Stabiliteit boven alles.

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Stabiliteit boven alles.

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 7:40 am

STABILITEIT BOVEN ALLES

MARTIN VAN GEEL ook zonder prijzen tevreden over stappen die Ajax maakt


AMSTERDAM, donderdag

Martin van Geel gaat een even bijzondere als bizarre laatste zondag van de nationale voetbalcompetitie tegemoet. Het liefst ziet hij zijn werkgever Ajax met dubbele cijfers winnen van Willem II, de club waar hij als technisch directeur naam maakte. Lukt dat niet, dan gaat normaal gesproken bij AZ de vlag uit. En in Alkmaar lag weer de springplank die hem naar Ajax voerde.

Vol verbazing nam hij gisteren kennis van de onrust die in Eindhoven aan de oppervlakte is gekomen. Zo snel kan het dus gaan in voetballand, constateert de technisch directeur. Hij loopt al een tijd mee, speelde zelf ook bij Ajax, maar opportunisme is hem nog altijd vreemd. Om die reden houdt hij zijn werkgever met vaste hand in rustig vaarwater. Van Geel beseft immers dat het binnenslepen van prijzen – kampioenschap en beker – nu zomaar van pakweg twee doelpunten kan afhangen. Grijpt Ajax er op beide podia net naast, dan zullen veel mensen 180 graden draaien en spreken van een rampjaar.

Bij Van Geel is het juist omgekeerd. Ondanks dat Ajax vorig seizoen zowel de beker als de play-offs wist te winnen, stak hij zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken. De achterstand op PSV was enorm. Ajax kon het eigen publiek niet bekoren, spelers stonden stil.

„Daar is nu aantoonbaar verandering in gekomen”, zegt hij. „Ons spel is weer behoorlijk dominant, we hebben een paar goede uitslagen neergezet, meer punten gepakt, meer doelpunten gemaakt, noem maar op. Spelers als Stam, Davids en Gabri blazen hun partijtje wel mee, maar daarnaast zijn met name Sneijder, Heitinga, Babel en De Mul zienderogen vooruit gegaan. Sneijder speelt zelfs het beste seizoen in zijn leven. Ik ben redelijk tevreden over de stappen die Ajax gemaakt heeft.”

Een seizoen met eventueel alleen de Johan Cruyff Schaal als magere oogst brengt hem dan ook niet van zijn stuk. ,,Ik weet dat winst of ver lies vaak afhangt van kleine dingen, zoals een bal op de binnenkant van de paal. Maar daar kun je geen beleid op voeren. Ik weet waar we nu staan, en waar we heen willen. Er is sprake van continuïteit. Natuurlijk gaan we er in deze eindfase nog voor, maar ook als we geen kampioen worden is mijn visie niet anders. Zo zal ik ook nooit opeens spreken van een wereldseizoen als we het wél zouden worden. Voor het proces verandert er niets.”

Stabiliteit is zijn motto. ,,Als voetballer heb ik al gezegd: ik laat me niet op de schouders zetten en ik laat me ook niet in de grond stoppen.” Hij weigert zich een complex aan te praten als het doemscenario zondag en de week erna in werking zou treden. ,,Er wordt veel geroepen. Mensen mogen dat ook, want voetbal is emotie. Ik luister naar die geluiden, filter het, maar laat me er niet door leiden.”

Zo heeft hij er ook geen moeite mee dat AZ op twee fronten de grootste rivaal is. Hij hield een grote vijand over aan zijn periode in Alkmaar, waar hij nooit meer kwam (lees: mocht komen). Voorzitter Dirk Scheringa nam het Van Geel zeer kwalijk dat hij zijn ambities nastreefde. „Met de overige mensen heb ik nog steeds een goed contact. Bij mij zit er geen kwaad bloed. Ik laat iedereen in zijn waarde. En als AZ kampioen wordt, hebben ze het zelf afgedwongen.”

Hij heeft er zelfs nog aan meegewerkt. Dat zijn ze in Tilburg niet vergeten. Aanhangers van Willem II vertelden gisteren in het Brabants Dagblad dat ze Ajax de titel gunnen. Scheringa wordt hypocriet gedrag verweten, aangezien hij eerst Van Geel – plus een aantal spelers – weghaalde uit Tilburg en vervolgens de overstap van diezelfde directeur naar Ajax niet kon verdragen. Er kwam zelfs een ludieke doch linke stickeractie – ‘Ik rem niet voor Scheringa’ – op gang die door de preses van AZ zelf in de kiem werd gesmoord. Hij schreef een formele brief waarin de fans werd gesommeerd op te houden.

Toen waren er al duizend stickers verkocht, zelfs aan spelers van Willem II.

Het is een van de vele verhalen die deze week worden opgetekend, en die de zinderende zondag bij voorbaat doen gloeien van het sentiment. Van Geel zit er middenin en weet dat hij niet kan ontsnappen uit die soms verstikkende wereld.

„Het zal een bizarre middag worden”, weet hij. „Wat dat betreft ben ik blij dat Willem II zich vorige week al wist te handhaven in de eredivisie. Want stel je voor…”
De T.

Krijgen na de wekelijkse PR praatjes van HtC over hoe goed het wel niet gaat, nu ook de wekelijkse PR praatjes van van Geel.Ik wil niet veel zeggen maar kan iemand mij vertellen waaruit die spectaculaire vooruitgang van Heitinga, Babel en de Mul bestaat ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 26, 2007 9:58 am

Heitinga: vorig seizoen afgeschreven. Heeft nu een goed seizoen gedraaid.
De Mul: niemand zag het in hem zitten. Inmiddels is hij een gewaardeerd lid vande selectie.
Babel: zat op een dood spoor, ontwikkelt zich snel.

Ik noem Sneijder nog. Doet het geweldig.

MVG is manager, Voetske. Hij zit er om de organisatie op poten te zetten. Dus vindt hij het belangrijk dat er vooruitgang wordt geboekt op dat vlak.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 10:01 am

Door wie was Heitinga afgeschreven? Volgens mij speelde hij veel en werd hij voor de WK geselecteerd
De Mul afgeschreven? Iemand heeft hem toch naar Ajax teruggehaald!
Babel kan nog steeds niet voetballen. Welke vooruitgang heeft onze Overmars 'maar dan zonder inzicht en techniek' dan gemaakt?

Sneijder was vorig seizoen de tweede seizoenshelft chronisch geblesseerd, begon vorig jaar echter wel degelijk ook erg goed en eindigde nog sterker.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 26, 2007 10:18 am

Werd vorig seizoen niet gesuggereerd dat Heitinga naar de psychiater moest? Nu blijkt een andere trainer ook een oplossing te zijn.
Sneijder maakt wat mij betreft pas dit seizoen zijn belofte waar. Vorig seizoen was het af en aan. Dat is ook logisch, want Ajax speelt nu meer naar voren, waardoor hij vaker in de buurt van het strafschopgebied in balbezit komt.
Over Babel zullen we het niet snel eens worden. De toekomst zal het leren.
Ik denk dat het heel verstandig is van HtC om Tom de Mul regelmatig maar niet altijd te laten spelen. Dit kan hij net aan.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 10:25 am

joey schreef:Werd vorig seizoen niet gesuggereerd dat Heitinga naar de psychiater moest? Nu blijkt een andere trainer ook een oplossing te zijn.
Nee hoor, de positie. Voor de positie van Heitinga vorig jaar is nu Stam aanwezig. In het begin speelde Heitinga ook niet zoveel. Nu als verdedigende middenvelder doet hij het inderdaad prima, daar waren vorig jaar anderen voor en was hij dus harder nodig in de verdediging. Daar doet hij het nu nauwelijks beter, daar kan ik zelfs quotes uit dit seizoen van jou voor naar boven halen..

Sneijder maakt wat mij betreft pas dit seizoen zijn belofte waar. Vorig seizoen was het af en aan. Dat is ook logisch, want Ajax speelt nu meer naar voren, waardoor hij vaker in de buurt van het strafschopgebied in balbezit komt.
Natuurlijk was het vorig seizoen af en aan. Hij was namelijk de tweede competitiehelft grotendeels geblesseerd. Aan het einde toen hij weer fit was speelde hij net zo goed als dat hij nu in dit seizoen doet.
Ajax speelt absoluut niet meer naar voren. Sterker nog, in uitwedstrijden hangt Ajax naar achter. Sneijder heeft dit seizoen meestentijds twee man achter zich die zijn rug dekken (en die daar goed in zijn). Dat geeft hem meer vrijheid naar voren
Over Babel zullen we het niet snel eens worden. De toekomst zal het leren.


We wachten vrolijk af. Dit seizoen was het in ieder gavl niet best. Blind paard

Ik denk dat het heel verstandig is van HtC om Tom de Mul regelmatig maar niet altijd te laten spelen. Dit kan hij net aan.
Hoezo maakt hij dan dit seizoen zo'n enorme progressie?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 26, 2007 10:33 am

lucas schreef:Nee hoor, de positie. Voor de positie van Heitinga vorig jaar is nu Stam aanwezig. In het begin speelde Heitinga ook niet zoveel. Nu als verdedigende middenvelder doet hij het inderdaad prima, daar waren vorig jaar anderen voor en was hij dus harder nodig in de verdediging. Daar doet hij het nu nauwelijks beter, daar kan ik zelfs quotes uit dit seizoen van jou voor naar boven halen..
Heitinga zal altijd een subtopper blijven, maar hij is het twijfelen voorbij.
Sneijder heeft dit seizoen meestentijds twee man achter zich die zijn rug dekken (en die daar goed in zijn). Dat geeft hem meer vrijheid naar voren
Juist. Ik zei vorig seizoen al dat dat de enige manier is om Sneijder te laten renderen. Maar gebeurde dat toen? Nee. Dus werd het middenveld week in week uit overlopen. (10 nederlagen!)
We wachten vrolijk af. Dit seizoen was het in ieder gavl niet best. Blind paard
Babel komt er wel. :yes:
Hoezo maakt hij dan dit seizoen zo'n enorme progressie?
Hij heeft het fysiek zwaar, je merkt dat hij er nu doorheen zit. Maar hij gaat steeds beter voetballen, zie je dat niet?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 10:39 am

joey schreef:Heitinga zal altijd een subtopper blijven, maar hij is het twijfelen voorbij.
En dat heeft dus met de positie te maken en geen fuck met de trainer
Juist. Ik zei vorig seizoen al dat dat de enige manier is om Sneijder te laten renderen. Maar gebeurde dat toen? Nee. Dus werd het middenveld week in week uit overlopen. (10 nederlagen!)
Tja, Galasek, Pienaar en/of Maduro in je rug of Gabri en Davids. Is een klein verschilletje
Hij heeft het fysiek zwaar, je merkt dat hij er nu doorheen zit. Maar hij gaat steeds beter voetballen, zie je dat niet?
Nee, hij speelt soms een prima fase in een wedstrijd en verder zie je hem meestal niet. Maar heeft wel een voorzet en een individuele actie met een idee erachter. Heeft ie overigens niet dit jaar geleerd, dat was de reden dat ie is teruggehaald

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do apr 26, 2007 11:08 am

lucas schreef:
joey schreef:Heitinga zal altijd een subtopper blijven, maar hij is het twijfelen voorbij.
En dat heeft dus met de positie te maken en geen fuck met de trainer
Vorig jaar heeft hij ook een tijd op het middenveld gespeeld. Maar lang niet zo sterk als dit jaar. Heb echt beregoede wedstrijden van hem gezien (AZ, PSV). Dat was lang geleden.
Tja, Galasek, Pienaar en/of Maduro in je rug of Gabri en Davids. Is een klein verschilletje
Waar het door komt komt het...maar je kan niet ontkennen dat er vooruitgang in het spel van Sneijder zit.

Nee, hij speelt soms een prima fase in een wedstrijd en verder zie je hem meestal niet. Maar heeft wel een voorzet en een individuele actie met een idee erachter. Heeft ie overigens niet dit jaar geleerd, dat was de reden dat ie is teruggehaald
Hij is dit jaar pas echt doorgebroken vind ik. Bij Vitesse speelde hij af en toe wel aardig, maar hij laat dit jaar zien dat hij dat ook op een hoger niveau kan en wat vaker achter elkaar. Hij is er nog lang niet, maar ik zie wel progressie

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 11:12 am

Welke progressie van deze spelers zie je dan ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 26, 2007 11:42 am

Dat ze beter spelen?

Wouter wenste ons veel plezier met De Mul en dat was niet positief bedoeld. Ik denk dat hij De Mul zoals hij nu speelt best bij Vitesse zou willen zien.

@Luuk: HtC heeft Gabri en Davids gehaald, of niet soms? Hij heeft voor beide spelers zijn nek uitgestoken. Blind geloofde heilig in Maduro en Galasek, tja......
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 11:51 am

Wat een onzin. Blind heeft niet veel geld uitgegeven omdat er A) toen geen geld was en B ) een nieuwe TD was die weigerde daar al mede verantwoordelijkheid te dragen

Overigens werd er in het begin van het seizoen prima gespeeld.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do apr 26, 2007 11:52 am

Blind had voor die 5 miljoen voor Rosenberg toen ook al Huntelaar kunnen halen, want die was toen nog veel goedkoper. Lindenbergh was ook niet echt een schot in de roos.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 11:59 am

Iedereen had toen Huntelaar kunnen halen en niemand deed het

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do apr 26, 2007 12:08 pm

Blind had Arveladze gratis kunnen krijgen. Had ie 5 miljoen overgehouden voor een middenvelder, verdediger, links- of rechtsbuiten.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 12:10 pm

Hallo!! Blind was geen TD!! Aangezien de TD te schijterig was om vanaf dag 1 verantwoordelijk et zijn voor dat beleid, dient een trainer terughoudend te zijn en dienen dergelijke beslissingen breed gedragen te worden. Voor zover ik weet is beide gebeurd die zomer

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 12:15 pm

lucas schreef:Hallo!! Blind was geen TD!! Aangezien de TD te schijterig was om vanaf dag 1 verantwoordelijk et zijn voor dat beleid, dient een trainer terughoudend te zijn en dienen dergelijke beslissingen breed gedragen te worden. Voor zover ik weet is beide gebeurd die zomer
Blind was niet terughoudend. Blind heeft volgens mij zelfs in de media aangegeven dat hij Arveladze niet wilde hebben.

Heitinga is beter gaan spelen op zijn nieuwe positie, ja. Maar Ten Cate is de man die hem op die positie het vertrouwen gaf. Van Geel is verantwoordelijk voor de terugkeer van De Mul, lijkt mij. En Ten Cate heeft goed gebruik van hem gemaakt.

En als je niet ziet dat Sneijder en Babel dit seizoen beter en met meer zelfvertrouwen voetballen en in het geval van Sneijder ook completer zijn geworden, dan weet ik het ook niet meer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 26, 2007 12:16 pm

MVG haalde Shota en Schaars naar AZ en wilde KJH. Dus met die vijf miljoen voor Rosenberg had hij waarschijnlijk KJH meteen naar Ajax gehaald. Maar...het geld was al uitgegeven aan een nieuwe spits. Toen bleek dat Rosenberg niet voldeed in het centrum heeft hij KJH alsnog gehaald.

Natuurlijk was Blind geen TD, Maar hij heeft ook niet op een TD gewacht, hij haalde Rosenberg en Lindenbergh. Was Arie de Taxichauffeur ook bij, nog zo iemand die er totaal geen kijk op heeft (maar zelf denkt van wel.) :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 12:18 pm

Thomas schreef:En als je niet ziet dat Sneijder en Babel dit seizoen beter en met meer zelfvertrouwen voetballen en in het geval van Sneijder ook completer zijn geworden, dan weet ik het ook niet meer.
Sneijder was groot deel van 2006 geblesseerd!!! Een stille hint, het was niet de tweede helft van het jaar!
Babel is niets beter geworden. Een absolute ramp die jonegen. Ik noemde Overmars, maar feitelijk is het een Rene van der Kerkhof, alleen dan met minder techniek en meer oogkleppen

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 12:20 pm

joey schreef:MVG haalde Shota en Schaars naar AZ en wilde KJH. Dus met die vijf miljoen voor Rosenberg had hij waarschijnlijk KJH meteen naar Ajax gehaald. Maar...het geld was al uitgegeven aan een nieuwe spits. Toen bleek dat Rosenberg niet voldeed in het centrum heeft hij KJH alsnog gehaald.
En nu zijn we financieel gezond? Dat is toch wel heel erg vreemd. Sterker nog, in juli was het geld op en in december was er negen miljoen!

Van Geel heeft zijn eerste maanden gewoon geen reet verantwoordelijkheid genomen, dat is wat er aan de hand was

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 26, 2007 12:25 pm

Dat kon hij moeilijk, want dan moest hij de scoutingslijst van AZ gebruiken. Dan had Scheringa hem van de weg gereden, haha.

Luuk, wat vind jij ervan dat MVG zich genoodzaakt zag de grote aankoop Rosenberg al na een half jaar te vervangen? Want dat is wat gebeurd is. Rosenberg is gehaald als centrumspits.
Dan heb ik het nog niet over Shota. X'C
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 12:27 pm

Dat is een fout van de scouting van Ajax toch? Rosenberg werd al bekeken voordat Blind trainer werd.

Het is te bezopen voor woorden dat Blind (alleen) verantwoordelijk wordt gehouden voor de beslissingen die bij de TD horen die die zomer zijn genomen. Blind heeft dat niet alleen gedaan, sterker nog, Blind heeft dat niet als eindverantwoordelijke gedaan. Iemand anders heeft uiteindelijk 'we doen het zo' gezegd!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 26, 2007 12:34 pm

John Steen Olsen droeg ook Alves voor. Maar Blind had liever Rosenberg. Op dat moment kon hij dat beslissen, want er was geen TD.

Maar Luuk, waar hebben we het over? Ajax kon Shota GRATIS krijgen. Die wilde op zijn knieën naar Ajax. En dan gaan we vijf miljoen uitgeven voor een speler als Rosenberg? :shock:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do apr 26, 2007 12:41 pm

Je kan een uur lullen wat je wilt Lucas, maar dat Blind geen kijk op spelers heeft is onderhand wel evident. Als TD haalde hij spelers als Verlaat, van Halst, Nieuwenburg, Machlas etc etc. Dat deed hij vorig jaar dunnetjes over met Lindenbergh en Rosenberg.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 12:43 pm

Helemaal met je eens Nihad. Maar het is niet Blinds verantwoordelijkheid dat een nieuwe TD pas op 1 juli begon en er blijkbaar voor werd gekozen om op 1 juli al klaar te zijn voor het nieuwe seizoen.

Rosenberg is een prima speler. Die het als linksbuiten beter deed dan Babel

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do apr 26, 2007 12:51 pm

Als ik me niet vergis ging het begin vorig jaar nog helemaal niet zo goed met Sneijder. Sterker nog: volgens mij werd hij zelfs af en toe vervangen door Boukhari en kon AT zich daar prima in vinden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie