Netwerk

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Netwerk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 08, 2007 11:29 am

Vergeten jullie vanavond Ned 3, 20.25 uur niet?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do feb 08, 2007 11:35 am

Ik zal het niet vergeten, snelle Audi-rijder! :D
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do feb 08, 2007 11:40 am

Ik zag gisteren een klein voorstukje op RTL-4. Mensen weer lekker vol in beeld.....
En als je die beelden zo ziet als ze op de televisie verschijnen, dan ziet het er inderdaad vrij angstaanjagend uit. Terwijl als je er tussen heb gestaan denk je aan een storm in een glas water. Er wordt wat geschreeuwd en een paar charges, maar verder weinig. Iedereen weet toch wel dat je nooit bij de trein komt.
Ik zal het even opnemen, want tijd om te kijken heb ik niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 08, 2007 11:41 am

Netwerk? :confused:
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do feb 08, 2007 11:41 am

Iets over die hooligans.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do feb 08, 2007 11:42 am

ASR_AFCA schreef:Ik zag gisteren een klein voorstukje op RTL-4. Mensen weer lekker vol in beeld.....
Inderdaad. De media heeft er ook wel eens een handje van om dingen zwaar te overdrijven. Maar als er niets gebeurd is waarvoor je je zou moeten schamen, is vol in beeld natuurlijk ook niet erg.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do feb 08, 2007 11:43 am

SylvievdVaart schreef:
ASR_AFCA schreef:Ik zag gisteren een klein voorstukje op RTL-4. Mensen weer lekker vol in beeld.....
Inderdaad. De media heeft er ook wel eens een handje van om dingen zwaar te overdrijven. Maar als er niets gebeurd is waarvoor je je zou moeten schamen, is vol in beeld natuurlijk ook niet erg.
Klopt.
Maar je zag 1 persoon die snij beweging maken bij zijn nek. Dat ziet er bruut uit, maar eigenlijk is het dus net niets. Als hij echt wil moet hij gewoon naar die trein rennen en zijn missie uitvoeren.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do feb 08, 2007 11:45 am

Kaboem! schreef:Iets over die hooligans.
Daar komt het nu op neer ja.
Ze wilden eerst ook contact met 410, maar dat hoefde van hun niet. Ze zetten toch wel het beeld neer wat ze nu ook neerzetten.
Maakt ook niet uit verder.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do feb 08, 2007 11:45 am

Die beelden neem ik tegenwoordig echt met een korreltje zout... overdreven, ophitserig gedoe.. :pukey:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do feb 08, 2007 11:48 am

SylvievdVaart schreef:Die beelden neem ik tegenwoordig echt met een korreltje zout... overdreven, ophitserig gedoe.. :pukey:
Maar het probleem is dat iedereen die er niet bij is geweest nu meteen het ergste denkt.
Natuurlijk gebeuren er dingen die niet thuishoren bij het voetbal, maar echt uit de hand vond ik het echt niet gelopen.

Maar als vader en moeder dit zien, zeggen die meteen dat je niet meer naar het voetballen kan gaan zonder deze ellende. Iedere echte bezoeker weet echter dat je er niets mee te maken hoeft te hebben.

Het is stemmingmakerij (waarbij ik niet ontken dat sommige dingen natuurlijk aangepakt moeten worden).

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do feb 08, 2007 11:48 am

Ze hebben zaterdagavond ook in de Amsterdamse binnenstad lopen filmen. Op zoek naar Ajax supporters die aan het stappen waren. :D :X :worshippy:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do feb 08, 2007 11:49 am

goodfella schreef:Ze hebben zaterdagavond ook in de Amsterdamse binnenstad lopen filmen. Op zoek naar Ajax supporters die aan het stappen waren. :D :X :worshippy:
Ik heb ze niet gezien. Ik was wel aan het stappen, had ook een enorme lading wodka op, maar geen cameraploeg te zien.....
haahahahaahaha.
Zeker weer bij jou tent geweest?

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do feb 08, 2007 11:53 am

goodfella schreef:Ze hebben zaterdagavond ook in de Amsterdamse binnenstad lopen filmen. Op zoek naar Ajax supporters die aan het stappen waren. :D :X :worshippy:
Stom. Dat is echt weer dingen opzoeken :nooo:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do feb 08, 2007 12:01 pm

Netwerk ten voeten uit. Altijd net wat 'over the top'.
Bertje for President!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do feb 08, 2007 12:03 pm

ASR_AFCA schreef:
goodfella schreef:Ze hebben zaterdagavond ook in de Amsterdamse binnenstad lopen filmen. Op zoek naar Ajax supporters die aan het stappen waren. :D :X :worshippy:
Ik heb ze niet gezien. Ik was wel aan het stappen, had ook een enorme lading wodka op, maar geen cameraploeg te zien.....
haahahahaahaha.
Zeker weer bij jou tent geweest?
Nee, ben zaterdagavond niet wezen stappen. Werd me zondag verteld. Cameraploeg werd naar het schijnt wel heel erg vriendelijk verzocht op een gegeven moment om niet meer te filmen. :D

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 08, 2007 12:17 pm

joey schreef:Netwerk? :confused:
Vooruit dan speciaal voor jou:
VOETBALRELLEN OP DE KORREL

NED. 2, 20.25 UUR

De uitslag van de voetbalklassieker Ajax-Feyenoord van afgelopen zondag: 19 aanhoudingen, 3 gewonde agenten en enkele tonnen aan kosten voor de maatschappij. Wat ging hieraan vooraf? Netwerk volgde twee maanden lang de voorbereidingen van de Amsterdamse politie op deze risicowedstrijd. Een unieke blik achter de schermen van de speciale unit die de harde kern van Ajax op de voet volgt.

Ondanks alle veiligheidsmaatregelen braken er zondag voorafgaand aan de voetbaltopper rellen uit. Netwerk filmde exclusief tussen de eenheden die de charges uitvoerden en in de commandokamer waar het politieoptreden werd gecoördineerd.

De bestrijding van de hooligans is topprioriteit. Maar lukt het de politie om daadwerkelijk grip te krijgen op de relschoppers? Waarom konden de rellen niet worden voorkomen? En: worden de arrestanten echt bestraft of gaan ze weer vrijuit? In Netwerk de antwoorden.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do feb 08, 2007 4:49 pm

Voetske schreef:
joey schreef:Netwerk? :confused:
Vooruit dan speciaal voor jou:
VOETBALRELLEN OP DE KORREL

NED. 2, 20.25 UUR

De uitslag van de voetbalklassieker Ajax-Feyenoord van afgelopen zondag: 19 aanhoudingen, 3 gewonde agenten en enkele tonnen aan kosten voor de maatschappij. Wat ging hieraan vooraf? Netwerk volgde twee maanden lang de voorbereidingen van de Amsterdamse politie op deze risicowedstrijd. Een unieke blik achter de schermen van de speciale unit die de harde kern van Ajax op de voet volgt.

Ondanks alle veiligheidsmaatregelen braken er zondag voorafgaand aan de voetbaltopper rellen uit. Netwerk filmde exclusief tussen de eenheden die de charges uitvoerden en in de commandokamer waar het politieoptreden werd gecoördineerd.

De bestrijding van de hooligans is topprioriteit. Maar lukt het de politie om daadwerkelijk grip te krijgen op de relschoppers? Waarom konden de rellen niet worden voorkomen? En: worden de arrestanten echt bestraft of gaan ze weer vrijuit? In Netwerk de antwoorden.

Sensatie pers :pukey:

:outtahere:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » do feb 08, 2007 7:06 pm

IK vond dat de ME overdreven reageerde afgelopen zondag, maar nou snap ik het: ze werden gevolgd door de camera...

Misschien was er al wat gebeurd voordat ik aankwam maar de ME stond zowat opgesteld bij de ingang van Noord B. Daardoor was het zeer moeilijk om bij de ingang van het stadion te komen voor veel mensen.
Ik was binnen toen de trein aankwam en zag dat er iemand een stuk voorwerk gooide waarna de ME oprukte. Mensen met kinderen, oude mensen kwamen hierdoor in de verdrukking. Waarom pakken ze die ene eikel die dat vuurwerk gooide niet uit de menigte. Dat deden ze later wel met allerlei gasten. Busje in de buurt, zooitje gasten in burger ernaast en ze sjorren die lui zo dat bussie in. Prima. Maar dat overdreven leegvegen van het plein, dat sloeg nergens op. Nou ja, de beelden zullen er ongetwijfeld spectaculair uitzien. En na het filmen van twee weken voorbereiding zou het wel héél teleurstellend geweest zijn als er niets gebeurd zou zijn.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 08, 2007 7:21 pm

oude mensen kwamen hierdoor in de verdrukking.
Heb je mij gezien? :D

Ik stond erbij en keek ernaar. Ik kwam ± 11.30 uur aan (de eerste trein was al weer weg?) en zag vooral armen in de lucht met een mobieltje. Vreemde manier van bellen dacht ik nog, maar ze waren foto's aan het nemen.

Zonder dat ik iets zag kwam er een charge van de politie. Er zal wel iets zijn gebeurd, maar ik zag en hoorde het niet (ik versta ook zelden wat z'ze zingen"). Ik kwam toen wel in de verdrukking. Ik hoorde erna wel een "bom?/vuurwerk?" en zag later op straat een paar bierflesjes liggen.

Mijn conclusie: als iedereen die niet wil brullen afstand neemt (inclusief Demosthenes) en niemand een foto wil maken, zie je een kleine groep overblijven. Ik vraag me af of ieder lid van dat groepje een kaartje had om de wedstrijd te zien!

Ik snap dat als Netwerk maanden bezig is om de rellen te filmen, dat er dan ook een rel moet komen, anders is maanden voorbereiding weggegooid geld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do feb 08, 2007 8:23 pm

Chips en bier present, ik ben er klaar voor!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 08, 2007 8:28 pm

Eerst sneeuwpret :cheer:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » do feb 08, 2007 8:33 pm

Zag je dat?? Die hond stond in z'n eigen begeleider te bijten :D

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do feb 08, 2007 8:52 pm

Wat was nou het sein voor die eerste charge? Er gebeurde toch echt niks?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 08, 2007 8:52 pm

Onzin, die hond bijt helemaal niet z'n eigen begeleider

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 08, 2007 8:56 pm

Nou, ik heb het ook gezien, en ik moet zeggen dat ik het best een redelijke documentaire vond. Had veel erger verwacht na de verhalen hier. :D
Viel me trouwens wel iets op aan het begin van de docu: toen een agent belde om de camera tóch bij het overleg te halen. De lucht tussen Ajax en de gemeente lijkt me niet helemaal zuiver. Had niet het gevoel getuige te zijn van een vriendelijk gesprek... :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Plaats reactie