Sportweek: Het foute imago van Ajax. Kil,afstandelijk...

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

eb
Berichten: 295
Lid geworden op: vr jul 16, 2004 4:15 am

Sportweek: Het foute imago van Ajax. Kil,afstandelijk...

Bericht door eb » di sep 26, 2006 3:21 pm

Afbeelding

In de nieuwe editie van het blad Sportweek wordt het kille and afstandelijke imago wat Ajax op de buitenwereld heeft eens nader onder de loep genomen.
Veel lees plezier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di sep 26, 2006 3:47 pm

Ben niet echt onder de indruk van het stuk....
Toch bedankt! :xyxthumbs:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di sep 26, 2006 7:02 pm

Dit ratelen de media eens in de zoveel tijd op.

Er is zeker geen écht nieuws rond Ajax te melden?

Daarbij: Liever koud, afstandelijk, arrogant en kil dan een kakkerlak! :xyxthumbs:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 7:08 pm

Ik vind Ajax ook koud, afstandelijk en kil. Feyenoord is hooghartig, zonder dat dat ergens op gestoeld is. En PSV is warm en laagdrempelig.

Kan er niets anders van maken.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di sep 26, 2006 7:14 pm

Ajax is de warmste club van Nederland.

Mensen die Ajax haten vinden het een koude kille club. Who cares?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di sep 26, 2006 8:11 pm

Nihad schreef:Ajax is de warmste club van Nederland.
Whahaha.. X'D

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 26, 2006 8:29 pm

Steef schreef:Ik vind Ajax ook koud, afstandelijk en kil.
De professionele tak wel. Dat is een voetbalbedrijf.

'Aan de overkant', op De Toekomst, daar ligt de vereniging Ajax, en die is heerlijk klein, kneuterig en gezellig. Daar stellen de vrijwilligers van het fotoarchief zich nog aan je voor als Ome Hennie of Ome Wim, en krijg je een blokje kaas of schijfje worst bij je biertje.

En wat het voetbalbedrijf betreft: met Ajax USA zijn we elk jaar van harte welkom. De meiden van internet, de dames van Ajax Travel en de mensen van de PR-afdeling weten elk jaar nog een verrassend aantal namen van het jaar ervoor. We hoeven nooit te betalen voor onze rondleiding, hoe klein het groepje ook is. En Jim kreeg een cadeautje toegestuurd toen zijn zoontje Ryan jarig was.

En voor de duidelijkheid: zo ervaar ik het al vanaf 1999, mijn allereerste jaar met Ajax USA. Toen was ik nog géén AT5-naam en géén lid. Ze 'hoefden niks van me', zogezegd. En tóch was het altijd als een warm bad, terwijl er aan ons kleine groepje echt niks noemenswaardigs te verdienen viel.

Dus ach - het zijn ook maar mensen. Ik ken er mijn weg inmiddels een beetje, en ik kan het niet kil noemen.

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 8:32 pm

PSV is ook een voetbalbedrijf. Die pakken het toch net anders aan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 26, 2006 9:45 pm

Valt dus blijkbaar wel mee. Vooroordeel?

Wel vind ik Ajax vaak klantonvriendelijk. Mailtje beantwoorden? Vergeet het maar. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Vossie

Bericht door Vossie » di sep 26, 2006 10:42 pm

Steef schreef:PSV is ook een voetbalbedrijf. Die pakken het toch net anders aan.
Jij weet dan ook precies hoe ze het overal aanpakken en kan bij elke profclub in de keuken kijken! :eusa_liar:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 10:43 pm

Ja Vossie, dat kan ik ja.

En nu optorren.

Vossie

Bericht door Vossie » di sep 26, 2006 10:56 pm

Steef schreef:Ja Vossie, dat kan ik ja.

En nu optorren.
Prima, maar het is en blijft een imago...
Het trouwe legioen in rotterdam, das ook een imago... maar terecht? :hypocrite:

En waarom moet ik optorren van een Ajax forum? ;)
kakkie

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di sep 26, 2006 11:05 pm

Vos, moet jij niet eens je VI gaan lezen?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di sep 26, 2006 11:38 pm

Cliché's als er niets te schrijven valt?

Op de Toekomst zie ik die kilheid niet en vraag maar aan Ooijer hoe liefdevol ze bij psv zijn.

Bij psv komen ze voor de gezelligheid en de lekkere gevulde koeken spelen, daar dromen al die Brazilianen van.

Bij feyenoord zit te veel agressie, van alles wordt een (door hen) gewonnen wedstrijd gemaakt, een beetje ongezond/gefrusteerd?

Niet eten als feyenoord verliest? Ik wil juist wat extra's om een nederlaag van Ajax te verwerken (ik ben de laatste jaren dikker geworden)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 27, 2006 8:20 am

Demosthenes schreef:Niet eten als feyenoord verliest? Ik wil juist wat extra's om een nederlaag van Ajax te verwerken (ik ben de laatste jaren dikker geworden)
:D

Verder ben ik het met je eens. Het is voor een groot gedeelte beeldvorming. Op De Toekomst is het heel gezellig.
Het stinkt aan alle kanten!

Vossie

Bericht door Vossie » wo sep 27, 2006 9:30 pm

Nihad schreef:Vos, moet jij niet eens je VI gaan lezen?
Allang mee begonnen meneer El Fartakh! :yes:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 29, 2006 12:16 pm

Beeldvorming ja.

Het Legioen is bijvoorbeeld ook een fabeltje.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 19, 2007 11:04 pm

Maar Piet Keizer is een legende!

Morgen over hem in Sportweek.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 20, 2007 6:13 pm

Kan iemand dat volgende week inscannen? :eusa_pray:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 3:01 pm

Heb het artikel net vluchtig doorgelezen in de supermarkt. Het komt erop neer dat Piet Keizer een grote invloed heeft bij Ajax. Hij volgt de jeugd intensief en ook het internationale voetbal; hij is bijvoorbeeld met Ten Cate naar de oefenwedstrijd Ghana-Nigeria gaan kijken. Er wordt druk gediscussieerd over voetbal bij Ajax en nee, men is het niet altijd eens. ;)
Keizer zit meer op een lijn met Cruijff dan met Van Gaal. Hij vindt systeemdenken maar niets, want dat beperkt de creativiteit van de spelers. Hij vindt dat de spelers het systeem bepalen. Daarom heeft hij erop aangedrongen dat in de jeugd flexibeler met systemen wordt omgegaan. Ook is hij een van de initiatiefnemers van de masterclass, waarin de grootste talenten samen trainen.
Keizer wil niet met de pers praten, dus praten anderen over hem. Ten Cate en Van Geel zijn blij met hem. 'Ajax is blij met Keizer', zegt MVG, 'en ik geloof dat Keizer ook blij is met Ajax.'
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 3:54 pm

Bedankt voor je verslagje, Joey. Ik zal je niet verklikken. ;)

Ik vind Cruijff in zekere zin ook een behoorlijke systeemdenker. Naar mijn weten heeft hij z’n spelers ook altijd vol gepropt met opdrachten. Dat maakt het voor veel spelers vaak moeilijker voetballen dan een bepaald systeem.

Verder leuk om te horen dat Keizer en Ten Cate naar dat soort wedstrijden gaan. Het zijn allebei echte voetbaldieren, lijkt mij. Werd er nog aangegeven of ze naar bepaalde spelers zijn gaan kijken?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 4:01 pm

O, dat is ook zo. Cruijff zweert bij 4-3-3, Keizer blijkbaar niet. Maar Cruijff neemt het briljante individu als uitgangspunt en bouwt daar zijn team omheen. Van Gaal gaat uit van het collectief.

Nee, daar werd verder niets over gezegd, er werd terloops vermeld dat Ten Cate en Keizer samen bij die wedstrijd waren geweest. Het ging er meer over dat ze blijkbaar samen veel over voetbal praten.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 15, 2007 3:49 am

Joop Brand zwaar teleurgesteld in Ajax
14 maart 2007

Joop Brand is diep teleurgesteld in de handelwijze van Ajax. Het voormalig hoofd opleidingen van onder meer PSV voerde een aantal maanden geleden naar eigen zeggen meerdere gesprekken met de Amsterdammers, maar werd uiteindelijk afgeserveerd door financieel directeur Jeroen Slop. "Pure leeftijdsdiscriminatie", foetert Brand in Voetbal International.

"Ik had een gesprek of vijf gevoerd met onder meer Henk ten Cate, Piet Keizer en Martin van Geel", vervolgt hij. "Samen met Keizer zou ik de jeugdtrainers gaan begeleiden. Jongens als Winter, Roy, Kreek en De Boer hebben als trainer nog veel te leren. Het idee was om daarmee een extra impuls aan de opleiding te geven. Dat leek me een leuke en goede klus, ik heb er gedurende die gesprekken natuurlijk niet voor niets een aantal andere aanbiedingen voor laten lopen."

Brand was ervan overtuigd dat hij in dienst kon treden bij Ajax. "Totdat ik opeens een gesprek kreeg met Jeroen Slop, hij bood mij glashard 1.500 euro per maand, ik was tenslotte al ouder dan 65 volgens hem. Pure leeftijdsdiscriminatie natuurlijk, achteraf ben ik blij dat het niet is doorgegaan. Het zijn mensen die vooral aan hun status denken. Maar laten we het er niet teveel over hebben. Het boek Ajax is dicht en het heeft geen zin daarover te blijven zeuren."

Bij Ajax zijn ze niet blij met de opmerkingen van Brand. Technisch directeur Martin van Geel reageert verbaasd: "We hebben aan het begin van dit seizoen een oriënterend gesprek gehad met meneer Brand, daarna hebben we besloten niet met hem verder te gaan. Maar we hebben zeker geen vijf gesprekken gevoerd."
Ajax Online

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 28, 2007 4:23 pm

Nigel 'respect' De Jong heeft ook nog wat over Ajax te melden:
De Jong: ‘Ajax is killer dan HSV’

Nigel de Jong trok halverwege vorig seizoen weg uit ‘zijn’ Amsterdam om zijn heil elders te zoeken. De kleine middenvelder miste het vertrouwen in de hoofdstad, en toog in het kielzog van maatje Rafael van der Vaart naar Hamburger SV, om het geluk in de Duitse Bundesliga te gaan beproeven.

Nu, iets meer dan een jaar later, doet hij in Metro een boekje open over zijn reilen en zeilen in de Duitse havenstad. “Over het algemeen zijn Duitsers plezierige mensen,” zo meent de 22-jarige Amsterdammer, die morgen naar verwachting in de basis zal beginnen tegen Slovenië.

De Jong, die zijn gehele jeugdopleiding doorliep bij Ajax, kijkt me gemengde gevoelens terug op zijn periode in het eerste elftal. “Ajax is mijn club, maar het is een stuk killer dan hier (in Hamburg, red.). De mensen bij HSV hebben een hechte, familiaire band met elkaar.”

Toch ziet hij ook de positieve kanten van zijn voormalige club. “Ajax is op professioneel gebied verder. Dat merk je ook als je in de kleedkamer komt. Bij Ajax hebben ze kuipstoeltjes en mooie kluisjes, terwijl er hier nog houten banken in de kleedruimte staan. Op zich heeft dat ook wel weer zijn charme,” aldus De Jong.

In Duitsland kreeg De Jong te maken met een fenomeen waar hij, als exponent van de bewierookte Amsterdamse jeugdopleiding, nog nooit eerder mee in aanraking was geweest: degradatievoetbal. De ploeg staat er dan ook nog steeds slecht voor in de Bundesliga (veertiende plaats), maar toch laat De Jong weten er alle vertrouwen in te hebben dat hij ook het volgend seizoen op het hoogste niveau zal acteren.

Een bijzondere rol is hierin weggelegd voor de nieuwbakken coach, Huub Stevens, die enkele maanden geleden het roer overnam van Thomas Doll. ”Stevens hamert weer op de basis. Eerst functioneel voetballen, daarna komt pas het mooie voetbal. Je ziet dat het werkt. HSV degradeert niet,” laat hij zelfverzekerd optekenen.
voetbalzone

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » wo mar 28, 2007 11:18 pm

Ach, nummer zoveel. Bij Ajax moet je je bewijzen, keer op keer, dat is inderdaad hard, topsportcultuur hè. In Nederland gaan wij ook heel nuchter met de 'sterren' om, doe maar normaal ed. in Duitsland krijgen ze overal voorrang en hoeven ze soms niet eens te betalen bijv. Ook vinden ze de mensen zo aardig, maar kunnen ze daar dan echt niet doorheen prikken? Ze zijn allemaal zo aardig tegen je omdat je bij HSV speelt, niet omdat je meneer de jong of mathijsen bent... :eusa_liar:
Het is natuurlijk zo dat Ajax best wel tekort schiet (schoot?) als het aankomt op het begeleiden van spelers en vooral aankopen uit het buitenland. Als ze zich lekker voelen presteren ze beter. Dat doet HSV dan beter, maar dan nog is dat natuurlijk gemaakte vriendelijkheid, professioneler eigenlijk. de jong ziet dat trouwens anders, die is echt simpel zeg. Hij geeft een oordeel over de mate van professionaliteit op basis van de inrichting van de kleedkamer... ;)

Plaats reactie