Dus aan ten Cate de taak de resultaten te evenaren met prima spel.
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 5:57 pm

Lucas schreef:2e ronde CL, KNVB beker en 2x kwalificatie voor de voorronde CL. Redelijke lijst in anderhalve seizoen.
Het historisch aantal van 10 nederlagen in 1 seizoen.

Alle mazzel van de wereld in de halve finale KNVB beker tegen roda jc. Elke wedstrijd met de opstelling husselen. Dramatisch voetbal. Alle excuses erbij halen waarom je verliest. De voorronde CL halen, omdat de KNVB zoiets als de play-off's moest bedenken.

Jouw lijstje is scorebordjournalistiek.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 30, 2006 5:58 pm

Verder is een kampioenschap altijd prioriteit numero uno. Iets wat we in Oktober al konden vergeten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 5:58 pm

Lucas schreef:Dat is de reden dat Blind is ontslagen. Niet de resultaten, maar het slechte spel. Dus aan ten Cate de taak de resultaten te evenaren met prima spel.
Dus is het nou wel of niet terecht dat Blind werd ontslagen, Lucas? Je kunt niet om de post van standpunt veranderen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 5:59 pm

Peter schreef:Verder is een kampioenschap altijd prioriteit numero uno. Iets wat we in Oktober al konden vergeten.
Na tien fantastische (lachen, joh!) wedstrijden, stond er in de signature van Voetske.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 6:00 pm

Lucas schreef:2e ronde CL, KNVB beker en 2x kwalificatie voor de voorronde CL. Redelijke lijst in anderhalve seizoen.
Ajax heeft op een paar wedstrijden na bedroevend slecht gevoetbald en nooit mee gedaan om het kampioenschap. Goed voetbal en meedoen om het kampioenschap zijn hele belangrijke doelstellingen, of niet Lucas?

En ja, ook de resultaten in de competitie waren reden voor Blind z'n ontslag (zeker aangezien de beslissing volgens jou in maart al gemaakt was).

Je denkt toch niet serieus dat Blind vanwege de playoffs ingecalculeerd had dat Ajax maar een seizoen lang dramatisch zou presteren om het in de playoffs (ook met matig reactievoetbal overigens) maar even recht te zetten? Nee hoor, daar was veel meer toeval bij betrokken.

Zo, ik lees de reacties zo wel weer. I got a job interview! :cheer:

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 6:00 pm

Thomas schreef:
wimpey schreef:Wat mij betreft bestaan er bij Ajax geen 'leermomenten' of 'tussenjaren'. Een Ajax-trainer moet presteren en daarmee uit. Bouwen en presteren moeten hand in hand gaan.
Dus is het terecht dat Blind is ontslagen, of niet?
2e plaats HCE behaald ondanks enorme achterstand op AZ, CL-kwali afgedwongen, 2e ronde CL gehaald, JC gewonnen, KNVB beker gewonnen, play-offs gewonnen. Zo beroerd is dat volgens mij allemaal niet, ben benieuwd of Henkie dat weet te evernaren.

Ook vreemd trouwens dat je nergens, maar dan ook nergens leest dat Ajax' spelers Blind een slechte trainer vonden. KJH: 'Danny is een prima trainer'. Zijn Vermaelen, Stekel, Urby, Maduro en Sneyder onder Blind slechter geworden? Lijkt me niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 30, 2006 6:05 pm

Het zou ook niet chic zijn om de trainer een schop na te geven, zeker niet als het gaat op een voetbalicoon.

Ik vond het voetbal waardeloos en gedurende het seizoen verlies je 2x van Feyenoord en was PSV zelfs met een verrekijker nog niet te vinden. Dat je daarna in de Play-offs wat rechtrekt doet daar niets aan af. Op basis van een heel seizoen is er gefaald.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 6:08 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:
wimpey schreef:Wat mij betreft bestaan er bij Ajax geen 'leermomenten' of 'tussenjaren'. Een Ajax-trainer moet presteren en daarmee uit. Bouwen en presteren moeten hand in hand gaan.
Dus is het terecht dat Blind is ontslagen, of niet?
2e plaats HCE behaald ondanks enorme achterstand op AZ, CL-kwali afgedwongen, 2e ronde CL gehaald, JC gewonnen, KNVB beker gewonnen, play-offs gewonnen. Zo beroerd is dat volgens mij allemaal niet, ben benieuwd of Henkie dat weet te evernaren.
Op 'herhaal' dan maar:
Thomas schreef:Ajax heeft op een paar wedstrijden na bedroevend slecht gevoetbald en nooit mee gedaan om het kampioenschap. Goed voetbal en meedoen om het kampioenschap zijn hele belangrijke doelstellingen, of niet Lucas?

En ja, ook de resultaten in de competitie waren reden voor Blind z'n ontslag (zeker aangezien de beslissing volgens jou in maart al gemaakt was).

Je denkt toch niet serieus dat Blind vanwege de playoffs ingecalculeerd had dat Ajax maar een seizoen lang dramatisch zou presteren om het in de playoffs (ook met matig reactievoetbal overigens) maar even recht te zetten? Nee hoor, daar was veel meer toeval bij betrokken.

Zo, ik lees de reacties zo wel weer. I got a job interview! :cheer:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 6:09 pm

wimpey schreef: Ook vreemd trouwens dat je nergens, maar dan ook nergens leest dat Ajax' spelers Blind een slechte trainer vonden. KJH: 'Danny is een prima trainer'.
Tuurlijk niet! Je weet namelijk nooit of je Blind ooit weer eens tegenkomt in de voetballerij.
Zijn Vermaelen, Stekel, Urby, Maduro en Sneyder onder Blind slechter geworden? Lijkt me niet.
Stekelenburg bleef een brekebeentje als het op hoge ballen aankwam. Maduro heeft nu nog te kampen met de vormcrisis van vorig seizoen. Sneijder was niet eens verzekerd van een basisplaats. Vermaelen was na de winterstop definitief van Escude verlost en Urby werd zelfs een tijdje geslachtofferd, omdat Juan Fran perse moest spelen.

Plaats reactie