Stabiliteit boven alles.

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 26, 2007 1:10 pm

Sssttt, Jesse. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 1:15 pm

Sneijder heeft hier bij zowat iedereen altijd ter discussie gestaan.

Boukhari speelde zichzelf in het elftal door uit te blinken in de JCS. Een eerlijke kans heet dat. Toen kon dat nog.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do apr 26, 2007 1:17 pm

Staat Sneijder nu nog steeds ter discussie?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do apr 26, 2007 1:43 pm

Ik zie ook nauwelijks progressie. We hebben weliswaar nog kans op het kampioenschap op de laatste speeldag van de competitie, eindigen hoogstwaarschijnlijk met 15 punten meer dan vorig seizoen en staan andermaal in de bekerfinale maar dat komt puur en alleen omdat de rest zo slecht is. Bovendien hebben we al 9,5 wedstrijd de beschikking over Davids, is Gabri de gedroomde bikkelaar op het middenveld met een bijzonder scorend vermogen die nooit fouten maakt en hebben we mét Stam maar 22 punten verloren en zonder hem 5. Het mag dus ook duidelijk zijn dat de overige spelers van ondergeschikt belang zijn, we drijven op een paar geweldenaars en met deze spelers was Blind met gemak kampioen geworden (ware het niet dat er twee van deze drie sowieso niet waren gekomen). De ontwikkeling van de andere spelers is verder nihil. Huntelaar heeft bijvoorbeeld maar 20 keer gescoord terwijl hij al één seizoenen boven de 20 kwam in de Eredivisie en wij al jaren spitsen hebben die er met gemak 20+ inschieten. Heitinga loopt duidelijk nog steeds met zijn ziel onder z’n arm te ballen en zijn laatste lekkere crossbal dateert van afgelopen week, De Mul was het vorige seizoen bij Vitesse veel beter dan dit seizoen en werkelijk geen enkele tegenstander heeft moeite met Babel hetgeen kan worden ondersteund met harde cijfers. Het gaat per slot van rekening slechts om de goals en assists die hij levert en die zijn maar marginaal verbeterd, 5+5 in ‘06-‘07 versus 2+0 in het seizoen ervoor. Amusement en dreiging tellen verder ook niet, het gaat om de knikkers. En wat Sneijder dit seizoen doet tussen het eerder genoemde uitgebalanceerde duo op het middenveld waar hij al het hele seizoen op kan leunen stelt natuurlijk niks voor, zelfs ik had een goed figuur geslagen tussen die twee. Nee, geloof mij, ik ging vorig seizoen met veel meer plezier en vertrouwen naar het stadion…
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 1:57 pm

ook hier al hysterische reacties. Ik heb het woord Blind niet in mijn mond genomen. Maar de suggestie dat er dit jaar op individueel gebied (ik heb het helemaal niet over puntjes in de competitie) forse schreden vooruit worden gezet en vorig jaar niet is onzin. De vooruitgang van Maduro en Vermaelen en Emanuelson was vorig jaar groter dan dit jaar voor zover ik weet. Van Geel lult maar wat

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:03 pm

@ MHF: Leuk om te lezen en gewoon helemaal waar. :D
Jesse schreef:Als ik me niet vergis ging het begin vorig jaar nog helemaal niet zo goed met Sneijder. Sterker nog: volgens mij werd hij zelfs af en toe vervangen door Boukhari en kon AT zich daar prima in vinden.
Goed punt. Sneijder begon het seizoen volgens mij ook op de bank.

En over die zogenaamde eerlijke kansen. Escude was aanvoerder en werd er na 1 slechte wedstrijd tegen Feyenoord uitgekieperd.

Uiteraard snap ik dat je op dit moment maar op één man kan doelen: Kenneth Perez. Nu ben ik het met je eens dat hij zich in de eerste seizoenshelft uitstekend heeft bewezen als invaller. De laatste tijd bewijst hij echter niets. Perez is een goede en slimme voetballer, die de pech heeft dat Ten Cate veel ziet in een jonge speler die op dit moment nog te weinig rendement haalt. Nu kan je twisten tot je een ons weegt over de kwaliteiten van Babel (Rosenberg paste niet bij Ajax als linksbuiten, maar Babel past ook bij lange na niet in het ideale plaatje), maar feit blijft dat het bij de cultuur van Ajax past om een talent de kans te geven met het oog op de toekomst. Daarnaast is Perez dit seizoen zo nu en dan een ongeleid projectiel gebleken.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do apr 26, 2007 2:04 pm

Vermaelen en Urby ontwikkelde zich vorig seizoen prima, maar Maduro viel toch wel mee?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:04 pm

Grof gezegd: Maduro bakte er ook vorig seizoen geen zak van.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 26, 2007 2:04 pm

Thomas schreef:(Rosenberg paste niet bij Ajax als linksbuiten, maar Babel past ook bij lange na niet in het ideale plaatje)
Spreek lekker voor jezelf.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 2:07 pm

Ik bedoel inderdaad ook Rosenberg, Thomas. Ik vind hem namelijk aanzienlijk beter dan Babel.

Over Escude: volgens mij heeft hij nooit kunnen overtuigen. De wissel Vermaelen (die dit seizoen na 1 ongelukkig moment geslachtofferd werd)-Escude vond ik persoonlijk een hele sterke.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do apr 26, 2007 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 2:07 pm

Er zijn nu mensen die 10 miljoen of meer schijnen te willen betalen voor Babel. Onmiddelijk doen!! Zoveel krijg je er nooit meer voor.

Overigens is het ook goed gebruik bij Ajax om jonge spelers die niet kunnen voetballen te vertellen dat ze beter wat anders kunnen gaan doen

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:11 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:(Rosenberg paste niet bij Ajax als linksbuiten, maar Babel past ook bij lange na niet in het ideale plaatje)
Spreek lekker voor jezelf.
Uhm, het was mijn post dus dat deed ik ook gewoon. Duh, zou ik zeggen. ;)
Jöhnk schreef:Ik bedoel inderdaad ook Rosenberg, Thomas. Ik vind hem namelijk aanzienlijk beter dan Babel.
Blind zag het zitten in Rosenberg en Ten Cate in Babel. Babel voelde vorig seizoen dat Rosenberg meer vrijheid kreeg van Blind dan hij. En dit seizoen zal Perez zeker merken dat Ten Cate veel vertrouwen heeft in Babel. Zo gaat dat bij trainers. Ik zie niet in waarom Blind spelers meer kans heeft gegeven dan Ten Cate (zie voorbeeld Escude).
lucas schreef:Overigens is het ook goed gebruik bij Ajax om jonge spelers die niet kunnen voetballen te vertellen dat ze beter wat anders kunnen gaan doen
En alle Blind-frustraties komen terug en uiten zich richting Babel. :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 2:13 pm

Zie mijn edit, Thomas. Het geval Vermaelen is op zijn minst te vergelijken met het geval Escude. Met dien verstande dat Escude niet per se slechter is dan Vermaelen maar wel minder goed bij Ajax past. En dat Escude al zo'n 18 wedstrijden had gespeeld.

Babel heeft het ook onder Blind een hele tijd mogen proberen als linksbuiten. Maar hij faalde. Na de winterstop kreeg Lulletje Rosenberg de kans op die positie en ik vond dat hij dat beter deed.
Onder HTC daarentegen heeft Rosenberg nooit een serieuze kans gekregen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do apr 26, 2007 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:16 pm

Nadat Lievelingetje Rosenberg eerst een hele tijd mocht aankloten in de spits, welteverstaan. Iets waar Charisteas waarschijnlijk niet al te blij mee was.

Babel heeft niet al te vaak de kans gehad als linksbuiten, in mijn ogen. Zelfs Boukhari kreeg soms de voorkeur.

M’n punt is gewoon dat iedere trainer favorieten heeft. Zolang dat om hun voetbalkwaliteiten gaat, is er niets mis mee.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 2:19 pm

Babel begon het seizoen als de vaste linksbuiten van Blind. Dus ik zie niet in in welk opzicht hij oneerlijk is behandeld.

Mijn punt is dat inderdaad iedere trainer persoonlijke voorkeuren heeft, maar dat HTC zich er te veel door laat leiden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 26, 2007 2:21 pm

Jöhnk schreef:Babel begon het seizoen als de vaste linksbuiten van Blind. Dus ik zie niet in in welk opzicht hij oneerlijk is behandeld.
Klopt, alleen werd Babel verkeerd gebruikt. Met Rosenberg leek Blind wel het licht gezien te hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 2:28 pm

Dat verschilde mi. per wedstrijd. Tegen WillemII in Tilburg mocht Babel bijvoorbeeld zoveel naar binnen knijpen als hij wilde. En zo waren er ook wedstrijden waarin Rosenberg strakker in de discipline speelde. Tegen Inter moest hij zowat 90 minuten achter Zanetti aanlopen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 26, 2007 2:29 pm

Niet aan het begin van het seizoen, toen Babel nog regelmatig speelde en dus zijn eerlijke kans kreeg, meen ik.

Nu lag het probleem vorig seizoen natuurlijk ook gedeeltelijk bij Babel, al had Danny hem ook wel met zijn minpunten mogen helpen.
Tegen Inter moest hij zowat 90 minuten achter Zanetti aanlopen.
Dramatische beslissing, want juist Rosenberg was toen natuurlijk nodig om het Inter lastig te maken.
Laatst gewijzigd door Bert op do apr 26, 2007 2:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:29 pm

Dat kwam ook doordat Rosenberg nog geen degelijke lantaarnpaal kon passeren. Hij kon Zanetti zelf voor geen meter onder druk houden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 2:31 pm

Bertje schreef:Niet aan het begin van het seizoen, toen Babel nog regelmatig speelde en dus zijn eerlijke kans kreeg, meen ik.
Nou, ik meen van wel.

Tegen Inter stond Ajax uitstekend. :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:32 pm

Jöhnk schreef:Tegen Inter stond Ajax uitstekend. :xyxthumbs:
Oh, je had het over de thuiswedstrijd? Toen zat Rosenberg toch op de bank?

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do apr 26, 2007 2:33 pm

lucas schreef:ook hier al hysterische reacties. Ik heb het woord Blind niet in mijn mond genomen. Maar de suggestie dat er dit jaar op individueel gebied (ik heb het helemaal niet over puntjes in de competitie) forse schreden vooruit worden gezet en vorig jaar niet is onzin. De vooruitgang van Maduro en Vermaelen en Emanuelson was vorig jaar groter dan dit jaar voor zover ik weet. Van Geel lult maar wat
Luuk, ik hoop dat je begrijpt dat je mijn post met een knipoog moet lezen. Er is daadwerkelijk zat aan te merken op dit Ajax. Maar ik kan het niet laten om even iets aan te zetten in de overtreffende trap als ik posts lees waarin ook maar de geringste positieve ontwikkeling wordt ontkend of ogenblikkelijk wordt afgedaan als onzin, daar waar er vorig jaar alle aanleiding was om zo te reageren.

Overigens nog even inhoudelijk; Maduro was vorig seizoen ook lang niet zo opvallend als in de eerste periode vlak na zijn debuut en Vermaelen’s progressie vergelijken met vorig seizoen is niet geheel fair, die jongen heeft dit seizoen amper gespeeld. Emanuelson valt dit seizoen wel wat tegen als we zijn huidige ontwikkeling afzetten tegen die van het vorige seizoen. Misschien is het de bekende dip die (bijna) alle jonge spelers ondergaan of dacht hij er al te zijn waardoor hij soms te gemakzuchtig speelt. Of wellicht ambieert hij (alsnog) een plek op het middenveld waardoor er nog altijd het nodige mankeert aan zijn verdedigende kwaliteiten.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 2:34 pm

Nee hoor, hij speelde gewoon.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 26, 2007 2:35 pm

Jöhnk schreef:Tegen Inter stond Ajax uitstekend. :xyxthumbs:
Verdedigend wel, maar ik vond Ajax aanvallend behoorlijk zwak. Ajax had voornamelijk geluk dat Huntelaar in bloedvorm was, want die voorzet van Rosales was natuurlijk bagger en het doelpunt van Rosales was nou ook niet echt erg goed.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:35 pm

Jöhnk schreef:Nee hoor, hij speelde gewoon.
Dat bedoel ik maar. ;)

Plaats reactie