Ajax alsnog CL?

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo sep 06, 2006 10:41 am

Dat is ook lekker ja!
3 clubs in een poule. Dan is er dus geen enkele die na de poule uitgeschakeld is.
nummer 1 en 2 gaan door in de CL
nummer 3 UEFA-cup.

Vooral zo doorgaan UEFA, jullie komen er wel. :nooo:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo sep 06, 2006 11:06 am

Ach, zo ver zal het niet komen, er worden echt geen clubs uitgesloten van de CL. De Uefa weet dat natuurlijk al, maar om de schijn op te houden wordt nu zo'n maatregel overwogen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 06, 2006 11:10 am

ASR_AFCA schreef:Vooral zo doorgaan UEFA, jullie komen er wel. :nooo:
Ik vind het niet stompzinniger dan uitgeschakelde clubs weer toelaten op basis van hun coëfficiënt...

Ik vind het sowieso al stompzinnig dat Sporting, Benfica en Porto de lul kunnen zijn omdat Gil Vicente naar de burgerrechter stapt. Ik bedoel: het is elke burger en elke organisatie toch g.v.d. toegestaan om naar de burgerrechter te stappen en te checken of een sanctie wel deugt volgens het nationale rechtssysteem?

Ik vind het iets uitgesproken maffioos en onbeschaafds hebben dat dat überhaupt tegen de regels is.

[Sopranos accent] In our world we have our own laws. We take care of our own things. Taking our problems out into the outside world might... you know.... annoy certain people, if you know what I mean. And you don't wanna annoy people in our world, do ya? Hehehe... [/Sopranos accent]

Maar goed: dat zijn nu eenmaal de regels, kennelijk.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo sep 06, 2006 12:04 pm

Kowalczyk schreef:
ASR_AFCA schreef:Vooral zo doorgaan UEFA, jullie komen er wel. :nooo:
Ik vind het niet stompzinniger dan uitgeschakelde clubs weer toelaten op basis van hun coëfficiënt...

Ik vind het sowieso al stompzinnig dat Sporting, Benfica en Porto de lul kunnen zijn omdat Gil Vicente naar de burgerrechter stapt. Ik bedoel: het is elke burger en elke organisatie toch g.v.d. toegestaan om naar de burgerrechter te stappen en te checken of een sanctie wel deugt volgens het nationale rechtssysteem?

Ik vind het iets uitgesproken maffioos en onbeschaafds hebben dat dat überhaupt tegen de regels is.

[Sopranos accent] In our world we have our own laws. We take care of our own things. Taking our problems out into the outside world might... you know.... annoy certain people, if you know what I mean. And you don't wanna annoy people in our world, do ya? Hehehe... [/Sopranos accent]

Maar goed: dat zijn nu eenmaal de regels, kennelijk.

K.
Geen van de mogelijkheden die genoemd worden zie ik als redelijk alternatief.

Ik vind ook niet dat uitgeschakelde clubs nog kans moeten maken op CL. Ik ben van mening dat het in zijn geheel een farce is die hele UEFA bullshit die nu speelt, net als jij het vreemd vind dat andere Portugese clubs de sigaar kunnen zijn van een actie die hun niet kunnen beïnvloeden.


[bushmodus] Die leiders van de UEFA, dat zijn tirannen. Ik vergelijk de leiders in Zwitserland met terroristen van al-Qaeda die onder geen beding een kernwapen in handen mogen krijgen. „Amerika zal niet buigen voor tirannen”, zei Bush.
[/bushmodus]

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo sep 06, 2006 12:39 pm

Die Portugezen binden wel in.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » do sep 07, 2006 9:15 am

Je weet het niet zeker BZ, maar je [als de meute hier] opgeilen over de slachting in de CL van Ajax door Inter, Bayern Munchen en Sparta Moskou [sporting lissabon], of Manchest United, Celtic en FC Kopenhagen [benfica] of Arsenal, CSKA Moskou en HSV [fc porto] lijkt mij iets wat geheel losgezien moet worden de term clubliefde en eerlijkheid. Meedoen is zeker niet belangerijker dan winnen.

Ajax hoort niet in de CL, lekker even wat rondjes in de UEFA-cup spelen is het niveau van Ajax.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do sep 07, 2006 10:18 am

Daar ben je te negatief, Doc. Vind ik.

Ik denk dat Ajax dit jaar wél een ploeg van zeer acceptabel CL-niveau heeft. Alleen kwamen de Kopenhagen-wedstrijden te vroeg. Daar was ik al heel bang voor toen de naam van FCK uit de koker kwam. Na de winst (met hangen en wurgen) in Denemarken leek het allemaal tóch goed te komen, zeker ook in de eerste helft in de ArenA. Uiteindelijk bleek het allemaal tóch nog te wankel, en ging het mis. Maar ik denk dat dit Ajax snel gaat groeien de komende weken, en dat ze zeker zouden zijn uitgegroeid tot een waardige CL-deelnemer.

Het mag niet zo zijn. We doen een jaartje niet mee.

Maar elk nadeel hep z'n voordeel: dat Ajax gaat groeien, en een sterk elftal gaat worden, daar ben ik zeker van. En nu gebeurt dat in de UEFA Cup. Dat betekent dat we de UEFA Cup ook écht kunnen winnen. Als Sevilla en Middlesbrough de finale kunnen halen, dan kan dit Ajax het ook. En als je de UEFA Cup wint, dan heb je een topjaar hoor. Dan worden we in mei helemaal dol op het Museumplein met zijn allen, en lullen we nergens meer over.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do sep 07, 2006 10:35 am

Voordat Ajax het niveau van Sevilla haalt zijn we minstens een seizoen verder, hoor. En zelfs dat zou me nog meevallen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do sep 07, 2006 12:09 pm

Kowalczyk schreef: Ik denk dat Ajax dit jaar wél een ploeg van zeer acceptabel CL-niveau heeft. Alleen kwamen de Kopenhagen-wedstrijden te vroeg.
De laatste jaren komen dan wel erg veel internationale wedstrijden voor Ajax te vroeg. Zelfs in de periode rond de winterstop.
Kowalczyk schreef: Daar was ik al heel bang voor toen de naam van FCK uit de koker kwam. Na de winst (met hangen en wurgen) in Denemarken leek het allemaal tóch goed te komen, zeker ook in de eerste helft in de ArenA. Uiteindelijk bleek het allemaal tóch nog te wankel, en ging het mis.
Ajax speelt al jarenlang bij vlagen goed. Dan eens in de eerste, dan weer eens in de tweede helft. De Kopenhagen-wedstrijden vormen daarop m.i. geen uitzondering en hebben dus weinig met te vroeg te maken maar veel meer met te weinig kwaliteit.
Kowalczyk schreef: Maar elk nadeel hep z'n voordeel: dat Ajax gaat groeien, en een sterk elftal gaat worden, daar ben ik zeker van.
Met name jij zag het destijds met Blind aanvankelijk toch ook helemaal goed komen?.
Kowalczyk schreef: En nu gebeurt dat in de UEFA Cup. Dat betekent dat we de UEFA Cup ook écht kunnen winnen. Als Sevilla en Middlesbrough de finale kunnen halen, dan kan dit Ajax het ook.
Met wat geluk kan dat in de UEFA-Cup inderdaad zomaar gebeuren.
Maar Ajax kan er ook zomaar vrij snel uit vliegen.
Er zitten veel clubs van het niveau Kopenhagen in dit tournooi. Ajax kan van dit soort clubs winnen, maar er ook van verliezen.
Dat ligt over een aantal maanden echt niet veel anders dan nu. Dit Ajax kan gewoon niet zo gek veel beter dan nu. Het is een goede europese middenmoter, niet meer, niet minder.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 07, 2006 12:14 pm

Jim schreef: Dat ligt over een aantal maanden echt niet veel anders dan nu. Dit Ajax kan gewoon niet zo gek veel beter dan nu. Het is een goede europese middenmoter, niet meer, niet minder.
Op dit moment zeker. Denk wel dat Ajax kan groeien. Met gerichte trainingen valt winst te behalen. Maar de UEFA-cup winnen lijkt me nog te hoog gegrepen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 07, 2006 1:43 pm

Arthur schreef:Voordat Ajax het niveau van Sevilla haalt zijn we minstens een seizoen verder, hoor. En zelfs dat zou me nog meevallen.
Zeker. Sevilla hoort bij wijze van spreken in de CL. Maar Middlesbrough bijvoorbeeld, dat is geen exceptionele ploeg.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do sep 07, 2006 2:10 pm

Thomas schreef:Maar Middlesbrough bijvoorbeeld, dat is geen exceptionele ploeg.
Als een europese middenklasser als Middlesbrough de finale van de UEFA-Cup kan halen kan Ajax dat evenzeer. Iets wat in de CL nagenoeg onmogelijk is.
Maar vergeet niet dat Middlesbrough die finale haalde met meerdere narrow escapes en dus voor hetzelfde geld al veel eerder was uitgeschakeld.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do sep 07, 2006 2:51 pm

Leuk dat het kan. Nu nog doen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do sep 07, 2006 3:00 pm

Jim schreef:De laatste jaren komen dan wel erg veel internationale wedstrijden voor Ajax te vroeg. Zelfs in de periode rond de winterstop.
Bij die wedstrijden heb ik toch ook nooit gezegd dat ze 'te vroeg kwamen'? Het probleem is twee, drie jaar heel simpel geweest: een gebrek aan kwaliteit - en bovendien geen goede trainer. Dit seizoen vind ik voor het eerst sinds jaren dat Ajax er wél vrij aardig opstaat. Maar iedereen is nieuw. Daarom dacht ik bij de loting al: deze duels zouden wel eens te vroeg kunnen komen (na 135 minuten tegen Kopenhagen dacht ik dat niet meer... maar na 180 weer wel...).
Jim schreef:Ajax speelt al jarenlang bij vlagen goed. Dan eens in de eerste, dan weer eens in de tweede helft.
Ik vind dat er onder Ten Cate nu al structureel beter, en met meer tempo en structuur, gespeeld wordt dan vorig jaar. Het is nog groeiende, maar ik zie de vooruitgang nu al.
Jim schreef:Met name jij zag het destijds met Blind aanvankelijk toch ook helemaal goed komen?
Ja. Maar dat heb ik nu wel vaak genoeg uitgelegd. Over Blind heb ik mijn mening herzien, omdat hij 1) een veel minder charismatische man bleek te zijn dan ik dacht toen hij nog 'onze eminente aanvoerder' was en 2) omdat hij - na een erg goed begin - zijn eigen lijn loslier en tóch aan het schuiven sloeg. Blind is, toen de eerste tegenslagen kwamen, veranderd als trainer. En dus is mijn mening over hem ook veranderd.

Maar: ja, op Blind heb ik me verkeken. Die heb ik te hoog ingeschat.
Jim schreef:Met wat geluk kan dat in de UEFA-Cup inderdaad zomaar gebeuren. Maar Ajax kan er ook zomaar vrij snel uit vliegen.
Ja. Dat kan ook. Zeker.
Jim schreef:Er zitten veel clubs van het niveau Kopenhagen in dit tournooi. Ajax kan van dit soort clubs winnen, maar er ook van verliezen.
Dat ligt over een aantal maanden echt niet veel anders dan nu. Dit Ajax kan gewoon niet zo gek veel beter dan nu.
Met het vet weergegeven gedeelte ben ik het oneens. Ik denk dat dit Ajax groeiende is. Zelfs in de huidige vorm zouden ze van de tien keer Kopenhagen zeven of acht keer hebben uitgeschakeld. En die verhouding zal nog meer richting Ajax schuiven, gaandeweg. Ik denk dat dit Ajax een sterk Ajax gaat worden, als ze eenmaal écht ingespeeld zijn. En ik vind het kwalitatief een bijzonder hoogwaardige selectie.

Maar dat is in de toekomst kijken. We zullen het zien.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do sep 07, 2006 3:03 pm

Kowalczyk schreef: Maar iedereen is nieuw. Daarom dacht ik bij de loting al: deze duels zouden wel eens te vroeg kunnen komen (na 135 minuten tegen Kopenhagen dacht ik dat niet meer... maar na 180 weer wel...).
K.
Iedereen is nieuw?

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Heitinga, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Gabri (79. Perez), Maduro (58. Vertonghen), Sneijder; Rosales (84. Rosenberg), Huntelaar, Babel.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do sep 07, 2006 5:48 pm

Oké, point taken.

Laat ik zeggen: enkele van de leidende figuren zijn nieuw.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 07, 2006 5:50 pm

En de trainer is nieuw.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » do sep 07, 2006 5:53 pm

En de teneur op AT. :yes: ;)
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do sep 07, 2006 6:18 pm

Ik zie nu pas je avatar en ik vind hem prachtig :yes:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 07, 2006 8:10 pm

Die is ook nieuw! :worshippy:

En vergeleken met al die oudjes hier ben ik ook nieuw! :bis:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » vr sep 08, 2006 1:15 pm

Gil Vicente zet zaak op scherp
LISSABON - Ondanks zware druk van de Portugese voetbalbond (FPF) heeft Gil Vicente besloten de gang naar de burgerrechter door te zetten. De club is door de FPF naar de tweede divisie teruggezet wegens het opstellen van een niet-speelgerechtigde voetballer. Gil Vicente probeert die degradatie bij de rechter te voorkomen.

De affaire is interessant voor Ajax, omdat wereldvoetbalbond FIFA heeft gedreigd Portugal voor alle internationale wedstrijden te schorsen indien de nationale bond niet kan voorkomen dat Gil Vicente een civiele zaak aanspant. Als de FIFA zijn dreigement doorzet, worden Sporting Lissabon, FC Porto en Benfica uit de Champions League gehaald. Ajax zou dan mogelijk één van de vervangers zijn.

Gil Vicente besloot begin dit jaar de Angolese voetballer Mateus als amateur aan de selectie toe te voegen. De Portugese bond oordeelde maanden later echter dat Mateus niet speelgerechtigd was en dat de formatie daardoor wordt teruggezet naar de tweede divisie. Belenenses, dat onder de degradatielijn eindigde, mocht toch op het hoogste niveau blijven.

Gil Vicente ging daarmee niet akkoord en besloot een civiele zaak aanhangig te maken. Donderdagnacht gingen de supporters van de club, tijdens een buitengewone ledenvergadering, akkoord met die procedure.

De Portugese bond is inmiddels ook naar de burgerrechter gestapt, met de eis de zaak van Gil Vicente niet ontvankelijk te verklaren. Volgens de FPF zou die civiele zaak het publieke belang schaden. De wereldvoetbalbond kondigde eerder aan dat de Portugese bond tot 14 september de tijd had om de zaak op te lossen. Daarna zou de FIFA mogelijk de schorsing uitspreken.
telegraaf.nl

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » vr sep 08, 2006 2:04 pm

hoe zit het met de hoogst geëindigde club uit de tweede divisie die niet promoveerde, die zou ook naar de rechter stappwn, dacht ik.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 08, 2006 2:23 pm

mag de bond wel naar de burgerrechter gaan van de FIFA?

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » vr sep 08, 2006 2:42 pm

ligt aan de zaak. zoals bijvoorbeeld afgelopen zaterdag, tegen de verstoring van de wedstrijd. Voor de rest moet men t maar slikken
Laatst gewijzigd door Dr. Living Stoned op vr sep 08, 2006 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 08, 2006 2:42 pm

Zlatan Son of God schreef:mag de bond wel naar de burgerrechter gaan van de FIFA?
Goeie vraag. Ik neem aan van niet.

Hoe dan ook, de beslissing valt pas na de eerste wedstrijden, dus Ajax zal geen kans hebben alsnog CL te mogen spelen, neem ik aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie