Ajacieden Op Televisie Topic

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » do jan 07, 2021 11:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jan 04, 2021 1:22 pm
Eeuwig zonde dat toen niet is geanticipeerd op het Bosmanarrest en spelers gratis de poort uitliepen. Als ze allemaal tijdig een contractverlenging hadden getekend was of het elftal langer bij elkaar gebleven of had Ajax hoge transfersommen kunnen opstrijken.
Lijkt mij stug dat Ajax qua salaris had kunnen opbieden tegen de buitenlandse clubs.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » zo jan 24, 2021 9:37 pm

Straks zit Van der Vaart weer aan tafel bij Studio Voetbal. Reist hij nou in corona-tijd telkens op en neer uit Denemarken voor zo'n uitzending?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door El Clavo » ma feb 22, 2021 11:37 am

Hier maar even:

https://www.telegraaf.nl/sport/51165050 ... et-voetbal

Nee Clarence, je bent gewoon geen goede trainer misschien?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door zeux » ma feb 22, 2021 11:46 am

Historicus schreef:
zo jan 24, 2021 9:37 pm
Straks zit Van der Vaart weer aan tafel bij Studio Voetbal. Reist hij nou in corona-tijd telkens op en neer uit Denemarken voor zo'n uitzending?
Is Polman niet geblesseerd en zitten ze daarom niet in Nederland?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Arthur » ma feb 22, 2021 2:01 pm

El Clavo schreef:
ma feb 22, 2021 11:37 am
Hier maar even:

https://www.telegraaf.nl/sport/51165050 ... et-voetbal

Nee Clarence, je bent gewoon geen goede trainer misschien?
Als je zonder ooit iets gepresteerd te hebben als trainer in 1x voor de groep wordt gezet bij AC Milan is het inderdaad niet erg gepast om te klagen dat je geen kans krijgt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Jöhnk » ma feb 22, 2021 4:09 pm

Hij is misschien niet degene die moet klagen, maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is. Ik vind het bijvoorbeeld best opvallend dat in Nederland op jeugdniveau er heel veel trainers met migratieachtergrond actief zijn maar op het hoogste niveau amper.

Het is een bekend fenomeen dat mensen van nature meer vertrouwen hebben in 'gelijksoortigen'. Mannen nemen dan ook eerder mannen aan dan vrouwen (als ze niet beperkt worden door e.o.a. quorum). Het is heel lastig om zoiets te doorbreken als er van oudsher een bepaalde 'soort' dominant is. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan en me er ook niet in verdiept, maar met etniciteit of ras werkt dat waarschijnlijk net zo.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » ma feb 22, 2021 5:34 pm

Jöhnk schreef:
ma feb 22, 2021 4:09 pm
Hij is misschien niet degene die moet klagen, maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is. Ik vind het bijvoorbeeld best opvallend dat in Nederland op jeugdniveau er heel veel trainers met migratieachtergrond actief zijn maar op het hoogste niveau amper.

Het is een bekend fenomeen dat mensen van nature meer vertrouwen hebben in 'gelijksoortigen'. Mannen nemen dan ook eerder mannen aan dan vrouwen (als ze niet beperkt worden door e.o.a. quorum). Het is heel lastig om zoiets te doorbreken als er van oudsher een bepaalde 'soort' dominant is. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan en me er ook niet in verdiept, maar met etniciteit of ras werkt dat waarschijnlijk net zo.
Volgens Henk Fraser valt dat allemaal wel mee. Maar je hebt natuurlijk wel het verschijnsel "netwerk". En er vallen heus wel tegenvoorbeelden te noemen, RIjkaard bij Barca, of nu Kluivert bij FC Barcelona als hoofd jeugdopleidingen.

Maar Seedorf laat zich liever in met Mgubabe en dat soort kwasten i.p.v. onderop bij VVV of zo te beginnen. BIj Ajax zitten Reiziger en Bogarde in de staf.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Jöhnk » ma feb 22, 2021 7:04 pm

Henk Fräser... dat is net die ene niet-blanke hoofdtrainer in het Nederlandse betaald voetbal. Laat ik het zo zeggen: gegeven de verhoudingen in het amatueurvoetbal en jeugdvoetbal (waar ik overigens geen cijfers van heb) zou ik iets anders verwachten.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Jinne » ma feb 22, 2021 7:04 pm

Welke donkere ex-spelers missen we dan nu tussen het trainersgilde?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door elliquido » di feb 23, 2021 12:25 am

Wellicht is seedorf niet het type mens wat je voor een groep wilt hebben , en in de bestuurskamer.



Heeft oog geen trackrecord opgebouwd bij milan, depor en kameroen

Maar ik ben niet objectief in deze :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Gezond verstand » di feb 23, 2021 4:13 am

Jöhnk schreef:
ma feb 22, 2021 4:09 pm
Hij is misschien niet degene die moet klagen, maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is. Ik vind het bijvoorbeeld best opvallend dat in Nederland op jeugdniveau er heel veel trainers met migratieachtergrond actief zijn maar op het hoogste niveau amper.
Is het niet gewoon een afspiegeling van de samenleving? In totaal heeft Nederland zo'n 25% inwoners met een immigratieachtergrond. ongeveer 10% Westers, en 15% niet Westers. Als je dan naar de eredivisie gaat kijken zijn Henk Fraser en Pascal Jansen trainers met een niet Westerse achtergrond, Petrovic met een Westerse achtergrond. En dan hebben we nog 3 'allochtonen' Schmidt, Letsch, en Wormuth. Dat is 33.3% van de trainers in de eredivisie. Meer dan de 25% in de maatschappij.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door El Clavo » di feb 23, 2021 9:30 am

Jöhnk schreef:
ma feb 22, 2021 4:09 pm
Hij is misschien niet degene die moet klagen, maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is. Ik vind het bijvoorbeeld best opvallend dat in Nederland op jeugdniveau er heel veel trainers met migratieachtergrond actief zijn maar op het hoogste niveau amper.

Het is een bekend fenomeen dat mensen van nature meer vertrouwen hebben in 'gelijksoortigen'. Mannen nemen dan ook eerder mannen aan dan vrouwen (als ze niet beperkt worden door e.o.a. quorum). Het is heel lastig om zoiets te doorbreken als er van oudsher een bepaalde 'soort' dominant is. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan en me er ook niet in verdiept, maar met etniciteit of ras werkt dat waarschijnlijk net zo.
Grappig, ik zie ze bij de amateurs juist ook heel weinig. Maar die discussie hebben we wel vaker gehad. 'Allochtonen' zijn vaak gewoon minder betrokken en dus minder actief als bijvoorbeeld vrijwilliger. Dat is wat ik zie in ieder geval.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Yopii » za feb 27, 2021 2:45 pm

Jöhnk schreef:
ma feb 22, 2021 4:09 pm
Hij is misschien niet degene die moet klagen, maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is. Ik vind het bijvoorbeeld best opvallend dat in Nederland op jeugdniveau er heel veel trainers met migratieachtergrond actief zijn maar op het hoogste niveau amper.

Het is een bekend fenomeen dat mensen van nature meer vertrouwen hebben in 'gelijksoortigen'. Mannen nemen dan ook eerder mannen aan dan vrouwen (als ze niet beperkt worden door e.o.a. quorum). Het is heel lastig om zoiets te doorbreken als er van oudsher een bepaalde 'soort' dominant is. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan en me er ook niet in verdiept, maar met etniciteit of ras werkt dat waarschijnlijk net zo.
Klopt.

Ik wil niet zeggen dat aan Seedorf een topcoach verloren gaat, maar toch...

'Soort zoekt soort' is inderdaad een vorm van menselijk gedrag. De typische trainer is oud-speler, blank en dominant.

Directieleden waren ook altijd van een bepaald type: dominante, geslaagde zakenman die zich aandient via het ons-kent-ons-circuit, zeg maar. Pas nu begint dat een beetje te veranderen. Jarenlang heeft het idee geleefd dat oud-spelers die functies niet konden bekleden, omdat ze daar te dom en te primitief voor waren. Figuren als Ton Harmsen waren natuurlijk niet dom en primitief. :hypocrite.gif:

De voetbalwereld is heel beperkt.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » wo mar 03, 2021 8:23 pm

Morgenavond om 8 uur op het open net van ESPN een docu over de eerste Europa Cup I winst van Ajax in 1971. Stuy, Swart en Haan werken in elk geval mee. Misschien ook wel anderen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Trab » do mar 04, 2021 8:32 pm

Historicus schreef:Morgenavond om 8 uur op het open net van ESPN een docu over de eerste Europa Cup I winst van Ajax in 1971. Stuy, Swart en Haan werken in elk geval mee. Misschien ook wel anderen.
Mooie beelden hoor! Wat was Cruijff goed hè? Hoe hij al die tackles ontweek. Geweldig. En de aanvallen die ze lieten zien: bijna iedere pass op maat. Als je dat me nu vergelijkt af en toe. Overigens stond je in die tijd na 4 gewonnen wedstrijden al in de finale. Andere tijden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Nihad » vr mar 05, 2021 12:14 am

Ja, maar het tempo was toen wel erg traag.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » wo mar 10, 2021 7:01 pm

Nihad schreef:
vr mar 05, 2021 12:14 am
Ja, maar het tempo was toen wel erg traag.
Kijk graag oude wedstrijden terug, ook van andere clubs om een beeld te krijgen van hoe voetbal vroeger anders gespeeld wordt. Maar vind ook dat het wel overdreven wordt met dat het tempo vroeger laag zou zijn. Alsof ze toen volkomen vrijstaand de bal maar aan de voet hielden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Cruijff » di mar 16, 2021 5:56 pm

Een goed voorteken bij het speculeren over het nieuwe shirt of niet??

YouTube algaritmen pushen me telkens richting dit filmpje, eerder vanmiddag online gezet door AT5 over het echte Ajax logo.

Weet AT5 al meer?

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » zo mar 21, 2021 8:00 pm

Vanavond in op 1 wordt 5 jaar na zijn dood gepraat over diens legacy nu.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Cruijff » do apr 22, 2021 8:58 pm

ESPN zendt na de nabeschouwing van Ajax - FC Utrecht een docu over Robbie de Wit uit die ik nog niet had gezien.
De eerste drie mensen die over hem aan het woord komen zijn Gerald Vanenburg, Jan Wouters en Marco van Basten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Marillion » wo apr 28, 2021 6:28 pm

Om 20u op ESPN de documentaire 'Adieu De Meer'.

Even lekker een half uurtje genieten van beelden van De Meer. Dat kan niet anders dan leuk zijn. Kan me niet herinneren of ik 'm al eens gezien heb eerlijk gezegd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Trab » wo apr 28, 2021 7:35 pm

Marillion schreef:Om 20u op ESPN de documentaire 'Adieu De Meer'.

Even lekker een half uurtje genieten van beelden van De Meer. Dat kan niet anders dan leuk zijn. Kan me niet herinneren of ik 'm al eens gezien heb eerlijk gezegd.
Mooie beelden! Wat een sterren hebben we toch gehad Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Marillion » wo apr 28, 2021 9:00 pm

Prachtig hé? A trip down memory lane.

Ik heb hier thuis nog altijd een stuk hek liggen. Had daar jaren tegenaan zitten kijken dus destijds na afloop van die laatste avond maar meegenomen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Gaizka1985 » za mei 01, 2021 5:58 pm

Marillion schreef:
wo apr 28, 2021 6:28 pm
Om 20u op ESPN de documentaire 'Adieu De Meer'.

Even lekker een half uurtje genieten van beelden van De Meer. Dat kan niet anders dan leuk zijn. Kan me niet herinneren of ik 'm al eens gezien heb eerlijk gezegd.
Was een nieuwe documentaire volgens mij, heb ook genoten van al die mooie beelden! Vond Horace Cohen als voice over ook erg goed trouwens.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Yopii » zo mei 02, 2021 12:29 pm

Het afscheid van De Meer...We verheugden ons op het nieuwe stadion, nooit meer koude voeten. Volgens Michael van Praag konden we naar de Arena in een t-shirt...

HIj wel, in de skybox. :1evil.gif: :biggrin.gif:

De Meer heb ik nog lang gemist, vooral vanwege het publiek. Ik denk dat Ajaciedjuh er niet dood gevonden had willen worden... iedereen mopperen, lekker Amsterdams sfeertje. Of, zoals Van Praag zei: 'Het Ajax-publiek kwam elke veertien dagen controleren of er gewonnen werd'. :smallgrin.gif:

In de Arena kwam van meet af heel ander publiek: dagjesmensen. Daar heb ik zó aan moeten wennen. Ze wisten bij wijze van spreken niet in welk shirt Ajax speelde.

Naderhand verandert dan dan weer, dan raakt zo'n stadion ingespeeld en het nieuwtje is eraf voor die dagjesmensen. Maar in het begin: kat en pakhuis.

Plaats reactie